Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Szeresd felebarátodat

2009. november 16. - Vörös Nefelejcs

...mint tenmagadat.

Három hónapja írtam csak apámról. Két hónapja bekerült az intenzívre: egy rosszul sikerült vizsgálatba belehalt, de újra tudták éleszteni. November elején már kiengedték, át a fertőzőre. Bár kétszer láttam addig a kórházban, beszélni nem tudtam vele, elöször nem is volt magánál, másodszor már nem tudott beszélni a légcsőnyitás miatt, csak tátogott, amit hol értettünk, hol nem.

Mire átengedték, már össze volt varrva a torka, és a húgom már tudott vele telefonon beszélni. A mostohánk telefonján. Én is fel akartam hívni, abban az időben, mikor tudtam, hogy bent van nála - de két nap egymás után nem hívtam. Mert meg kellett volna keresni a telefonszámát. Én már kidobtam - annyira haragudtam rá, hogy levettem a telefonomról és levettem a telefonnál kifüggesztett listámról is. Több éve. 

Már csak egy helyen volt, a magyar SIM-kártyámon, amit elő kellett volna vennem, kicserélni a mostival...és ennek mind délben kellett volna megtörténnie, a nap számomra legzsúfoltabb részén. Két napig azt mondtam, majd holnap. 

Aztán nem volt holnap. Meghalt apám, váratlanul, mikor már senki nem számított rá. És én nem tudtam neki mondani, hogy "Édes, de örülök, hogy hallom a hangodat." És miért? Mert gyűlöltem a feleségét és kihajítottam a számát.

Lehet ezt magyarázni, lehet mentséget keresni, de felesleges, mert azon a tényen, hogy már nem hallottam a hangját, és ő nem hallhatta az enyémet, semmilyen kifogás vagy nyomós érv nem tud változtatni. Mit érdekel, hogy igazam van vagy nincs!!

Most azt mondom, hogy annyi mindent tanultam apámtól!! És még most is, a végén. Hogy amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra. Persze. 

De ami igazán fáj és megütött, hogy jónak képzeltem magam, mikor "megelégedtem" a felesége ignorálásával. Álmomban sem jutott eszembe, hogy ennyire kicsi dolog így visszaüthet. Én nem balhéztam, nem veszekedtem, csendben visszavonultam - és elvágtam az utat. Azt, ami most apámhoz vezetett volna. Megérte? Megérte kidobni egy telefonszámot? Itt a történet végén, megérte, hogy 81 óta utáltam valakit hol nyíltan, hol titokban? Jaj, dehogy.

Csak hát nem lehet már visszamenni...

Megéri-e csak a rosszat látni a másikban? Csak a mostohát, a kommunistát, csak a Gárdistát, csak a burzsuj elemet? Csak a származását? A hitét? 

Megéri-e belekötni a másik szavaiba, tetteibe, ha nem ismerjük még a többit? Érdemes-e lenézni valakit, akit egy-két-húsz írása alapján ismerünk csak? 

Szabad-e körberöhögni akárkit is, mert a szemünkben tudatlan? Nyílt sisakkal vagy hátulról beledöfni valakibe, aki "bántotta" a barátunkat? 

Kinél van a Bölcsek Köve? Ki hiszi, hogy többet ér másoknál? Hogy nem fog semmit megbánni?

Miért nem keressük csak a jót?

És mi vár ránk a végén?...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr998289298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12318 2009.11.16. 09:33:06

SÚLYOS KÉRDÉSEK, VÁLASZ NÉLKÜL. RÉSZVÉTEM.

34417 2009.11.16. 09:35:11

nefelejcs: ne vádold magad. ha ott lettél volna mellette, akkor is találnál valamit - bármit - amit másképp kellett volna tenned. a veszteség felnagyítja vélt, vagy valós hibáinkat. az az út pedig, amit te elvágottnak tartasz, bizony, két irányú... ami pedig a társadalmi jelenségekre általad kivetítetteket illeti: egyikünk se tudja megváltani a világot. hogy mi vár ránk a végén? ...s a többi néma csönd...

45714 2009.11.16. 09:36:47

Részvétem Nefelejcs..

44711 2009.11.16. 09:50:37

kedves Nefelejcs ! Őszinte részvétem ! CL......

52153 2009.11.16. 09:55:14

A válasz bennünk rejtőzik. Őszinte részvétem.

11815 2009.11.16. 10:01:02

Potyog a könnyem... magamért, másért, érted. Mélyen átérzem. Részvétem.

10306 2009.11.16. 10:04:19

sajnálom, hogy önváddal keseríted magad, mert duplára nő a fájdalmad, miközben Őt el nem veszítheted, benned tovább él egy-egy mosoly, gesztus képében, illatában, amit nem felejtesz. részvétem, és kívánom, hogy tudj megbocsátani - magadnak

15138 2009.11.16. 10:07:52

Köszönöm mindenkinek az együttérzést. A megbocsátás is egy művészet. Tudomány. Erény. Elérendő cél. A másik, hogy én mindig keresem a tanulságot. Most is megvan - meg akartam osztani veletek. Sosem tudni...

12910 2009.11.16. 10:08:23

Nefelejcs, őszinte részvétem.

70798 2009.11.16. 10:17:20

nefelejcs, nincs bölcsek köve, ilyen az ember. Próbálhat jobb lenni,, de néha képmutató lesz, igyekszik szebb lenni, maskarává válik. Talán egyet lehet tenni, elkerülni a gonoszságot, és akkor a rossztól egy kicsit jobbá válunk. Engedd meg, hogy a részvétemről biztosítsalak.

14742 2009.11.16. 10:17:55

Legyen Neki könnyű a föld. Részvétem.

52511 2009.11.16. 10:23:03

Részvétem! Igen, maradnak megválaszolatlan kérdések, mindig maradnak! Bárhogy cselekedtél volna, akkor is felmerülne a kérdés, hogy mi lett volna, ha máshogy cselekszel. Akkor és ott azt cselekedted, elmúlt és nem megváltoztatható! Akkor ott azt tetted, amit akkor és ott helyesnek tartottál, és módodban állt! Sokáig veled lesznek a kérdések, de már soha nem lesz rá válasz. - Én is: Sokáig valami gondolat felmerült ... "Megbeszélem a Faterral .." Á DEHOGY! hasít azonnal, hiszen már nem él ... Ó, mindjárt megkérdezem Anyámat! ..., De már nem lehet! / Sokáig, megszokás Anyám halála után: Minden reggel együtt kávéztunk. Tálca, két csésze, az egyikbe cukor, kanál, .. öntöm a kávét, ... , de már csak ...!! Egy év után visszatettem a csészét a vitrinbe! / Szóllok a szomszédnak! ... , Már nincs kinek! .. Nincs mit tenni az elmúltat nem lehet visszacsinálni, nem lehet megváltoztatni, nemlehet próbálgatni, hogy hogyan lenne jó, - lett volna jó! .. Az elmúltat tudomásul kell venni! Megválaszolatlan kérdések meg mindig maradnak .... :)

13005 2009.11.16. 10:34:53

Nefelejcsem, ha más történésekkel is, de pontosan így éreztem, ahogyan Te most, remélem egyszer nem nyilall belém a fájdalom, hogy úgy tettem, ahogy...A vigasztalásodra írt szavak, gondolatok nekem is jót tettek. Elképzelem, hogy itt vagy , átölellek és egy szó nélkül együtt hullatunk könnyet, mert arra szükség van, aztán egyszer megbocsájtunk magunknak.

15138 2009.11.16. 10:38:20

Megint csak köszönöm az együttérző szavakat. Toszmegosztis, nagyon elbámultam a "Próbálhat jobb lenni,, de néha képmutató lesz, igyekszik szebb lenni, maskarává válik. "-on. Ne már ne legyen remény a jobbá válásra... mégis, sajnos, igaz, amit írsz. Funyi, ez a bajom nekem is. Minden apró, banális dologról eszembe jut. A legrosszabb a vasárnap délelőtt, mikor beszélni szoktunk. Na meg elszenvedtem az első szülinapomat nélküle. Merde. És mindig újra leesik, és belémszúr, hogy már nem lehet. Szóval, még tovább is tart...jaj nekünk.

15138 2009.11.16. 10:40:03

14-re: Jaj, Georgia, állandóan az eszemben voltál, a kenyereddel, meg az enyémmel, amit már nem sikerült... már nem sikerült sütni neki...csak mondtam a telefonba neki, megbeszéltük, hogy majd legközelebb. Egy darabig nem sütök kenyeret.

52511 2009.11.16. 10:45:40

15. Nefelejcs Ez az érzés soha nem fog elmúlni, csak tompúlni és kevésbé fájni! .... - de szerintem így van ez jól! ..., talán ettől vagyunk emberek?! .., v. ettől is .... :)!

60277 2009.11.16. 10:48:32

Kedves Nefelejcs! Részvétem édesapád miatt! FELNŐTT Úgy néz a Holdra, mint a Holdra; a Napot látja, mint Napot. Mindent fölismer. Felnéz, bólint a csillagokra: csillagok. Úgy dolgozik, hogy dolgozik; magához ölel, úgy ölel meg. Csupán álmában álmodik, nyöszörög, felsír, mint a gyermek. Ratkó József

ottilia 2009.11.16. 11:01:17

Ha csak perceim vannak is,el kell mondanom:eltaláltál Nefelejcs! Én is elkövettem egy hasonló "hibát"!Édesanyámat akkor,egy csütörtöki napon az orvos,beutalta a kórházba!És akkor én azon a csütörtökön nem mentem be hozzá,mert estig dolgoztam és majd holnap! És akkor csütörtök este,inkább éjjel,elhunyt!De én tudom,hogy várt engem! És soha nem bocsájtottam-bocsájtom meg magamnak,hogy pont akkor-pont amikor utoljára kellett volna,akkor nem tettem azt amit kellett volna! És sokat fizettem-fizetek érte,mert a lelki békém nem került a helyére!És nem oldoz fel az sem,hogy próbálok jó lenni és jót és jól tenni,nem megbántani senkit/nem mindig sikerül/mert a bennem élő önvád kísér! De mindig velem van és az azóta elment édesapám is! Vezeklek ,ezután veled is!

15138 2009.11.16. 11:12:02

Ottilia, Ha azt képzelem, hogy várt...arra jobb nem gondolni. Akkor azt is gondolom, miért nem szólt? Miért nem várt még egy kicsit? Aztán megint ott vagyok, hogy látom az órát, 12.10. Most felhívhatnám...nincs idő, nincs kedvem keresni, majd holnap...Én ökör. És lám, az embernek nincs olyan hibája, tévedése, amivel egyedül lenne. :) Köszönöm, Ottilia. Astrum, sokadszor találsz a szívembe a verseiddel. Is. :) Funyi, előre. :) Azt mondja Irám, megoszlik a gyász, ha sokan tudják. Azt is mondja, minél többen tudják, annál könnyebb neki is, az elhunytnak. Hát, Irámnak sokszor van igaza...talán most is.

53922 2009.11.16. 11:25:08

nefelejcs Sajnos, ismerös a helyzet, a gondolataid... együttérzek Veled. Jó, hogy itt vagy megint,. hiányoztál.

12354 2009.11.16. 11:32:26

Drága Nefi! Nem tudok mást írni, mélyen együtt érzek veled! __000000___00000 _00000000_0000000 _0000000000000000 __00000000000000 ____00000000000 _______00000 _________0 ________*__000000___00000 _______*__00000000_0000000 ______*___0000000000000000 ______*____00000000000000 _______*_____00000000000 ________*_______00000 _________*________0

13190 2009.11.16. 11:32:58

Nefelejcs! Fogadd részvétünk. Nagyon ne okold magad, mikor apám élt, átugrottam hozzá, néhány percre, de mindig "futottam", mert zavart a végtelen monológja, évekig úgy voltam, hogy hallgatnám, aztán mostanában csak beszélgetünk magamban.

20785 2009.11.16. 12:02:59

Részvétem. Érdekes ez a szó, mert csak kicsit tudunk részt venni a fájdalmadban. A Biblia kétféle teherről, porcióról beszél. Az egyik, amit mindenkinek magának kell hordania, a másik amiben segíteni kell, mert egyedül nem bírja az, akire ránehezedik. Talán ezért a szó: részvétem. Magadnak meg kell bocsátanod, de jó, ha tanulsz a dolgokból. Isten is megbocsát, ha kéred. Nagyon szeretlek, próbálok picit átvenni abból a teherből. Néhány hozzászólónak: a világ már meg van váltva, lehet tudni, hogy mi következik. A könyvnyomtatás óta mindenki minden nyelven olvashatja.

13124 2009.11.16. 12:14:29

... hogy törölted a számát: jól tetted. Nem veszekedtél nem átkozódtál. Én is így tennék. Aztán meg: csak a túlélők csinálnának másként mindent... A "többiről" ismered az érzéseimet :-((( Ölellek-

12019 2009.11.16. 12:20:01

Nefelejcs, mindenkit a tettei, megnyilvánulásai alapján ítélünk meg, és ez helyes! Sajnos nincs más út. Fogadd részvétem édesapád elvesztéséért!

13149 2009.11.16. 12:46:40

Nincs válasz.

11229 2009.11.16. 13:04:59

őszinte részvétem

12880 2009.11.16. 13:05:13

Nefi! Őszinte részvétem! De most már ne kínozd magad! Olyankor kell(ene) az embernek megközelítőleg is bölcsnek lenni, amikor annak az ideje van. De bármilyen bölcsnek is gondolja magát,utólag csak talál magában kivetni valót. Ilyenek vagyunk mi, gyarló emberek!!! Kézcsók: tarski.

15138 2009.11.16. 13:12:55

A részvétről - én eddig nem is gondoltam, hogy mennyit segít az embernek néhány részvétteljes szó. A legtöbbetek már átélte, amit most én. Higyjétek el, nekem nagyon jól esik, és sokat segítenek. Még ha nektek nem is kell elszomorodnotok, én mégis kifelé jövök a búbánatból. Gordon, a megnyilvánulások különbözőek lehetnek. Illetve, azok. Mélyen utált mostohámnak is vannak jó tulajdonságai...hogy mégis mi számít? Hogy valaki árt vagy használ? Kinek? Hogy Sos7-nek van válasz, Erlauernek nincs - az is egy választás. Nem én leszek az első, aki azt mondom, hogy mikor valakid meghal, igen szeretnél hinni a túlvilágban, angyalokban, és a Jóistenben is. Vagy legalább az Igazságban, hogy valahol, a túloldalon, de létezik. Bementem a templomba. A fiam megmutatta, hol szokott apám ülni. Gyertyát gyújtottam - és megtudtam, hogy a gyertya az imát továbbnyújtja. Tekintve, hogy nem tudok imádkozni, rá is szorultam. Bár ezek a nagyon rendes népek odatettek egy imát...az ilyen válaszkeresőknek, mint én, akik még imádkozni sem tudnak. Engem megnyugtatott, hogy megtettem, amit meg lehetett. Apum mindig ennyit kért csak: tedd meg, ami tőled telik, aztán nyugodt lelkiismerettel várd, hogy mi lesz. A lelkiismeretem ugyan még háborog - apám biztos, hogy nem haragszik - de majd megnyugszik. Az idő...

10260 2009.11.16. 13:17:45

ez a történet önmagábon nem változtatta volna meg véleményed édesapád feleségéről akkor sem, ha beszélsz még vele. hiszen egy telefonos beszélgetés, annyira személytelen, s nem pótolja azt az érintést, amit a kép is sugall. a szülő elvesztése okozta űr pedig betölthetetlen, s enyhülést az időmúlás hoz legfeljebb Nefelejcs. nem önmarcangolás kell, hanem megnyugvás a megváltoztathatatlanba. legyen erőd hozzá!

58395 2009.11.16. 14:04:06

Nefelejcs, őszintén sajnálom! Az ember egyfolytában, amég él, úgy fejlődik, hogy azon töpreng mit hogyan kellett volna másképp csinálni. Nem érdemes, mert csak a következő tettével tud korrigálni...Hidd el, édesapád tudta ezt...

12702 2009.11.16. 14:46:04

Marcus Aurelius – Rossz érzések ellenszere “Ne ijeszd el magad az élettől azzal, hogy csupán a gondokról s a bajokról képzelegsz. Ne vetítsd előre még nem létező, se ne éleszd újra letűnt bajaidat. Amikor gondok kínozzák sorsod, tedd fel a kérdést: mi az, ami most elviselhetetlen? A választ magad előtt is szégyellni fogod – sem a jövő, sem a múlt nem nehezedik rád, mindig csak a jelen. Az előbbi talán be sem következik, az utóbbi pedig már régen elmúlt. A jelen súlya a kisebbik, ha körülhatárolod. Milyen ember az, aki még a jelent sem képes önmagában elviselni? – Ha félreteszed, ami bánt, máris a legnagyobb biztonságban érezheted magad. Vajon ér-e annyit bármilyen dolog, hogy lelked rosszul érezze magát miatta? Találsz-e valamit, ami miatt érdemes a bánkódáshoz lealacsonyodnod; sóvárgó, magába süppedő arccal csüggedned valami mulandó felett? Emberrel nem történhet meg, ami nem emberi; ahogyan ökörrel, szőlővel, kővel nem eshet meg olyasmi, ami ökörhöz, szőlőhöz, kőhöz nem illik. Isten nem sújt olyannal, ami elviselhetetlen. Ha egy külső jelenség bánt, tulajdonképpen nem maga a jelenség nyugtalanít, hanem a róla alkotott elképzelésed. Márpedig csak tőled függ, hogy ezt megszüntesd. Ha a rossz érzés oka a lelkedben rejlik – tulajdonoddá, elválaszthatatlan részeddé lett -, ugyan ki akadályozhatná meg hogy hibás felfogásodat magad orvosold? Amikor nem teheted meg, amit helyesnek tartasz, nem okosabb-e megújult erővel tevékenykedni, mint felette bánkódni? Ha megtetted, amit tenned kell, az eredménytelenség oka nem benned rejlik. A dolgokat elfogadni tudni annyi, mint helyesen értelmezni. Ha ezt megértetted, semmi felett nem kell bánkódnod: az út a te utad, a természet mérte rád – neked csak járnod kell rajta.”

60145 2009.11.16. 15:10:10

Nefelejcs, benned él, akit éltetsz belül. Így lesz ez,hiszen gyászodban is törődtél azokkal, akik veled vannak. Itt és ott.

39424 2009.11.16. 15:12:23

elvesztettem a szüleimet, Anyut, majd két évvel ezelőtt Aput...nehéz volt, nagyon nehéz... átérzem a fájdalmad és őszinte részvétem... a bölcsek köve??? talán elgurult....nehéz megtalálni...

34417 2009.11.16. 15:26:34

ad 20: miért nem szólt? miért nem hívott? na, erre céloztam, amikor kétirányú útról beszéltem. apám, mielőtt a tüdőembólia végzett volna vele, a gyomorrák utolsó stádiumában, folyton csak az időt kérdezte: mert hogy, mindjárt ott leszek. de akkor már delirált. hónapok óta nem találkoztunk, egyáltalán, a kapcsolatunk, enyhén szólva, nem volt valami közvetlen. talán ő is megbánt valamit, amit másképpen tehetett volna. nem tudom. de ő se hívott. még az anyám se, hogy: fiam, jó lenne, ha... mondom tehát, az út mindig kétirányú. még akkor is, ha ez csekély vigasz...

34417 2009.11.16. 15:29:17

ad 18: astrodust, ez nagyon rendes volt tőled. még a végén kiderül, hogy egész rendes ember vagy, csak éppen egy kicsit idülten pártos:)

15138 2009.11.16. 15:39:58

32-re: Nonsense, én nem azt bànom, hogy a felesége... hanem hogy egy negatív érzés, amit elkerülhettem volna, végsősoron engem fosztott meg egy nagyon értékes dolodgtól - ettől az utolsó alkalomtól, hogy beszéljek apummal. 33-ra: Apu biztosan nem haragszik rám. Meg az első utunkkor elbúcsúztam tőle - akkor nem sok esélyt láttak, hogy felgyógyul. És azért írtam erről, hogy elmondjam nektek a tanulságot, amiért én fizettem. És megkapjam tőletek a vigasztalást, meg a ti tapasztalatotokat. :) És köszönöm. 34-re:Botzheim, nagyon szép gondolat. Csak a fejnek való. :) De mondogatni fogom, míg a szívem is el nem hiszi. Köszönöm. 35-re: Atlasz, Rőzse, köszönöm. Vigasztal, amit mondtok. Rasid: Bár meg nem érthetem, miért nem kereste az alkalmat, hogy velem beszéljen (én voltam a legközelebb hozzá, meg a lányom), igazából van itt két dolog. Az egyik, hogy a tesóm mondta, hogy fel akart hívni, csak akkor még nem tudott beszélni. A másik, hogy a felesége, aki vele volt, azt mond, amit akar. Lehet, hogy akart velem beszélni - de ehhez segítség kellett volna neki, amit nem kapott meg. Én viszont, ugyebár, felhívhattam volna - ha megvan a szám, fel is hívom. De nem volt már meg az a k. szám. És ki dobta ki? Nefelejcs... Az az üzenetem, nektek, hogy vigyázzatok egymásra...ne állhasson közétek senki és semmi. (T és R, talán felülvizsgáljátok az álláspontotokat a szüleitekkel kapcsolatban. Talán rájöttök, hogy megbocsátani nektek is jó. :) Többet nem mondom, becsszó. Csak most persze eszembe jutottatok... )

32442 2009.11.16. 16:38:05

...az ember ilyenkor mindig hosszan tartó, mardosó önvizsgálatot tart... Ismerős érzés... Soha nem jön ki jól belőle... Főleg az nem, akinek nem volt túl felhőtlen kapcsolata bármely ősével... És főleg az nem, aki Ember..

47579 2009.11.16. 17:24:02

Az ember gyereke csak azt hiszi, hogy felkészült a szülő halálára. Lehetsz bármilyen realista, mégis váratlanul ér és szembesülsz azzal, hogy csak elhitetted magaddal: mert igazándiból ezt nem akarjuk hinni. A hétköznapjaink darálójában gondoljuk csak, hogy ahogyan nekünk, nekik is lesz "holnap". Édesanyámmal és édesapámmal kapcsolatban ugyanilyen önvád gyötört hónapokig: vajon úgy és azt tettem-e amit kell és elvárható? Kedves Nefelejcs! Az élet megy tovább. Fogadd őszinte együttérzésemet és részvétemet!

11639 2009.11.16. 17:35:02

szép, őszinte, emberi

11692 2009.11.16. 17:57:22

Szia nefi: írtam mélt!:)

15104 2009.11.16. 18:03:14

Bárki bármit is mond , nincs sok jelentősége!! Ez az egész annyira személyes,hogy kivűl álló nem értheti meg !! Ilyenkor mindenki MÁS !!Mindenki a sajátját temeti !! Részvét Nefelejcs!!!!

13066 2009.11.16. 18:28:57

Nefikém saját magunknak tudunk a legnehezebben megbocsájtani, de idővel enyhülnek a dolgok..... muszáj, hogy ez igaz legyen: http://www.youtube.com/watch?v=t3rluBFlkhM

imisti 2009.11.16. 18:36:02

44! Igaz,mindenki egy kicsit a sajátját,de ebből tudja ,hogy mit jelent a másiknak a sajátja,ezért van ez a sok szeretet ,ami Nefi felé sugároz! Részvétem Nefelejcs!

15138 2009.11.16. 19:47:13

Jó, hogy vagytok. :) Elöször nem nagyon gondoltam, hogy bárki is segíthetne rajtam. Még a legközelebbi család közeledését sem vettem jónéven - el akartam felejteni, el akartam merülni, azt hittem, az én ügyem, az én bánatom. Ahogy ki tudtam ebből jönni, úgy értek utol a levelek, a telefonok. És csodálkozva vettem észre, hogy igen, segít az együttérzés. Csak hagyni kell, hogy az emberek feléd fordulhassanak. És igen, aki már tudja, az tudja, az megérti. Aki még nem tudja, az meg látha, hogy kell majd. :) Nekem ez a két zene forgott napokig: http://www.youtube.com/watch?v=6pRwkncgT-0 http://www.youtube.com/watch?v=K3ORuIBjjBU&feature=fvst Depizni tök jó. Elég könnyű rá bőgni... A tied sem rossz, Doremi.

14927 2009.11.16. 20:16:10

Fájdalmadban Veled érzek. Ami történt megtörtént, ezn már változtatni nem tudsz. Lehet azon gondolkodni, hogy mi lett volna ha. Erre választ nem fogsz találni soha. Emlékezz az együtt töltött szép időkre, és az emlékét, így őrizd magadban.

15398 2009.11.16. 20:43:32

Mielőtt az én apukám meghalt, sokat próbáltam vele beszélni. Tökmindegy. Utána ugyanezt éreztem. Azért is tökmindegy, mert Neki már nem kell elmondani dolgokat. Pontosan tudja, mit gondolsz és mit érzel. Mindent. Nem hit és nem okoskodás kérdése. Okoskodhat az ember millió évig, akkor is így van. Most már azt is tudja, amit te csak érezni vagy gondolni fogsz. De nem érdekli. Pontosabban egészen másként érdekli, mint ahogyan azt mi képzeljük. Én úgy képzelem, hogy olyasmit érezhet olyankor, ha rá gondolsz, mint ha egy nagy mezőn sétálnál augusztusban, iszonyú melegben, vakít a nap, vibrál a levegő és egyszer csak jön egy kis bárányfelhő. És ez nagyon jólesik. Nem kezded el vizsgálgatni, hogy merről jött és merre megy. Csak örülsz neki. (Egy sokkal tudálékosabb metaforával: megérinti a gondolat.) Azt hiszem, ilyesmi jár a jó embereknek.

17910 2009.11.16. 20:56:46

Nefi! Őszintén veled érzek fájdalmadban! Ne vádold magad - Rasidnak igaza van, minden út kétirányú! Én ott voltam apám mellett, amikor meghalt - nem tudom, azt én hogy éltem túl. Nem könnyű elengedni azt, akit szeretsz - ma sem tudom feledni! S fogtok még beszélgetni, nem is hinnéd mennyit - mert megszólit egy hanggal, egy képpel, egy illattal, egy gondolattal - mert most már mindig veled lesz, neki már nem akadály a távolság és nem akadályozhatja meg senki emberlánya sem, hogy Veled legyen, csak Veled! S akkor már könnyebb lesz, sokkal könnyebb.

12595 2009.11.16. 20:59:41

Részvétem.

12296 2009.11.16. 21:03:54

Elment egy muzsikus. Béke vele!

47579 2009.11.16. 21:33:31

Nefelejcs! Megnéztem mindkettőt, Balázs Fecó amúgy is a szívem csücske, még "Taurus Ex-T" időszakból, Radics Bélával (küldök "biztonsági másolatot", ha gondolod, mailomat a SCUd-os tudja). Amit nem mondhattunk el, ezután sem fogjuk.. (akartuk, de nem tudtuk). A kezet ne engedd el! Nem tudhatod, legközelebb nyújtja-e? Kitartást: ötös

Mis 2009.11.16. 21:39:04

Kedves nefelejcs! Sajnálom/lak. Békülj meg. üdv: Mis

14055 2009.11.16. 21:40:07

Azt hiszem megéreztem, eltűntél, és én féltem, hogy amiatt, hogy szegényebb lettél, hogy újra azt kell mondanod, hogy soha már... Amikor a nagymamám meghalt, és a temetése után rendezgettük a dolgait, a kezembe akadt a bibliája, és az magától szétnyílt, valószínűleg az általa leginkább olvasott oldalon, és az első sor, ami a szemembe ötlött ez volt: keresd a jót! Ez volt az utolsó üzenete nekem, ez volt a végrendelete.. A Te édesapád másként üzent, és te megértetted: Keresd a jót..

13252 2009.11.17. 00:50:51

szia Nefelejcs. részvétem!

40751 2009.11.17. 02:46:25

...igen, a rossz érzésem bejött... ...így hát, a "szülői értekezlet", duplán elmaradt... ...pedig hogy igyekeztem ... ...mielőbbi vigasztalódást, NEKED és szereteteidnek...

15138 2009.11.17. 07:43:45

Nagyon szépeket írtatok, remélem, hogy nekem sokáig nem kell majd senkit vigasztalnom. Nem is tudom, hogy köszönjem meg. Ma egész nap kapkodok, holnap indulunk haza a temetésre. Vasárnaptól újra a régi kerékvágás - jövök vissza és megyek mindenkihez látogatóba. Kommentelni. Csók és köszönet.

13020 2009.11.17. 09:47:59

Nefelejcs ! Drágaságom, Majd egyszer irok erről hoszaban, most várom a páromat hozzák haza a kórházból, Csak azt tudom mondani, hogy keress olyan történeteket magadban amik szépek voltak, ragaszkodj a széphez, az emlékek, sokat segitenek, Én sirni sesirhattam, mert a gyerekeket kellett csititani, mert nagyon szerették a szüleimet. Láttál már könnynélkül sirni valakit??? Nekem ezt kellett tennem. Emlékezz szép napokra, ő se szeretné, ha sirni látna. Veled érzek, melletted vagyok,és simogatlak, mami.

15138 2009.11.17. 19:44:21

56-ra: Kit látnak szemeim?? Kalimpamama, minden jót D. papának, és neked is. Kalappal. Csók

13020 2009.11.18. 22:56:40

Nefelejcském, én mindig olvaslak ??!! Ezután pontozni foglak. Hát nem tudod hogy szeretlek ??!! Szégyen.

15138 2009.11.19. 14:48:24

Dràga Kalimpamama, az 56os nem te vagy. :)) Te az 59 voltàl. En is szeretlek....

11692 2009.11.20. 18:33:02

Jól vagy?!

13709 2009.11.24. 20:27:49

Szia Nefelejcs, most jutottam el hozzád és már értem a hallgatásod okát. Mélyen együttérzek veled, nekem édesanyám halt meg úgy, hogy két hét után, a kórházat kellett felhivnom és a körülmények után érdeklődnöm. Sajnos nálunk a problémát a nővéremhez fűződő kapcsolatom okozta. Fogadd részvétem... Valéria

13190 2009.11.26. 18:58:02

Helló Nefelejcs! Láttalak Georgiánál, remélem szép lassan visszatérsz!

15138 2009.11.26. 19:04:11

Árpi, már nálad is láthattál volna. :D Szép lassan. :)

47579 2009.11.26. 19:28:23

Szia Nefelejcs! Örülök, hogy megjöttél!

11692 2009.11.26. 19:50:47

szia nefi, én nem tudok szivecskét, de itt van:......!

104537 2009.12.30. 00:36:41

Csak most szólok ehhez a bejegyzésedhez, mert most olvastam. Nem kell az emberiség nagyon nagy százalékának hibájába esned, akik életüknek felét tévedésekkel töltik el, azt követően a másik felét a gyötrődéssel és a tévedéseik miatti bánkódással. Ami megtörtént, azon nem tudsz változtatni. Önmarcangolással sem. Valóban nem érdemes gyűlölni senkit. Nem csak azért, mert "visszaüthet", ahogyan írtad, hanem azért, mert a gyűlölettel első sorban magunknak ártunk. Ha tanító jellege volt ennek az eseménynek, akkor alkalmazni kell a tanultakat, de semmiképp nem érdemes tovább vívódni azon, amin az aggodalommal sem lehet már változtatni. A veszteség miatt pedig fogadd őszinte részvétemet, még így, utólag is! Áldott napokat kívánok!

15138 2009.12.30. 11:02:12

Köszönöm, viszontkívánom. :)
süti beállítások módosítása