Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Blogetikett

2009. augusztus 04. - Vörös Nefelejcs

Mi van a hol?

Durvulnak a bejegyzések, észrevettétek? Én még csak féléve blogolok, nem mindent tudok, de talán többet érzek. Tudjátok be életem külföldön eltöltött felének, amikor is nyelvtudás híján rászorulok a metakommunikációs szintekre - ha nem is értem a mit, értem a hogyant. 

Itt persze írásban remekül el lehet beszélni egymás mellett, még jóindulat mellett is, hát még, ha a jóindulat eltűnt, általában megbántottság okából. Hogy aztán a megbántottság megint csak félreértés eredménye-e...a végén már majdnem lehetetlen kideríteni. 

Az első hetekben még az is fájt, ha valaki nem válaszolt a kommentjeimre. :) Nonsense mondta el nekem, hogy semmi gond ezzel. Aztán láttam, hogy a "nagyok" nem mindig válaszolnak, és senki nem veszi zokon. 

Aztán jöttek az ellentétes vélemények a posztjaimra: azt is meg kellett szokni, hogy az olvasóim nem úgy gondolják, ahogy én. És bár én ha valamit nem úgy gondolok, általában hallgatok róla, mások nem feltétlen így gondolkoznak. Végülis, van abban logika, hogy az ellentétes gondolatok előbbre vihetnek egy vitát. Úgyhogy megbarátkoztam ezzel is.

Vannak köztünk olyanok, akik egy légynek sem tudnak ártani. Minden kommentet kedvesen, gyakorta azonnal megválaszolnak - na, a rosszmájúaktól hallottam, hogy ez a "beltenyészet" és a "körbenyalás". Valóban, udvariassági viziteket teszek embereknél, úgy, mint a való életben. Többször, mert itt gyorsan le lehet járni az egészet. De az elv ugyanaz. 

Újként azt is fontosnak éreztem, hogy beilleszkedjek, hogy én keressem az alkalmat, nem vártam, hogy majd jönnek. Mára már ez sem olyan fontos, látom, hogy nem mindenki csinálja így. Teljesen rendben van.

Kicsit cikibb viszont, mikor meg akarják mondani, miről írjak - vagy megérdeklődik, jól vagyok-e általában, hogy erről és erről írok. Bár gondolatszabadság van, és nem kell semmit indokolni, mégis gyakorta szorultam magyarázkodásra. Tudjátok, olyan magyarázkodós vagyok. :)

De most van valami, ami nagyon nem tetszik. Hmmmm szokta mondani, számos helyen, hogyha valakinek valami nem tetszik, lapozzon. Tényleg. Bár kérdés, hogy egy nyilvános cikkhez miért nem lehet hozzátenni, hogy nem tetszik. Mondjuk, mert nem udvarias. Vagy mi?

De miért kell odáig elfajulni, hogy azt mondjuk a poszt írójának vagy kommentelőjének, hogy hülye? Buta? Miért kell bárkit is kinevetni a témaválasztása vagy a véleménye miatt? Úgy értem, lehet vélemény a leírtakról. De egy írás - tudjátok - mindig egy pillanatnyi vélemény, egy érzés, egy akkori gondolat. De miért kell valakit ledorongolni, vagy kinevetni?Személyében megsérteni?

Nem sok ez már?

Áprilisban néhányan "aláírtuk" a Kölcsönös Megnemtámadási Egyezményt.  Emlékeztek? Nem térhetnénk vissza hozzá?

Közben történt egy s más. De már lapozhatunk, szerintem. Ezúton is, elnézést kérek bárkitől (hallod, Grani?) akit mérgemben megbántottam, vagy anélkül, hogy tudtam volna róla, valahogy megbántottam. A Nolblogot családként szeretem, boruljunk össze. 

Ma Armida Galina és Hmmmm posztokat tettek fel. Ha ki-ki elgondolkozik, látja, hogy mindenkinek igaza volt. Nálam nincs senki letiltva. Ahol én le vagyok, okés, meg lett értve. De elvesztettem 3-4 olyan ismerőst a NOL-ról, akiket sajnálok, hogy veszni hagytam. Szeretném, ha visszajönnének, szeretném, ha legalább megmondanák, mi a baj velem.

Vagy azt, ha túlérzékenykedtem... (túllihegtem, na, egyik kedvenc íróm stílusában)

Ami meg minket illet, mindannyiunkat, talán elhagyhatnánk a minősítést, hiszen egy vérből vagyunk, ti meg én. :D

Mi a véleményetek?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr88289244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12696 2009.08.04. 18:24:42

Éljen a BlogVilágBéke ! :)

20785 2009.08.04. 18:28:34

Az a véleményem, hogy kedves vagy.

13118 2009.08.04. 18:28:48

hm. mondjuk az a véleményem, hogy szándékosan csúsztatsz. ezt vedd dicséretnek, mert ha nem szándékos, akkor .... de ezt inkább nem írom le. miért is csúsztatsz? mert nem vívtam posztcsatát Galinával. mindössze reagáltam "magamnál" egy nézetére, amiszerint nagyon jó helyen lennének örökbefogadott gyerekek buzi férfiak között. reagáltam azért, mert ominózus posztjában nem tudok hozzászólni, mert már tavaly kitiltott. aztán azért is csúsztatsz, mert az általad posztcsatának minősítettek linkjét nem helyezted el írásodban, márpedig a téged olvasók se az övét, sem az enyémet nem tudják elolvasni, hogy maguk is alkothassanak egy véleményt. itt csak a tiéd van, hogy posztcsata. ami a te etikett szabályaiddal ellenkezik. :)) (amúgy nálam hozzászólásod nagyon nívós volt)

15138 2009.08.04. 18:31:24

Azt mondd, hogy mit cseréljek át mire. A posztcsata cserélve egyelőre ööö posztokra, oké?

15138 2009.08.04. 18:36:41

Hmmmm, linkek betéve, csúsztatás kicserélve. Amúgy, a ngy lihegésben eszembe jutott, hogy ami neked csúsztatás, az az én véleményem volt...már mindegy. A célom a boldog BlogVilágBéke, vagy hogy mondta Kava. Másképp szarul alszom...

15138 2009.08.04. 18:40:17

Kava, előre a világbékéért. :) Sos7, megnéztem az oldalatokat. Kedvesnek lenni könnyű, és nem kerül semmibe. Ti tesztek is valamit. Kalap.

15741 2009.08.04. 18:54:58

Kedves Nefi! Nem kell itt szerződést kötni, aláírni, egyszerűen emlékezni kell a gyerekszobára és ember, kultúrált ember módjára visekedni! Senkivel nem szerződtem semmire, de akivel nem értek egyet, annak megmondom. Kevesn trágárkodnak, de aki azt teszi, otthagyom a blogját. A durvaság a tehetetlen, vesztes, buta emberek fegyvere, mert aki ésszel nem bírja a vitát, az személyekedik és trágárkodik. Nagyon tudok én is káromkodni, de nem szeretek! :-)

20785 2009.08.04. 19:00:56

Freewolf, nagyra tartalak. Jót írtál most is :)

11815 2009.08.04. 19:02:39

Ma egész nap ez volt a bajom, igaz nem a neten, hanem a való életben. :( Durvaság mindenütt. Önkontroll alig, méltóságukból kivetkőzött embereket láttam, hallottam. A neten csak az történik, ami a valóságban. A témaadó bejegyzéseket még nem olvastam. Majd mindjárt.

14055 2009.08.04. 19:08:39

hát Nefelejcs nem könnyű, az emberekre dől rá a világ, és nem értik miért, azt hiszem van ebben olyan is, hogy arc és név nélkül jól odamondani valakinek, olyan mint a pia bódulata a kuglinak: mert akit emberek fellökdösnek, annak az élete nem tisztul meg, kell az a kis pia bódulata, hogy a kuglira jöjjön a boldogság...kicsit ettől valakinek érzik magukat, és még büszkék is rá. Szegények..

14055 2009.08.04. 19:23:56

Van még egy igen jól használható családi tanításom: Az isten azért adott az embernek 2 fület, hogy az egyiken be, a másikon meg ki tudjon menni, amit az agyad úgy ítél meg, hogy nem érdemes benntartani :)

13066 2009.08.04. 19:24:11

Freewolfnál a pont :)

11213 2009.08.04. 19:24:43

akartam írni most hozzád, de inkább nem teszem.... a béke kedvéért...

12009 2009.08.04. 19:29:02

Hallom, csak nem értem... Megbántottál volna? Nem vettem észre :)

12296 2009.08.04. 19:42:52

....nekem meg egy régi vicc Kohn bácsival, most csak a poén: "Ügyes".

15104 2009.08.04. 19:44:40

Nefelejcs ! Nem hiszem, hogy lehet világ béke ! Nekem gépem is csak 7 hónpja van azóta követem a NOL-t és kicsit később a blogokat. Azt figyeltem meg ez is ugyan úgy működik mint az életben, meg vannak a bölcsek kövével rendelkezők és ami nem az ő gondolatukat támasztja alá az nem jó ! Azonban aminek az életben egy grimasszal vagy más gesztussal teljesen más értelmet adsz az itt nem működik és ezért rengeteg a félreértés vagy félremagyarázás!!

15138 2009.08.04. 19:54:51

Farkas, te úriember vagy. Babett, épp elég az életben, és ott névtelenek vagyunk, itt meg nem. Nekem rosszulesik, ha ismerős lép a bütykömre...ha idegen, lesza-om. Persze, mindenkinek van baja, én is nyűgösebb vagyok, mikor valami történik. De igyekszem nem rajtatok leverni, hanem magyarul szidom a volán mögül azokat, akik úgysem értik. Ja, ez Zsuzsának szólt...:) MÁr hogy az emberekre dől rá a világ...igaz. De nem kéne a megmaradt jó kapcsolatokat is hozzárontani. Natinha, jó szagú, éppen teérted is sírok...Te kaptál a legtöbbet már. És mire fel? Úgyhogy csak mondjad. Béke marad köztünk. Mikipapa, :) csak mindig a szemembe...Ölellek. Zokni, azért javaslom, hogy legyen valami szabály: tessék mindig rákérdezni sértődés és szívfájdalom előtt. Granicsár, ha nem emlékszel, annál jobb. Egyszer leírtam neked, hogy könnyes búcsú. Abban a pillanatban komolyan gondoltam. Aztán nem.:)

11213 2009.08.04. 20:06:26

nefelejcs, semmi baj nincs, ölelés van :)

15138 2009.08.04. 20:07:00

Zsuzsa, te tudod, mi adta az utolsót...nem hittem volna, hogy ilyet látok nálad, és akkor még nálam is összejött...

15138 2009.08.04. 20:08:10

18-ra. Hálistennek. :)

12595 2009.08.04. 20:12:54

Nefelejcs, azt etikett, és a béke fontos dolog. Ha nem lenne, akkor nem lenne mit felrúgni időnként. Most komolyan az egyik első posztomért OZ helyrerakott, ha addig nem tudtam volna, azóta tudom, hogy amit én egyértelműnek gondolok, az nem mindig az. Gondolom más is jár így... Ilyenkor az ember vagy vitatkozik, vagy átgondolja, abból a szemszögből ahonnan félreértették. A hiba nem mindig a vevőkészülékben van, jut abból az adóba is bőven...

12214 2009.08.04. 20:20:21

Már megijedtem, hogy az előző postod miatt írsz. Mert nem szerettem volna Matyi stílusa miatt. Armida és Hmmmm, az más. :)) De ne vedd a szívedre, ma front van.

12214 2009.08.04. 20:22:07

Na még egyszer: nem szerettem volna, ha Matyi stílusa miatt írod, az én védelmemben. Mert Matyi az Matyi. Igaz, ma valahogy egészen kulturált módon viselkedett velem. szokatlanul szelíden. Nem is értem, de örülök neki. Talán mert front van? :DD

15138 2009.08.04. 20:28:17

ReTro, tudom ám, hogy az adón is mennyi múlik. Hányszor járok úgy, hogy van egy témám, és juszt sem az fogja meg a népet, hanem elmennek énmellettem ...:) Nem baj, kis idő elteltével újra próbálom. Azért kösz a példát...megerősíti az én tétova véleményemet. Gigi, amiatt is. De nem csak a te védelmedben...Matyi nevű nekiesett másnak is és nemcsak nálam. Plusz még volt valami. Nézed te az emailjeidet, jóasszony? :DD

12910 2009.08.04. 20:38:41

Freewolf, nem értek veled egyet, és otthagyom a blogod. Mivel mai posztodhoz olyan is kommentelt, aki a vesztes, buta emberek fegyverével él: személyeskedett és bunkóskodott. Te pedig helyeseltél, ennyi nekem elég.

15138 2009.08.04. 20:47:44

Én azt sem tudom, miről van szó. Az összesblogokban megyek és még nem értem Farkasig...

12214 2009.08.04. 21:06:33

Nefelejcs, melyik méljeimet? Most megyek, és sokadszor is megnézem. :DD

12214 2009.08.04. 21:16:30

Megtaláltam. :))

15138 2009.08.04. 21:16:35

Hát azt, ahova én szoktam írni neked. :DD Gondolom, nem akarod, hgoy ideírjam...

14055 2009.08.04. 21:18:47

Nefelejcs meg kell mondjam, hogy egy darabig csak ültem és néztem, feltűnt a semmiből, és legyen bármilyen művelt, az ami jött belőle, hát annak alapján úgy magamtól nem arra gondolnék először, hogy egy úriemberrel van dolgom.. De ha már annyira lenéz minket, vajon miért ragaszkodik a társaságunkhoz? De túl vagyok rajta, Szókratész barátom megvédett, azóta felém sem néz :)

15138 2009.08.04. 21:29:36

Zsuzsa, ha hiányozna, nézz be a másik mai posztomba, ott Sos7 kapott tőle, meg Gigi. Én leléptem, gyáván. :) De ebben a posztban viszont nagy szerepe volt... Biztos unatkozott...AMit még gondolok, azt majd a pohár bor mellett...:)

12296 2009.08.04. 21:43:49

Lassan azért összekopunk, azt hiszem. Egyébként is többnyire olyan vagy, amilyennek látni szeretlek. A vicc eleje: Kohn bácsi haza/ide/látogat. Megszomjazik, pénzt dob az automatába, semmi. Még párszor, ital nem jön. Elgondolkozik, megszólal...... (A végit meg már mondtam.) Én is ölellek :))

14055 2009.08.04. 23:15:18

Rendben, elteszek egy üveg Kopárt :)

14055 2009.08.04. 23:21:40

ya, láttam azt is, azt gondolom nem gyávaság volt elmenned, a legokosabb dolog a dühöngőt magára hagyni. Ha vitázol vele, csak olaj a tűzre, a csend ellen nincs fegyvere.. Szerintem :)

15138 2009.08.05. 08:02:37

Mikipapa, ma mindenképp megkérdeztem volna a vicc elejét...:) Zsuzsa. :) Néha az ember a vita végén nem arra jön rá, hogy mit mondhatott volna, vagy hogy mekkora hülye volt, hanem hogy nem ért ennyit, vagy hogy na, csak nem jobban sikerült, mint a múltkor. :DD

Kokó 2009.08.05. 17:31:08

Szia Nefelejcs, meg mindenki ! Az előző postodat, és a kommenteket is olvastam, még tegnap. Akkor volt úgy 160 körül. Math érveivel értettem egyet, már amik korrekten a tárgyról szóltak. Amikor viszont átment ostobázásba, lekezelésbe, úgy döntöttem hogy nem szólok hozzá. Nem azért, mert nem tartom szakembernek, hanem azért, mert lehet valaki bármekkora "lángelme" de ha bunkó akkor tőle a legnagyobb igazságot is csak káromkodásnak veszem...Még akkor is ha ő azt tartja, hogy nem tilos bunkónak lenni. Viszont szóba állni sem kötelező vele...

relatív 2009.08.05. 20:17:02

Ma Magyarországon az a nagy probléma, hogy igazán nincs semmi értékrend. Csak az elfogadott, ismert klisék a nyerők. Senki nem azon gondolkodik ( kivéve a kivételek), hogy mi az igazság valami terén ( bármiről lehet szó ), hanem azt fogadja el amit el akar fogadni. Ha igaz, ha nem ! Ha valakit nem ismer és az mond valami "igazságot", az nem biztos, hogy elfogadásra kerül, de ha valakit ismer és ő mondja, akkor azt feltétel nélkül elfogadja, pláne ha az illető két- három- négy stb diplomás, vagy magas beosztású, stb. akkor már mondhat akár mekkora marhaságot, azt feltétel nélkül elfogadja. Nem vitázik, bármilyen nyomós érve van, mert az a valaki "valaki" ! Pedig a tanulmányok nem mindenki tesznek "okossá". Sokszor a józan paraszti ész többet segít egy probléma megoldásában, mint a diplomák tömkelege. Nekem IS volt egy ismerősöm, akinek az volt a szava-járása, ha valami változást hallott a korábbiakhoz képest - alapvető, vagy csak gyakorlati változást, mindegy - "ki mondta", az igazság tartalmától függetlenül elfogadta ha "olyan" mondta, akit magasabb "szintűnek" vélt, de akkor sem fogadta el, ha a javaslat, utasítás kedvező volt a cél elérése szempontjából, ha azt nem "olyan" ember mondta, akit respektált. Nagyon "nehéz" ember volt, ahogy emlékeimben él a vele való "sikeres" munka. Úgy látom ez a gyakorlat általános. Pedig a vita során az igazat tudó IS esetleg megváltoztathatja a véleményét, pláne, ha okos, hiszen igaz az a mondás: a jó pap IS ..... Szerintem pedig csak azokkal nem érdemes - nem kell ! - vitatkozni, akiknek alapvető ismerethiányuk miatt nincs igazuk, ennek ellenére bunkó módon vitatkoznak. Őket nem lehet úgy sem meggyőzni, mert ők nem tudnak, hanem hisznek valamiben. Aki tud és mégis bunkó, azzal nyugodtan lehet vitatkozni, mert valamelyikük el fogja fogadni a másik véleményét, legfeljebb árnyalja azt. Szerintem....

12296 2009.08.05. 20:28:22

Ittlétem során soha még ki nem ejtettem e szót, mely áttételesen emberi karaktert, modor, tudás-és stílusbéli hiányosságokat ír körül, de tárgyi alakjában az ősember göcsörtös fából formált harci eszközeként ismert. Azért is kerülöm, mert veszélyes. Olykor visszapattan, vigyázni kell(ene) vele. : ))

relatív 2009.08.06. 00:49:49

Az internetes csetelés, blog-írás nincs és nyilvánvalóan szabad világunkban nem IS lehet szabályozni, természetéből kifolyólag. Ez azzal jár, hogy a személyiségek különbözősége folytán ilyen-olyan konkrét bejegyzés keletkezik az interneten. A személytelenség miatt - nyilván meg lehet találni a konkrét beírót, de ennek alapos oka kell lennie és műszakilag IS elég nehéz problémákat kell leküzdeni, ha a személy el akarja kerülni a személyének kiderítését - bátran születnek elítélhető beírások IS, de ezek száma elenyésző a tényleges számokhoz képest. Mindenképpen kedvező az internetes kapcsolatok, ismeretanyagok könnyű elérhetősége szempontjából a kialakult gyakorlat. A viták IS a - gyakorlatban - szellemi javak gyors terjedését biztosítják, mindenki előnyére. Végezetül - úgy gondolom - a blogírás bármiféle "rendszabályozás" meggátolná a mai, jövőbeni kedvező fejlődését, további elterjedését, ami nem előnyére, hanem ellenkezően. biztosan hátrányára válna.

15138 2009.08.06. 10:50:26

SZiasztok, köszönöm a véleményteket, úgy látom, példa is akadt hozzá. Kokó, be kell valljam, már nem is emlékszem, hogy Math mit akart mondani: a stílusában közölt üzenet át sem jött, mert már a stílusom kiakadtam. Ja, ateista. Ja, nem arról szólt a poszt. Megdöbbentem azon, hogy eddig én ateistának gondolva magam, soha nem kerültem ilyen összeütközésbe másik materialistával. Relatív, ha nincsenek is a neten szabályok (bár egyébként Babett feltette már pár helyre a vonatkozó rendelkezéseket, sőt, nekem is volt posztom már ez ügyben a büntethetőségről), szóval, ha nincsenek is, azért bizonyos való életben működő illemszabályok vonatkoznak...kegalábbis rám. Az érvek ütköztetése nagy előrehaladás lenne - én személyesen különösen vágynék rá, mivel általában kérdéseket teszek fel engem érdeklő dolgokról, amikben nem érzem amgam kompetensnek, és érdekel, ki mit gondol róla. Ezért persze nem haragszok, na hozzá nem értőnek tartanak, mivel az is vagyok. Mikipapa, ja. Én még odáig elmennék, hogy valaki véleményét hülyeségnek tartsam, de hogy őt magát... AMi meg a nem létező illemszabályokat illeti, utoljára, hát szeretném tudni, hogy mikortól kell valakit letiltani, mert úgy látom, ebben sincs konszenzus, mikor bunkóság nem válaszolni, stb. Ilyesmikre gondoltam ennél a posztnál, de hát nem voltam elég világos. :)

12296 2009.08.06. 14:35:07

Nálam az illendőség határait az épp aktuális közegellenállás és az én konfrontáció-kerülő hajlandóságom ( höhö) szabják át minden új párbeszédnél. Azt tapasztalom, egy-két, a nagyobb bajokat megelőző 'szakítás'-t leszámítva a felek többnyire elfogadják, hülye szóval - tolerálják egymást. Jó hely a NOL.

relatív 2009.08.06. 15:32:46

Visszatérve az illemszabályokra. Nefelejcs, amit említesz az csak egy végletes, emberiség-ellenes konkrét esetben elfogadható, hogy valaki, valakik ellen "hatóságilag" lehetne fellépni. A blogoló letiltási lehetősége pedig egy tényleges bumeráng, mivel ezzel kizárod a neked nem tetsző véleményt, ezzel a vita ellaposodását éred el, ami viszont kinek lenne érdeke ? A blogolás kimondottan a viták, eszmecserék végett alakul a gyakorlat révén. A számodra teljesen elfogadhatatlan véleményt pedig nem kell válaszra méltatni, ezáltal zárod ki, illetve a beíró jellemét ország-világ kritikája teszi helyre, ami az ő nevelését IS, meg a vele hasonló gondolkodásúakét IS biztosítja. Hátha élnek vele, ezért a kizárás kimondottan negatív cselekedet....szerintem !

15138 2009.08.06. 19:52:19

Mikipapa, te már tapasztalt vagy. Relatív, értve!!

12595 2009.08.06. 21:24:20

Nefi ment egy mail, ez meg törlendő off.
süti beállítások módosítása