Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Új cselédek

2010. november 25. - Vörös Nefelejcs

Végre, lesz munka.

Végre, lesz munka.

Aki most, a 21. század elején kénytelen munka után nézni, az már tudja, hogy hol vannak megszűnőben a munkahelyek, hol nem is érdemes keresni. A valamikor régen a legtöbb munkáskezet felszívó mezőgazdaságban már nem, és az iparban is több a leépítés, mint a felvétel. A múlt században legnagyobbra dagadt szolgáltatóipar is telítődni látszik, de mintha lenne fény a nap alatt.

Nézem a tévében, hogy van egy új, terjedőben levő (most a válságban az egyetlen növekedő) ágazat. A házi szolgáltatások. Újonnan alakult vállalkozások tucatjai szervezik a munkát illetve munkást keresők egymásra találását minden elképzelhető otthoni munkára: kezdve a gyerekfelügyelettől egészen a szüretelésig. De vállalnak betegápolást, hivataljárást, bevásárlást, kertásást, vagy akár szótárazást, fordítást, masszázst. Bármit.

Ez a nagy felbuzdulás vonzza az "iskolákat" is: már lehet találni tanfolyamot gyerekfelügyeletre, betegápolásra, de takarításra is. Lassan már takarítani sem lehet papír nélkül, ami egyrészt szomorú, másrészt nagyon haladó, mondhatnám progresszív: nem mindegy, hogy valaki milyen módszereket alkalmaz, milyen gépeket vásárol, hányrét hajtja a törlőruhát. (megsúgom, ha négyrét, akkor nyolcszor válthat tiszta helyre).

Kiderült, hogy akinek van munkája, az az otthonába van elmaradva. Aki ezen csodálkozik, az biztos rég nem dolgozott. Ha otthon nem győzi tehát, vegyen fel valakit, aki majd megcsinálja helyette. Persze, nem valami nagy fizetésért, de hát az ember boldog, ha valami kis pénzt mégis hazavihet. 10-25 eurós óradíjak vannak, főleg megegyezéstől függően. Aki rászorul, az elvállalja. Ilyen egyszerű.

Az állam (a francia, a svájcis) megelégelvén a fekete munkát, ún. csekkeket talált fel. Ilyesmihez könnyen hozzá lehet jutni, elég a postán vagy egy bankban kérni. A csekk fedezi az alkalmazott nyugdíját, biztosítását, valamint van egy törvényes minimum órabér (7.45 euro/óra), - ami pedig  munkaadó előnyeit illeti, azok is számosak. Megszabadul a szerződéskötéstől, adójából levonhatja a kifizetést és nem kell feketén foglalkoztatnia.

Mindenki kitalálja, hogy az állam hogyan jár jól. Aki mégsem, annak elmondom, hogy csökken a fekete gazdaság.

Lehetnék boldog is. Minden nagyon jó, minden nagyon szép. Ilyen lehet, hogy nem sokára Magyarországon is lesz. És nem csak a két forma: alkalmazott vagy (kényszer)vállalkozó.

Csak ne motoszkálna a fejemben a szó, hogy ...

...cselédség.

 



 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr438289362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2010.11.25. 16:06:56

No, azért nem lesz az ilyen egyszerű itthon..:(( Itt van mindjárt a takarítás...Takarító cégek - vállalkozók - alkalmaznak egyre inkább takarítónőket és az ő boldogulásukhoz nem a magas alkalmazotti bér felel meg...leginkább. A házi betegápolás, gondozás egy csomó feltételhez kötött. Az első körben az ápolónők "nyúlják" le a lehetőséget, munka mellett, feketén stb...természetesen a bizalom ad erre lehetőséget, amit a kórházban szereznek meg.. A munka miatt háztartási alkalmazottat vállalók köre azért nem hiszem hogy nagyon nagy lenne...Mert ez egyfajta ördögi kört eredményez..azaz csak az igazán tehetős, vagy magas beosztásban lévő nők, családok engedik meg maguknak..A többi? Hát takarít, amikor tud :(((

22371 2010.11.25. 16:07:45

Jó lenne ha megint lennének megbízható takarítónők, varrónők, jelenleg nincsenek, vagy nagyon drágák. Gyerekkoromban nekünk még a hatvanas években takarítónőnk és varrónőnk is volt, gyerekként mindkettőt nagyon szerettük, vártuk amikor jönnek.

13709 2010.11.25. 16:11:38

A nálatok használatos csekkek magyar változata az alkalmi munkavállalói...állandó a balhé körülötte..:((( Hamisítják, csalnak vele, manipulálnak a kitöltéssel - no nem az alkalmi munkások, legalábbis nem elsősorban ők.... Morál...oh...mélyen a béka popója alatt..de miért is ne? Tudja fene,...engem a cseléd kifejezéstől nem ráz ki a hideg ...

45714 2010.11.25. 16:13:02

Szia Nefi.. Cselédség... az valami olyasmi, mikor az ember más kutyája .. Aztán olvasom hogy te a munkahelyekről irsz, igen nálunk okosabbak jobban fehérítik a gazdaságot, mi még nem vagyunk olyan fejlettségi fokon hogy gondolkodjunk...

95527 2010.11.25. 16:32:08

Nekem van egy takarítónőm, igen nagyon megvagyok vele elégedve, csak ne szólna bele mindenbe, hogy ne egyem le magam, tegyem a helyére a zoknit. :))) Ja és porszívózni és felmosni nekem kell. Félre téve a tréfát, teljesen normális dolognak tartanám nálunk is, nem cselédség ez kedves Nefi, a cseléd ott is lakott. Remélem nálunk is lesz ilyesmi, van rá esély, hogy hatszáz év múlva. :((

11951 2010.11.25. 16:33:57

Nálunk az ilyen munka csak feketén képzelhető el,egy bezárt lakásban nyugodtan dolgozhat bárki,ki van zárva,hogy lebukjon,és ez is a tehetőseknek jó,mert minek fizetne utána bármennyit is,ha nincs rizikó.... Ami a cselédséget illeti,semilyen munka nem lehet szégyen...

15138 2010.11.25. 16:35:39

1-re Én nem az állandóan, 8 órában alkalmazott emberekről beszélek, ill. főként nem róluk. Hanem akik alkalmanként kertet is ásnak, vagy szezonmunka, vagy akármi. Aztán a szabályozás egész más. A magyar annyira szigorú feltételekhez köt dolgokat (pl. magánóvoda), hogy azokat nem lehet hozni. Kint az állam nem szól bele ebbe. Mindkét gyerek magánovódába járt - állami nincs is - , volt, ahogy sima lakásban volt az ovi, egy vécével. A konyhában főztek. Ha én a szülő, rábízom az illetőre, és ő meg befizeti, ami az államnak jár, az államot más nem érdekli. 2. Én is emlékszem, hogy egyszer egy héten járt hozzánk egy asszony, még mikor nagyon kicsi voltam.:) Nagyanyám meg varrt másnak is. Ilyesmiről van szó. Most ehhez vállalkozói kell, ami nagyon megdrágítja az egészet, és bonyolulttá is teszi. A csekk egyszerű és törvényes. 3-ra Hátha nem lehetne hamisítani. Végülis a lényeg a bevalláson van, a hordozóeszköz lényegtelen. 4-re Ez a bajom, a más kutyája. Ha egy csomó ember kiszorul a munkaerő-piacról, akkor kénytelen olcsón (és általában feketén) munkát vállalni, ha nem akar éhenhalni. Most ezt legalizálták - tehát a jónak, amit hoz, ez a hátulütője. Törvényessé teszi azt, hogy emberek lecsúsznak, és egyre kevésbé fog szemet szúrni, hogy diplomás emberek, vagy öreg férfiak takarítanak az utcán, vagy más kocsiját mossák. Csak tegnap beszéltünk arról, hogy megszűntek a marxi osztályok. Hát lehet, hogy tévedtünk, itt van újra kialakulóban a régi-új cselédség.

13709 2010.11.25. 16:55:28

7/1-2. Nefi...éppen itt van a gond...hogy nem fizeti be az adót, illetéket, stb...azaz leginkább lenyúlják a költségvetésnek járó zsozsót..Persze, hogy jobb volna, ha a bizalom, erkölcs elve szerint, szükség sem volna semmilyen papírra, aki varrogat, vagy kertet ás, annak ne kelljen ezért is bürokratikus utakat járni.. Hozzánk is jár egy ember, aki ássa a felásandókat a kertbe, mert nekem nemigen megy, a férjem meg egyáltalán nem ér rá (meg egyáltalán nem is ért hozzá több kárt okoz mint hasznot :) de most komolyra fordítva...nálunk ez a dolog nagyon el van baltázva...sajnos.. A cseléd szó helyett valóban jobban hangzik a háztartási alkalmazott, mert ez valóban fedi a valót...a legtöbb esetben..Nálunk valamiféle - bocsánat a kifejezésért - "proli gőg" szerint a cselédségtől írtózni kell, inkább bármi, szoc. járadék, közmunka, hőbörgés, csak háztartási alkalmazás ne - azaz cseléd - kelljen lenni...

34417 2010.11.25. 17:09:39

láttátok a filmet: éjféli cowboy? na, arra talán mégsem használható se a csekk, se a kiskönyv:-) pedig a négy fal közt...

78126 2010.11.25. 17:27:48

A mamámék még cselédkedtek, pontosabban, Mama szakácsnő és szobalány volt. Eta huga cselédkönyvét nagy örömömre kézbe vehettem 6-7 éve. Megdöbbentően szépen, emberien, tisztességes, jószándékú ajánlót írt minden munkaadója. Abban egy elmarasztaló szó nem volt olvasható! Mamámnak a nyugdíjához kellett az igazolás, már 60 fölött jártak, mikor szedegteni kezdték a szolgálati időt. A nagyságos(?) asszony és az úr ebédre eljöttek, estig maradtak, és igazolták Mamám éveit...40 év múltán is! Szerették és tisztelték Mamát, föl se merült, hogy ne segítenének. Nem a cseléd státusz a gond, hanem az a mai felsőrendűség-komplexus, amiben a legtöbben szenvednek , és úgy képzelik, hogy mindenkit a seggükből húzhatnak elő. Ez megtapasztalható a Mekiben néhány nap szolgálati idő alatt is.... :((

16338 2010.11.25. 18:42:03

Engem zavar az, hogy cseléd, a szó és amit takar. aki azt mondja, nem szégyen, az részben igazat mond, ellenben roppant megalázó, ugyanis akik élnek azzal, cselédet tartanak, sok esetben normál és metakommunikációval meg is alázzák őket, de elég, ha csak lesajnálják. Talán valóban más lenne, ha normál cégek, becsületesen bejelentett fizetett alkalmazottai lennének ezek, mint háztartási alkalmazott, szakszervezeti, érdek-képviseleti háttérrel. Ma már be sem kell őket jelenteni, így sem egészségbiztosítást, sem nyugdíjjárulékot nem fizetnek utánuk, és jellemzően nem fizetnek annyit nekik, hogy abból még ilyet is lerójon a cseléd. Erre mondtam a kiszolgáltatottságot. De természetesen ez alól is vannak kivételek.

15184 2010.11.25. 18:42:46

S mi a gond ezzel? Miért nézed le ezt a munkát? Nem lehet mindenki atomfizikus vagy repülőgép-tervező vagy zenész-virtuóz.

13709 2010.11.25. 19:04:19

11-re Jus, persze hogy zavar, mert micsoda képzet társul hozzá? Mit körítettek eköré az emberek? Át is lehet persze nevezni ez tény, a lényeg, hogy háztartási alkalmazottként dolgozni nem hiszem, hogy megalázóbb, mint gyári munkásként. A megalázás más dolog..Természetesen a fekete munkában nagyobb a kiszolgáltatottság.

12392 2010.11.25. 19:19:02

Drága Nefelejcs! Azt kell mondjam, hogy én kérek elnézést a hsz-ek egy részének IQ-szegény volta miatt! Istenem az a mai magyar valóság, a rongyrázós trendi! Egyetemista koromban nyaranta pincérkedtem, a kutatóintézetbeli kollégáim egyike másika ezt értetlenül fogadta. Sőt az egyik egyetemi proffom, aki többször volt vendégem, rá is kérdezett. Én mondtam, hogy: ÉS? Hogy a hétköznapokban a vendégek többségének azt sem engedném meg, hogy a nyelvével tisztogassa a cipőmet? És? Most én itt arra szerződtem, hogy vendégnek érezze magát!

12392 2010.11.25. 19:21:15

15+: Ja a proffom dumája: Gyurikám! Ezeknek (kollégák és vendégek) átlagos IQ-jával számolva együtt nem teszi ki a tied felét!!!

14927 2010.11.25. 19:22:24

Szóval kis hazánkban jelenleg a "cseléd munka" egynlő a kizsákmányolással, a modern rabszolga tartással. Aki ott is lakik a munkaadójánál, gyakorlatilag bért alig, vagy egyáltalán nem kap, ott lakásért és ellátásért gürizik, mint az állat egész nap, mos, főz, takarít, gyerekre vigyáz, vasal, s ami jön. Jobb helyzetben vannak azok, aki csak egy-egy munkára mennek, mondjuk a hét egy meghatározott napján, tól-ig, igaz ők nem tartoznak az olcsó katgóriába, viszont feketén dolgoznak zömében. Ezt kéne kifehéríteni, de mint tudjuk a zavarosban való halászás az az amit szeretünk, s nem a tiszta dolgokat, tisztelet a kivételnek.

12009 2010.11.25. 19:27:36

Hozzám, hetente egyszer egy tadzsik asszony jár takarítani és kimossa az ingeimet. Vagyis elviszi valahová és vasaltan visszahozza. Talán ha 3 órát tölt takarítással. 15OO rubelt fizetek alkalmanként. Kiszámoltam, ha csak napi két lakást vállal, és csak heti 2O napot dolgozik, az 6O ezer rubel. Ez most olyan 13OO euró. Teljesen be van táblázva. Egy kezdő tanácsadó, diplomával, angol-orosz nyelvtudással, állandó kiküldetés, utazás stb. 5O ezer rubellel kezdi. Három év után 7O ezer rubel. Ki is a cseléd? Ennyi pénzért? Nefi, te nem is tudod, miről beszélsz....

44711 2010.11.25. 20:26:01

Kedves Nefi ! Ebben a kérdésben ingadozom. Egyrészt azt gondolom, hogy aki ilyen munkákból szeretne élni, az tegye. Ha úgy alakulna, én is minden munkát elvállalnék.Másrészt soha nem hagynám, hogy más takarítson utánam vagy más mossa a szennyesem. Aki nem ilyesmiből akar élni, de nincs más...igen, ott nekem is eszembe jut, ami Neked, de .... Üdv:CL...............

12392 2010.11.25. 21:32:52

Cseléd, házvezetőnőnő, takarítónő? Nekem volt egy takarítónőm, akiről kiderült, hogy az egyik ügyfelem (vezér-igazgatóhelyettesnő) anyósa. Kiderült, hogy ez a magas beosztású, igen elfoglalt nő és jól fizetett nő (férje zsebpénzre keresett) nem tarthatott még takarítónőt sem, mert a férje nem engedte meg!!!!

15138 2010.11.25. 21:56:59

Holnap tudok részletesen vàlaszolni, személy szerint. Bocs. Addig àltalànosságban: Nem konkrétan arra akartam kilyukadni, hogy szégyen vagy nem szégyen a más koszának eltakarítása - amúgy nem csak a takarításról beszéltem. :) Nekem az nem tetszik, hogy lett egy réteg, aki már nem is reménykedhet jobb munkában. És azért gondoljátok el, hogy 40-50-60 évesen takarítani, vagy más fizikai munkát végezni, milyen. Én arról beszélek, hogy ez nem egy szerződés, hanem alkalmi munkák felhalmozása, mindenféle biztosíték nélkül. Nem tartom jónak. Arról, hogy milyen ma Mo-on háztartási alkalmazottnak lenni, van véleményem: látom a családban, volt nekem is, és diploma után félévet takarításból éltem, most mit mondjak, a használt gumit is én szedtem össze a "gazdáim" után. Túléltem. Most jobban becsülöm, hogy már nem kell csinálnom. Egyébként éppen ma néztem megint állást, úgy néz ki, hogy esetleg gyerekfelügyeletet vagy takarítást vállalhatnék. :) Nem fogok. majd ha muszáj lesz. Vagy majd gyerekeket korrepetálok. Na de nem rólam van szó. Mondom mégy egyszer: emberek csúsznak le tömegével odáig, hogy kis munkákkal kell, hogy családot tartsanak el. Hogy ezt cselédnek, rabszolgának, háztartási alkalmazottnak, fekete munkásnak, trógernek, stb. nevezzük, az most nekem mindegy. Jó éjt mindenkinek, aki ma még visszanéz. (mindenki kedves ismerős volt ma :))

12009 2010.11.25. 22:16:04

A munka az munka. Kész. Én semmilyen munkát nem nézek le és senkit, aki dolgozik, akármilyen koszos munkát végez.

12019 2010.11.25. 23:04:51

Ez a csekk a leírt feltételekkel jó ötletnek tünik! A foglalkoztatás mindenképpen hasznos, főleg, ha törvényes keretek között ad értelmes munkát, ahonnan aztán tovább lehet lépni.

15184 2010.11.26. 07:09:51

21. "Mondom mégy egyszer: emberek csúsznak le tömegével odáig, hogy kis munkákkal kell, hogy családot tartsanak el." Mintha Kubát írtad volna le. Ott gyakorlatilag az egész ország így él. Tartós, állandó munkája talán az emberek 20 %-ának van.

15138 2010.11.26. 09:48:42

22-re Grani, minden tiszteletem mellett - elhiszem, hogy te nem nézel le munkát. De majd ha dolgoztál takarítónőként (ne kelljen), akkor lehet, hogy másként gondolkozol. Mivel én már dolgoztam, mondhatom, hogy lenézett munka. Sőt, továbbmegyek. Az "otthon ülő nők" élete is lenézett, csak a nolblogon hányszor is vágták a fejemhez? Nincs olyan becsülete, mintha tanítanék vagy vállalatnál lennék könyvelő. :) 23-ra Gordon, szerintem is jó az ötlet. Csak mint minden, más problémát vet fel. Ugyanis, nem lehet továbblépni. Máshogy mondom. HA nem lehet továbblépni. 24-re Max, és az jó, Kuba? Hiszem még a létező szocializmusban is az egyik legkeményebb helynek számított.

15184 2010.11.26. 09:54:08

25. Ezért kell kapitalizmus. Munkahelyeket csak a kapitalizmus képes teremteni.

40841 2010.11.26. 09:55:23

Még nem olvastam el a többiek kommentjeit, de erős csúsztatás az ilyen jellegű munkát végzőt cselédnek nevezni, és ezzel megalázónak minősíteni azt, amit csinálnak. Szerintem az otthon tunyulás, és a segély várása a megalázó, nem a tisztességgel elvégzett munka! Ha ugyanezt a munkát valaki úgy végzi el (nyilván kevesebb pénzért), hogy egy vállalkozó alkalmazza őt, akkor már nem cseléd??? Szerintem nem kell ezen moralizálni....

15138 2010.11.26. 10:10:04

26-ra Maxi, egy szinten túl nekem mindegy, hogy ki teremti a munkahelyeket. Csak csinálja. De mint már egy párszor láttuk (mondjuk Zsuzsánál), a kap-mus nem akar vagy nem tud elég munkahelyet teremteni. A tőkések nem szeretnek osztozkodni. :) 27-re Khm. Biztos van olyan ember, aki büszkén takarít másoknál - csak én nem ismerek ilyet. De tényleg: ismétlem, arról beszélek, ill arról akartam írni, csak bénán sikerült, hogy ezzel tömegek kerülnek megint ilyen helyzetbe - mint a háború előtt. Azért volt vagy ötven év, mikor szolgák nélkül boldogultunk. :) Nyugaton is, keleten is. Abban egyetértek, hogy nem kell róla moralizálni. Aki nincs ott, csukja be a szemét és gondoljon kellemesebb dolgokra. Aki meg ezt csinálja, pláne nem gondolkodjon rajta. ÉS dok. filmeket meg pláne ne nézzen. Komolyan írtam, nem ironizáltam. Van egy helyzet, el kell fogadni.

40841 2010.11.26. 10:32:19

Visszakérdezek: mi lenne ezekkel, ha még ez a munkájuk sem lenne...?????

15184 2010.11.26. 10:33:08

28. Felejtsd el ezt a tőkés-munkás ellentétet, ez nem létezik már nagyon régóta, sőt még Marx idejében se úgy volt, ahogy leírta. Magántulajdon nélküli ember a mai Európában nagyon-nagyon kevés van. Ezért is van az, hogy a kommunizmus eszméje ilyen népszerűtlen. Hisz senki sem akarja, hogy elrabolják tőle azt, ami az övé. A magántulajdonosok között pedig van aki inkább másnak dolgozik, más meg inkább magának, megint mások egyszerre akettőt vagy valami köztes formát. Szóval tőke.munka ellentét ma már nem létezik.

15138 2010.11.26. 10:37:15

29-re Éhenhalnának. 30-re Ezt értem, sőt, még Grani kedvenc példáját is, ahogy a nagy tőke kis nyugdíjasok nyugdíjalapja. Azzal van bajom, hogy míg az egyik embernek mindene megvan, és azon felül is, addig a másiknak enni nincs mit. Valahol fejben tartom, hogy lehetne érdem szerint (és akkor sem biztos, hogy ugyanez lenne a leosztás), de igazából azt nem tudom elfelejteni, hogy "szükséglet szerint". Tudom, utópia. :) Mégis várom. Szeretem a gondolatot.

15184 2010.11.26. 10:53:59

31. A kommunista alapú elosztás MINDENKÉPPEN totális erőszakot jelent, ráadásul IGAZSÁGTALAN is. Gondold csak el: van három szomszédod, akik semmit sem csinálnak, ti meg dolgoztok, majd mind a 4 család ugyanazt kapja. Mit szólnál hozzá? Na, ugyanez a kommunista társadalom, csak nagyobb mértékben. Európában akinek nincs mit ennie, az jellemzően saját maga hibájából van ilyen helyzetben. Amint valamilyen munkába kezd, vagy bármit csinálni kezd, LESZ mit ennie. Vannak szegények, miért ne lennének? Európában a szegénység azt jelenti, hogy kénytelen a legolcsóbb ételeket venni a közértben, s nem éhezést. Pl. sok szezonzöldséget, gyümölcsöt eszik, sok kenyeret, kevés terjterméket és húst. Regglire kaviáros kenyér és orosz hússaláta helyett zsíros és lekváros kenyér van csak, kávé és kakaó helyett tea. Ebédre meg pl. paradicsomszószos spagettit eszik hús nélkül, nagyon kevés sajttal. Igazad van abban, hogy vannak a világban olyan vidékek, ahol hiába akarsz dolgozni, egyszerűen nincs elegendő lehetőség. Enenk a megoldása halad előre. Azonban amegoldás nem az, hogy azt is megszűntetjük ami van, hanem az, hogy agazdaságot fejlesztjük. Ezért mondom: a kapitalizmus problémáira a megoldás a több kapitalizmus.

110481 2010.11.26. 11:08:22

Nefi nagyon súlyos kérdést vetett fel, amelybe egész Európa belebukhat. Nevezetesen mindennemű termelés kiszervezése a fejlődő világba (tipikus példa Kina). A dolog másik oldala a rém racionális és halál liberális megközelitése a társadalmi gondoknak. A legujabb szempont:Mivel a német gyerekek képzése drága, célszerűbb a munkahelyeket olcsó bevándorlókkal feltölteni. (a német gyerek meg maradjon hülye a gazdaságosság nevében, csak hogy ki fogja eltartani...) Ennek eredménye a munkahelyek tömeges és indokolatlan megszünése, a társadalom morális leépülése lavinaszerűen, az egyre terjedő primitivitás, pótcselekvésként (ne sértődjön meg senki) a gazdaság számára hasznavehetetlen humán értelmiségi túltermelés, majd elhelyezésük "állami állásokban" a költségvetés terhére, csak épp a költségvetésnek egyre csökken a bevétele, stb. Háztartási alkalmazott meg mindig is volt, a Horthy időkig egy középiskolai tanár már simán megengedhetett magának egy alkalmazottat. Lehámozva szoc. idők cimkéit, mindenki jól járt: a Tanár Úr nyugodtan készülhetett az óráira, művelődhetett, kiegyensúlyozott volt, egy jórészt másra nem jó félanalfabéta embernek meg volt kenyere.

15138 2010.11.26. 11:11:54

31 Maxi, én nem tudom, mit látok a tévében, ha nem azt, hogy a Restos de Coeur nem tud elég kaját szétosztani, meg hogy nyugdíjasok a piacon zárás után kotorásszák össze a mindennapit. Valami propaganda lehet, amit én nézek, csak azt nem tudom, ki szervezi, mert nem a TACC (vörösök) Persze, az ázsiai, afriaki szegénység eltér az ittenitől. Azoknak lakni sincs hol. Itt meg diszkrétek. Ilyen alapon jegyezzük meg, hogy Mo-on sincs igazi nyomor, és majd meglátjuk, hogy mit szólnak hozzá a népek. A szegénység relatív: ha nincs annyid, mint a szomszédnak, már az elég lehet. Ha nincs annyid, mint a többségnek, szegény vagy. A kommunista elosztás még nem volt időszerű: a szoc-ta volt. Érdem szerint. :)

15138 2010.11.26. 11:15:02

33-ra Zili, most mesélem épp, hogy az első generáció nagyon elégedett tud lenni az ilyen munkahelyekkel, de a második már nem. Már nem csak rendőrök, hanem tűzoltók és eü. személyzetet támadnak a citék lakói. Tegnap este mutatták, hogy egy tűzoltó-laktanyát megtámadtak bosszúból, mert pár nappal azelőtt rendőrök menekültek be oda. Itt tartanak. Van olyan ember, amelyik örül akármilyen munkának. Van olyan, amelyik kikéri magának és követel. És már rendőrre, tűzoltóra lő. (Bakker, vészmadár vagyok)

121851 2010.11.26. 11:41:35

Kolléganő ezerforintos órabérért takarít.Fix helyei vannak,elmondása szerint udvariasan viselkednek vele újgazdagék,szia-szia,névnapi ajándék,merre mész, elviszlek.Szóval nem Édes Anna.

15138 2010.11.26. 14:15:15

Akkor egy nap 8 000, 20 munkanap 160 000. Vagy napi másfél, 1 500, 30 000-et hozzákeres.

110481 2010.11.26. 14:20:04

36-ra Mivel adó és járulékmentes a dolog, szorozd me kettővel. Ma egy takaritónó minimum 350.000 Ft-ot keres, ha bruttósitjuk a jövedelmet. (hazavisz 176.000-et) Remek pénz!

relatív 2010.11.26. 14:34:08

Szia Nefelejcs ! Te aztán nem vesztegeted az időd holmi kis gondolatokra, ismét belenyúltál a "darázsfészekbe". Az, amit felvetettél látszólag szól az egyes ember munkához való viszonyáról, egyenesen a rendszerek alapjainak ellentmondásai kerülnek itt - e kérdés kapcsán - megtárgyalásra. Emiatt aztán - nézd meg - a pártállások ( mert a lét határozza meg a tudatot, ha ezt a jobboldaliak erősen tagadják IS, de minden ellenvéleményüket ezen az alapon igazolják ! ) szerinti vélemények alakulása mennyire a rendszerekben való eltéréseket igazolja. A régi rendszerek ( a rabszolgaságtól kezdve.... ) az emberek közti egyenlőtlenség alapján élték meg, és rendezték be a saját, illetve környezetük működésének gyakorlatát. A felvilágosodás, majd a kommunista elvek megjelenésével ez a "kialakult" rendszer egyre tarthatatlanabbá válva a kapitalista termelési körülmények más viszonyok kialakulásához vezettek. A mai kor bizony nem, vagy igen nehezen ( világszerte egyre nehezebben ! ) fogadja el az ember ember általi kizsákmányolásának körülményeit, mivel a korábbi viszonyok megváltozása az emberek egyéni törekvéseit IS átalakulásra sarkallták( ...ják ). A pénz szükségessége ( a szükségletek biztosításához elengedhetetlen a termelés ilyen fokának következtében ) miatt bizony annak megszerzése a munkalehetőségek függvényévé vált, szemben a korábbi ( főleg ) egyéni termelési folyamatokkal szemben ( ezek a gépek tömegtermelésével nem bírták a versenyt ). Az általad felvetettek bizony elég nagy problémát okoznak a foglalkoztatás nagymértékű csökkenése miatt, ami a tömegtermelés, illetve a globalizáció egyenes következménye. Ezért a közeljövő legnagyobb krízise várható az általad felvetett téma megoldása pedig - nyilvánvalóan - nem látható sehol a világban..... szerintem. Üdvözöllek a megoldás reményében .......

60145 2010.11.26. 15:08:25

A bevándorláshoz itt nem tudok hozzá-haszontalankodni. Amúgy meg szerintem nincs azzal semmi gond, ha valaki cselédként keresi a kenyerét. Más munkakörben is megalázhatják a munkavállalót, sőt: az ember olyan állat, hogy a munkaadó, a nagytőkés is kerülhet megalázott helyzetbe. Ez eléggé szubjektív dolog. Suki Béláról mondták, aki egy időben egyike volt - cigány létére - azon négy-öt magyarnak, aki ha összehajolt, az egzisztencializmusról szót tudott váltani. Ennek ellenére esténként cigányzenészként hajolt közel az uralkodó osztály vagy a nomenklatúra éppen mulatni vágyó reprezentánsához, akik aztán nagyúri gőggel ragasztották homlokára a húszforintost...

110481 2010.11.26. 15:23:41

38.-ra T. relativ! Baj van a logikáddal. Ugyanis csodálatose egyenlőségeszmékkel mindig remekül el volt eresztve a világ, de a gyakorlat az őskortól a szocializmusig a következőt mutatta: 1%-a a lakosságnak uralkodott, és élt luxusszinten. Ezek poziciójukat továbbörökitették a familiájuknak (a szoc.-ban is, ld. Apró klán) 10%-a a lakosságnak "számitott" (műszaki, jogi, humánértelmiség egy része és az erőszakszervezetek parancsnoki állománya) 80% eléldegélt valahogy 10% körül a nyomorgók és a lumpenek (persze kérdés mit értünk nyomor alatt) Ha végiggondolod, társadalomtól függetlenül uez a helyzet, természetesen az adott kor fejlettségét figyelembevéve. (ma egy felső középosztálybeli házzal, AUDI-val felszerelve jobban él mint anno herceg Esterházy.

15138 2010.11.26. 16:01:24

38-ra Relatív, nagyon sokan sokfélét beszélnek. A lányom most kérdezett erre rá, azt mondtam neki, leegyszerűsíteni magamnak is és neki is, hogy alapvetően kétfajta társadalom létezhet. Az egyik, amelyikben most élünk, individualista, az egyént a közösség elé állítja, és van a másik, jellemzően az "elmaradott" muszlim közösségek ilyenek, ahol az egyén semmi a társadalom egészéhet képest, ezért dívik a halálbüntetés, nagyobb a szigorúság, de nagyobb a közösség ereje is. Minden jó és rossz oldalával. Nekem a szocializmus ilyen közösségi társadalom volt, ahol különösen nem lóg(hat)ott ki se alulról, se felülről senki. Én szerettem. Ő meg döntse el, melyiket találja szimpatikásabbnak. De az állatok az utóbbi szerint működnek (ezt érted, ha van lánygyereked :D) Én nehezen viselem az osztálykülönbségeket, ha alulról, ha felülről nézem, talán mert nem ebben nőttem fel. 39-re Atlasz, azt hiszem, hogy van olyan ember, akit abszolúte nem zavar, hogy mások mit gondolnak róla. (belső kontrolos) Én nem ilyen vagyok. (külső, sajna) Azt hiszem, hogy senki nem szánja a gyerekét takarítónak. Kivéve, ha maga is azt csinálja? Különben lecsúszásnak számít. Lassan egyébként nem az fog számítani, hogy ki mit dolgozik, hanem hogy egyáltalán van munkája, vagy nincs. 40-re Zili, ha beleszólhatok. Azért mert eddig így volt (leszámítva a szoc. éveket), nem feltétlen következik, hogy maradnia kell. A társadalomnak elvben fejlődnie kéne, de legalábbis mozognia. Főleg, ha bajok vannak, keresni kell a megoldást. Mindenképp a társadalmi szolidaritásban látom ezt a megoldást - de én csak egy ember vagyok. A sokból. Egy szegény is jóval jobban él, mint a háború előtt éltek mondjuk falun. (Móricz: A boldog ember)

12635 2010.11.26. 16:24:50

az egész házimunka végzés, vagy takarítás vagy nevezzük aminek akarjuk, azért nem működhet nálunk szabályosan, azaz hivatalosan munkaként, mert mindkét fél sajnálja rá a megfelelő, rá eső teher részt, a gazda is és a munkát végző is... vagyis akinél takarítanak nem fizet utána járulékot, aki pedig takarít szintén zsebbe akarja az egész pénzt, nem járulékot fizetni belőle... így lesz a "közös összefogásból" csak fekete munka...nem minősülhet munkahelynek a takarítás vagy egyéb házimunka... aki így házimunkát végez annak azért ettől még nem lesz sem TB-je sem nyugdíjjáruléka, ha csak nem olyan felvilágosult, hogy utánajár és maga fizet belőle...sokan nem teszik... (van ennek egy olyan része is, amire sokan nem is gondolnak, hogy aki egész életében szellemi munkát végzett, (sokan kerülnek nyugdíj előtt pár évvel utcára) hirtelen nem könnyen áll át a fizikai munkára, lehet, hogy már nem is egészen egészséges, nem annyira munkabíró, azért ez sem kis nehézség)

15138 2010.11.26. 16:48:06

42-re Gordius, pontosan. Most fejeztem be a takarítást, ki vagyok dögölve. Mennyi is vagyok? 44. Mi lesz később? Napi nyolc órában évekig takarítani... A fekete munka felszámolhatatlannak látszik. Amiket hallok, állami munkahelyeken alkalmaznak feketén embereket. Hihetetlen.

13709 2010.11.26. 17:52:55

43-ra feketén is dolgoztatnak, meg népszerű a próbaidős munkaerő intézménye :( próbaidő után mehet és jöhet az újabb próbaidős.. Van egy régi írásom amiben leírtam a pályáztatás folyamatossá tétele, próbamunka végeztetése undorító szokását...ennek lényege, hogy akik "bent" vannak, kifáradtak és igy szipolyozzák a "külsős" ötleteket...Naná, hogy a médiában fordul elő...de lehet, hogy másutt is.. A fekete munka elképesztő méreteket ölt és hiába az időnkénti kardcsattogtatás, mintha semmi sem történne...A kiszolgáltatottság az ami rohamosan nő...sajnos..

15184 2010.11.26. 18:12:33

42. Végülis olyan, hogy a "munkaadó fizet utána" NEM létezik. Az amit a munkaadó fizet, az ugyanis a munkavállaló fizetésének a része, akkor is, ha történetesen technikailag nem számít bele a bruttóba. Azaz ebben a munkavállaló az egyetlen fél, mely dönt, hogy feketén vagy fehéren akar-e dolgozni. Az esetek zömében - a takarítás jellegűeknél meg az esetek 99 %-ában - feketén akar. Anyámék pl. felajánlották a takarítónőjüknek, hogy bejelentik, ha kívánja. A takarítónő természetesen tiltakozott, s mondta, hogy semmiképpen nem szeretné ezt.

11951 2010.11.26. 18:28:55

Nem hiszem,hogy az ilyen munkát valaki is azért csinálja mert szereti... Én gyugdijas vagyok,de van egy csomó tartozásom és kell melóznom,ahol dolgozom ott minden reggel az az első dolgom,hogy a kutyák után a sz......t összetakarítom,mert ha jön a kuncsaft,mégse lépjen bele.... Utána egész nap az enyém a koszos meló,de ez a dolgom én erre szerződtem, és jól érzem magam... Csak az akartam vele mondani,hogy nem lehet szégyen semilyen meló,ha az ember azért reszi,mert boldogulni kell valahogy.....!!!

15138 2010.11.26. 18:40:28

44-re Valika, emlékszem a posztodra. Az a helyzet, hogy ha nem tetszik, a munkaadó talál tíz másikat a helyedre. Gondolom, csinálják, amíg bírják. 45-re Nem tisztem védeni a feketén dolgozókat, de azért csinálják, meert annyira minimális a pénz, hogy ha még a levonások is ott lennének, nem élnének meg belőle. Gondolom, abban bíznak, hogy nyugdíjig még történhet valami. Lottó? Örökség? Hosszú távon nagyon nem éri meg. 46-ra Zsati, értettem, mit akartál mondani. Munka nem lehet szégyen, legfeljebb a lopás vagy naplopás.

relatív 2010.11.26. 19:29:00

T zili.! Most, hogy észrevetted ( kösz ) - eddig erre még senki... - talán elgondolkozom ! Persze - ha a tanulmányok igazat mondanak - az őskorban az az 1 % sem állja meg a helyét, más viszonyok voltak akkor. A későbbi korokban a százalék nyilván valamiféle emelkedést mutatva, de tényszerűen - szerintem - jóval kevesebb lehetett a "számítottak", és jóval 10 % felett a"nyomorgók, ami a jelenlegi ismeretek szerint - ez utóbbi - még növekedésben van. De a hazai viszonylatban említett példád viszont bizton nem igaz ! Tovább gondolva logikusan ( hátha nincs IS akkora baj vele ) az elterjedt "egyenlőség" eszméket (?) az azért megállapítható, hogy a világ lakosságának zöme közel azonos szinten él ( azzal a kitétellel, hogy ez a tömeg földrajzilag eltérően széles skálán mozog egymáshoz viszonyítva ), és a tendencia - függetlenül az hivatkozott elméletektől - bizony észlelhető világszerte ! Tehát valószínűsíthető, hogy a jelenlegi rendszerek összeomlása esetén valamiféle kommunisztikus eszmeiség nyeri meg a jelenleg folyó ádáz harcot, mert a jelen állapot senkinek nem kedvező, bár mennyire szeretnék a kapitalizmus haszonélvezői ezt mindenkibe sulykolni ( még a most kiszolgáltatottak, de csak rövid távon kedvezményezettek IS, akik bősz tudatlansággal hirdetik a jelen rendszer mindenhatóságát nagy buzgalommal ). Hozzá fűzném, hogy ugyanők hirdetik - alapvetően tévesen - a kommunista ideológia torz módosulását ( mintha az valamiféle törekvése lenne az eszmének ), - a minden alap nélküli egyenlősdit - az elriasztás végett, mert annyira félnek annak megvalósulásától. ( olvastam, hogy egy időben azt terjesztették, az asszonyok IS "közös" használatát akarják - miért nem a férfiak esetében, hiszen az sokkal "logikusabb" lenne (?) már a erő nagyobb kihasználása végett IS - a kommunizmusban megvalósítani. Visszatérve az egyenlősdi elméletek kritikájához - amit kifogásolni vélsz - azokat IS emberi méltóság és a teljesítmény elismerése szintjén kell azonosnak elismerni a "kommunista" elmélet szerint IS !

40751 2010.11.26. 21:24:49

...hmm...! ...a polémia, ott veszélyes, amikor valaki olyan feladatot vállal, amit utál...! ...aztán, sokan megkedvelik az utált feladatot, ha sikereket is tudnak benne "kasszírozni"...! ...másrészt, a fekete munka "ösztönzője", a lehetőség arra, hogy rövidtávon eredményesebbek lehessenek az erre döntők...! ...ha azonban megtudnák szüntetni a készpénz forgalmat és csak "számlapénz" létezne, akkor az "ösztönzés" megszűnne, hiszen a "számlapénz" ellenőrizhető és a jogszabály szerint leemelhetőek róla, a "kötelezettségek"...! ...erről többet, "Dr. Photon" nikk írt, több kommentjében is...!

12009 2010.11.26. 23:11:58

Nefi, Azt hiszem, a probléma benned van. Túl büszke vagy. Én nem érzem megalázónak a munkát, bármilyen munkát. Én nem nevezem a takarítót cselédnek, mert az egy másik viszony. A cseléd az a családban él. A takarító meg jön, elvégzi a munkát és elmegy. Én ott sem vagyok. Egyszerűen mikor hazaérek, tisztaság van, az ingeim kivasalva lógnak a szekrényben. Én elhiszem, hogy neked diplomás nacsasszony létedre takarítani az cselédkedni, de ez a te bajod. Nem tanultad meg még tisztelni a munkát, talán mert még soha nem is dolgoztál igazán. Az igazi munka, az az, amikor a léted a tét. Amit pedig a szükséglet szerinti szamárságot illeti. Az én szükségletem egy hatszobás lakás kilátással a Kremlre (a mostani csak két szobás), reggelire fekete kaviár (most csak vörös jut), az ajtó előtt rolszi, sofőrrel és Pétervárra magánrepülőgéppel mennek.Ja, és minden este más-más szőke az ágyba. Majd ha a kommunizmus ezt megadja, akkor beállok a hívek táborába. Ja, ha megadja, akkor rögtön más szükségleteim lesznek :DDDD

relatív 2010.11.27. 00:21:40

T. granicsar ! Szerintem félre érted Nefelejcs által leírtakat, Ő nem nézi le a fizikai munka egyik megnyilvánulását sem, csak azt nehezményezi, hogy arra olyan emberek kényszerülnek - és ez csakis a kialakult rendszerek következménye, ami a fájó, hiszen nem választás, hanem kényszer szülte -, akik máshol esetleg sokkal nagyobb hatásfokkal érvényesülhetnének, ha lenne rá alkalmuk. A kommunizmusban viszont a szükségletek szerinti javak biztosítását nem a felesleges, haszontalan ( nem a túlzó ) igények kielégítésére kerülne sor, de nem IS egyenlően mindenkinek, hanem a munkája függvényeként kialakításra kerülő saját igények szerint. ...szerintem ( és az elmélet szerint IS ! )

12009 2010.11.27. 00:45:08

51 Nem, nem értettem félre. Mikor én MO-.ra sodródtam, diplomás emberként, mérnökként, több éves vezetői gyakorlattal, a sörgyárban kaptam munkát. Tökig malátalében állva százkilós elektromos motorokat szereltem, Bűzben, patkányok között. Igaz,jól fizetett, és a munka az munka. Nekem nem volt bűdös. Persze, nem volt életcél sem. Fogat összeszorítani, egy év alat angolt elsajátítani, még két diplomát öt év alatt összeszedni. Ha, azt hiszed, ez könnyű, csináld utánnam. A kommunizmusban nem kellene dolgozni :) Tessen utána olvasni. A kommunizmusban senkinek nem kellene dolgozni a megélhetéséért. Az egész kommunista dolog egy nagy marhaság, utopisztikus baromság. Az tény, meg fogjuk haladni a tőkés termelési módot, de hogy nem a kommunista társadalmi berendezkedés lessz, a következő, az tuti. A következő az anarchisztikus társadalom lessz. Egy magas termelési szinvonal, egy szabad és független egyénekből állló társadalom, amely nem fogja ismerni sem az állami kényszert, sem a társadalmi csoportok kényszerét.

12009 2010.11.27. 00:48:36

51 Nem, nem értettem félre. Mikor én MO-.ra sodródtam, diplomás emberként, mérnökként, több éves vezetői gyakorlattal, a sörgyárban kaptam munkát. Tökig malátalében állva százkilós elektromos motorokat szereltem, Bűzben, patkányok között. Igaz,jól fizetett, és a munka az munka. Nekem nem volt bűdös. Persze, nem volt életcél sem. Fogat összeszorítani, egy év alat angolt elsajátítani, még két diplomát öt év alatt összeszedni. Ha, azt hiszed, ez könnyű, csináld utánnam. Nincs olyan, hogy szegény diplomás nem kap munkát és ezért a rendszer a hibás. Ha nem kap munkát, tessék oda menni ahol a munka van, vagy tessék olyat tudni, amire van kereslet. Ha nem megy, akkor el lehet menni takarítani. Ennyi az egész A kommunizmusban nem kellene dolgozni :) Tessen utána olvasni. A kommunizmusban senkinek nem kellene dolgozni a megélhetéséért. Az egész kommunista dolog egy nagy marhaság, utopisztikus baromság. Az tény, meg fogjuk haladni a tőkés termelési módot, de hogy nem a kommunista társadalmi berendezkedés lessz, a következő, az tuti. A következő az anarchisztikus társadalom lessz. Egy magas termelési szinvonal, egy szabad és független egyénekből állló társadalom, amely nem fogja ismerni sem az állami kényszert, sem a társadalmi csoportok kényszerét.

relatív 2010.11.27. 01:31:02

Kedves granicsar ! Gratulálok életszemléletedhez, melynek sorát magam IS hasonlóan végigjártam, a fizikai munkával egyetemben. Következtetéseddel IS egyetértek, bár ennek megvalósítása nyilván ember-függő, attól még talán senki sem nézi le a fizikai munkásokat, ez nem lehet vita-kérdése. Azt nem tudom hol olvastad ( hallottad ), hogy a kommunizmusban - az autentikus elméletek szerint - nem kellene dolgozni, hiszen a mondás ( egyszerűsítve ) 'mindenki tudása szerint dolgozik, és igényei szerint ( munkája értékének következtében ) részesül a javakból' ! Az állam erősítése pedig nem cél, hanem annak minimalizálása, majd elhalása az eszme szerinti törekvés. ( ez teljesen talán nem oldható meg...szerintem.) Az anarchia-elképzelés pedig nyilván nem megvalósítható, hiszen az állatvilágban sincs erre egyetlen példa sem ! Pedig az egy régebbi "társadalom" !

mrzzid lajos 2010.11.27. 06:17:29

A 10-30 eurós óradíj (3000-7500 Ft/óra) megalázó?

15184 2010.11.27. 08:07:52

51. S jön a Párt és megmondja, hogy mi nem túlzó és mi szükséges? Ezt ismerjük. Nem vált be.

12009 2010.11.27. 08:12:48

54 Az anarchia a hatalom nélküli társadalom. Szabad és független egyének társadalma. Az anarchistikus társadalom pld. az internet közössége. Még egy darabig, amig a mocskos állam rá nem tenyerel a társadalom érdekeira hivatkozva. Vannak próbálkozások .

12009 2010.11.27. 08:14:05

57 Én már nem vitatkozom velük. Marx soha életében egy napot sem dolgozott. Halvány fogalma nem volt az emberi természetről.

15138 2010.11.27. 09:47:43

Grani, engem Relatív értett meg jobban - vagy ha akarod, nekem jobban tetszik Relatív értékelése rólam. :) Relatív azt válaszolta, amit én is mondtam volna. 56-ra 7.50 a rögzített minimum. AKkor képzeld el, hogy feketén mennyi, mert ez a legális minimum, ami után már fizetik a járulékokat. Szóval a 10 -30 nem rossz, de nem 8 órás és nem fix. Egyébként havi 1500 euróval Fro-ban szegénynek számítasz. Mások a lakhatási viszonyok, más a kenyér ára. 1400 euróval egy nyugdíjas színész még munkát vállal, mert nem jön ki belőle.

60145 2010.11.27. 09:54:32

58. granicsar : Nincsenek szabad és független egyének, csak némelyek, akik efféle képzeteik rabságában élnek...

12009 2010.11.27. 10:38:25

61 Mondod te. És ha ezt mondod, akkor bizony rabszolga vagy... Kognitív disszonancia...

12009 2010.11.27. 10:43:59

6O Hát elhiszem, hogy Relatív válasza jobban tetszik neked. Az élet harc. A harchoz felfegyverkezel, tanulsz, gyakorolsz és tapasztalatokot szerzel. Hogy mit tanultál, miben szereztél jártasságot, tapasztalatot nagyban befolyásolja, hogy milyenek az esélyeid. PLd. egy síoktató az afriaki őserdőben nem biztos, hogy a síelésben szerzet tudását, tapasztalatát kamatoztatni tudná. Viszont élni kell, ezért bogyógyűjtő szakembernek képezi át magát. Az már perverzíó, hogy közben azon kesereg, hogy mennyire nem ismerik el a síelési szaktudásást és micsoda hely az, ahol neki élnie kell :)

15138 2010.11.27. 12:40:14

63-ra Nekem nem a kereset hiányzik, a nyugdíjamat is fizetik, fizetjük. (de minek, most kell eltűnni látnom) Nekem az értelmes munka hiányzik - itthon takarítok, főzök, gyereket korrepetálok. Ja, a NOL-on írogatok. De Grani, nem rólam van szó, vagy csak annyiban, hogy a társadalmi igazságosságba vetett hitem megint kapott egy ütést. Izét. Csorbát. Felejts már el engem! Ha mindenki úgy élne, mint én...és akkor még nem is ismered a családomat. :) Ahhoz meg, hogy elmondjam, hogy én hogy látom, egyfelől jogom van, másfelől meg olyan tapasztalatom, ami alapján megtehetem. Ott kezdem, hogy már voltam takarítónő, oké? :) Aztán meg éheztem már. Éltem szovjet (nemzetközi - csecsen, arab, angol, stb) kollégiumban, és szovjet lakásban. Árultam piacon. Ájultam el éhségtől. Most meg a másik véglet. Szerinted erről nem lehet véleményem? Ami eltér a tiedtől? Ne vesd meg a takarítást, a takarítónődet. Ettől az emberek még nem a takarítónőket szokták előre engedni az ajtón... Élveztem a hasonlatodat is. Mivel nem tudok síoktatni, nem veszem magamra. :)

12009 2010.11.27. 12:52:55

64 Ha olvastad volna, amit írtam, akkor tudnád, nem vetem meg a takarítókat. Miért is tenném. Az ajtón előre meg a nőt engedem, kivéve, ha nyilvános helyre megyünk be, függetlenűl attól, mit dolgozik. A társadalmi izébe vett hited meg, hááááát :) Az enyém is kapott már olyat jó párszor. Pld. mikor MO-n majd egy évig nem kaptam munkát. Még csak interjúra sem hívtak be. Aztán, mikor feladtam, egy hónap múlva már Philadelphiában vezettem egy GE projektet. Tudod, síoktató Bantusztánban nem menő :D

60145 2010.11.27. 12:53:03

62. granicsar : Nem probléma. Az anarchizmus örök csapdája, hogy hol vannak a szabadság határai általában, s ha nincsenek, hogyan lehetséges emberi társadalomban élni. A probléma akkor kezdődött, amikor a legyőzöttet nem ölték meg, nem ették meg, mert képes volt saját magán kívül a gazdáját is eltartani. Előtte boldog, szabad életet éltek az emberek, míg meg nem haltak, ki az éhségtől, ki az élelemért folytatott küzdelem során, de elvétve természetes úton is: pl. fertőzés, tüdőgyulladás következtében. Nagyon szabadon.

12009 2010.11.27. 13:17:24

66 Annyi szabadságod van, amennyit ki tudsz vívni magadnak. Amennyit meg tudsz teremteni és védeni. Ezt pedig nem csak harc árán, öléssel tudod elérni, hanem kooperációval, együttműködéssel is. A lényeg az, hogy te döntesz is nincs más hatalom feletted, amely döntésedben korlátozna, csak egy másik, hozzád hasonlóan szabad és független emberi lény. Na ja, meg a természet :) Amit pedig arról írsz, hogy valamikor az emberek boldogan éltek stb. míg éhen nem haltak. Hát ez már így van. Viszont a gondok nem ott kezdődtek, hogy a legyőzötteket a győztesek dolgoztatták, hanem ott, amikor megjelent a szervezett, személytelen hatalom, az állam. Mert onnantól fogva már nem a legyőzöttséged okán lettél rabszolga, hanem a születésed folytán.

15138 2010.11.27. 13:18:15

65-re Te! Olvastam, amit írtál. Értettem, hogy te nem veted meg. Én azt mondtam, hogy általában nem egy elismert, megbecsült foglalkozás. Nem fair nekünk kettőnknek ilyesmiről vitázni: nekem nő létemre könnyebb a dolgom. Eltartanak. Még ha örömmel is. Fordított esetben működik a kettős erkölcs: ami elmegy egy nőnek, az kínos egy férfinek. Inkább nekem ne legyen munkám, mint a férjemnek. Ettől egy család még remekül funkcionál. Ha van mit enni. Amúgy, a t...m tudta 85-ben, hogy nem kell orosz tanár öt év múlva. :) Vagy amikor elvégeztem itt a francia tanárit, hogy nem megyünk haza. Vagy mikor elvégeztem a könyvelést, hogy kitör a válság. :) Tudod mit? Nekem már nincs kedvem tanulni. Ha muszáj lesz, elmegyek takarítani. És majd kihúzom magam, arra gondolva, hogy Grani, te még akkor is előre fogsz engedni. Az ajtónál. :D Atlasz, olyan távol kerültünk már ez eredeti állapotoktól, hogy elfelejtettük, hogy emberként egyformának születünk. (ha nem is ugyanarra vagyunk képesek, alkalmasak - Gyuritól loptam a gondolatot)

60145 2010.11.27. 14:22:30

66. granicsar: Ha nem értünk is egyet, szívesen elmennék a novogyevicsi temetőbe, fekete-vörös tiszteletet adni, különösen december 21-én...

60145 2010.11.27. 14:25:29

67. Nefelejcs : Meglepő, hogy nála ilyesmit találtál. Nekem az a kicsi különbség - mármint az eredeti - még mindig tetszik. Mert a nők jobbak!

78126 2010.11.27. 14:50:09

Hasonló cipőben járunk, Nefi! Tavaly kétszer díszíthettem az MTA dísztermét egy-egy hangverseny alkalmából. Nagyon megtisztelve éreztem magam! 12 ezer Ft-ot kértem el/ alkalom, maga a virág is ennyit tett ki (nagybaniról!), anyag+munkadíj tisztességes esetben fele-fele arányban számolandó. Azt ki se számoltam, mennyi lehetett a benzinköltség és a járulékok levonása után az "enyém" :)) - gondolom, sejted! Ám a koncerten megjelent művészek, vendégek elragadtatása, az egész visszhangja messze ellensúlyozta az áron alul vállalt munkát. A gyönyörű alkotásokra sokáig fognak emlékezni...pedig csak egy diplomásból leminősült virágköző készítette...Nem engedhetnék meg magamnak ilyen megmozdulást (ismerős felkérésére sem!), ha nem állna a háttérben a biztosabb (olykor csak annak tűnő) anyagi bázis: a férjem vállalkozása. A társadalmi elvárás a munka minőségére és az érte kapott pénzre is vonatkozik, tehát ez alapján én ugyanolyan nullának érezhettem magam ezután a munkám után, mint egyébként is - 23 éve fenekét meresztő naccságaként -, hiszen pénzt nem kaszáltam vele. A 23 év alatt ugyan felépítettünk 3 házat, én több kertet, de ez nem számít! Az számít, hogy aki irigységből mindent képes a másikra hordani, az ne önmagával foglalkozzon, hogy ő mért lakik 30 éve szoba-konyhában....és azt mondhassa, "észre se lehetne venni, ha te meghalnál, olyan senki vagy" - ő a valaki, mert TUD bántani, sértegetni, szemétkedni egy életen át. (Konkrétan ez az egyik sógorom.) Te is olyan vagy, hogy benyalod az ilyen rosszindulatot, pedig meg kéne nézni, kik élnek vele. A társadalom egyes emberekből áll. Akik mennek valamire, azoknak mindig vannak rosszakaróik. Evvan! Keress olyan elfoglaltságot, amiben örömöd van és kiteljesülsz, hagyd a takarítást, ha az nem olyan. (A társadalom meg tehet egy szívességet!!!:))

15184 2010.11.27. 15:54:53

67. "Amúgy, a t...m tudta 85-ben, hogy nem kell orosz tanár öt év múlva." Van ennél rosszabb is. Nekem van egy ismerősöm, aki 1989-ben végzett Lenyingrádban Komszomol-üttőrő-vezetői szakon. Ez nem vicc, tényleg volt ilyen szak, jövendő Komszomol-vezetőknek, akik aztán a kommunista ifjúsági szervezetek apparátusában helyezkedtek el. Még jó, hogy aztán lett egy magyar férje, aki eltartotta őt. Ennél még a tudományos szocializmus szak is jobb volt, mert abból át lehetett aztán menni politológiára vagy filozófiára. Egyébként orosz tanár KELL! Csak nyilván nem annyi. DE kelleni mindig kelleni fog.

15184 2010.11.27. 16:08:17

Én 1992-ben végeztem első egyetememet. Egyetem alatt nem csináltam semmit, volt két - néha három - ösztöndíjam, elég volt a családra is, mert én családos voltam már 1986-tól kezdve. Aztán elmentem Budapestre tanulni a Nemzetközi Bankárképzőbe, de abbahagytam pár hónap alatt, mert ráeszméltem, hogy én vagyok a kakukktojás az intézetben. Így lettem tolmács-fordító, eseti megbízásokkal. Közben foglalkoztam számítógépes programok árusításával és CD-k kereskedésével teljese fekete módon (azaz nem volt bejegyzett cégem). Meg segédkeztem feleségnek spanyolországi ingatlanok forgalmazása kapcsán. Aztán dolgoztam egy bankban, én foglalkoztam az orosz és az ukrán ügyfelekkel, de létszámleépítéskor engem rúgtak ki elsők között. Aztán 2001-ben csináltunk egy bioboltot, ami ment 2006-ig nagyon kevés eredménnyel. Az 1992-2006 közötti 14 évben volt kb. 3 év munkaviszonyom legálisan. 2006-2007 között az égvilágon semmit nem csináltunk. Illetve én pókereztem napi 5-6 órában, átlag havi 500-600 euró jött be ebből, ami zsebpénznek nem rossz, de családi megélhetésnek nem az igazi. Feleségnek meg mondtam, hogy legyen amatőr fotómodell. Ő röhögött ezen, hogy ki hallott már 40 éves fotómodellről. Én meg mondtam, hogy a szoft-erotikus üzletágban hiány van az idősebb korosztályból. S haverral csináltunk erotikus honlapot (indiai erotika, azaz nulla meztelenség), ahová haver csinálta a fényképeket (én apénzügyekkel és az adminisztrácval foglalkoztam, felesége nem örült volna, ha én is fényképezek idegen nőket, még ha nem is meztelenek), mire feleség azt mondta, hogy hát akkor fényképezzük őt is, hátha jó lesz. S jó lett. Nem sok pénz, de bejött ebből is havi 250-300 euró. Aztán 2007-ben megváltoztattuk az életvitelt. Ekkor költüztünk "végleg" Bulgáriába. Azóta mindkettőnknek "rendes" munkahelye van.

15138 2010.11.27. 18:30:35

69-re Atlasz, Gyuri nem a férfi-nő, hanem az ember-ember különbségre gondolt. :) Nem voltam egyértelmű. 70-re Anemone, én azért nyaltam be, mert ezelőtt húsz évig ilyesmiket mondtam a mostohámnak. Azóta ... hehe... alkalmaztam a véleményemet a megváltozott állapotokra. Emberi...ettől még állítom, hogy az otthon végzett munkának nincs társadalmi becsülete. Most már ugyan kellene, hogy legyen, mivel egyre több nő szorul otthonra, állás híján, vagy engedheti meg magának, hogy válasszon, anyagiak meglétekor, ill. tudok olyan férjet is említeni, aki nem engedi, hogy nője dolgozzon. Mindenesetre, Mo-on én abban nőttem fel, és abban szocializálódtunk mind, hogy egy nő dolgozik - ergo, pénzt keres. Pech. 71-re Csak ne lenne itt annyi orosz orosztanár. :) A tanársággal az a baj, egyébként, hogy nem alaptantárgy. Ergo, csak olyan időben lehetne tanítani, mikor az enyémek már itthon vannak. Talán, ha már a gyerekek elmentek itthonról...egyelőre nekik kellek, ők meg nekem. De nem dobáltam ki a könyveimet, és tartom a szokásaimat, orosz barátok, könyvek. A többihez. Kb. ilyesmivel dicsekedhetek én is. Egy normális munkám volt, vagy három évig, a többi rövid és zűrzavaros. :) Aztán gyes, kétszer, itt meg semmi munka, bár hat év egyetem, főiskola. Most már nem költök erre, főleg, hogy láttam a színvoanalat. Sajna, itthon kell sokat tanulnom a gyerekekkel (elsős gimis és hetedikes - nem tudnak semmit, a mi fogalmaink szerint). Ha ennek vége, majd nolozok többet. :) Meg építem a férjem karrierjét, hiszen én is abból élek. Nicsak, nem vagyok olyan világ csodája... :D

15138 2010.11.27. 18:31:12

Maxi, láttam a feleséged, persze. :) Tényleg szép.

15138 2010.11.27. 18:36:49

49-re Nantal, bocs, most ütött szöget a fejembe, hogy láttalak ma - és nem válaszoltam. Remélem, hogy jól vagy. :)

15184 2010.11.27. 19:00:36

73. Sokan vagyunk így. Nekem pl. valószínűleg SOSEM lesz meg a normál nyugdíjhoz szükséges munkaviszony években. De nem is zavar már. Feleség azt mondja, ő nem is számít ilyesmire, így teljesen nyugodt. Egyébként pedig az átlagéletkor növekedése és az egészségügy fejlődése miatt úgysem lesz már sokáig tartható a nyugdíjrendszer, mert képtelenség lesz ileyn sok embert eltartani. Azaz valószínűleg ez a rendszer bukni fog ebben a formában. MOndjuk az egy kicsit szar, hogy jelenleg én annyi nyugdíjjárulékot fizetek, mint egy gimnáziumi tanár havi fizetése. De sajnos nem tudok kibújni alóla, mert alkalmazott vagyok, nem vállalkozó.

185274 2010.11.27. 19:05:37

Sziasztok fehér magyarok; Sálom vörös bolsevik nemzet gyilkos elftársak: Kohn Béla, Róth Manó örökösei; Te del o Del rom lókötõ megélhetési bûnözõ csávók; hány tyúkot loptatok az éjjel? - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Elhalasztották a pátkai polgárõrök perét Az ügyész indítványára és a védõk kérelmére februárra napolta el a Fejér Megyei Bíróság annak a három pátkai polgárõrnek a tárgyalását, akiket azzal vádolnak, hogy 2008-ban Molotov-koktélt dobtak Pátkán a romák által lakott három házra; a három férfit különös kegyetlenséggel, több emberen elkövetett emberölés kísérletével vádolják. A per pénteki tárgyalásán Gál Szilvia ügyész arra hivatkozva indítványozta a tárgyalás elnapolását, hogy idõközben olyan adatok merültek fel, amelyek szerint a vádlottakon kívül más is érintett lehet az ügyben. Ezzel kapcsolatban az ügyészség február 16-ig meghosszabbította a nyomozást. Az ügyészség álláspontja szerint tekintettel arra, hogy a folyamatban levõ nyomozás eredménye befolyásolhatja a vádlottak bûncselekményének minõsítését, annak lezárásáig a polgárõrök ügyében nem lehet ítéletet hozni. Az ügyészi indítványhoz csatlakozva, a védõk is kérelmezték a tárgyalás elnapolását. Mindezek figyelembevételével rövid tanácskozás után a bíróság Édl Gabriella bíró által vezetett büntetõtanácsa úgy döntött, hogy a per folytatását a nyomozás várható befejezése utáni idõpontra, február 25-re napolja el. A vádirat szerint a három pátkai polgárõr 2008. júniusában Molotov- koktélt dobott a romák által lakott három házra. A támadásban senki nem sérült meg, az egyik épületben kigyulladt annak a szobának néhány berendezési tárgya, ahol a család kisgyerekei aludtak, a másiknak a redõnye perzselõdött meg, a harmadiknak a fala kormozódott be. (mti) - mno.hu http://www.mno.hu/portal/750528 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mi volt ez? 1.) Tabuvá _ nyiványított _ letagadott _ cigánybûnözés. 2.) Semmit mondó, nép butító, agyzsibbasztó NOL Blog W.C. falfirka. 3.) Egy halálos ágyán kinzott agyonerõszakolt haldokló nemzet halálhörgése. 4.) Egy kiirtás alatt szenvedõ pokolba rabosított tehetetlen nemzet elnémított jajkiáltása. 5.) Tömjén füst és szentelt víz a fontoskodó, kipás törvény hozó NOL Blog kabala cenzor ördögeinek és vörös bolsevik kápó bünsegédeiknek. 6.) Neo náci-faszista újnyilas-rasszista propaganda spam a szegény roma megélhetési bûnözõ haveraitok ellen. 7) Vészharang. Fenyegetõ vészfelhõkbe burkolozott Cigányia már a láthatáron.

15138 2010.11.27. 19:32:36

Most nekünk is a fejünknek szállt, hogy mit görcsölünk mi itt a nyugdíjakon, ahelyett, hogy eltennénk, fizetjük 5-6 helyre. Most persze vissza nem adják. Letagadni sem lehet, férj-társ is alkalmazott. Evvan. (orosz mondás: annyit tett félre a fekete napokra, hogy már alig várta, hogy eljöjjenek :D)

60145 2010.11.27. 20:57:35

73. Nefelejcs: tökéletesen fogalmaztál, csak én szőttem tovább a témát, s ahogyan Móricka, én is gyakran gondolok erre-arra :-)

40751 2010.11.28. 19:56:38

75.-re...! ...nincs - egyelőre -, nagyobb gond, de el vagyok foglalva nagyon...! ...nol-lozni, csak nagyon ritkán tudok...!

15138 2010.11.28. 20:06:25

Van abban jó is. Én is, ha nem nézelődök mostanában, nyugodtan aludhatnék a nyugdíjunk felől - most meg esszük a kefét. Egy kalappal a dolgaidhoz. :)

15184 2010.11.29. 18:03:06

Itt írom be: a paplanyost cenzúrázási politikája miatt ezentúl bojkottálom, így nem tudtam neked nála válaszolni az ott felvetett ügyekre.

15138 2010.11.29. 18:10:21

Postaláda is van a világon, jóember...:) Nézd már meg.

15184 2010.11.29. 18:12:24

Holnap reggel megnézem, most munkában vagyok, s nem férek hozzá könnyen a magánpostához. Hozzá tudok férni, de túl bonyolult, így majd inkább holnap reggel.

15138 2010.11.29. 18:13:31

Ok. Nem sürgős.

15138 2010.11.29. 18:13:57

Te hat után dolgozol?? Rohadt kapitalisták. :)

15184 2010.11.29. 18:15:50

86. Igen, de viszont délelőtt meg nem dolgozom.

15138 2010.11.29. 18:21:17

Most erre nem találtam csípőből marxista mondást. Akkor értem, hogy tudsz éjszakázni. Mert időzónánk ugyanaz, ha jól tévedek.

15184 2010.11.29. 18:29:30

1 órával előrébb vagyok. Nem éjszakázom, 23 óra 20-kor már jellemzően otthon vagyok - taxival utazom,

173336 2010.12.04. 19:14:00

Nagyon jó volt a kommenteket olvasni. A hangnem és a tartalom igazi békebeli. Azonban továbbra is ott a kérdés, miért kevés a munkalehetőség,és a megélhetés érdekében a takarítást is büszkén vállalhatjuk!? !

15138 2010.12.04. 19:17:00

Ott a kérdés. Mi itt csak a gőzt fújjuk ki...nem sok függ tőlünk. Ha muszáj, vállalom a takarítást. Hogy büszkén-e? :) Én nem, de ahogy láttad, van, aki igen.
süti beállítások módosítása