Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Barát vagy ellenség?

2009. október 03. - Vörös Nefelejcs
Nagy általánosságban - nevek nélkül.

Vannak nálunk kommentelők, posztolók a másik térfélről. Most ne is mondja nekem senki, hogy ne osszam én fel az országot - fel van az osztva nélkülem is. Szándékos vakság lenne nem észrevenni, bár egyetértek, hogy nem ez lenne a követendő út, bárki mondja is.

Itt vannak hát, és köszönjük meg, hogy itt vannak. Személy szerint olvasom is őket, mert mást mondanak, mint ami az én fejemben- szívemben van. És a más az érdekes. Elgondolkoztató. Van miről beszélni, van kit meghallgatni. És hát valami mindig ragad rám - vagy egy idézet, vagy egy név, egy dal, egy dátum. Ezek a "mi" jobbosaink nem is mind egyformák, kinek a Jobbik, kinek OV a kedvence, és olyan is akad, aki már mindenkiben csalódott. Javítsatok ki, ha rosszul mondom.

Ami viszont szinte mindegyikükben megvan, és én épp a napokban többször beletenyereltem, az a kommunistázós hozzáállás, amiről mi már nagyon keveset tehetünk. Én nem akarom tagadni, hogy mi volt a szocializmus első éveiben, se a proletárdiktatúrás ismereteimmel előhozakodni. Szerintem egyáltalán nincs értelme nekünk vitatkozni elmúlt, régen elmúlt dolgokról. Tegyék ezt a történészek.

De cseréljük már le a megszólításokat, a komancsokat, a komcsikat, libsiket valami másra...kérem szépen. Valami olyanra, ami kommunikáció-képes. Ha azt látom a hozzám írt kommentben, hogy komcsi , azon kivül, hogy üt egyet a szívem, ijedtemben, tudom, hogy értelmes párbeszédre kevés az esély.

És akkor mit kapok a következő mondatban? Hogy velem nem lehet beszélni. Azt mondják, hogy szemellenzős, agymosott ellenség vagyok. Na, persze, ők meg beszélgetni jöttek.

Kedves Bárkik, akik ezzel kezditek, miért állítjátok, hogy beszélni jöttetek?

Továbbá, miért gondoljátok, hogy valami közérdekűt, hasznosat tesztek az országért?

Ha valaki előre akar menni, annak barátokra vagy ellenségre van szüksége? És ha barátokra, rávezető kérdés, akkor érdemes-e sértegetéssel kezdeni egy kapcsolatot?

Ha most ezen a naiv kérdésen a hasatokat fogjátok - ám tegyétek. Nevessetek szemen. Kibírom. Ellenben tudni fogom, hogy a "párbeszédre való alkalmatlanságom" csak szólam. Hogy nem azért vagytok itt, hogy beszéljünk és előrébb toljuk az ország szekerét. Hanem hogy megvádolhassatok MINKET az árokásással...Ej-ej.

Más szemében a szálkát told meg egy lépéssel.

Utóiratnak egy kósza gondolat: ha a szocializmusomat fennhangon szidják balról, azzal végképp nem tudok mit kezdeni. Ennek itt semmi értelme - máshol se nagyon, mert mindenki képes rá, kicsit uncsi is. De itt? És akkor ez olyantól, aki még csak óvodás volt? Integritás nélkül nincs baloldal. Nem nekünk kell leköpdösni a múltat - arra ott vannak a kedves jobboldali kollégák. Hibákat beismerni meg, megint másik korosztálynak kellene...

Összefoglalva írásom lényegét, szeretném azt írni az égre, hogy Előre! és Együtt egymásért, együtt mindenkiért.

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr78289274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12392 2009.10.03. 17:53:28

Nagyon a szívemből szóltál! Nagyon tele van a hócipőm ezzel komcsizással! Mindenki megkapja, aki nem az ő sületlenségeiket szajkózza. Magkapom én is, aki igen sok évet lehúztam a létezőben, de még szakszervezeti tag sem voltam. Ja és hogy kiktől? Hát bizony a zömük az élcsapathoz tartoztak! Az már csak hab a tortán, hogy ugyanezen derék honpolgárok nagyon fel vannak háborodva, ha fasiszta és náci eszmékre vajazó kijelentésikre rámutatsz!

15138 2009.10.03. 17:55:52

Nem is gondoltam, Gyuri, hgoy még téged is ez az ág húz. :)

12392 2009.10.03. 18:30:33

Nem húz, csak dühít a pofátlanságuk!

13250 2009.10.03. 18:33:39

Az a helyzet Nefi, hogy van egy elég masszív csapat, amelyik egyértelműen önként vállalt vagy szervezett feladattal rombol itt és szerte a magyar web--szférában. Ugyanaz, mint az utcai randalírozás, a kuruc.info aktivizmus vagy FIDESZ-radikális polgári körözés, in real life pl. adatbázisépítéssel, SMS-üzengetássel és csak ők tudják, mi minden mással. Hogy őszinte legyek, ezekkel nem tudom, mit lehet kezdeni, mert nem véletlenül köszönnek be úgy, ahogy. Szándékuk sincs más, mint deklarálni, hogy mindenki más a sötétség és a bűn szolgája. Mutatott szellemi szinvonaluk (ha másért nem a csordához igazodás miatt) az alig kimutatható gondolkodási és kommunikációs készségek táján helyezi el őket. Olykor felbukkannak balos társaik is, újságcikkek alatt gyakrabban. Sőt némelykor ugyanezen jobbosok játszák el a balos demagógokat, hogy aztán ez leygen alap a "leleplezésre". Ha valakinek van rá ideje meg ereje, azért érdemes rámutatni a végtelen hülyeségükre, hogy ne urallják el a teret, ami nyilvánvaló céljuk (szvsz pártjaik médiastratégiájának részeként). Lényeg a lényeg: őket ilyen leki ügyekkel, amit írtál, nem érdemes megközelíteni. Aztán vannak változó hevességgel kommnistázó, libsiző mindenféle mások, akik ki tudja milyen indulatok alapján vannak kiakadva a múltra vagy a jelenre. Még a magukat baloldalinak de legalábbis nem jobboldalinak tartók közt is vannak, akik egyik vagy másik irányzatra, szervezetre vagy csoportra fújnak, olykor-olykor eglepő dolgokat produkálva. És mi tagadás, még a nyugodtabb vérmérsékletű "balosok" esetében is előfordul a cimkézéssel indítás, Remélem, ők elgondolkodnak és reagálnak majd a szavaidra. Aztán még egy dolog: a múlthoz való viszony. Én úgy gondolom, hogy nem lehet eleget róla beszélni egyelőre. Tekintve, hogy 1848-49 az utolsó időszak nagyjából, amelyről ha más nem, itthon nagyjából konszenzus van, a többiről meg a folytonosan megszakadó polgárosodás okán legalább két, egymással köszönőviszonyban se lévő narratíva él, erős aktualizálási remineszcenciákkal és tisztázatlan kölcsönös vádakkal, bizony a jövő nehezen lehet normális ezek kitárgyalása nélkül. Persze lehetőleg minimális cimkézéssel.

sybaris 2009.10.03. 18:43:27

sajnálatos mód, nem tudok a jobboldali aspektusból hozzászólni, én inkább a mindenkiben csalódtam kategória vagyok. Rendelkezem bizonyos konzervatív beütésekkel, ugyanakkor sok dologban liberálisak az attitűdjeim. Jó írás ez, vagyis jó lenne, ha pontosabb lenne. A "jobberek", a "fasiszták", és a "homofóbok" megjelöléseket, bár nem rám vontkoznak, sértőnek érzem. Ugyan úgy, mint a komcsizást, libsizést, és zsidózást. A hiba ott leledzik jelen esetben, hogy itt többségben vannak a baloldallal szimpatizálók, és jellemző az összetartás, a kizárás,. elvileg ők közülük senki sem kíváncsi valójában egy "MÁS" véleményre, hanem megelégszenek sok esetben a közhelyszerű megnyilvánulásokkal. Példa: "Buzi-e vagy", "Zsidó -e vagy", és hasonlókra gondolok. A "fasiszta és náci eszmék" követői valóban azok? A köz megelégszik itt is a közhellyel, és mindenki azzá avanzsál, aki nem fújja a nótát. Ráadásul a szocializmusban szocializálódott emberekről beszélünk, akik kisdobosok, uttörők, és büszkén menetelő KISZ-k voltak, majd párttagok. Én azt szoktam írni, hogy a szélsőséges eszmék virulenciái ezek az emberek, és attól, hogy jobbosok, még nem biztos hogy fasiszták. Szélsőségesek, eszmerendszer nélkül. A szegénység, a tudatlanság fasisztái, ha így jól hangzik. Homofóbok? Itt mindenki homofób! Az iszlám gyűlölete kézzelfogható. A romáké szintén. A jobbosoké dettó. Nem csak az a jobbos homofób, aki a melegeket utálja, hanem az a balos is, aki a mohamedánokat. Nem csak az a jobbos rasszista, aki nem bírja a zsidókat, hanem az a zsidó is, aki gyűlöli az iszlám követőit, a cigányokat, és az ősmagyarokat. Az alapoktól kellene indulni, elemi tiszteséggel, őszinteséggel, bevallani a hibákat, és akkor talán lehetne normálisan beszélni. Nekem vesszőparipám, hogy az összes párt felelős a megosztásért. Talán ebből kellene kiindulni, és ennek a valóságát elismerni. Utána egyszerűbb lesz. Írtam erről egy szösszenetet, Mario és a varázslók címmel. http://www.ujreformkor.hu/mario-es-varazslok Bár ez sem számít, ez az én vesszőparipám, ami mindenkinek van, és mindenki tartja magát a sajátjához.

15138 2009.10.03. 18:45:26

Bo, mindenben igazar adok, amit írtál. Csak én nem ezekbe futottam bele, ezekbe a szervezett csapatokba. Szerintem amúgy jószándékú emberekbe. Azt hiszem, bármiről legyen szó, bárhol, bárkikkel - a címkézés nem a párbeszéd előmozdítója, hiszen ellenkezést vált ki és dacot. Belőlem. :)) Az elmúlt évekről szóló vita - parttalan. Mindenki a sajátját ismételgeti, és talán mindenkinek igaza is van. Más az életünk, mást kaptunk, mást vettek el tőlünk. Túl közel vagyunk, túlságosan érintettek vagyunk érzelmileg. Mind. Talán hanyagolhatnánk, míg lehűlnek a kedélyek. Talán folytatnunk kéne, de más stílusban. Viszont, bevallom, ha olyannal találkozom, aki benne élt és szidja, azt még el tudom fogadni. De ha azt sem tudja, miről beszél - attól lilát látok.

15138 2009.10.03. 18:51:28

Sybaris, nekem tetszik a vesszőparipád. :) Azt is igaz, hogy magam sem vagyok mentes minden bűntől (xenofóbia, homofóbia, rasszizmus ), már még szóban sem mindig fejezem ki az ellenérzéseimet. Mentségemre, mentségünkre szolgáljon, hogy a nevelésünk olyan volt, amilyen. Hogy a baloldal összetart és kizár - talán ez sem túlzás. Részemről ez inkább félelem, együtt lenni az enyémekkel és húzni egy határt, ahova nem engedek be másokat. Viszont kerülöm a címkézést - a fasisztázás, rasszistázás ugyanúgy nem tetszik, mint a komcsizás. Az a baj az elutasítással és gyűlölettel, hogy rengeteg energiát elvisz, ami másra is jó lenne. :) Ha ezt valaki nem veszi észre magán - az zöld lovon megy haza. Megnézem a posztodat.

15138 2009.10.03. 18:56:41

Óóóóó, Sybaris, nekem nagyon rég tetszett ennyire valami!! Nem tennéd fel ide is, a Nol-ra? Annyian befolyásolnak, kihasználnak minket, legalább egymást ne bántsuk!!!

sybaris 2009.10.03. 19:10:05

"Annyian befolyásolnak, kihasználnak minket, legalább egymást ne bántsuk!!!" Ezt írtam, vallottam kb 2006-2008 között itt a nolblogon, kevés sikerrel. Sajnos úgy vagyunk itt Kelet-Európában szocializálva, hogy bántsuk egymást, és ezt remekül tesszük. Ebben világelsők vagyunk. A középutas nem tud vér-és dacszövetségeket kialakítani, mert egyszerűbb szidni, gyűlölködni. Nézd meg a blogokat. Azok az olvasottak, ahol lehet valakit, valakiket szidni, anyázni, alázni. Az alapvetően elgondlkodó, objektív írásokra nincs vevő. Az 5 perc hírnév, és a bulvár bűvöletében gyűlölködünk, azonos szavakkal, fordulatokkal, és hevülettel. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet, de már nem annyira aktuális, névre meg egyáltalán. Átértékeltem a Bajnait, és jobbnak tartom, mint vártam.

44711 2009.10.03. 19:15:52

Kedves Nefelejcs ! A Magyarországon élő idős egykori kommunista partizánokért a konzervatív görög kormány küld katonai repülőgépet, hogy nyaralni vigye őket, ahogyan Felipe González idején sem romboltak le egyetlen Frankó emlékhelyet sem.Elég bejárni a toledoi Alcazart, hogy értse az ember.Az érdekes talán az, hog mindkét ország jobboldali diktatúrából érkezett a demokráciába. Nincs konkrét válaszom, miért tartunk itt, de igazad van, itt tartunk. Üdv:CL.......

15138 2009.10.03. 19:16:08

Sybaris, Te vagy az író, csak nevet kell cserélned, vagy lehagynod az utolsó bekezdéseket - úgysem a néven van a lényeg...nagyon tetszett. Nagyon. Szomorúan olvasom, hogy neked nem sikerült, amiben én mesterkedek...Nem baj, mást tenni nem tudok...

15138 2009.10.03. 19:18:00

Igen CL, ilyesmikre gondolok!! Hogy egy-egy nép nem tagadja meg a saját történelmét, hanem továbblép, tanul belőle, felhasználja, nem eltörli. Annyi példa lenne rá!! Mivel vagyunk mi rosszabbak? Sajnos, nagyobb a szívünk, több az indulatunk. De a szeretet és a gyűlölet ugyanannak az érzésnek a két véglete, egymásba áttolhatók. (nem jó kifejezést használok, de annyira akarom mondani)

sybaris 2009.10.03. 19:38:19

Nefelejcs, nem azt mondom, hogy nem sikerült. Kialakult egy társaság akivel sallangmentesen lehetett beszélni, és őszintén, de a politika, az egyéni önzés, az apró, de ellehetetlenítő események folyton visszavetik a kezdeményezést. Túl erősek a szélsőségek, és túl alacsony szintű az író ember felelősségvállalása. Csupán módszert váltottam, mivel a valós értelemben vett blog műfaj nem az én erősségem.

40751 2009.10.03. 19:40:15

Kedves Nefelejcs! Az írásodhoz és a szándékodhoz, GRATULA...! De, hogy tudj egy kicsit is :)-ni, "klik" a mai NOL, "Lajos király" cikkre Kácsortól, majd a kommentek közzül a 17:14:39-est, valamint a 18:15:21-est, a figyelmedbe ajánlom...! ...és úgy tünik, hogy hatott.... ...bocsi....!

15138 2009.10.03. 19:45:55

13-ra Szétnéztem azon a honlapon. Nagyon jónak találtam az ötletet, Hankisstól évek óta nem láttam semmit - ez rajtam múlt-, most legalább látom, hogy aktív. :) Mindenképp köszönöm a linket. Ha írni tudsz, és van miről, ahogy esetedben fennáll, akkor a blog csak egy lehetőség a nyilvános "kifüggesztésre". Gondolom. Nantal, megyek, meglesem. Jó, hogy akarok nevetni!!

15104 2009.10.03. 19:55:48

Barát !! Remélem !!

15138 2009.10.03. 20:02:03

Barát, Zokni!! ♡

Évi 2009.10.03. 20:21:23

Drága Nefelejcs! Már az első mondatodban feltetted az i -re a pontot. Mit jelent az, hogy " nálunk", és mit jelent az, hogy "másik térfélről"? Szerintem ez máris egy 100 % -os megosztás. Ez itt a Nol! Kié? Csak az egyi térfélé? Akkor meg minek? Én kb. 50 éves koroming nem foglalkoztam bizonyos kérdésekkel. Nem érdekelt, hogy ki cigány, ki zsidó, ki fehér vagy ki fekete. Csak egy érdekelt, az hogy milyen ember. Engem ne bántson, hogy én se bánthassam őt. Volt olyan cigányfiú osztálytársam akire ugy, de ugy felnéztem, mert az olyan szépen tudott beszélni, mint én sohasem úgy. Alig vártam, hogy kicsengessenek, és mentünk a kulbszobába sakkozni, és már kinevetett, mert azt kértam tőle, hogy folyamatosan beszéljen, én meg csak hallgatom. Most van egy cigány kolléganőm, midegyikőnknél nagyobb emberileg. A zene suliban, volt egy zsidó tanárnőm, akit nagyon nagyon szerettem. Elmesélte, hogy a férje befazata, és ugy menekült meg. Persze nem ezért szerettem. A háború után, a kulák nagyapán befogadott egy Pesti éhező zsidó családot néhány napra, ellátta őket élelemmel és ők továbbmentek. Papa nem fogadott el tőlük semmit ellenszolgáltatásként, és mikor elköszöntek anyukám ujjára ráhúzott az asszony egy aranygyűrűt, ami itt van az ujjamon. Őszintén mondom most sem foglalkozom a fent említett bizonyos kérdesekkel, de ugy mint ronagyuri én is k -ra unom az álandó komcsizást. De azért elmondom, hogy éppen ugyan-ugy nekem is tele a hócípőm, nemcsak a komcsizással, hanem bizonyos gátlástalan bloggerek szittyamagyarozásával, turulmagyarozásával. És azzal is tele a hócípőm, hogy állandóan Solyom Lászlót, Orbán Viktort mocskolják. Milyen jogon? Hogy merészelik? Honnét van hozzá bátorságuk? Na szerintem itt a gond, nem az átlagemberrel, hanem a vérlázító, megosztó mocskolódással midkét oldal részéről. Csak egyszer fejezné be valamelyik, és megszünne. Néhányan annyira belemerülnek, hogy már magyuk sem hiszik el azt amit írnak. Most már úgy érzem, hogy ezt direkt csinálják, sajnos már a bőrömön is érzem.

Vasgereben 2009.10.03. 20:26:36

Nefi, ne nyafogj!-:)) A magad szemszögéből nézve, jórészt igazad van. Csakhát az éremnek két oldala van! S ha azt állitod, hogy a negyvenes-ötvenes évek történelem már, akkor a harmincas-negyvenes évek (eleje) miért nem az számotokra? Másrészt, mig a Horthy rezsim megszakadt, hivei, haszonhélvezői meghaltak/emigráltak, sőt tábort változtattak, a Rákosi rezsim emberei pedig évtizedelig tovább tevékenykedtek és gyerekeik a kedvezmények következtében igen kedvező helyzetből várták a genszterváltást. Amit jórészt ki is használtak. Tehát melyik volt jogosabb, őket meg szüleiket/naygszüleiket lekomcsizni, illetve az őket elszámoltatni kivánókat lenácizni/nyilasozni/fasisztázni? Milyen alapon létezik Magyar Antifasiszta Szövetség (olyan ember vezetésével aki 1955-ben született), miközben már a bocskai ruha/árpádsáv, sőt már a cimeres sapka is kiveri a dűhöt az ellentáborból? Hogy a MG furi öltözékéről már ne is szóljak. Lám pár elvbarátod itt is fröcsög (pl.a lüke gyurika), ejsze miért is kellene kedvelni őket? Miből gondolod, hogy az utóbbi 20 évből 12-ben a hatalmon levő utódpártiak gyászos tevékenysége láttán jópofát kellene vágnunk, amikor folyvást mocskolják táborod tagjai az ellenzékieket? Ne is beszéljünk azokról, akik a pont a táborukból váltottak át a másikba. Tőlük még a megvilágosodás jogát is megtagadják elvbarátaid. Milyen értelmes párbeszédet lehessen folytatni olyanokkal, mint fps, rónagyuri, mentha, néma, evianna, kalifa, borszivóügynök s mások, amikor az evidenciákat is letagadják, vagy figyelembe sem veszik? Emlited, hogy miért társalogsz a magunkfajtával, nos én is/mi is ugyanebből az okból veled és a többi mérsékjelt hagnemű balossal. De mit kezdjünk a többiekkel? No persze, evianna, mentha s más okostojás rögtön kijelenti, hogy takarodjunk innen, mert ez az ő felségterületük. Jelezve ezáltal, hogy meg sem akarják ismerni a másik tábor érveit/eszmejárását, elképzeléseit. S mivel felétek ők vannak többen, ugyanbiza milyen esélye is lenne egy párbeszédnek? Bigott emberfélékkel ez teljes mértékben felesleges lenne. Veled, meg még pár hozzád hasonlóval leállok beszélgetni/vitázni, a többiekket viszont csak saját fegyverükkel/hangnemükkel kezelem. Amilyen az adjon'sten, olyan lesz a fogadj'sten is!

15138 2009.10.03. 20:43:18

Kedves Évi, nem akartam feltenni az i-e a pontot...én is hirtelen felindulásból írok. :) Mi sem tudtuk, ki zsidó, ki cigány, ha látszott is, nem foglalkoztunk vele. Talán a cenzúra hiányzik....én néha visszasírom, hogy semmi nem szab gátat a mocskolódásnak. Kitenni képeket, államférfiakon szórakozni - ha mi nem tiszteljük őket, akkor ki fogja? Ilyesmik nélkül is el lehet mondani, hogy monnyonle. És nem árt megindokolni. De főleg azt gondolom, hogy hagyjuk magunkat hipnotizálni - ahogy Sybarus írja a betett linkben. Pedig a mi bőrünkre megy, és nem vesszük észre, hogy amíg egymást szidjuk, addig...másnak az a jó.

15138 2009.10.03. 20:50:57

Vasgereben, én a szocializmus fejlődését úgy látom, hogy jobb irányba indult a kezdetektől. Amit te átéltél, én már nem. Ahhoz hasonlítanám, ahogy egy gyerek szeptemberben tele van hármasokkal, év végére meg kijavítja - és nem az átlag számít, hanem az út, amit megtett. A Bocskai -ruha sokáig nem bántotta senki szemét. Mikor elkezdték hordani, én személy szerint örültem is - addig is irigyeltem az osztrákok trachtját - de: miért csak a nemesi ruci terjed? Hol vannak a népviseletek? ez csak egy példa. "Milyen értelmes párbeszédet lehessen folytatni olyanokkal, mint fps, rónagyuri, mentha, néma, evianna, kalifa, borszivóügynök s mások, amikor az evidenciákat is letagadják, vagy figyelembe sem veszik? " Nekem sikerült már...FSP elfoglalt, nem is várom, hogy minden kommentemre válaszoljon. Na jó, várom, de nem érhet rá. Olvasom, amit neked ír. :)) Rónagyuri barátom, Kalifa is. Eviannát nagyon tisztelem a szakmai tudása miatt - na és aztán róla nem mondhatod, hogy elvesztené a fejét és randákat mondana. Kalifa - a te típusod. És ha jól figyelek, általában más védelmében rohan a csatába, köszönet neki. A stílusa, mint a tied. :) Máskor meg mint a tied. Amilyen az adjonisten...:) A francba. Most jutottam el az olvasásban eddig. Pedig elöször a mosdót és a törülközőt akartam emlegetni. :DD Egyszóval, csak azzal lehet anyázni, aki anyázik? Fejben tartom. És Nyafi leszek. Mindig, ha bántanak.

15138 2009.10.03. 20:51:39

Megígérem, hogy ez az utolsó posztom e témában...mégsem leszek Nyafi.

Évi 2009.10.03. 21:05:32

Ne lépj vissza Nefelejcs! Öntsünk tiszta vízet a pohárba! -maradva a fenti két mondáshoz.

11677 2009.10.03. 21:35:18

Kedves Nefelecs ! Azt hiszem a „nem komcsizással” nem megyünk semmire. A komcsi az egy megszokott szitokszó. Nem az a szomorú ebben, hogy komcsiznak, hanem az, hogy olyanok komcsiznak, akik maguk sem tudják mit jelent ez a szó. Ha valaki a II. világháborút nézi és érdekelt volt abban, hogy a fasiszta Németország vereséget szenvedjen és komcsizik, az elfelejti, hogy mennyi komcsi katona és civil partizán esett el, nyomorult meg ebben a háborúban... De azt is elfelejtik sokan, ha erős lett volna Magyarországon a kommunisták által vezetett ellenállás, mint például Francia- és Olaszországban volt, talán másképpen másztunk volna ki a II. világháborúból, mint ahogyan sikeredett.

15138 2009.10.03. 21:52:31

Évi, nem értem, mire gondolsz. A törülközőre? :) Igen, már dolgozom a problémán. Mit találjak ki, ha a két gyerekem egymásra mutogat, hogy "ő kezdte"...Olyankor szoktam kiülni cigizni. :)) Lord, szia, Ami a háborút illeti, tudod, írtam már, néztem azt a sorozatot - és hát hallottam, hogy egy Patton nevezetű tábornok igen be szeretett volna menni Berlinbe - régies kifejezéssel, ha nem mindenkinek az lett volna a célja, hogy a szovjeteket kivéreztesse, talán előbb beléptek volna, és előbb elindítják a második frontot. És akkor a szövetségesek érnek előbb Pestre - és most vagy nincs Magyarország, mert arról is hallottunk, vagy sosem láttunk szocializmust...késő erről elmélkedni.

Évi 2009.10.03. 22:05:05

igen: l, amilyen az adjonisten, olyan a fodadjisten 2, amilyen a mosdó, olyan a törölköző 3, enyém,

15138 2009.10.03. 22:09:19

Évi, tied? Mi?

Évi 2009.10.03. 22:11:13

Hát a mondás! Öntsünk tiszta vízet a pohárba.

15138 2009.10.03. 22:13:45

Barát vagy ellenség? Várj csak, a múltkori posztra jött egy jó komment...mindjárt kilesem. 31. Atlasz 2009. 10. 01. 17:44 2-re, megkésve: Rákosi Mátyás: Aki nincs velünk, az ellenünk van. Kádár János: Aki nincs ellenünk, az velünk van. Grósz Károly: Aki ellenünk van, az is velünk van. Gyurcsány Ferenc: Aki még mindig velünk van, az nincs magánál. 32. Atlasz 2009. 10. 01. 17:50 Továbbá: a hülyeség sem, a rossz erkölcs sem párt- vagy rendszerfüggő. A tisztességes számvetés úgy tisztességes, ahogy van. Barát!!!

Évi 2009.10.03. 22:17:00

Úgy legyen! Barát! Jó éjszakát! Holnap konyhatündér, sok vendég.

15138 2009.10.03. 22:18:47

Kalappal. :)

Évi 2009.10.03. 22:19:27

Nefelejcs! Neked melyik tetszik Atlasztól? Bocs, de nekem azért a Gy. F.-é

32442 2009.10.03. 22:22:01

Kedves Nefelejcs! ...érdekes kérdést feszegetsz, és lám, Veled is egyetértek, Sybarisszal, Cubával, és sok mindenkivel, akik itt megszólaltak, kommenteltek. Nem azt mondtam hogy mindenkivel maradéktalanul, de rohadtul kellemes volt itt most olvasgatni ezt az igazi fórumot. Végre nem acsarogtunk egymásra balosok jobbosok, hanem beszélgettünk, s most félrelöktétek a komcsizást, zsidózást, másfelől a nácizást. És bár eddig nem szóltam hozzá, gratula! Mert engem már régen idegesít a megbélyegzés mindkét oldalról. Hiszen tudomásul kéne venni már, hogy az emberek sokszínűek. És ettől szép a világ, nem pedig az uniformizált. Ki baloldali, ami nem biztos, hogy ördögtől való. Ki konzervatív, ez sem ördögtől való. Ki pedig liberális: ez sem. Csak a politika, a pártok hatalomvágya bélyegzi meg a másikat, kihasználva érzelmeinket, s valahogy olyanok vagyunk mint a birkák, mikor a pártok pulikutyái egy-egy nyájba marnak minket...

32442 2009.10.03. 22:24:20

...és a lényeg: lám, elég volt megpendítened a dolgot, máris kiderült, mennyien nem akarunk birkák lenni... Pisla remény. De remény...

40751 2009.10.03. 22:34:57

Kedves Nefelejcs! ...de jó kommentet írtál, csak most láttam...! ...különben nem annyira elkeserítő a helyzet, - ezt közvetlen közelről tudom -, de persze sosem lehet ezt tudni...! ...én is kaptam már meg tőle - méltatlanul -, a magamét ("lendületben volt" a közgyűlésen...!), de aztán később, "vakarhatta is a fejét" (ez a szokása, ha beismerni kénytelen valamit)...!!! ...:))))...!!!

52153 2009.10.03. 23:18:29

20. Az embereket, legyen az államférfi ill. bárki más, a tetteiért fogom tisztelni nem a címéért. Egyébként az a véleményem, hogy a hite mindenkinek a sajátja, de az ország is ahol él. Nem minden jó amit az éppen hatalmon lévő párt csinál, de ha mindent csak leszavaz az ellenzék, nem pedig javít, módosít, akkor ide jutunk. Mióta nem volt már 2/3-os törvény elfogadva a parlamentben? Nem az egyes emberek, a választók tehetnek a mai helyzet kialakulásáról, mert mint a fenti kommentek is mutatják, tudunk emberként viselkedni. A politikusok a parlamentben, és a médiában miért nem?

11677 2009.10.04. 08:22:12

25-re Nefelejcsnek: Tévedsz Nefelejcs! Pontosan arra megy ki a játék, hogy ne azon elmélkedjünk, ami megtörtént, hanem hamisítsák meg a történteket. Felejtsed el, hogy a kommunista eszméért százezrek adták az életüket ! Azon lehet elmélkedni, hogy ÚGY KELLETT VOLNA-E TENNI A KOMMUNISTA ESZMÉKÉRT, AHOGYAN TETTEK (TETTÜNK), DE AZ ESZME VALÓS, ÉLŐ ÉS NEM HALOTT. Nem halott, ahogyan sokan hinni, elhitetni szeretnék !!!

52511 2009.10.04. 09:02:02

Sajnos itt Európában, s főleg közép-európában nem adatott meg, hogy az elmúlt százötven évben folyamatos és valamelyest egyenletes legyen a társadalmi és gazdasági fejlődés. Soha sem volt, hogy legalább egy generációnyi „boldog békeidő” lett volna, talán még a kiegyezés utáni időszak sem. Soha nem tudtunk konszolidálódni, mindig közbe jött valami vargabetű, sűrűn váltottunk rendszert, zavartuk el a régit s állítottuk vissza az „újat” – forradalmak- ellenforradalmak, két vesztes világháború. Magunkkal hordozzuk mindezeknek az összes sérelmét, egyéni és társadalmi sebeit, be vannak ezek a sebek és sérelmek épülve a zsigereinkbe. Nagy reményeink voltak a rendszerváltáskor, túlzott várakozásink voltak, azt hittük, hogy most áttudjuk lépni önmagunkat, le tudjuk vetkőzni a régi gúnyánkat. – most sem sikerült! Sajnos, …. pedig nagy szükségünk lenne már a megbékélésre, ha minden energiánkat az egymás ellenzésére pazaroljuk, akkor nem jutunk sehova! Ez a politikusainknak is fel kellene ismernie, de a közeljövőben erre nem látok módot, mert a jobboldal, nevezetesen Orbán Viktor 2000 környékén „eskü alatt megígérte” a híveinek, a választóinak „A végső győzelmet”, a kommunisták és a baloldal eltakarítását, és Mária-Országát mannaesővel, Kánaánt vizionált! - De erre MI baloldaliak, a baloldali értelmiség, nem adtunk megfelelő választ, nem tudatosítottuk a jobboldallal, hogy a Magyar társadalom nagy része nem jobboldali konzervatív, és nem is annyira mélyvallásos keresztény, mint amennyire ezt a jobboldal sugallja. Sokszor MI is átvettük az Ő szóhasználatukat, az Ő stílusukat, és néha olyanokká leszünk, mint ők .... Vagyis szerintem mindannyiunknak lenne mit tennünk, s főleg együtt és valamelyest egy irányba! A blog felvetéseivel és a hozzászólásokkal egyet értek!

11815 2009.10.04. 11:00:14

Hehe, nálam nincs ilyen gond! Nem adok rá alkalmat. Árkom sem volt sosem, egy kis gödör akadt, de azt szerencsére együttes erővel a múlt választás után belapátoltuk, jól megtapostuk. Mindenben egyetértek veled. Nem szeretem azt sem, ha valaki csak úgy egyszerűen fletózik. Tisztelet kijár mindenkinek. Íróknak, olvasóknak, hozzászólóknak.... valahány foglalkozást űzőnek. :D

15026 2009.10.04. 11:53:09

Kedves Nefelejcs! Tisztelettel tiltakozom a címbeli feltevés ellen!

15138 2009.10.04. 12:11:23

Évi, a Grószt választanám lózungnak - de tény, hogy a Gyurcsányén nevettem a legnagyobbat - realista vonás. Nem mondtam, hogy okos lennék. :)) Potrien őrmester, ezért pengetem. Utána hetekig jól alszom. Nantal, én is nevettem a te kommenteden. :DD Papus - nem azért vannak ott, sajnos, hogy egyetértsenek. Hanem legfeljebb azért értenek egyet, hogy ott lehessenek.... de utálom őket... Lord, nem halott. Itt vagyok mindjárt én. Aztán még sokan mások. Sok országban. Na, és Kína? Egyből 1.3 milliárd - abból csak a fele hiszi is...:) Funyi, de szépen mondtad... Babett, izé, rinocéroszkodom. Berágtam. Barát!! Benburns, barát!!

12296 2009.10.04. 13:12:05

Gondoltam, megtekintelek eme "naiv, de jó szándékú" mivoltodban. (nem maradtál le semmiről....: )) )

15138 2009.10.04. 14:08:45

Nagyon mérges voltam, Mikipapa!!

Palya 2009.10.04. 14:34:07

A fasiszta felismerhető, az szerint, hogy miket beszél (ír). Eszmerendszere, nem a politikai ! ellenfeleinek elpusztítására, hanem fajták ! kiirtására keletkezett. Tehát rászolgál a jogos címke viselésére! Egyébként a magyarok két táborra szakadásához 95%-ban hozzájárult a "kokárdás" hadjárat!!! Próbáljuk szeretni akit érdemes!

15138 2009.10.04. 14:50:34

Palya, nemrég utánanéztem, nem vagyok-e fasiszta is...hááát. Ha megnézed a wikin a fasiszta meghatározását...nem csak rossz dolgokat találsz. Nem akarom népszerűsíteni az eszmét, csak érdekelt, hogyan fordulhatott ennyi ember felé. Ezzel az Oswald Mosley-val kezdtem, aki felbukkant az általam emlegetett 2. vh-s filmsorozatban. Egy csecsemőnek minden új - ha nem az unalomig ismert sémákat adják elő. Kérdés: honnan tudni, kit érdemes szeretni?

sybaris 2009.10.04. 15:01:28

19. Vasgereben az alábbiakat írta. "Milyen értelmes párbeszédet lehessen folytatni olyanokkal, mint fps, rónagyuri, mentha, néma, evianna, kalifa, borszivóügynök s mások, amikor az evidenciákat is letagadják, vagy figyelembe sem veszik?" Ma elolvastam a rónagyuri rád hajazó, ellenben uszító írását. Sőt, kulturáltan hozzá is szóltam. Sőt! Aki valamennyire ismer, az tudja, hogy nem vagyok jobbos, és szégyenszemre be kell vallanom, hogy eddig a szocialista pártra, és az önkormányzatin mindig a demszkyre szavaztam. Nem fogok a jobboldalra szavazni! Senkire sem fogok, hacsak nem jön egy olyan, aki tisztának látszik. Ott tartottam, hogy hozzászóltam a rónagyurihoz. Mivel végszavazott a drága, kedves, liberális, demokratikus, humánus elme? "13: Próbálj viselkedni, mert kiváglak mint a kutyát sz..., mármint a vendégeimmel. Egyelőre az alkotmánnyal kapcsolatban csak ő és a cimborái széhámoskodtak és szélhámoskodnak! Objektív meg akkor vagyok mikor leírom Much Ado About Nothing (1993) Kenneth Branagh rendezésében készült filmből vett ídézetet: "Elfogulatlanul útálom a pofáját! "=))" Kivág, mint a kutyát szarni, mivel megsértettem hű társát eviannt. Mivel? "15. sybaris 2009. 10. 04. 13:04 evianna!!! nekem nem kell a humorba oltott gyűlöleted. Nagyjából ismerjük egymást. A virágjaid ellenére egy szélsőség vagy., ráadásul blogjogokkal. Tudod nevem jelentését, ez dicséretes. Majd néz évek múlva a tükörbe:))) Ha egy rút szibarita vázat látsz, ne lepődj meg! Jól fogod látni. Te vagy az. Ha nem lenne olyan a tükröd, mint a mesebeli mostohának, akkor most is azt látnád:-))))))) Fecseg a feszíned, de hallgat a mély." Mire válaszoltam ezt? "12. evianna 2009. 10. 04. 12:53 jelentkezem Hapcinak. inkább Hapci legyek, mint rút szibarita váz." Ergo, evianna jópofáskodott a nevemmel, és ha gyakorlatiasan vesszük, akkor ő sértett meg engem, mivel a név egyik jelentését úgy fordította, hogy személyem, és mondandóm nem több, mint rúr szibarita váz. Most visszatérek vasgerebenhez. Vajon akiket felsorolt, az minden alapot nélkülöz? Meg kell nézni a hivatkozott posztot, és a hozzászólókat, akik bemutatták, hogyan kell egységfrontba tömörülni, ha jön a náci, akinek ellenvetései vannak, aki sérelmezi az uszítást.Csúnya az egészben az, hogy emlékezetem szerint evianna bizonyos admin jogokkal is rendelkezik. Hogyan lehet így elvárni a tisztességes viselkedést, az érdekek kulturált ütköztetését? Vajon miről beszélünk akkor? Szeretek én is játszani a nevekkel. Ezért majd te is kivághatsz a posztodból, mint kutyát szarni, gyűlölhetsz is, meg is vethetsz, de én bevállalom. rónagyurinak egyszerű neve van, az embert nem ismerem. jó a tuningolhatósága. Kell egy "P" és egy "I" betű. PrónaIgyuri:-(((

15138 2009.10.04. 15:10:11

Annnyavalya... Dehogy váglak...egy nagyon közeli valakim épp mesélt nekem rólad - csupa jót. És ő azok közül való, akikban bízom. Gyuriban is bízom - de tudom, hogy szokott gorombázni. El fogom olvasni, miről van szó, de látatlanban akarom mondani a véleményem: ismételni tudom csak magam. Mit csináljak, ha a két gyerekem egymásra mutogat? Melyik szememet szúrjam ki, melyik kezemet vágjam le? Én nem vagyok felelős, csak a saját szavaimért, a saját sértéseimért. Gondolom, Gereben és te is azért mondjátok, hogy lássam, nem csak a jobb oldalról jön az áldás. Valóban. Gerebennek még azt mondtam, amilyen az adjonisten. Neked már nem mondom, mert kettőn áll a vásár. Csak sajnálkozni tudok...ha van jobb ötleted, tudasd velem. Mindig szívesen látlak, sőt, menni fogok hozzád is, és még megkaptam a régi írásaid két címét is. Én közelednék. :)

sybaris 2009.10.04. 15:37:00

Én nem mutogatok nefelejcs, igazságot sem vágyok, mert tudom, hogy nincs. szokott gorombázni? Én is, de csak a menthetetlenekkel. Ha úgy voltam goromba, hogy saját kicsinységemet vetítettem ki egy adott pillanatban olyanra, aki nem érdemli meg, attól elnézést szoktam kérni. És ez a szó, hogy gorombázni, nem ment fel, mert nem egy hozzászólóval vagyunk gorombák, henem a legfőbb állami méltósággal. Baromira nem szerettem a Mádlit, de soha nem írtam róla gorombán. Általában kevés emberről írok gorombán, bár randa, mocskos pofám van, de valamennyire hiszek az író ember felelősségében. Ha nagyon ki akar belőlem bújni, akkor egy novellába oltom a trágárságomat. Az ilyen "Math féle kibaszlak a blogomból" típusú emberek nekem avétossak. Általában megírom nekik, hogy nem toll való a kezükbe, hanem bikacsök, azzal jobban lehet ütni. Hozzám nem kell közeledni, én valóban pártmentes vagyok, nem húzok semerre sem, annak ellenére, hogy bizonyos utópista szocialista eszmékben hiszek. Jobb ötlet? Amíg szélsőségre hajlamos személyek admin joggal rendelkeznek, addig nincs jobb ötlet, mert a mást mondók kiszorulnak, és marad nekik az alpári szitkozódás, amiben én különösebben nem kívánok részt venni. Amíg nem az adott írás minősége fontos, hanem a "megfelelés" addig sincs mit tenni. Talán ezért nem hiszek semmiben, hiszen ismerem az embereket. kedves vagy, hogy megtisztelsz régi dolgaim olvasásával.

15138 2009.10.04. 15:50:29

Megszoksz vagy megszöksz... De nem vagyunk egyformák. A te elvárásaid az írásról nem biztos, hogy egyeznek másokéval - az egyik őszinteségnek, a másik stílusnak tartja a gorombaságot. És nem hiszem, hogy mindenkinek rossz szándéka lenne vele - a kommunikácó érdekes dolog, és még ugyanaz a szó sem ugyanazt jelenti. Az írásbeliség megint egy nehézség, az intonáció, a gesztusok lemaradnak - hányszor kellett már magyarázkodnom!! Nehéz dolog ez - ki is húzom magamat belőle. Kár volt elkezdenem.

sybaris 2009.10.04. 16:05:40

Szerintem nem volt kár. Az írásbeliséget én nem tartom nehézségnek, inkább a szelektív olvasási módot, és az időnként tapasztalható - furcsa mód - funkcionális analfabetizmust tartom annak. Akivel itt én jóban vagyok, azoknál soha nem volt problémám. Ha kisebb nézeteltérések voltak, akkor azt írott szövegben orvosoltuk. Személyesenén soha senkivel nem találkozta, szóban nem beszéltem, ennek ellenére a fent leírtak igazak. üdv syb

12392 2009.10.04. 17:02:35

Bocs Nefeljcs! De téged – nagyon helyesen – sokan olvasnak és nem lenne jó ha így maradna! 46: „kulturáltan hozzá is szóltam.” Pontosítsunk: (az írásom Sólyom alkotmányos csínytevéseiről szól), derék honpolgárunk egyetlen szóval sem tudott felszólamlani a felvetéseimre, csak általános hablaty, hogy miért is nem másokkal foglakozom, majd: 3. sybaris 2009. 10. 04. 11:36 ….. A nagy rónagyuri! Aki megveti, lenézi, és pofátlannak tartja a madarat, és fennköltnek, humánusnak, és sérthetetlennek a kenyéradó gazdáit Kultúrált viselkedés? Még erre is udvariasan válaszoltam (9-10) pl. Jeleztem, hogy nekem nincsenek sem munkában sem politikában (abban nem is volt soha) gazdáim (ja azt is ki is hagytam, hogy itthon sincs!!!, ill. „Hol mondtam olyat, hogy egyetlen magyar politikus is lenne, akinek bírom a búráját?”

12392 2009.10.04. 17:05:15

Másolási hiba: (51 folyt) Erre ez a derék honfi (11). rendre leugatta az összes hozzászólót. Majd 15-ben durván nekiment Eviannának, aki egy ártatlan viccet engedett meg magának! Ennyit a kultúrájáról!

15138 2009.10.04. 17:49:33

Nem állok közétek. Gyertek légyszi, az új posztomba, KZS helyett írtam. FONTOS

12392 2009.10.04. 17:53:42

53: Bocs Nefeljecs! Én nem akartam nálad ezt a vitát! Csak sajnos a derék honpolgár idejött panaszkodni! Ami már magában sem jó, de ráadásul az igazmondással is hadilábon áll!

15138 2009.10.04. 17:56:55

Mindjárt a kardomba dőlök...hjaj...

sybaris 2009.10.04. 18:23:24

52. ki szokott ugatni? Vagy ez is ártatlan vicc, szójáték? Nem panaszkodtam, de mivel ez a poszt szólt a normális viselkedésről, és itt említették fel e nemes személyt, (52) negatív példának, így érthető, hogy itt kell erre reagálni. Én nem fröcsögtem mint az 52, nem degradáltam, dehonesztáló megjegyzést sem tettem. nem várok döntőbíróra, védnökre sem. Viszont ne fenyegessen meg senki, hogy kivág, mint kutyát szarni. Pláne ne mondja ezt az, aki önmagát jobbnak, tisztábbnak tartja másoktól, miközben azokat a patentokat használja, mint mások. Ártatlan vicc???? Ki mondja? Mivel az én nevemmel játszadozott el a kollegina, úgy gondolom, hogy demokratikus helyeken engem illet meg annak a ténynek az eldöntése, hogy mi ártatlan, és mi nem. Felhívom a figyelmet a szövegkörnyezet hatásaira, és a kiragadott idézetekből eredő tévedésekre. Nem véletlen, hogy evianna az ottani blogban magyarázza a leckét. Úgy gondolja - lenézően - hogy én nem tudom mit jelent a rút szibarita váz. Egyszerűbb lett volna, úgy mint régen, odavetni, hogy nézd meg a kuglin. Ha olyan tiszta lenne az 52 lelkiismerete, amikor ilyeneket írt, - "Aki sáros lábbal, sz..os gatyába ront be a szalonban böfög, szellent és köpköd az ne csodálkozzon semmin! Kettő! Ha még egyszer idejössz és MSZMP-s pártitkár KISZ káder kölkeként viselkedsz (mint a traktoros félistened) szó nélkül töröllek!" - akkor most nem jött volna ide gazsulálni, és magyarázkodni. Én nem megyek az övébe, mert leírta nálam magát, én pedig megírtam a véleményemet: Nem a posztjáról. A stílusáról. Emberünk az itteni 1. ezt írja: "Az már csak hab a tortán, hogy ugyanezen derék honpolgárok nagyon fel vannak háborodva, ha fasiszta és náci eszmékre vajazó kijelentésikre rámutatsz!" Vagyis nála a derék honpolgár=fasiszta, náci. Vagyis itt engem a saját szegényes szóhasználatával két ízben lenácizott. Miről beszéljünk akkor? Kérdezem megint. Egyik sem képes egy elnzését elrebegni, hanem mocskolódnak tovább, vagy hülyének nézik a másikat. "23. evianna 2009. 10. 04. 17:27 érdekes nicket választottál, ha nem érted, mit jelent... (Szübarisz egyébként valami görög államocska volt, azt hiszem, egy sziget)" Mindezt úgy mondja, mintha nem ismerne 2006 óta. A Napi Dzsihád elnevezésű, és ebből is látható, hogy humanista beállítottságú blog prókátora. Kacag a májam! Sokra képes az emberi képmutatás, majdnem többre, mint a gyűlölködés.

15138 2009.10.04. 18:30:34

Szőkén, szelíden, mint a szél, jöttömben csendes diadal van, sebet hűsít fényes nyugalmam, golyó, szurony, kín sűrű rajban süvített át, s nem fogott rajtam, s mibe naponkint belehaltam, attól leszek pusztíthatatlan, s szelíden győzök, mint a szél.

sybaris 2009.10.04. 18:31:31

Egyébként nem görög államocska (???) volt egy szigeten. Peloponnésosról indult meg Sybaris és Krotón, a magukat "achájnak" nevező kolóniák alapítása, a közép-görögországi Lokrisból származtak Lokroi alapítói, a század végén pedig a spártaiak is létrehozták egyetlen nyugati gyarmatvárosukat, Tarast (ma Taranto). A dél-itáliai görög városok, bár kivétel nélkül a tengerpart közelében épültek

11256 2009.10.04. 18:36:32

jé, most látom, hogy téma lettem, úgy is, mint bigott, akinek felségterülete van (nekem ugyan nincs), meg úgy is, mint aki nekimegy másoknak és viccelődik a nevükkel (pontosabban a nickjükkel - csak hát én arra nem számítottam, hogy a reformok, a haladás kapcsán az azt hátráltató magyarokra alkalmazott kifejezést sybaris nem ismeri, de erre neki ugyanott válaszoltam is). mindenesetre úgy látom, hogy a blogolás kezd egész napos elfoglaltságot igényelni, ha az ember mindenütt ott akar lenni és mindenre reagálni akar, az pedig nekem aztán végképp nem smakkol. nem is azért írok most ide, mert tiltakozni akarok (hogy én az evidenciákat sem ismerem el) és felőlem nyugodtan körbepisilheti mindenki a maga vadászterületét akár itt a nolblogon is, az ellen azonban a leghatározottabban tiltakozom, hogy aki nem jobboldali, az csak ócska alak (kommancs, ballibsi stb.) lehet - éppen erről szól a blog! mert szerintem tulajdonképpen magunkkal szúrunk ki, ha a konfrontáción kívül más beszélgetést nem ismerünk vagy nem fogadunk el.

15138 2009.10.04. 18:39:34

Evianna, kösz a véleményed. A többire nem térnék ki - belefáradtam. Én melletted vagyok, ahogy írtam. Meg a normális beszédé - már azon gondolokozom, hogy nem kellene-e levenni a posztot...nem a békülés irányába halad a dolog. :(

11256 2009.10.04. 18:48:03

sybaris, kizártnak tartom, hogy mi 2006 óta ismerjük egymást - nem lehet, hogy másvalakire gondolsz? miféle Napi Dzsihád??? az tény, hogy kb. 2006 óta szólok itt hozzá, de blogom nagyon sokáig nem is volt - nem is nagyon lesz, talán 1-2 rövid szösszenet, figyelemfelhívás. (nekem többre nincs igényem.) kösz az etimológiai magyarázatot, ezek után én is megnézem, mi az a Sybaris, eddig úgy tudtam, hogy a szibariták Szübarosz lakosai, de lehet, hogy minden egészen másképp van. (a nick miatt soha meg nem néztem volna, de most muszáj, most már érdekel. majd megírom blogban, jó?)

11256 2009.10.04. 18:51:55

nem, Nefelejcs, nem kell levenni a blogot, akkor se, ha még rosszabbra fordul a dolog. ez a blogvilág, ezek vagyunk, ezzel szembe kell néznünk. szerintem remek a blog, a hozzászólások meg olyanok, amilyenek szoktak lenni (valójában sokkal jobbak!) én kérek elnézést, ha kellemetlenséget okoztam - talán jobb lett volna, ha nem szólok semmit, mintha itt se jártam volna, de ha valamiért érdemes az embernek a neten gondolatokat elmondania, az a nyíltság lehetősége, és én szeretek nyílt lenni.

11256 2009.10.04. 18:57:26

jaj, sybaris: megtaláltam a napi dzsihádot... ez én volnék??? :DDD

15138 2009.10.04. 19:01:18

62-re Köszi, megnyugtattál. Nem azért írok, hogy utána az ismerőseim egymásnak essenek - a nyíltságért viszont odavagyok. :) Tiszta vizet a pohárba jeligére...

sybaris 2009.10.04. 19:03:13

evianna, a nyíltsághoz vezető első lépés az, hogy nem nézed hülyének az ismeretlent, és nem oktatod ki. Jó a memóriám, nem hettie és ukridge az akire gondoltam, hanem rád. Talán az "elgondol" nevem alapján javul a memóriád. Valóban ne töröld le nefelejcs. Az olvasni tudó objektív ember sokat lát ezekből. Pláne ha nézi, sőt elolvassa.

15138 2009.10.04. 19:09:18

Oké, itt sem vagyok...

sybaris 2009.10.04. 19:30:47

63. azt írtam? vagy azt, hogy a prókátora. nem mindegy! ilyesmi a szelektív olvasás. érdekes mód a Ben G profil nem publikus, aki "HUMORISTA" és egy "kúrnagyot odacsap, és a rohamrendőrökkel agyonveret egymilliót" Ilyenkor szoktam nevetni a humoristákon:( nefelejcs ezt neked: http://elgondol.nolblog.hu/archives/2006/10/23/67260/#comments

11256 2009.10.04. 19:52:58

no kérem, anyag van Sybarisról, rengeteg, és bizony államocska, de nem sziget, hanem az itáliai görög városállamok egyike volt. a leghosszabb kifejtés, szokás szerint a Wikipédián van, angolul (http://en.wikipedia.org/wiki/Sybaris), de hirtelenjében 316 ezer Google találat jött fel rá, amelyek alapján nyilván lehet ellenőrizni az ott megadott infókat. ami az "elgondol" nevet illeti, a névre magára emlékszem, de semmi többre - viszont mintha akkor egyetértettünk volna, nem? vagy összevesztünk volna? vajon min? én egyébként nem rögzítek semmit a hozzászólásaimból, a blogjaimat se - azt a keveset -, mert nem tulajdonítok neki jelentőséget (szoktam én azért írni ennél jobbakat is), és megmondom őszintén, engem nagyon bosszant, ha valaki mindenáron azt akarja megtudni, hogy ki vagyok, mi vagyok. (ezt eddig csak a kapcsolat.hu-n tapasztaltam.) nem mindegy az olvasónak? vagy hisz nekem, vagy nem, semmi közöm hozzá. én csak azt tartom fontosnak, hogy ha valami félreértelmezést látok, egy olyan területen, amihez értek vagy amiben legalább tapasztalatom van, akkor szóljak: az olvasó azt kezd vele, amit akar. szerintem többre megyünk, ha gondolatokat cserélünk, nem ütésváltásra törekszünk, nem?

sybaris 2009.10.04. 20:24:23

ebben igazad van, a gondolatcserével elvileg többre megy az ember, mint az ütésváltással. Jelen esetben sem én kezdtem az alpári stílust, a lekezelő kioktatást, csupán közöltem neheztelő véleményemet, és felhívtam a figyelmet az írástudó ember felelősségére. Én senkiről sem akarok semmit tudni, nem is kutakodom más után, van elég dolgom. Ugyancsak nem készítek jegyzeteket, csupán emlékszem, és jelenleg még valamennyire működik a memóriám. Államocska? Degradálónak érzem ezt a kifejezést, ezért kérdőjeleztem meg. Én sem írom Izraelről azt, hogy államocska, és ők is megsértődnének. Tudjuk, hogy a birodalmak végesek, a kicsi államok pedig túlélők. Azt is tudjuk, hogy nem a terület számít, hanem a területen levő emberek által létrehozott érték. Nem vesztünk össze, én nem nagyon vesztem össze senkivel. Nem olyan családból származom. Arra volt több esetben is példa, hogy nem értettünk egyet, de mindezt nem anyázással és trágárkodással oldottuk meg, hanem legfeljebb nem kommunikáltunk. Gondolatot cserélni csak mellérendelt állapotban lehet. Az alá- és fölérendelt nem gondolatot cserél. röviden ennyi.

Évi 2009.10.04. 20:26:12

57. Váci Mihály?

15138 2009.10.04. 20:34:03

70. :)) Igen. Bár be kell valljam, ma láttam elöször. A www.mebal.hu -n.

11815 2009.10.04. 22:38:33

Kedves Syb! Megen a szélmalom... :))
süti beállítások módosítása