Az UNICEF közreadta egy, az iskolai agressziót vizsgáló tanulmányát. Aki tud franciául, itt olvashatja.
Az UNICEF közreadta egy, az iskolai agressziót vizsgáló tanulmányát. Aki tud franciául, itt olvashatja.
Aki elhiszi nekem is, annak elmondom, hogy majdnem 13 ezer kisiskolást kérdeztek, hogy érzi magát az iskolában. A válaszok alapján kialakult egy kép, ami némiképp jobb volt, mint amit vártak : minden 10-ből csak 1 gyerek fél iskolába menni, vagy érzi ott rosszul magát.
Néhány szám: 16%-nak van csúfneve, 25%-ot csúfolnak rendszeresen, 14 % érzi magát kiközösítve vagy visszautasítva. Rasszizmusról 7 % beszélt. 17%-ot ütöttek meg egyszer vagy többször és 14% vett részt verekedésben. 20% mondta, hogy meglesték a mosdóban és 14 % beszélt arról, hogy le kellett vetkőznie.
Ezekhez a megdöbbentő számokhoz hozzájön, hogy a TF1-en (francia tévécsatorna) végzett gyors szavazás eredménye 26000 válaszolónál azt az eredményt hozta, hogy a válaszadók 64 %-a NEM érzi biztonságban a gyerekét az iskolában.
Nemzetközi összehasonlításban a fenti UNICEF eredményeket mégsem tartják lesújtónak a francia szakemberek. Lehet próbálkozni a "bullying" (zaklatás, vexálás) szó beütésével az interneten...remek anti-bullying kisfilmek vannak a youtube-on is - hogy megértsük, a francia eredmények még nem számítanak rossznak.
Nem csodálkozom. Egyáltalán nem csodálkozom a jelenségen. Közös, globalista kultúránk a Pöttöm Pandúrokon keresztük Supermanig azt mutatja gyerekeinknek, hogy a hős - üt. Legyőz. Megöl. A videójátékok - ha valaki még nem hallotta volna - már a második világháborúban vagy az iraki háborúban való részvételről szólnak. A drága gyerek (az én fiam is) kiválaszthatja, hogy arab, amcsi, ruszki vagy német katona lesz. Úgy értem, hogy arab, amcsi, ruszki vagy német katonaként öl.
És akkor még a lábát nem tette ki a lakásból. Ha kimegy, az utcán máris ideges, durva embereket hall. Ha belenéz a tévéhíradóba...eh, nem lát mást, mint a videójátékában.
És ha a politikusokat nézi...már bocsánat, de az a szerencsétlen szülő hiába prédikál odahaza a megértésről, toleranciáról, ha az ajtón kivül a gyerek mindenütt annak az ellenkezőjét látja.
Itt és most szólnék arról a szülőről, akinek fogalma nincs, mit csinál drága csemetéje (és nem érdekel, hogy dolgozik, mert ha gyereket vállalt, akkor sok mindent vállalt) - lehet, hogy éppen ő az, aki másokat fenyeget az iskolában?
Szólnék azokról a tanárokról, akik kerülve a konfrontációt, inkább félrenéznek...édes fiam, ha valami bajod van, gyere és mondd el a tanáriban. - A gyerek NEM FOG a tanáriba menni, panaszkodni, valakit bevádolni, beköpni. (Azt most hagyjuk, hogy a felnőtt sem megy szólni, hogy a szomszéd mire kapja a segélyt, ha reggeltől estig a kertben kapál és így tovább - nem szeretünk besúgók lenni)
Szólnék azokról a felnőttekről, akik képtelenek normális hangnemben szólni a másik emberhez, ha az figyelmetlenségből, hanyagságból, fáradtságból, bunkóságból zavarni merészeli - mit hall a gyerek? Állandó kioktatást, ordítozást, anyázást. Minden szinten. A drágalátós "közjogi méltóságainkat" is beleértve.
Hát mit várunk? Miért csodálkozunk, miért vagyunk felháborodva, ha tinédzserek nem köszönnek, fellöknek, hangoskodnak, szemetelnek, udvariatlanul beszélnek?
Hát KI NEVELI őket?