Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Babits: Húsvét előtt

2009. május 14. - Vörös Nefelejcs

Legyen vége már...Olvastátok mostanában?

"ki először mondja ki azt a szót,
ki először el meri mondani,
kiáltani, bátor, bátor,
azt a varázsszót, százezrek
várta, lélekzetadó, szent,
embermegváltó, visszaadó,
nemzetmegmentő, kapunyitó,
szabadító drága szót,

hogy elég! hogy elég! elég volt!

hogy béke! béke!
béke! béke már!
Legyen vége már!
Aki alszik, aludjon,
aki él az éljen,
a szegény hős pihenjen,
szegény nép reméljen.
Szóljanak a harangok,
szóljon allelujja!
mire jön új március,
viruljunk ki újra!
egyik rész a munkára,
másik temetésre
adjon Isten bort, buzát,

bort a feledésre!

Ó, béke! béke!
legyen béke már!

Legyen vége már!

Aki halott, megbocsát,
ragyog az ég sátra.
Testvérek, ha túl leszünk,
sohse nézünk hátra!
Ki a bűnös, ne kérdjük,
ültessünk virágot,
szeressük és megértsük
az egész világot:
egyik rész a munkára,
másik temetésre:
adjon Isten bort, buzát,

bort a feledésre!"

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr858289164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2009.05.14. 22:56:31

Nefelejcs, azért ez komolyabb, mint az én ma esti lirám,,,, szeretem Babitsot....

11815 2009.05.14. 23:35:29

Nagyon szép! Bárcsak...

11815 2009.05.14. 23:53:33

Dsida Jenő: Ide hallgass Most kiállok az esőbe, elszántan és födetlen fővel. És a csattanó villám átszalad a szívemen, és a zuhogó zápor széjjeláztatja szénfekete testemet, és beszívnak magukba a föld pórusai ezerkilencszázhuszonnyolc június tizenhetedikén. De holnap rózsaként nyílok ki ablakod alatt és minden eljövendő igaz ember szíve alatt.

11815 2009.05.14. 23:56:28

Na, még egy Dsida Jenő vers, nagyon szeretem: Igy dudolok az uccán... Zord kémény-rengetegbe, a városba megyek be. Ó, sokkal-sokkal inkább mennék a zöld hegyekbe, inkább járnék a selymes fűben, zörgő avarban, mint sápadt emberek közt e hörgő zűrzavarban. Minden sarkon tumultus, veszekedő zsinat. Vágyakból szőtt, finom pókfonalaimat motorkerékpár tépi cafattá s beleront halk, zümmögő zenémbe a rekedthangu gond. Egy őszi délutánon, amikor nem is hinnéd, egy őszi délutánon meglásd, megszököm innét, szűk szobámból nem a város felé megyek be, hanem ki, a szabad és távoli hegyekbe. Ott is maradok aztán. Eltévedek a sok fa sárga sűrüjében, medvék és farkasok hevernek lábaimhoz s így leszek remete, ki szirmon számolom: az Isten szeret-e? Nem bújt el senki jobban, nem hal meg senki szebben. Úgy hull rám az örök csend, úgy száll, keringve lebben, ahogyan - míg a lombot lágy szél fuvalma rázza, - kis ájult gyík fölé hull a levelek száza. Szívemből kék virágot sarjasztok kedvesen: hadd bukkanjon reá sétáló kedvesem, ki két napig pirosra dörzsölte szép szemét, mivelhogy béke lettem, boldog por és szemét.

14055 2009.05.15. 00:55:19

Azt gondolom Nefelejcs, jó hogy vagy...

10260 2009.05.15. 06:42:59

aranyos vagy Nefelejcs!

13005 2009.05.15. 07:11:43

Jo Veletek lànyok, reggel versekre ébredni csodàlatos! Elöbb Valériànàl, most itt!!! El vagyok büvölve!

13149 2009.05.15. 08:25:06

Nefelejcs, szegény Babits túl pacifista volt - a világ az ilyeneket nem szereti.

15138 2009.05.15. 10:35:46

Babett, képzeld, én egyetlen Dsida verset sem ismertem eddig... Épp, hogy ismerős a neve. KerekesZs, hogy ez milyen kedves tőled!! Nonsense, féltem, hogy tegnap megharagudtál rám. Már azt is megbántam, hogy szóltam... Kösz. :) Georgia, hahá!! Ránk lehet számítani. Hát még ha tudnád, mitől szállt a fejünknek!! Babits...sokááig túl szomorúnak tartottam, Juhász Gyulával együtt. Most egyre közelebb van hozzám. :) Ide illik FSP cikke is, Madárról, aki túl jó, hogy médiavihart lehessen rá építeni...

12318 2009.05.15. 11:50:13

Na még egy Dsida Jenő, mert én is nagyon szeretem. Templomablak Szent-Iványi Sándornak Kik csak az uccán járnak-kelnek szépséget rajta nem igen lelnek, kiváncsi szemmel rá nem tapadnak: csak egy karika, szürke karika, ólomkarika, vén templomablak. Rácsa rozsdás, kerete málló, emitt moh lepi, amott pókháló, - sütheti napfény, sötét örökre, mint világtalan, bús világtalan, agg világtalan húnyt szeme-gödre. De ki belép a tág, iromba, boltozatos, hűvös templomba s belülről pillant ablakára, megdöbbenten áll, megkövülten áll, elbűvölten áll: - Nézz a csodára! - Színek zengése! Fények zúgása! Mártir mosolya! Szűz vallomása! Kék, ami békül, piros, mi lázad! Magasba ragad, a mennybe ragad lángtünemény és tűzkáprázat! Ó, titkok titka: a földön ittlent belülről nézzen mindenki mindent, szemet és szívet és harcot és békét! - Áldja meg az Úr, áldja meg az Úr a belülről látók fényességét!

15138 2009.05.15. 12:03:54

Ha lesz egy kis időm, ma esténél nem hamarabb, belemerülök eg ykicsit ebbe a Dsidába. Azt látom, hogy van egy nagyon különleges nézőpontja...Tetszik, de nem tudok semmit róla, és nekem az élvezetekhez hozzátartozik az életrajz is. (már már egyáltalán nem szabadana nézni, a honos vélemények szerint...:))

nyilas12 2009.05.15. 12:22:49

Szia lányok,fiúk!Éppen csak benéztem,rohannom kell!De a versed Nefelejcs.Babitstól,nem engedi,hogy szó nélkül elmenjek!Egyszerűen gyönyörű! És teljesen igaz:legyen béke már!De ne azon az áron,hogy nekem meg kelljen tagadnom önmagam!Arra én nem vagyok képes! Rohanok,vár az élet odakinn!Szevasztok!-----Nevet változtatok,szót fogadok Kosarasnak és a fiamnak!Ő sem értette miért akartam születési jegyemet névként felvenni!Remélem rám ismertek majd!Este jövök!

13709 2009.05.15. 12:37:54

Nefelejcs, emlékszel? A minap tettem fel én is egy Dsidát... örülök, hogy ennyien szeretik.... http://ringato.nolblog.hu/archives/2009/05/09/Arany_es_kek_SoS7-nek/

15138 2009.05.15. 13:12:23

Nyilas, az jó lesz, bár mióta ismerlek, nem zavat a neved...:)) Valika, láttam. :)

13020 2009.05.15. 15:16:24

Ez több mint véletlen ! Én is Dzsidát olvasok, nem hiszitek el,

15138 2009.05.15. 15:26:26

Én elhiszem...:) És neked is van kedvenc versed tőle?

FENTE LEVENTE 2009.05.15. 17:15:52

Nemzetközileg mindent elcseszünk,csak magyar határokon belül küzd eszünk?Csütörtökön este Moszkvában abban a létesítményben ismételten szép telten átok szállt Ádok-ékra és arra a táncos maradékra,"kócos fejű"Karsaiékra.A ronda Karsait mi a rosebbnek kellett kivinni?Rossz sebnek,hogy ne lássa szebbnek a világ a szép magyar lányokat?Láthatta fiatal,idős,nem volt egy igazán ütős produkció.Nem ám!Ellenkezőleg.Főleg Ádok gyenge,hamis hangocskája és Zitácskája amatőrsége ciki volt.Ádok is már kezd hazudozni,bennünket kínozni,hogy őt rengeteg szakember megkereste aznap este s csodálkoztak mivel nem jutottak tovább.Én előre megmontam mindenkinek:Bukta lesz.Karsaitól nem láttam egy saját jó mozgást,talán szereti az összelopkodást?Csillag születik protekcióval kerültek ki,kibundázták?Ami itthon sikeres azt külföldön nem értékelik.Kezdünk lemaradni,semmi díjat nem aratni?Tisztelt Gundel úr.Igaz,erős volt a mezőny,mezőn a paraszt bácsika is hallhatta,láthatta.Erősebb énekessel erősebb dalt kellett volna kiküldeni.Remélem feltünt,ezek már mennyire védik egymást.Éljen az Albán lány!

13190 2009.05.15. 19:31:57

Rasidtól jövök, itt gyönyörű szavakat produkáltatok "lányok", végig olvastam a kommenteket, megszállt a pátosz, aztán ez a lefetylevente már megint keverte, nem lehetne, delete? Én már megtettem, tényleg nem való most ide ebbe a fennköltségbe. Az a vers Nefelejcs, szinte minden gondolatom tükrözi, köszönöm.

13020 2009.05.15. 20:50:25

Persze hogy van, most irta le Babett, most dudolok az utcán, , Tudjátok én mindig dúdolok,

13005 2009.05.15. 20:54:50

Nefelejcs (9) nagyon kivàncsivà tettél!!!!! Georgia, hahá!! Ránk lehet számítani. Hát még ha tudnád, mitől szállt a fejünknek!!

15138 2009.05.15. 22:30:44

Árpi, nem kell...sem köszönni, sem kitiltani. Egész értelmeseket ír. És nem bánt senkit. Kalimpamama, téged amúgy is össze lehetne kötözni Babettel. Georgia, Nonsense tegnap esti posztjából szaladtam verset másolni, ahogy Valéria is. Egy időben. :)

34417 2009.05.16. 18:02:14

van 1 olyan sanda gyanúm, hogy a nagy quadriga a kaptárban nem adja fel csak úgy simán. most éppen egymás vállát veregetik, hogy milyen jól belerondítottak megint valaki lelkébe. amit a babamesével előadnak, az meg undorító. ilyenkor sajnálom, hogy csak virtuálisak, és, hogy már nincs párbaj. egyenként kihívnám őket négy méterről, bandázs nélküli kétszeri nehézlovassági becsületsértés váltásra!

15138 2009.05.16. 19:12:19

:DDD Megfogadtam, hogy nem megyek oda. :DDD Egy pár napig biztos nem. A lelkem jól van, egyébként, vagy másra gondoltál? Tegnap csörtéztem, de ma már nem találom, hol. Annál jobb. Azért mazochista nem vagyok. Ellenben a délutánomat az agresszió-kutatással töltöttem. Nem a blog miatt, hanem családi dolgok miatt, de az egyik a másikat nme zárja ki. Egész érdekes dolgokat tudtam meg. Ill. láttam tudományos megfogalmazásban. :DDD Lehet, hogy lesz belőle egy poszt...

34417 2009.05.16. 19:57:46

mit kell itt agressziót kutatni? olvasd erlauert, vagy fsp-t, van ott elég:)

15138 2009.05.16. 20:00:27

Na de én az okait kutattam és a gyógyítását...

13066 2009.05.16. 20:45:35

Okait? Ha így haladunk elég ok lesz, ha pl: hogy, barna a szemem, ja hogy a kék szeműeket kellet volna ütni, pardon színtévesztő vagyok. Hidd el aki ütni, bántani akar az meg is teszi, s utólag gyárt hozzá ideológiát is.

15138 2009.05.16. 22:43:27

Biológiai okai is vannak az agressziónak... Egyébként nem mondok neked ellent, mert igazad van. :)

12296 2009.05.16. 23:08:24

Milyen jó ez a "megböklek a versem végén" - görbe. Líra, pátosz, jajdeszép, mire lefut, már agressziókutatás van. : )) Jobb nékem, érzéketlen fatuskónak, hogy ritkán bonyolódom vers-olvasásba, igaz, Kavafisz ma nagyon meglepett, érdemes, ha nem láttad volna, elolvasni.

15138 2009.05.17. 10:39:21

Hát mert ez a vers is agresszió után íródott (háború), pluszban én meg azért tettem ki, mert csörte volt, és elég volt, elég elég, legyen vége már... Aztán ez a cirkusz, meg főleg a kisfiam "egyedfejlődése", oda vezetett, hogy utána kellett néznem, mit szóll mindehhez a nagy tudomány. :) A gyerekkel már el is kezdtem a terápiát. Megnézem Kavát.

FENTE LEVENTE 2009.05.18. 17:26:21

Zenére táncoló lábaim a vad ritmusokat rugdossák. Kanyargós utakon kacskaringós járásom egyenesbe hozza ferde életem? Magyar orR VÉG pirosodik a hazugsáGOKTÓL?NorvéGOKTÓL tanulhatnánk elvégre győztes lett a nORVÉG dal. Nagy zenei szkander volt.Alexander könnyedén nyomta le Európát.Vágott is hozzá vidám jó pofát.Alexander Rybak egy igazi bak a lányok örömére,de kössön kendőt szemére akinek nem tetszik. Gundel Takács Gábornak nem lehetett honvágya Harsányi Levente iránt,az kizárt.Mert szerintem legalábbis én hiszem,hogy nem csal szemem,és messziről hirtelen kapásból s nem másból Alexanderben a hegedűs emberben kinézetre külsőleg,belsőleg nagy adag Harsányi Levente humoros gyerekessége lakozott,Csisztu Zsuzsa nevetéssel.Most kinek okozott szenzációt Fente Levente?Hozzuk össze a kettőt és zárjuk úgy az esztendőt.Remélem mindenki értette gondolataim. Melléfogott,eltaposott gondolatom:Benne nyomot hagy majd csontozatom? Összehordtam hetet-havat,éveket,de nyár jön majd és áztatják a földeket.További szépeket.((Pletyka-nana.hu,Puk.hu,Velvet.hu))

FENTE LEVENTE 2009.05.18. 18:26:08

Alexandar Rybak a fehérorosz fővárosban, Minszkben született, négyéves volt, amikor szüleivel együtt áttelepült Norvégiába. Oslo mellett nőtt fel. Szülei zenészek, ezért Alexander már korán, ötévesen elkezdett hegedülni és zongorázni, dalokat komponált és énekelt. Kétszer is indult norvégiai tehetségkutató versenyeken, s az egyiken győzött saját szerzeményével. Hegedűsként fellépett Pinchas Zukerman világhírű izraeli hegedű- és brácsaművésszel, karmesterrel, de színházban is szerepelt. K EPA20090516083
süti beállítások módosítása