Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Baleset és indulatszavak

2010. január 03. - Vörös Nefelejcs

Ma volt egy kisebb balesetem.

Ma volt egy kisebb balesetem.

Hazafelé, mikor be akartam kanyarodni az utcánkba, ott állt a kereszteződésben egy teherautó, naná, hogy keresztben az úton és a vezetője telefonált. Meg kellett állnom a parton felfelé, és rádudálni a jóemberre, hogy vegye már észre, hogy álldigálok és indexelgetek. Észrevette és befordult a mellette levő parkolóba. A parkoló persze nem akkor nőtt oda, hanem már évekkel ezelőtt megépítésre került. ☺

Én meg elindultam. Már későn láttam, hogy a svájci autóvezetés másik derék képviselője úgy döntött, hogy megelőz: balról, lévén kőfal jobbról. Balról meg csak a záróvonal...

Ha még eddig nem mondtam, akkor most: balra kanyarodtam. Az orromat elvitte, őrült fémcsikorgással. A zaj megzavarta, mert megállt - ezzel megúszta, hogy a kocsija utolsó félmétere is meg legyen húzva. Én behajtottam a parkolóba, ő talált magának helyet az út mellett...a kocsiból kiszállt egy ötvenes férfi. Kezet nyújtott, bemutatkoztunk, mosolyogtunk.

Mondtam, hogy itt van a faluban a karosszériás, ahova szoktunk járni. Neki is megfelelt, mondta, hogy követ, menjek előre. Ilyenkor a legfontosabb teendő, hogy a törött kocsit lássa egy karosszériás, aki megmondja, mennyi az annyi, és javaslatot tesz a biztosító bevonására – vagy a zsebből való fizetésre. Utána még mindig megnézheti a kocsit a biztosító kárszakértője, és ők is felajánlják a választást, hogy vagy nem fizetnek semmit, de marad a biztosítási összeg, vagy igénybe véve a biztosítást, következő évre mennyivel emelkedik a fizetendő havi díj.

A diagnózis a következő: ha engem nem zavar a lámpámon a karcolás, amit nem is látok, akkor 1500. Engem nem zavar. Persze, sejtem, hogy a férjemet fogja. De ne kelljen már még lámpát is cserélni…a kéthónapos kocsin. A lemez kicsit deformálódott, ami annyit tesz, hogy egy helyen benyomódott, egy helyen meg kinyomódott. (Janó és Gondolat ezt nagyon értik, biztosan.) A műanyag lökhárítóról meg a festék lekopott.

Az ellenfél kocsija rosszabbul állt: neki érintett az első sárvédőtől a hátsóig a jobb oldala. Azt még nem értettem meg, hogy lehet, hogy mindkét kocsiról eltűnt a festék – ha az enyémen nincs több, akkor hova lett a festékem? Mert nem a másik kocsira került, az biztos – azon is csak hámhiányok látszanak. És még mondják, hogy anyag nem vész el…és más tulajdonába sem kerül …

Hazafelé a fiam büszkén megjegyezte, hogy ez az első balesete. És megkérdezte, nem sajnálom-e szegény bácsit. De nagyon, csak nem annyira, hogy én fizessek helyette ezerötszáz fabatkát.

Az a nagy helyzet, hogy ezt az egészet csak azért meséltem el, hogy megosszak egy gondolatot, ami engem letaglózott az események lejátszódása után.

Ime. Egy hangos szó nem esett. Kölcsönösen biztosítottuk egymást mély sajnálatunkról, a svájci fél megjegyezte, hogy hálistennek nem esett senkinek baja. Sőt. Nagyon örültünk az ismerkedésnek. Mondhatni, jól telt a délután.

Akkor miért anyázok a volán mögött olyan (vélt) sérelmekért, ahol karcolás sem esik a kocsimon??? (2009. aug. 26.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr128289312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12392 2010.01.03. 18:11:20

Hát igen másik kultúra! =))

13003 2010.01.03. 18:13:08

Igen, ez ismert. Megnéztük egymást, egyikünk sem sérült, akocsit meg a biztosító, karosszériás, stb elintézi. Örülök, hogy találkoztunk, ennyi.

15138 2010.01.03. 18:13:40

De akkor mit anyázok, mikor nekem se jönnek? Ha nekem jönnek, mosolygok, ha csak azt hiszem, anyázok? Hülye vagyok én...

41585 2010.01.03. 18:20:51

amiert akkor dudalsz csak, amikor nincs semmi gaz. Balesetnel nem igazan dudalnak az emberek. :-)

13005 2010.01.03. 18:25:57

Volt hasonló balesetem ott Nefelejcsem, beleérzek nagyon, itt hiányzik sokszor a mosoly....pedig olyan szép lenne:))))

12595 2010.01.03. 18:34:53

A rutin, meg az évek... az szólal meg olykor. :))

11639 2010.01.03. 18:43:52

Ugyan, nef (BUÉK), az anyázás kultúrafüggő. Most mondd meg őszintén, hogy tudná az ember egy másik nyelven azt mondani, hogy húzzon az apád a f...ára, nincs szemed, te csökött köcsög, há' nem lácc, száradjon lea májad, mit csináltál a cicó kis verdámmal, letépem a töködet, te lepénypofájú! És a többi, és a többi. A másik, hogy csak az első karcolás/horpadás/törés/ fáj (Pesten leaglábbis), a többi jön magától, és amikor az ember ott áll egy többmilliós, de szarrá tört autó korpusza fölött, azt mondja egykedvűen: most minek lemosatni?!

10306 2010.01.03. 18:51:51

látod, ez a honvágy? hiányzik egy kis anyázás:)

10306 2010.01.03. 18:53:24

a kérdőjel tévedés, mi felkiáltunk csak!

12392 2010.01.03. 18:54:02

3: Az teljesen más, akkor a feszültséget oldod az anyázással, ami keletkezett benned, a veszélyhelyzet miatt. De mikor megtörtént a baj, már nincs veszélyhelyzet. Nincs okod az anyázásra! Így egyszerűen ahogy egy jól-nevelt hölgynek illik mosolyogsz, és kultúráltan viselkedsz!

15138 2010.01.03. 18:57:07

Althea, az igaz, a dudálásról az a véleményem, hogy ha még van idő dudálni, akkor nincs gáz, utána meg minek...:) Georgia, az ember majdnem örül, hogy végre történt valami. :) Fiamnak nagyon tetszett.. igaz, nemrég rámszólt, hogy menjek lassabban - ötvennel mentem a városban - , mert baleset lesz, én meg mondom, hogy már azt sem tudom, mikor törtem kocsit utoljára, nyugi. A gyerek meg emlékezett erre a nyárira - én már elfelejtettem, ha nem én vagyok a hibás, az nem számít. :)) ReTRo, lehet, fiatalkoromban nem beszéltem így vezetés közben...rémlik, hogy akkor engem szidtak. :) Henci, magyarul nagyon jól lehet anyázni...franciául ne tudok. Direkt nem is akarok, még leégetném magamat és díszes nemzetemet. :) Mosatni nem kell, a karosszériás megcsinálja, biztosító kifizeti. Aztán meg esik az eső...:) Izom...ott vagyok honn, ott az én világom...:)

15138 2010.01.03. 18:58:26

10-re: Gyuri, hogy neked milyen igazad van!! A feszültség elmúlik, ahogy rájössz, hogy csak a kocsit érte inzultus. (tényleg, szegény ember úgy összetört...még én vigasztaltam)

78126 2010.01.03. 19:05:29

Mert ott még csak fújod kifele a feszültséget, itt meg csattant- kisült! Ez a kézfogós-mosolygós hozzáállás nem semmi! Nem lehet, hogy Te váltottad ki belőle :-))?? Naaa, ilyen mosollyal...!?

12318 2010.01.03. 19:08:54

Most mit mondjak, amikor Henci már elmondta... :)))) BUÉK!!

13124 2010.01.03. 19:21:14

Szijja! ... én sem anyáztam amikor nekem jött - szabálytalanul - egy motoros Budapesten :-))) Viszont utána HÓNAPOKIG amiért nem ismerte el a hibáját és e-miatt ÉN nem tudtam megjavíttatni a kocsimat. tényleg..... miért nem az apáját emlegetjük ilyenkor?? 50-50% :-))

34417 2010.01.03. 19:29:45

namostakkor a hazai hozzáállás: egy igen meleg szívű fogadtatás okán volt szerencsém behajtani nefiék utcájába. enyhén szólva sem belátható, tehát az ott megálló teherautó felelőssége is igen nagy súllyal esik a latba. ergo, ha ez pl. kártérítési lejárás lenne, simán bevonnám az ügybe, mint közvetett károkozót. ami az anyag megmaradás elvét illeti: az eltűnt festék egy másik koccanás folyománya, fel ne vállald! a műanyag lökhárítót meg telibe fényezik, nincs helyi foltjavítás! na, erre gondolj. a karosszériamunkáról meg ne is beszéljünk. ha tompa a horpadás, általában un. lámpás kimelegítéssel javítják, de nem svájcban! majd kérek beszámolót, hogy 1.500-ból megúsztad-e? affrancba. minekneked 2 hónapos autóval útra kelned? de azért szeretlek:-)

15138 2010.01.03. 19:32:36

Anemone, szerintem ilyenek...bár gondolom, őket is fel lehet piszkálni. Nekem ez volt a harmadik ilyen esetem - mind így intéződött el. Otthon egy volt - az első kérdés az volt, köszönés helyett, hogy mikor kaptam jogosítványt. :) Én voltam a hibás... Trixi, hát mosolyogj. :) BUÉK. Boni, nekem már el is felejtődött - meg a pali egyből elismerte, hogy ő volt hibás. (vak) Persze, lehet, hogy ha nem ismeri el, vagy ha mondjuk a fiamnak valami baja lesz, akkor nem így alakulnak a dolgok... És neked már rendben van? Az anyákat szokták emlegetni...anyád nem vasalta ki az inged, nem tette be a tízórait, nem tartja rendben a házat...hagyományosan cherchez la femme. :))

15138 2010.01.03. 19:35:46

Rasid, ott a kép...fent. Teljesen igazad van, én a teherautós édesanyját szidtam...még a fiam is szólt, ahogy beálltunk mellé, hogy nézzem, még a telefont sem vette le a füléről. Én mondtam is a svájcisnak, hogy keverjük bele, de a jóember azt mondta, hogy ő volt a hibás...záróvonal, kanyarodó, indexelő kocsiba belehajtott...mondom, hogy vak volt. A kocsival menni kellett, felhozni a gyereket a strandról. Muszájos volt, nagy volt a meleg. Különben vártam volna, míg egy éves lesz. :))

15138 2010.01.03. 19:37:03

Ui. Én is szeretlek. 2500 lett, lámpacserével, mert a férj úgy döntött, hogy a vadiúj kocsi lámpáján ne legyen karcolás. Mindent a szegény vak fizetett.

39424 2010.01.03. 19:46:14

innentől fogva együtt fogtok délutáni teázni)))) múltkor a hátulról belémjövős nő elhívta a hegy pacákját,hátha megijedek...áááá....

15138 2010.01.03. 19:51:10

Hehe. Adott névjegykártyát...valami építési vállalkozó vagy mi. Még jól jöhet, eltettem. :) Remélem, nem ijedtél halálra?!

39424 2010.01.03. 20:04:46

nem , rendőrt hívtam, mert a nőci nem akarta elismerni hogy ő a hibás...

60277 2010.01.03. 20:04:55

Lényeg hogy senkinek semmi baja. De csak gyere erre! Majd jól meghúzlak! Mármint a kocsidat:D

60277 2010.01.03. 20:05:38

na jó! Kocsidat se! Viszont a család férfi tagjai nem fognak örülni :)

15138 2010.01.03. 20:10:19

22-re: Rőzse, azt tudom, olvastalak, emlékszem is.:) csak arra nem, hogy be voltál-e ....ijedve. 23-ra: Astrum, Buék, rég nem láttalak. :) Találd ki addig, hogy mit húzol meg (a hajamat szokták - hatodikban). Aztán megbeszéljük a (melyik?) család fiútagjaival is. :)) Vigyorogni lehet.

13709 2010.01.03. 20:22:01

szia Nefi és előljáróban BUÉK neked és családodnak is :))) hát nem valami örömteli apropóval inditasz,, dehát...:))) Vigyázz magadra :))) üdv Valéria

34417 2010.01.03. 20:41:28

nefi, nem csalódtam benned!

Ladyb 2010.01.03. 20:48:19

Szia Nefelejcs, hosszú idő után megint itt és SZUPER ez a dizájn! :) Nagyon tetszik! Olvasható! bevallom, azért szoktam le a blogodról, mert a fekete alapon fehér betűkbe 2 perc után már a szemem is villogott, de ez a mostani dizájn nagyon bejövős! :) Gratula! Ja, és BUÉK! :))

13066 2010.01.03. 20:56:06

BUÉK! nem egy egyszerű útszakasz az már biztos... miután én az anyósülésen múlatom az időt rossz szokásom, hogy mutogatok, no ilyenkor szokta Rasidot a víz is kiverni amikor észreveszi :))) Szilveszter éjjel a gyerekem jött haza, és a pofa szemből olyan közel ment az ő kocsijához, hogy elvitte a visszapillantó tükrét, a nagy suhanásban az illető észre sem vette, s meg sem állt. Sikerült megreparálni a gyereknek, de az a jó. hogy Neki nem lett semmi baja. a tükör meg idővel pótolható.

11354 2010.01.03. 20:59:42

Minden balesetnél az a probléma, hogy a vétlen szereplőnek nemcsak sok ideje megy el a javítással, hanem, hogy sohasem ússza meg anyagi kár nélkül, ugyanis levonnak avulást a beépített új alkatrészek miatt. A biztosítók szerint a kocsi azoktól értékesebb lesz. Ez persze logikai hiba, de - tudtommal - még senki nem lépett fel ellene. Ideje lenne.

111629 2010.01.03. 21:16:19

Nefelejcs, ne légy már naiv! A Pofa vélhetőleg azt hitte, a fiad vezetett, te viszont szemmel láthatólag az édesanyja vagy! Ki merne ilyenkor anyázni?:)))

34417 2010.01.03. 22:14:37

nanemár! az az ártatlan még kiskorú, gyöngymosolyú - na jó, az osztályfőnökét ne kérdezzétek - de akkor is! nefi meg nyugodtan visszaanyázhatna! tudjátok, millen tyúkanyó tud lenni?

111062 2010.01.03. 22:39:31

Szia Nefelejcs, Megmondom miert anyazol a volan mogott. Mert magyar vagy. Ez van. Mi anyazunk, ha esik, ha fuj.

15138 2010.01.03. 22:56:32

Wesz, de izé vagy. Ezt nem így kell mondani - ezt a mintát láttuk. Egyébként, én is szoktam mondani a gyerekeknek, hogy ez magyar szokás - nem kell eltanulniuk. :DD Rasid. Én és a tyúk!! Mi közünk lehet egymáshoz?? (ismered a viccet? :DD) Ötös, tényleg, gyerek kiskorú. 12. De. Már nekem van a legkisebb lábam a családban. Harminckilences. :D Bird, ezt nem értettem, de biztos, hogy igazad van, ha a biztosítókat szidod. Doremi, jézus. Tükröt én is vittem már el, bár én megálltam. :) (A legtöbbször a saját tükrünkről van szó, de férjem szeret. :)) Ez olyan női dolog, nem? Biztos, hogy hapsi volt? nem gy dinka nő? Rasid, Tosz: :) :) Ladyb, tényleg, ezer éve. Szijó. :)) KÉpzeld, majdnem teljesen egyedül csináltam!! Nem a balesetet, hanem a sablont. (Missing segített)

13190 2010.01.04. 06:08:32

Képzeld Nefi, nekem is volt egy koccanásom vagy tíz éve Veszprémben, egy hölgy tolatott nekem, de inkább én mentem bele, de csak egy nagyon picit és ott akkor mikor kiszálltam csak anyit mondtam: - Hölgyem, ordibálunk, vagy megbeszéljük? És nevetett. Sokszor írtam már a nem kiszámíthatóságról, ilyenekre gondolok, és a te eseted is azt példázza, ha akcióra nem az elvárt reakcióval válaszolunk, akkor teljesen másként alakulnak a dolgok. Amúgy meg Boldog újévet, legkedvesebb barátném! Ötösnek üzenem, árpapa így fogalmazott volna:- " A pofa vélhetőleg azt hitte, hogy a fiú nővére (!) vezet...." :)))

13190 2010.01.04. 06:11:46

Bocsi, hogy mégegyszer beleszólok, de a műholdképet nézegetve, úgy látom, mintha az egyik növénytáblában ott alul, papirzsebkendő lenne eldobva, ennyit a híres svájci tisztaságról. :)))

60277 2010.01.04. 07:59:35

re-25 :D Nos! Én a férfiak kocsi iránti vonzalmára utaltam. Ki örülne ha a család női ága meghúzza az új kocsit? Én nem! Még akkor sem ha egy szót nem szólnék... :) Most tessék mosolyogni. :P

15138 2010.01.04. 08:17:43

Astrum, :))) Tudom, amit tudok. Igazad van. De mégis, mindig azt kérdezi elöször, hogy nekem van-e bajom. Már teljesen azt hiszem, hogy engem szeret jobban. :)) Árpi, jó szemed van, én meg nem vettem fel a szemüveget - nem látok semmit, nem hogy pézsét...de láttam már eldobott papírzsepit. Biztos a külföldiek. :) Jó ez az "ordibálunk vagy megbeszéljük" - jó, ha az ember tudja, mit akar. :DD Szép napot kíván neked a fiam "nővére".

15138 2010.01.04. 08:19:05

Valika, szia, BUÉK. :) Bocs, tegnap lemaradtál véletlenül. Nem mostani a történés.

57665 2010.01.04. 08:46:13

Akkor nézzük ugyanezt a helyzetet egy másik kultúrában .Volt szerencsém nem régen egy évet Üzbegisztánban élni ott biztosítás nincs ( azaz van de senki nem fizeti ) kötelező nincs ! A két kocsi koccan kiszálnak üdvözlik egymást ,és megnézik a kocsikat megköszönik Allahnak ,hogy csak ennyi a baj . Utána megbeszélik melyiknek van jobb és olcsóbb szerelője és odamennek ,ott megbeszélik a költségeket ki mit mennyit fizet. (Nem olyan kényesek a roncsaikra mint a svájciak kisebb horpadás nem számít) de azért nagyon hasonló a viselkedés. Pedig milyen messze vannak egymástól úgy földrajzilag ,mint kultúrában . Akkor már csak az a kérdés mi hol vagyunk ?

15138 2010.01.04. 09:06:54

Nekem ez is nagyon szimpatikus. Sőt. Egyszer találkoztam egy ilyen bácsival, itt Svájcban, de nem mondhatnám, hogy jellemző - kicsit nekitolattam a kocsijának - ő rossz helyen hagyta, én meg béna voltam, és kérdeztem, mert csak épp hogy látszott egy pici karcolás vagy mi, hogy akarja-e, hogy fizessek, ő meg csak legyintett, hogy ez legyen a legnagyobb baja. Ő is adott már másnak, mondta. Hát, ez erre ritka. :) Hogy mi hol vagyunk? Úgy tűnik, nem középen...:)

60277 2010.01.04. 09:35:24

re-43 Kezdek félni tőled nefi:D

15138 2010.01.04. 09:36:46

Á, ne félj. Mindig csak pici ügyek...:D

15138 2010.01.04. 09:45:54

Ja, és férjem fizet!! :D

11692 2010.01.04. 12:38:35

:)! Én bizony elkeseredetten anyáztam ma. Nincs autóm. BKV-m van. Illetve nincs. Csak megvehetem a bérletet közel tízezerér'. Első munkanap, ma. 40 percig nem jött busz. (Nem Bivajhercsulán, hanem Pest határában lakom) Még éppen elértem volna a csatlakozós buszomat, ha jött volna. Nem jött, 30 percig. 9-kor indultam, fél 12-re beértem Pestről Pestre a munkahelyemre. Dühösen és anyázva, tehetetlenül és kiszolgáltatva. És ez nem néha-néha, olykor-olykor van, hanem gyakorta, hogy egye meg a fene őket! Hogy maradjak úrinő, ha a partner udvariatlan, nemtörődöm, láthatatlan? Bocs!:)

15138 2010.01.04. 12:47:12

Éva, az vesse rád az első követ, aki még sosem anyázott. Én nem dobálok. :) Nem toltak le a mh-en?

40751 2010.01.04. 13:16:26

Nefi...! ...a 10.-esben, ronagyuri "oldhatta meg" - szerintem -, a feladványt helyesen...! ...legalább is, a saját "eseteimen" végig gondolva...!

13020 2010.01.04. 18:16:42

Nefi! Nem fogjátok elhinni. Mentem dolgozni. Mielőtt bementem volna, bementen a kocsimellett lévő trafikba cigiért. Le állitottam a kocsit, kivettem a kulcsot, bezártam az ajtaját, kulcs zsebre. Amikor kijöttem, az én skoda Mb IOOO-sem, a trafik kirakatának a beton szélibe fenn akadva, járt, járt a motor, még jó hogy a kormányt mindig a járda felé állitom. Szóval, járt a motor, tátottam a számat, néztem a kulcsot a kezembe, aztán szóltak, hogy állitsam le a motort, mert be fog mászni a kirakatba. kinyitottam az ajtót, leállitottam a motort. Senkinek , se lett baja. Mit mondott erre a párom???? "" Előbb hiszi el azt, hogy egy férfi gyereket szül, mint hogy ez igy történt.""" Pedig igy történt. Valamilyen kontakt érintkezés volt, nagy hóban. Ez is csak velem történhetett meg.

15138 2010.01.04. 18:19:34

Nantal, aha, Gyuri jót mondott... Kalimpamama, jó, hogy nem lett nagyobb baj. Képzeld el, ha nem akad el a járdászegélybe... Az autóelektronika elég kiszámíthatatlan dolog. Egyszer volt egy Ladám, azonnal beindult, ha vontatókötelet látott. Elég volt kivenni, a csodájára jártak a szomszédok. :)

13020 2010.01.04. 18:46:19

Nem a járda szegélybe, a kirakat alsó szegélyébe, fönt a járdán.

Bognár László 2010.01.09. 23:09:07

Off! Kedves Nefelejcs! Nagyon köszönöm barátnődnek (aki tudtommal fordította szerény írásomat), hogy segített terhes feladatom sikeres ellátásában, vagyis a pécsi szerelmi sóhajok feletti védnökösködésemben. Védnöktársi ténykedésének eredménye itt: http://joljarok.hu/blog/archives/1393 Köszönöm!!!

34417 2010.01.11. 09:35:22

az a lada, persze, hogy beindult! a végén a horog biztos olyan helyen volt, hogy testzárlatot okozott. ha kivetted, megszünt a zárlat, és voila! de hogy tudtad mindig ugyanoda visszatenni???
süti beállítások módosítása