Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Nincs baloldal jobboldal nélkül

2009. március 27. - Vörös Nefelejcs
Már mindent le lehet írni

és magas az ingerküszöb, írja FSP. Igaza van neki. Ha az ember nem akarja felhúzni magát, csak elfordítja a fejét, vagy lapoz az újságban.

Ha meg felhúzta, akkor átrohan a szomszédba kibeszélni, vagy felhív valakit, vagy ír egy blogot.

Nem akarok én innen semmit megmondani, de ami nagyban megy, az megy kicsiben. Két oldal veszekszik, aki közéjük akar állni, valamelyiknek áruló lesz. Mégha csak a békét köttetni indult volna is. Már nem lehet középre állni, már állást kell foglalni, teljes mellszélességgel kiállni, elkötelezetten szidni a másikat.

Pedig van harmadik út. Le kell ülni. El kell hagyni a minősítéseket, és nem egymással, hanem a problémával foglalkozni. Ha van két ötlet, szakértőkkel eldöntetni, hogy melyik a jobb mindkettőnek, nem az egyiknek. Talán nehéz elhinni, hogy működik valami, amit még sosem próbáltunk. Talán ez nem olyan egyszerű, mint ahogy leírom. De kezdjük csak ott, hogy nem a másikkal foglalkozunk, hanem azzal, amit javasolt. Induljunk ki abból, hogy a másik is jót akar. Miért ne akarna jót?

Ha nem a másikban keressük a hibát, ha nem kezdik az elmúlt nemtudomhányévet, amit létező szocializmusnak, kommunizmusnak és minden másnak is hívni szoktak, ha nem kezdik azt szidni és leköpködni, ami nem más, mint a közös múltunk, talán ma nem tartunk ott, hogy már bármi nyomtatásban lehet.

Ha az utcán nem káromkodunk, ha egymással nem durvulunk, ha a gyerekeink nem azt látják-hallják, hogy nem becsüljük a szomszédot, az autóstársat, talán nem engednek meg maguknak nyilvános utcarombolást. Ha azt látják, hogy felemeljük a szavunkat, hogy nem gorombasággal lehet előrejutni...Mi adjuk a példát! És gyűlölködni sokkal fárasztóbb, mint közömbösnek lenni, vagy udvariasnak.

Nincs baloldal, csak ha jobb is van. Nincsenek jó megoldások, csak ha rosszak is vannak. És nincs egyetlen jó megoldás, mint ahogy rosszból is sok van.

Magyarország meg egy van. Közös.

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr1008289094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

16055 2009.03.27. 16:22:42

Szia Nefi, nehéz meló lesz, de valami hasonlóban hiszek én is, vagy mind elsüllyedünk. Nagyon jó, hogy megírtad ezt a jegyzeted, gratulálok hozzá, és pusza, mert az meg jár: Fics.:))

13190 2009.03.27. 16:25:07

Kedves Nefelejcs! Egy baloldali azt mondja, próbáljuk meg! Egy jobboldali nem mond semmit, illetve csak a saját véleményét, számára más nem is létezik! Egy jobboldalinak a baloldali, legyőzni való ellenség, szóba sem állnak vele, lásd parlament. Ha OV. eltünne a közéletből, lenne esély párbeszédre, ezzel az emberrel nem lehet beszélni, amíg színen van, addig ez így is lesz! A baloldal kinyirására készülnek, eddig mindenkit kicsináltak, felörőltek. Testvér fordul testvér ellen, ezt olvastam a bibliában, aztán bizony ez is bejött! Megyek gyalogolni!

15138 2009.03.27. 16:26:23

Na, ki az első kettő? De jó, éppen a "lepaktáltak". Ti vagytok a példaképek, a követnivalók.

16055 2009.03.27. 16:32:47

Szia Árpapa, talán ezt is át kéne gondolnod, hisze éppen mi kezdtük azt kimondani, hogy a baloldali és a jobboldali politikai beállítottságú lények is emberek. ::)) Tehát a Baloldali is Ember. Pusszantás: Fics. :-) Amúgy jó sétát. :)

16055 2009.03.27. 16:34:48

Nefi, csak nehogy rossz legyen a példa, inkább ragadós. :)) És köszi a bizalmat. :-)

15741 2009.03.27. 16:41:14

Nefi nagy békítő! :-)

13709 2009.03.27. 16:44:34

Nefelejcs, egyre inkább azt érzem, persze lehet, hogy tévedek, hogy ezekkel a jobb-bal dolgokkal már kezd egy kis gond lenni mifelénk.. Összezavarodtunk, ki a jobb, ki a bal? Van-e jobb és van-e bal? Milyen a mi balosságunk? Milyen a jobbosság? Szóval nagy a káosz...

15138 2009.03.27. 16:46:45

6-ra, muszáj kibékíteni, mert közben én is bekapok egy párat, és már unom. Meg fáj is... 7-re, nem bírtam többször se felmenni hozzád, a blogodon meg nem találtam az utolsó írásodat. Hova lett? Ideológiai katyvasz van a cenzúra és szerkesztők áldásos tevékenysége nélkül. Nincsen konszenzus semmiben. Mit csinál az Akadémia, szeretném tudni??

13709 2009.03.27. 16:50:07

Nefelejcs, már fenn vannak a képek... Mit csinál az Akadémia? Kérdezzük meg tőlük!!

11815 2009.03.27. 16:54:18

Nyomtam pluszt. Így lenne jó, ahogy írod!

15138 2009.03.27. 16:56:07

10. Tudod, amit tudsz, ugye? a rinocéroszról... soha többet. :)) Lapoztam. Köszi!! 9. Valika, hogy kérdezzük? Honlapon?

13709 2009.03.27. 17:19:24

Akár ott is, de itt is lehetne egy nyilt levélben. Esetleg levelet is lehet írni, akár hagyományos, akár netes formában. Szóval valahogyan...

10306 2009.03.27. 17:28:02

Nefelejcs! nem jobb és nem baloldal harca ez, köze nincs hozzá, mint ahogy egyiknek sincs köze sem az igazi baloldalhoz, sem a hagyományos, konzervatív jobboldalhoz éhes disznók verekednek a kondér körül, az utolsó nagyobb falatokért

16804 2009.03.27. 18:08:17

Szép estét mindenkinek!Szia Nefelejcs!Több napig ki voltam túrva a gép mellől,családilag!Mindenki itthon volt, és nem fértem oda!De most visszaszereztem a poziciómat!Nagyon jól írtad le azt hogyan kellene lennie a dolgoknak!De sajnos Árpapának van igaza,azzal amit ezzel az országgal orbán művel,egyszerúen nem lehet mit kezdeni!Ez az ember többet ártott ennek a népnek,mint a XX.század világégései összesen!Csak azt nem értem,az úgynevezett jobboldal ezt hogy nem veszi észre?Vagy nekik mindegy mit tesz velünk?Nem értem,hogy ha mi kisemberek meg tudunk békülni egymással,ők ott fönn a fejünk felett miért nem tudnak közös érdekben együtt tenni!Nem igaz,hogy a fidesz nem éri fel ésszel,hogy orbán az akadálya a nemzet megbékélésének!Éppen most sorolták minden csatornán,hogy a leendő miniszterelnököt akinek a személyét sem tudjuk,paprikajancsinak,mekk eleknek meg ki tudja minek nevezte!Meddig tűrjük ezt még el tőle?

12009 2009.03.27. 18:16:20

14 Érdekes. Ha meg egy jobboldali azt mondta, hogy Gyurcsány az akadálya, akkor az egész "baloldal" egy emberként hördült fel, hogy hát miért bántják a Ferkót? :) Mert a Ferkó olyan aranyos ember. Hát ez az aranyos ember nekivezette az országot a falnak és most lelép. Először talán a saját gyülöletkeltőiteket kellene rendreutasítani. Én még emlékszem a Lopstop táblásokra, meg a 23 millós románzoókra, a kötelet Kövér kezébe adókba, akik persze Kunce ciánját apró nyelvbotlásnak tartják. Sajnos azt kell mondanom, a baloldal semmivel nem különb, sőt rosszabb, mint a jobb a gyülölködésben. De majd meglátjuk, mi lesz, ha a minidiktátor hatalomra kerül :) Gondolom, még megvannak a lopstop táblák. Ha nincs, akkor a kakaóbiztos gépek árából biztosan tettek félre, hogy újat készítsenek :)))

16804 2009.03.27. 18:19:10

Nefelejcs!A googlen TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS kereséssel találsz egy startlapot ahol mindenre rálelsz amire csak kíváncsi vagy!Egészsségbiztosítás,nyugdíjbiztosítás,Rokkantnyugdíj biztosítás és minden!

16804 2009.03.27. 18:39:10

Granicsár!Nem vitatkozom veled,mert nem látom értelmét annak,hogy felsoroljam hogy milyen jelzőkkel illették az elmúlt években Gyurcsányt!Amiket nem egy felelős politikus szájából nem hallok szívesen,de én egyszerű parasztlány nem volnék hajlandó bárki más emberfiára mondani,nemhogy a nép által választott miniszterelnökre!És ami a lopásokat illeti,nehogymár azt mondd nekem,hogy csak a baloldaliak lopnak,a jobboldal meg nem!Én itthon élek,tudnék mesélni!És ezért mondom neked,hogy mi mindannyian különböző mértékben, de mindannyian hibásak vagyunk abban,hogy idáig jutottunk!Mert én is tudtam dolgokról,és hallgattam!És hagytam,hogy tovább történjenek a dolgok!Mert a kertkaput és a házunk ajtaját bezártuk,és kívül maradtak a problémák!És még azt sem mondhatom,hogy tiszta a lelkiismeretem,mert nem tiszta!Pedig én és a családom nem loptunk!Csak elnéztük,hogy mások loptak!És közben minket is megloptak!Tudsz követni?

15138 2009.03.27. 18:47:00

13 Izom, jól megvigasztaltál. Akkor nem értenek semmiből, ha pénzről szól. De nekünk meg az országról...:( 14 Nyilas12, én már rég nem olvasok Orbánt, mert biztos megpukkadnék. És köszi az infót. Megnézem. 15 Granicsár, ez itt a baloldal...

13190 2009.03.27. 19:25:12

"Tehát a Baloldali is Ember. Pusszantás: Fics. :-)" Kedves Fics testvér, ezért imádlak, mert ez így van természetesen, de azt te is mondtad, hogy az lenne a megoldás, ha ez a két ( bocs Nefelejcs) faszkalap eltünne, namost ha az egyik eltűnésben van akkor mire vár a másik? A leköszönő miniszterelnököt, Nyilassal egyetértve, elmondták mindenféle barom állatnak, akkor én miért fogjam magamat vissza a másikkal kapcsolatban, aki széles íveben, ( bocs megint ) szarik az ország érdekére, egy célja van, kinyirni a szocikat véglegesen, mint a kisgazdákat, és a többieket. Ezt is írtad kedves drága Fics: - " hogy a baloldali és a jobboldali politikai beállítottságú lények is emberek. ::))" Ragyogó szavak, az isten tartson meg jó egészségben ezért fogadott testvérem, de te írtad: - emberek! Ahogy az ellenzék nem tartja embernek a leköszönő miniszterelnököt, akkor én miért tartsam annak az eljövendő mini messiást?

12009 2009.03.27. 19:25:35

17 De érzékenyek vagyunk!!! És Viktorkát milyen jelzőkkel illették? Na nehogy már csak a másik oldal a rossz!!! Becsületes embernek meg ilyen időkben, olyan helyen nem jó lenni. Nem is maradtam ott. Nem is tudom, hogy respektáljalak, vagy inkább sajnáljalak, hogy ott kell élned. Válaszd amelyik tetszik 18 A baloldal? :) Már megint az vagy Nefi? Azt hittem, behúzódtál ide középre....

12009 2009.03.27. 19:27:09

19 Gondolod, hogy messiás lesz? Aligha :( Nem ért hozzá és igazi csapata sincs. Van egy olyan érzésem, hogy viktorka is el fogja baltázni....

15138 2009.03.27. 19:37:53

20 A nolra gondoltam, mint balra, de én is balos vagyok. Én csak a békés, ill. udvarias párbeszédet prédikálom...

15181 2009.03.27. 20:12:34

Nincs baloldal, meg jobboldal természetesen csak pici ugribugri méregzsákok, akiket felbosszantott az, hogy az osztálypénzt elherdálta az, akire rá lett bízva. Most, hogy az oszifőtől is megváltunk, mert nem tudtunk megbékélni vele, ráfogtuk, hogy ő a hibás a rossz osztályátlagért. Annyira rakoncátlanok vagyunk, hogy már az iskolavezetésnek is szálka vagyunk a szemében. Két részre szakadt az osztály. Az egyik fele azt mondja, kék legyen az iskolaköpeny, a másik meg sárgát akar, és persze, mindkét oldalnak vannak érvei, helytállóak, nem helytállóak. Pedig az osztályzatok nem ezen múlnak. És most azt lessük, milyen köpenyben jön be az új oszifő, ami persze mindegy.. úgyse lesz rajta sapka..

nyilas12 2009.03.27. 20:46:27

Granicsár!Nehogy azt hidd,hogy elégedetlen vagyok a sorsommal-életemmel!Én mindig megdolgoztam mindenért,keményen és nem bánom!Én egy küzdő vagyok!Szeretem az életemet,nem kell,sőt kikérem magamnak a sajnálatot!Respektet is csak annyit várok amennyit én másnak adok!De annyit mindenképpen elvárok!Szüleim önbecsülésre és mások becsülésére neveltek!

Ping Pong 2009.03.27. 21:01:24

2-re Orbán Viktor nem fog eltünni a szinről. Ő a jobboldal első és egyesszámú vezetője immáron 1998-óta, ha nem tudnád. Nem mint a ti kis ballibis-szoci-kommcsi pártjaitok. Számold csak össze hány miniszterelnökkel dicsekedhettek! A saját pártjuk nem tud kíhúzni vele még egy ciklust sem. Lásd Meggyesy - Gyurcsány., Gyurcsány - ?????????????????????????????????????

15138 2009.03.27. 22:05:25

25 Ping Pong, sokáig kerestél itt, hogy találj valakit, akibe beleköthetsz? És pont úgy, ahogy nem kéne? Nyilas, ne Granicsárral vitatkozz...ő egy bikkfafejű, akiről én még nem hittem el, hogy minden szavát komolyan gondolja...már a durvábbakat. Bagoly. :))

12656 2009.03.27. 22:16:46

tényleg, a baloldali is ember?! valahogy nem ez jön le a jobboldali kommunikációból! re 13, izomagyú, teljesen egyetértek!! re 25, hát igen, a Vezér, első, egyesszámú,pótolhatatlan,leválthatatlan. dicsekedni ugyan nincs mivel, legfeljebb azzal, hogy ezek a ciklust kihúzni sem tudók, hányszor rúgták seggbe a Vezért! rúgták?vagy ahogy Gyurcsány mondta.......

13005 2009.03.28. 06:20:49

Ha az utcán nem káromkodunk, ha egymással nem durvulunk, ha a gyerekeink nem azt látják-hallják, hogy nem becsüljük a szomszédot, az autóstársat, talán nem engednek meg maguknak nyilvános utcarombolást. Ha azt látják, hogy felemeljük a szavunkat, hogy nem gorombasággal lehet előrejutni...Mi adjuk a példát! És gyűlölködni sokkal fárasztóbb, mint közömbösnek lenni, vagy udvariasnak De jo, hogy ezt mind leirtad! Ha semmit sem tennénk ezen kivül, màris nem voltunk hiàba!!!!!

Ping Pong 2009.03.28. 07:52:38

Drága Georgina41! Eggyet higgyél el! - az utcarombolók a ti lefízetett embereitek, mint ahogy a Tatárszentgyörgyi mészárosok is! - meg a világválság is!

24055 2009.03.28. 07:55:37

Nem lehet szimpatikus patetikus ember stílusa?Egy bomló dekadens,evidens fejlődés mindenki számára?Mutáció-ban túl hangos a semmit nem érő ováció?Éljen a nyári vakáció!

14642 2009.03.28. 08:28:36

re-14 Ez fordított retorika. Vagy nevezzem egyoldalú nézőpontnak? Nem lehetne belevinni egy kis politika tudományt, egy kis hosszútávú memóriát?

14642 2009.03.28. 08:34:42

re-19 árpapa! Véleményt ismert dolgokról lehet , illik mondani. Orbánról van infó, négy évig hatalmon voltak. Gyúrcsányról is vannak információk. Mivel mindkét oldal a hatalom megszerzésén munkálkodik és mellék állásban foglalkoznak az ország ügyeivel, javasolom hogy a számokat vegyük elő. Meg lehet nézni az ország akkori Orbán utáni állapotát. Ugyanezt meg lehet tenni a mostani helyzetben is. A józan ész nem a gyűlöletben mutatkozik meg. Inkább a helyzet hideg, logikus, elemzésében.

11540 2009.03.28. 09:24:41

Kedves Nefelejcs! Nagyon jó lenne, ha megvalósulna a párbeszéd és a közös cél, kifelé a gazdasági válságból, de egyelőre az ember úgy érzi, kifelé ebből az országból. A V Motorock már régen megénekelte: „Nincs középút, nézzél szét, felszedték az út közepét!” Sok megoldás van, hogy melyik a jó és rossz nem tudom, ez mindig később derül ki. Az egyik megoldás, az hogy kiüríteni a Parlamentet. Jó de akkor kivel töltenénk meg? A másik: itt a nolon olvastam, hogy egy szegény embert kell megbízni, aki a saját bőrén tapasztalta meg, hogy milyen a nélkülözés. Igen lehet, hogy jó ötlet, de ha a széles nyakkendőt sokszor köti meg és a lakkcipőt sokszor húzza fel, van rá esély, elfelejti honnan jött. Izomagyú egyik kommentemre azt reagálta, hogy mi olyan nép vagyunk, ha idegen nyom el minket akkor tudunk, csak összetartani. A történelmünk alapján van benne valami. üdv., Free

15138 2009.03.28. 09:37:10

27. Gondolat, még ha Izomnak igaza is van, van élet a politikán kivül, mondjuk itt a nolon, az utcán, az iskolákban, ahol nem a pénzsóvá eladott politikusokkal találkozunk, hanem egymást kínozzuk. 28, Georgia, mit mondhatnék...:))) 29. Ping Pong, dehogy. Azért mindenhova nem ér el a kezük. Azért minden szavunkat nem kell megfontolni. És mindenről ne ők jussanak eszünkbe.

15138 2009.03.28. 09:44:02

30 Fente, pont erre gondoltam. Ilyen univerzális dologra. :)) 31 Astrum, nem tudom, mi az a fordított retorika, de ha az embernek agresszívan állítanak valamit, csak azért is az ellenkezőjét kezdi érezni és mondani, mert egyszerűen nem tetszik neki a stílus sem. Ami a két kormányzás végének az összehasonlítását illeti, az én posztom szóljon csak a közhangulatról...már nincs párbeszéd. Fasizálódunk. FSP tegnapi cikke illette az én posztomat. Nem szívesen látok sárga csillagbe keretezett arcokat. 33 Kedves Freeman, én hülye vagyok megmondani, ki lenne jó. Egy képviselő, ahogy megválasztják, átkerül egy másik kasztba, és már nem a választópolgárt képviseli, hanem sajtá magát. Ezt megtudtuk. És már azt sem mondom, hog tisztelet a kivételnek, mert nem tudnék példát mondani. De itt kint, a Parlamenten kivül, a nyilvánosság előtt (sajtó) és az életben, vehetnénk egymást eberszámba, igen.

FENTE LEVENTE 2009.03.28. 10:11:57

Fantasztikus,hogy milyen megszállott fanatikus balosok,jobbosok vagytok.Rátok épít a ravasz politika!Az egész galaktika szakadjon fejetekre,mivel nem találtok tisztességes helyetekre.Gázzal keveredett,heveredett porfelhőkké váltok,és örökké szálltok a végtelen világmindenségben?Az örökké ketyegő időben idővel a megérett gondolatok időtlen ideig szolgálják a világmindenség működését. SZOMBAT van SZOMBAT: íRJÁL te JOBBAT. Egyébként igaz az észrevételed,gondolom ettől jó magas a bevételed?

11540 2009.03.28. 10:39:32

35-re Nefelejcs valóban a tapasztalat, az, hogy az ember, az ember. :-) Magam sem tudom, hogy ki az a bátor, botor, aki elvállalná a me-i posztot, mint azt sem tudom, ki lenne alkalmas rá. Itt a nolon, meg valóban példát mutathatnánk, hogy van egy közösség, ahol van középút és nem kellene a másikba harapni, még okulásul sem. Miközben neki is fáj. Építsük meg az út közepét mi és nézzünk a jövőbe, ahogy az Úttörő köszön. Előre. :-)) Kellemes hétvégét kívánok. Free.

FENTE LEVENTE 2009.03.28. 10:41:33

Ez érdekes pedig nem is vagyok énekes. Kitiltottak a Népszabadságból is.Én nem vagyok a népnek a szava?Legalábbis eddig úgy éreztem.Vesztettem.Szerintem nem használtam elég csúny szót,szavakat.Megyek,megülöm a lovakat.

15138 2009.03.28. 12:50:06

Levente, milyen bevétel? Engem kérdezel? Én örülök, hogy nem beszélsz csúnyán. Bár többször el kell olvassalak, hogy tudjam, miről van szó. Nép szava vagy. Én nem akarlak kitiltani. Free, :))

FENTE LEVENTE 2009.03.28. 13:35:38

Nesze-neked szólásszabadság!Nagy az úr a nagyság. Népnek a szabadságából a drágából...ma tudtak és kitiltottak a Népszabadságból.Hozzászólásaimban nem használtam csúnya sértő szavakat,mondatokat,(másokkal a sokkal szemben)nem kötekedtem,nem személyeskedtem agresszív stílusban senkivel. Népszabadság nekem miért nem adja meg a "szabadság gondolataim" és nem az indulataim közlését?Miért?Mert ott a moderátornak a bátornak esetleg más az izlése?Vagy mégse?Az is lehet csak egyszerűen irigy vagy féltékeny mivel ő nem képes rímekbe fogalmazni?Én szintén a néphez tartozom,én őket semmi pénzért nem vagdosom! DISZKRIMINÁLNAK,KICSINÁLNAK:Velem a demokrácia sérelmén sikálnak? Fogadjunk el diktatúrát egyszerű dolgozó,pont ott dolgozó személyektől,akik esetleg visszaélnek beosztásukkal,s másokkal kapcsolatban indokolatlanul az erejüket fitogtatják,mutogatják,akkor csak az összefogás segíthet?Lehet.Igazi főnökök ilyenekről nem is mindig szereznek tudomást,ezért kell keresni igazság nyilvánosságát.A nyilvánosságot,világosságot. Nekem természetes bőven a részletes rímelés,mint másoknál a káromkodás,kapkodás.

15138 2009.03.28. 14:02:34

Nem tudom, mi történt honnan is tudnám. Emlékszem még időkre, mikor a portásnak hatalmas hatalma volt. Ő volt a legnagyobb ember...de már kinőttem. Ott írj, ahol hagynak, Levente. Itt rímelgess nyugodtan.

13252 2009.03.28. 15:26:11

tök igazad van.meg nem hiába mondják, hogy a politikusok a társadalom tükre. mi választottuk őket. ők mi vagyunk

15138 2009.03.28. 15:31:06

Ma nem rajzoltál még?

12009 2009.03.28. 18:37:03

24 Szükség lessz a harci erényeidre. Ma kaptam egy elemzést a barátaimtól, New Yorkból. Nem lessz ennek a válságnak vége 2011 előtt sem. Nagyons sok pénz hiányzik.... 26 Bikkfafejű? Az meg milyen fa?

15138 2009.03.28. 18:39:44

Keményfejű.

15138 2009.03.28. 18:40:51

Épp most olvasom a Pénzcentrumon, hogy már túlvagyunk a nehezén, gyorsulni fog a gazdaság és emelkedni az ingatlanárak. Nézem a dátumot: 2008 szeptember. :( Hülyék.

12009 2009.03.28. 18:52:21

45 nyakas kálvinista :) A bikk meg gondolom bükk, csak olyan bikkesen

12009 2009.03.28. 18:54:41

46 Hát a fiuk, volt kollégák a világ legnagyobb auditor cégénél vannak, és szintén stratégiával foglalkoznak. Elég sok helyről, sokféle adat alapján elemeznek. A gazdag országok nagyobb bajban vannak, mint a szegényebbek, ha ez vigasztal valakit is :(

15138 2009.03.28. 19:06:59

Tán Hettie tette fel a posztot, amiben az angolok keseregnek, hogy nagyobb katyvaszban ülnek, mint Pakisztán (ezt lehet nehéz lenyelni) és Magyarország. A mi 6% /GDP-nkhez képest ők 10-re vannak. De nekik csak vannak tartalékaik?

12009 2009.03.28. 19:11:39

Nincsenek. Olvass néha indexet is. http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/03/28/soros_megmondta_mi_a_baj/ azt hiszem, erről az elemzésről hallunk még... Az fogja meguszni, akiknek van mit eladni: nyersanyag, olaj, gáz. Meg azok, akiknek sok a tartaléka és nem magas az életszinvonal. Na, egyszóval, a Maslow piramis alját nem nagyon befolyásolja. Az angol bankokat meg már régen megvették a kinaiak

15138 2009.03.28. 19:14:34

Sorosról meg éppen most olvastam, hogy pár országba már be sem engedik, és hogy itthon se tudják bizonyítani, hogy ő vagy nem ő vágta hanyatt a forintot, mint ahogy tette a fonttal elfelejtettem hányban. Megnézem az indexet. Úgyis kiábrándultam a Pénzcentrumból éppen.

12009 2009.03.28. 19:20:26

Soros egy keselyű. Ahol hullaszagot érez, odamegy. De a hullákat nem ő gyártja :) Elmennék hozzá dolgozni...

15138 2009.03.28. 19:24:00

Jobb a győztesek mellett állni, mégha hullaszag is van?... Tulajdonképpen én is elmennék. Éppen házvásárláson törjük a fejünket. Nem tudom, jó ötlet-e most eladósodni. Van pro és kontra, és nem szeretek dönteni. Úgyhogy én viszont nemigen kellenék neki. :) Kivéve, ha fegyelmezett, mosolygós portást keres :DDD

15138 2009.03.28. 19:26:08

Granicsár, gondolod, hogy igaza van Sorosnak, ami a válságot illeti, hogy nagyobb lesz, mint a 29-es volt? Meg hogy évekig munkanélküliség lesz, és a pénzt fogjuk seperni az utcán? És a pénz a bankban elég lesz egy csizmára?

Ping Pong 2009.03.28. 19:39:58

37.-re Gondolatfoszlányok! " Dicsekedni ugyan nincs mivel" miért a rend, a béke, a fejlődés, a gyarapodás az nem erény! Elsők voltunk a régióban, remélem ezt nem tagadjátok! -és most az utolsók, kordonok gyűrűjében. Nézd meg mit művelnek, még egy normális miniszter- elnököt sem tudnak prezentálni. Nekünk volt, van, lesz!!!!!!!! Orbán Viktor személyében, remélem már csak napok kérdése. Csak azt nem értem az UNIO miért engedi azt amit az MSZP müvel!

12009 2009.03.28. 19:42:39

hát mostanában már a pénz elektronikus. A pénz a bankban talán még biztonságban lesz, de erősen gondolkodom abban, hogy életemben először ingatlant vegyek :( Hogy igaza lessz? Hát valami hasonlót írtak a fiuk is, hogy egy pénzügyi válságból indult, de a reál gazdaságban is nagyok a torzúlások, túltermelés, éppen azért, mert a pénz olcsó volt, ezért az is le fog épülni és ez a leépűlés pedig egy újabb pénzügyi válságbe torkollik majd. Egy kicsit profanizálva. Olcsón lehetett hitelre autót venni, gyakran cserélték stb. Az autóipar túlméretezett lett és most le kell építeni, mert a bankok megfogták a pénzt és nem adnak hitelt. Ez már reál válság. Azonban a reál válságban az emberek elvesztik a munkájukat és elkezdik felélni a betéteket. A bankokból lassan eltünik a pénz. A leépült gazdaság nem lesz képes fizetni a felvett hiteleket, megint a banok dőlnek. Amelyiknek meg marad tőkéje és lenne majd kihelyezni való pénze, az meg a már leépült reálgazdaság miatt nem talál helyet a hitelnek, vagyis nem fogja tudni a betétekre a kamatokat fizetni.... Na persze ez bonyolúltabb ennél, de valami ilyesmi...

15138 2009.03.28. 19:43:33

Gondolat csak éjszakánként jár erre, :), de én is beleszólhatok. Beszólhatok... Igen, elsők voltunk, és jól le vagyunk maradva. Én nem tagadom. Ki vagyok ábrándulva a szocialista politikusokból, kivéve Gyurcsányt. De hogy OV mit tudna művelni az országgal, azt még elképzelni is félek. Aki nem fél, az le is írja, nézz szét a blogon, Ping Pong.

15138 2009.03.28. 19:49:04

Szóval, te is azon gondolkozol, amin mi... Már megint bekavartál elém...:DDD

12009 2009.03.28. 20:04:42

Lassú vagy bébé :D

15138 2009.03.28. 20:16:58

Izgin hangzik ez a tőzsdecápa...és előtted még nem is hallott a tőzsdéről?

12009 2009.03.28. 20:30:39

Nem sokat. Egy nagyon szigoruan titkos területen dolgozott, amig ki nem tették 44 évesen. Aztán elég hamar talált munkát, mert jők a pedigréi (elismert szakembere a területének) Kártyát vet nekem, meg borozunk és dumálunk., mikor BP-en járok Valamikor tavasszal megkérdezte, hogy is kell tőzsdézni? Na meséltem, izgalmasnak tartotta. Most szinte szenvedélyévé vált :)

15138 2009.03.28. 20:34:16

Magyar?? Valamiért azt hittem, orosz.

12009 2009.03.28. 20:49:56

orosz? Miért lenne orosz?

15138 2009.03.28. 22:11:04

Miért ne lenne orosz? :DD

12009 2009.03.29. 07:37:00

Most hogy mondod :) Szép lengyel neve van, az meg már majdnem orosz :DDD

FENTE LEVENTE 2009.03.29. 11:39:59

Tipikus ártalmas kritikus helyzetben a magyar nemzetben,nem egyszer a széthúzás tetőfokán,egymás irányában torzsalkodás,káromkodás,föld alá nyomkodás és jobbról-balról is csak kumkodás s nem a tisztán látás söpri bele mély szakadékba egyébként évszázadok óta sérült magyar vándort.Hány gólt lövünk még magunknak miközben testvéreink testén is rúgott sebeket ejtünk?Mi magunk vagyunk magunknak egy jól behatárolható határon belül az összes selejtünk?Remélem a rosszból tanulunk és nem felejtünk. Rengeteg időnket mit politikába fektetünk ha másra hasznosíthatnánk,úgy hasítanánk a világ élén olyan termékekkel melyekkel jelentősen,meglehetősen tehetősen gazdagabbá válhatna országunk.Jól vágunk akár testvéreink hátán és át tán egyik oldalról a másik oldalra nem megyünk,mert a megszállott,állott,romlott életünk büdösödik,netán kortalanul idősödik pattogó fogó-ként harapós s télapós megőszült bepenészlesedett,szedett-fedett szakállas,tágas,aljas módszerek között?

15138 2009.03.29. 11:49:33

Béke. Kompromisszum. Méltóság.

15138 2009.03.29. 11:53:56

66. Férjem elolvasta, egyetért, és üzeni, hogy a t. politikusok mellett a t. média is elmehet melegebb helyre.

FENTE LEVENTE 2009.03.29. 11:54:22

Attól még ember lát ha szótlan,bár válaszoltan törpül el a némasága.Néha sárga bénasága,és ha drága marhasága,úgy ökörség sül már hasára?

Ping Pong 2009.03.29. 16:47:14

Drága Nefelejcs! Örülök férjed véleményének!! Ma Veszprém megyében jártunk, és a vasárnapi naplóban ezt olvastam: BOHÓZAT: Magyarország miniszterelnököt keres.

15138 2009.03.29. 17:10:33

Most erre mit lehet mondani...:(

Ladyb 2009.03.29. 17:58:58

Jobb, v baloldal? Irreleváns. A parlamenti büfében ott kvaterkáznak egymással a máskor, a nép előtt egymás szidó politikusok. Együtt mennek teniszezni is. FYI. A legősibb és legegyszerűbb, mellette a nép által kivétel nélkül mindig bevett és megszívott játékot játszák, amit úgy hívnak, hogy oszd meg és uralkodj.

15138 2009.03.29. 18:07:46

Szia!! ez a három betű angol rövidítés lenne? Ha igen, a harmadik betűt nem értem...:) Igazad van. Ki vagyok ábrándulva.

12656 2009.03.29. 20:37:38

re55, kedves Ping Pong, valóban jól álltunk ebben a régióban, de ezért OV. nem tett semmit. A hanyatlás éppen az ő "kormányzása" idején indult el, ha akkor minden szép és jó volt, miért kellett mennie?!Az emberek többsége feledékeny, lehet összeesküvés elméleteket gyártani, de ők ugyanúgy "elkúrták", hát ezért! És megint el fogják, egy ideig még mutogathatnak Gyurcsányra, de közben ki kell elégíteniük azokat, akik a zsíros bödönbe szeretnének nyalni ismét.

Ping Pong 2009.03.29. 21:05:10

Kedves Gondolatfoszlányok! Nem kellett mennie, menesztették, választási csalással, amit be is vallottak. Szerinted mi lesz most, mi várható, lesz kiút? Elég bölcs vagy már, talán tudod. Üdv.

12656 2009.03.29. 21:28:17

re75, Kedves Ping Pong,sajnos nem vagyok bölcs, de a memóriám talán még működik. Tudnád e alátámasztani ezt a választási csalást, vagy ennek bevallását valamilyen hiteles dokumentummal?Valami kis doksit a beismerésről?És aztán még egyszer elkövették ugyanezt a trükköt büntetlenül? Sajnos kiutat nem látok, egyet tudok, senki sem lesz politikus a két szép szemünkért, párt állástól függetlenül.

15138 2009.03.29. 22:16:45

Ez a választási csalás... Az egyik barátnőm jegyző az egyik faluban. A választási bizottság, vagy minek hívják, önkéntesekből áll.( A mi falunkban volt vagy négy körzet, olyan 5-6 emberrel.) Ezek az emberek a falu megbecsült, ismert alakjai, az ovónők, tanárok, a pap, az orvos, stb. A saját hétvégüket töltik a termekben. Aztán mikor kész vannak, azt mondják nekik, hogy csaltak...

12656 2009.03.29. 22:44:10

re34, komolyan gondolod, hogy van élet a politikán kívül? Nincs! Csak az van, hogy nem veszel tudomást róla, talán önvédelemből, de minden percedre kihat, ha beismered, ha nem!

15138 2009.03.29. 22:51:36

Nem úgy értettem. Arra gondolok, hogy elmegyek a szomszédba, és megnézem, hogy hol tart a borsó, persze, hogy előrébb, mint az enyém, és a tyúkok is fehérebbek. És akkor nem esett szó politikáról. Vagy bemegyek a suliba beszélni a lányom tanárával. És csak a jegyekről van szó. Elmegyek az orvoshoz, és rólam beszélünk, meg a vérképemről. Persze, mindenre hatással van... de vannak azért órák, amikor nem gondolunk rá. Nem?

FENTE LEVENTE 2009.03.30. 17:53:54

Oszlassuk a parlamentet oszt lássuk meg előbb mint késve később,és több időnk maradhatna a többséggel foglalkozni,jót malmozni,hozzá politikát halmozni?Megálljatok!Várjatok csak,mondok valamit amit szeretnétek:Ne szekáljátok a magyar politikát mert benne mélybe érezhetitek a végtelen erotikát. Országos tévedések azzal is járnak,ha szívverések szaporodnak.-Ember porodnak ami fedi hajadat,ne adjál vízet mert vályogtégla lesz belőled. Egyelőre előre és ne vissza hátra! Kabátra minek varrnánk gombot,mikor csak a vékony cérnában látjuk a gondot? Több reform most?Fidesz azt nem fogja engedni,az emberekkel békésen le fogja veretni,szavaztatni?Be kéne már az egész országot havaztatni,hogy hótól fehéredjen gazdaságunk? A feketegazdaságban az a legjobb,hogy annyira sötét,szinte nem rontja ember szemét.

FENTE LEVENTE 2009.03.31. 12:50:17

Mindenkinek a saját megszorítása a másik irányába lehet kellemes?Szellemes Fente tiszta szemes látással,katonás járással előre látja a jövőnket?Minket dönget a fájdalom mert fájni fog,hisz mai Bajnai bajnoki módon megmonta baj van itt,és nem kertelt.Ennyire telt?Eddig is fájt de nem azoknak a politikusoknak kik bejelentették,vagy be sem csak országunkat elöntötték méreggel?Még reggel zúdítottam,nyitottan hánytam magamra gondolataim.Uraim: Politikában mindig is szépen trükköztek,ha vélemények keményen ütköztek.Vagy nem is ütköztek?Útközben nehéz az élet útszélen,igen!Rághatatlant föznek nekünk,együk meg?Fogjunk össze romlott kaját mentsünk meg? Tanácstalanul tanakodunk,hogy miért vonakodunk,s kapkodunk kiegyezés,közösbe rendezés minél messzebbre kerülő tervétől?Medvétől nem gyorsul helyzetünk.Képesek vagyunk és cselekszünk,s ha ráfázunk kormány mellett melegszünk?Reméljük cselekvést,semmittevést nem keveri össze a kormány,mert zsebünkben a tudomány?Nyugodjatok helyeteken,én tudom ám. Ötleteimből mERÍTETT,bekERÍTETT KORLÁTOK között nem írhatok korlÁTLANUL,hibÁTLANUL élni nem tudok,mert én sem vagyok vak miKOR LÁTOK.--------------Csátok.Hogy van anyátok,anyukátok?

FENTE LEVENTE 2009.04.01. 17:02:55

Szerbusztok bolondok! Legyetek boldogok. Ebben az országban már csak én vagyok normális,máris?Nem látok az orrtól,mikortól lesz majális? Brutális ember az,ki engem utál is. Fröcsögvén szájamnak mentén és tüstént kieresztvén magyarnak szépséges járását?Áldását Aranynak annak a Fentének adja,ki rímeit nem tagadja meg?Ha jól látok,ti hajólátok meg tehetségem előtt és maradvántok ott míg elő é rántok újbéli téli bölcseletet?Melyből szelet,több szeletet a szeretet övez be.Nincs e szebb világon mint apai ágon rokonnak lenni Aranynak,kit Jánosnak hívtak,s hívnak.Szlovák nagyszüleim révén a végén ott vannak még Petrovicsék. Hol van az az ország mely szégyenli anyanyelvét,és hibákat elvét,mert lehetőség adott,s pont akkor ott más nemzetnek nyelve kerekedik fölé? -Rongynál isrongyosabb eszem,nem érhet többet aranynál,de letisztult haragnál világos napokon,fejemet töröm cementes lapokon.- -Belül kivül felületes, ha felül hetes őrületes. Ennek legyen semmi értelmese, csak szélét verte érte mese.- A szavaknak a mondatoknak dallamuk van.Nekem mindig énekelnek,beszélnek.Hozzám. Didaktikus,taktikus gondolataim immateriális,reális testtel rendelkeznek.Rendes kéznek rendes párja,ha nem igaz,hát retusálja.MSZP-nek,SZDSZ-nek a tusája?

FENTE LEVENTE 2009.04.02. 17:51:21

Értéketek nem a pénzetekben fekszik,hanem bent a fejetekben.Tetszik,nem tetszik,retekben nem lelhető annyi retkesség mint amennyi lelkesség Fentében. Tessék,itt vagyok!Essek most hasra és feszítvén testemet vasra,s közben bőgjem én szét életem tervén a jövőben való pozitív törekvést? Gátlástalan fapofával a cinizmus kilátástalan helyzetbe hozza az optimizmus gyengülő reményét?Mélyreszántó tanulatlan tudatosságunk,és homályos vakocska óvatosságunk,károkat okozó negatív adottságunk:Benne magunk tesszük tönkre országunk hírnevét? Talán ha ácsolunk,összeharácsolunk otthonunk területén,földünk felszínén egy lakható,kényelemre kapható télen is meleg otthont?Most front sem támadja szervezetünk,mert helyzetünk javuló félben lendül előre?Negatív értelemben...nem a parlamentben. Jó éjszakát,elvonulok hosszú menetben.Rendben?

FENTE LEVENTE 2009.04.03. 16:31:30

Bennem még mélyen alszik a bizalom,de magamhoz hívom és most kicsalom.Bizony bizom bennetek"magyarkodók",ti országra,világra acsarkodók.Nem értitek?Emésztitek múltat,jelent,jövőt,mert most teszitek tönkre a törekvő jövendőt.Kendőt köttök szemetekre rá,hát hajrá,hajrá Magyarország! Magyarországon érdekes ez a réteges politikai öltözködés.Már azt sem tudjuk mi alatt mi van.Nálam az igazam?Önzősködés kihozza magából a gyáva hősködés félelmetes arcát?Megfékezhetetlenül ember hol vad,ott olvad érzékenysége és törékenysége töri össze egysége,egyénisége legjavát?Olyan bizonytalan a magyar politika mint az előrehozott választások.Van aki egybeírja,(na,ja)van aki külön.Különb népnél is vannak különbek,különben nagyon egyformák lennénk.Udvariasságból tapsoljuk meg egymás véleményét,és végre végét döntsük el a szavazófülkékben.Szürkékben is lássunk színeket,hogy jobban élhessük életet,necsak az ünnepeket.Pompásabb életünk másabb előnyöket ad.Elődöket megértvén hol rögvest erődöket építvén biztonság védelmében.Félelmében ember reszketé idegnek hátán?

10260 2009.04.05. 11:28:25

Nefelejcs kedves, nem voltam gépközelben, amikor ezt írtad. indulatos és remek !!

13190 2009.04.06. 07:09:58

Egy hétig leszel távol, csak idejöttem egy kicsit, körülnéztem, minden rendben van, senki nem rosszalkodik.
süti beállítások módosítása