Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Kis- és Nagy-Magyarország

2010. június 01. - Vörös Nefelejcs
Magyarok: túlmagyarok, ballibsik és a csendes többség.

Magyarok: túlmagyarok, ballibsik és a csendes többség.

Két élmény ért mostanában, mindkettő a trianoni határokkal kapcsolatos. Egy hete "magyar" vagy magyarországos pólót, baseball-sapkát kerestem az egyik búcsúban. Aki tett már ilyet, gondolom tudja, hogy mit lehet találni: Trianon előtti határokkal bíró Magyarországot, számtalan variációban.

Nekem ellenemre van, hogy ilyen pólót adjak a gyerekre, ezért póló nélkül maradtunk. Viszont szeretném jelezni, hogy NEM találtunk Európában (bocs) is vállalható terméket: se matricát, se pólót, se sapkát.

A másik történés 25 éve nem látott történelem tanárom meglátogatása volt. Ő ajánlotta figyelmembe Csernok Attila két könyvét, de főleg A komáromi pontonhíd-at. Amiben érdekes dolgokat lehet találni, legalábbis az olyan átlagosan informáltaknak, mint amilyen én is vagyok.

Most nem akarok kitérni bővebben (bevallottan nem értek hozzá) azon történészek véleményére, akik azt mondják, hogy például Magyarország nem is önálló ország, hanem a Monarchia része, hogy a Trianon előtti határokon belül az ország meghatározó többsége nem magyar volt, hogy jobb nemzetiségi politikával elkerülhettük volna az elcsatolást és így az akkori uralkodó osztálynak köszönhetjük a területek elvesztését stb. Sem azon "széplelkek" véleményét nem sulykolnám, akik szerint nem ér egy katonát sem a dolog, éljen a béke, inkább más utakon próbáljunk segíteni a határonkivülieknek (mi szó!!) vagy éppen értetlenük nézni az indulatokat, amiket Trianon kavar, most, majdnem száz évvel a történtek után.

Nekem most az az érdekes, hogy az ember abszolút igazságba vetett hitének az az alapja, hogy az az igazság mindenkire nézve érvényes legyen. Különben az nem igazság, nemde?

Ha azt mondják, hogy a déli területeken a románok, és délszlávok, északon a szlovákok számaránya lassan megközelítette majd meghaladta a magyarokét - akkor gyakorlatilag arról van szó, mint most pl. a volt szovjet területeken vagy Franciaországban történik. A régi köztársaságok területén egyre több az orosz "bevándorló", egész Európában nő a bevándorlók száma. Szép csendben.

Magyarországtól el lehetett csatolni részeket, a más országokban felébredt oroszokat rá lehetett kényszeríteni a nyelvük feladására, az Európába betelepedett mohamedánok követelik a mecsetek építését - és Svájcot megszólják, mert népszavazással ezek ellen dönt.

Hol itt az abszolút igazság? Attól függ, hogy éppen kiről van szó?

Népszavazásról jut eszembe. Ha jól tévedek, már van egy érvényes népszavazásunk a kettős állampolgárságról. Ami nemmel zárult.

Már nincs hatálya?

Kétfarkú Kutya Pártja...

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr678289338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zichy 2010.06.01. 13:45:41

Te vagy a csendes többség? Akkor én mi vagyok?

34417 2010.06.01. 13:46:46

most nem kérdezték meg a népet, hiszen a 2/3ad a 3/3ad jogán cselekszik - szerintük. nomeg, az a nép már nem az a nép, akit megszavaztattak - szerintük. sok mindenen fogsz még csodálkozni, nefike!

44711 2010.06.01. 14:07:40

kedves Nefi ! A mindenkori magyar eliteket egy dolog nagyon szépen összekapcsolja: bármely mégoly kedvező helyzetben is képesek voltak a lehető legrosszabb döntéseket hozni.A folyamatosság ebben is megvan. Üdv:CL......................

45691 2010.06.01. 14:10:22

Nem nemmel zárult Nefelejcs,hanem érvénytelen volt,mert egyébként teljesen igazad lenne a felvetésben.

78126 2010.06.01. 14:18:42

Ha jól emlékszem, Málta "nem"-mel szavazott az Unióba való lépésről, s a válasz : jó, akkor csatlakozunk! Van egy külső elvárás és van egy elhallgatott (vagy elfojtott) belső ellenállás. Erőszak erőszakot szül, akármilyen álszent keretek közé szorítják!

15184 2010.06.01. 14:31:30

5. Tévedés. Az igenek 54 %, a nemek 46 % voltak.

15138 2010.06.01. 14:51:30

1-re Én ballibsi vagyok. :DD Illetve balliba. Megdolgoztam érte. Vörös ördög is vagyok. 2-re Jahogy. Nekik csak akkor kell a népszavazás, ha úgy szól, ahogy ők akarják? Ha meg akarnak valamit, most már hiába a népszavazás? Fogok még csodálkozni. Voltam olyan hülye, hogy beleszerettem a népszavazásokba. 3-ra Kedves CL, akkor most megnyugodtam, követjük az ősi magyar hagyományokat. Majd ezzel vigasztaljuk magunkat. :) 4-re KériSzépen, azt nem bánom, ha érvénytelen volt - de akkor meg honnan az a sok szemrehányás, hogy nemmel szavaztunk? Vagy azért kapjuk, mert nem ment át? Illett volna egy emberként akarnunk? 5-re Lenin apánk megmondta - igaz, későn, és őt sem hallgatták meg - hogy adjunk meg a nemzetségeknek mindent, és akkor majd nem kérik, akkor majd maguk adják fel. 6-ra Végre egy abszolút válasz. (kár, hogy az értelmezés még így is lehet akármilyen...) Off: te már hozzám nem is szólasz, drága barátom?

40751 2010.06.01. 15:28:59

Nefi...! ...ide is BE RAKOM, - hozzád -, mert úgy gondolom, "e-körül forog" most szinte minden...! ...még a TE posztod is...! Bástya elvtárs (szerkesztő)...! ...a posztjában az alábbi található: "A másik, amit nem értek, az az én bejegyzésem, pontosabban az ahhoz fűzött kommentek. Hogy a néhány kedves blogtársamnak a demokrácia bizonyos intézményei azonmód ellenszenvessé váltak, amint annak előnyeit a számukra ellenszenves párt használhatja. Azt mondják, a "fidesz" uralkodik az ország felett, nem a kormány, nem a parlament. Amíg az emszp volt kormányon, addig ez a színjáték - a demokrácia színjátéka nem zavarta őket." ...hmm...! ...pedig pofonegyszerű, hogy a FIDESZ hol is ásta el "a kutyát"...! ...ott, amikor képviselői INDÍTVÁNNYAL "lepte meg", a kettős állampolgárságról szóló törvény módosítására vonatkozóan, - még a saját pártjának is -, az országgyűlés képviselőit...! ...azért lehetséges "meglepetésnek" tekinteni ezt az INDÍTVÁNYT, mert nincs "mögé csatolva" a különböző szakmai (nemzetbiztonsági, jogi, stb.) szakmai (kormányzati hivatalok) észrevételei, amelyek alapján, az ezen szak kérdésekben "hülye" képviselők, - az ország jól felfogott érdekében -, a felelős döntésüket, - a szavazáskor -, meghozhatnák...! ...ráadásul, ez a "módi", JOGELLENES is...! ...na, EZÉRT "ágálnak", a korábbi "éra" hívei, még akkor is, ha számukra is elfogadható volna (lásd az MSZP képviselők szavazását!), a törvény módosítás...! ...és - sajnos -, van OKUK az "ágálásra"...! ...merthogy, az Alkotmány TILTJA, a pártok hatalom gyakorlását, MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT...! ...még akkor is, ha a parlament összes pártja egyet ért, akkor is...! ...ugyanis, egy ország demokráciája, nem csak a pártok demokráciájából "áll össze"...! ...és ez a JOGI ÁLLAPOT, messze nem a "megértés" kategóriájába tartozó körülmény...! ...még akkor sem, ha - esetlegesen -, a VÉGEREDMÉNY IS, ugyan ez lenne...! ...merthogy, a demokrácia ilyen mértékű sérelme, PRECEDENST TEREMT (globálisan is, melyről szívesen elfelejtkeznek a hazai "potentátok"!), amelynek következményeit sem képesek, - még csak megbecsülni sem -, a jelenleg élő emberek...! ...summa-summárum, a "helyzet" úgy javítható, - ma már ki -, hogy vagy a kormány, vagy valamely más szervezet, vagy magánszemély, az Alkotmánybíróságnál kezdeményez, egy alkotmányossági vizsgálatot, a képviselői INDÍTVÁNYOKKAL, az elfogadott törvénymódosítással kapcsolatosan...! ...és amennyiben javításra szorul, úgy a kitűzött határidőig, a javításokat a KORMÁNY INDÍTVÁNYÁRA, a parlament elvégezheti...! ...mindaddig, ameddig ezek a "sérelmek", nem kerülnek az Alkotmánybíróság elé, - szerintem - alapos OKA VAN, a kifogásoknak, minden vonatkozásban...!

22371 2010.06.01. 15:37:21

Én sem hordanék Nagymagyarországos pólót; azon a népszavazáson viszont igennel szavaztam; ez a törvény másról szól:"Van egy olyan félreértés, hogy ez az állampolgárság valamilyen "tömeges", automatikus megadása lehetne. Nem így van. Nálunk van kettős állampolgárság (...) csak arról van szó, hogy ez egyszerűsödni fog a fennálló törvények módosításával" – Martonyi János. üdv.

15184 2010.06.01. 15:45:21

7. "Én ballibsi vagyok." Nem kommunista vagy? Mert itt az egyik magyarországi kommunista párt, a MEBAL, jelképe. Szóval nem értem...

15184 2010.06.01. 15:47:12

9. Én is ilyen cipőben járok. Elutasítom a nacionalizmust, a revizionizmust, jelképeiben is (ezt jelzi az avatárom is), de a népszavazáson igennel szavaztam, s most is pozitívnak tartom az állampolgársági könnyítést.

ejmiakő 2010.06.01. 16:08:17

Miféle igazságot keresel? A tulajdonon alapuló hatalom érdekei vezérlik a világot már elég régen. A tömegnek - a népnek, a nemzetnek, a munkásosztálynak, az alkalmazottaknak - odadobnak néha némi koncot, amivel elfoglalják magukat, s nem mennek felakasztani a latrokat. Eljátszatják a demokrácia nevü színjátékot, s közben nyugodtan fosztogatnak. Az ember sajnos nem érdemli meg az értelmes jelzöt. Hinni szeret hazugságokban, ami nem éppen az értelem jele.

15138 2010.06.01. 16:26:40

12-re Ejmiakő, azt képzelem, hogy fiatalabb vagyok nálad - még hiszek ebben-abban. Imádom az egyenlő elbánás elvét, például. Mi itt örömmel üdvözöljük, hogy az oroszokat kihajigálják, mint megszállókat, ugyanakkor elvárnánk, hogy visszaadják jogos tulajdonunkat. Csak ilyesmin gondolkoztam. Hogy meddig vissza...mi jár nekünk, mi jár másnak. 11-re Maxi, nekem az állampolgárság megadása nem azt jelenti, mint nektek, úgy látom. Állampolgárságot nem osztogatnak csak úgy, ahhoz mindenütt ott kell élni. A mai "határonkivüliek" gyorsított vagy könnyített eljárással kapnak magyar állampolgárságot, ha áttelepednek. Tudod, hogy mennyit ér egy állampolgárság - te sem otthon élsz. Én itt a svájcisra 12 évet kell, hogy várjak (egyébként más uniós országoknak elég ehhez öt - nesze neked egyenlő elbánás) és kell, mert ugyanolyan jogokat akarok, mint az ittélők. A lányom már megkapta, a fiam az idén igényli - nem is lehet együtt, mert felnőtteknek tovább tart. Ez is hülyeség - de azt akarom mondani, hogy minden ország elvár valamit az állampolgárságért - a minimum az ott lakás, ott adózás. Nem látom be, hogy mi ezzel tartoznánk. Viszont frankón felidegesítjük vele a Fico-féléket. Egyébként a kinti magyarok is megosztottak a kérdésben. MInt mindenki. Mit tudom én, mi vagyok Ezeket már mind rámakasztották. Ezeket mind elismerem. (a libsit nem annyira, mert ahhoz eléggé tekintélyelvű vagyok - az vagyok, amit elismerek magamról, nem?) 9-re Quodlibet, akkor lehet, hogy én nem is tudom, mire jó az egész. Ha nem tömeges...hogy érted? Hogy úgysem fognak érte folyamodni? Vagy mégsem adjuk meg? 8-ra Nantal, alkotmánybíróság? Cöh...nem tudom elképzelni, hogy pont te még hiszel a bíróságokban. Áldott jó ember lehetsz.

44711 2010.06.01. 16:48:02

Kedves Nefi ! Én sem tudom pontosan.Ejmiakő nyelvezete és érvrendszere egy kezdő harmincasra utal, de a konklúziók élettapasztalatot és a megváltoztathatatlanba vetett hit életkort jeleznek.De azt hiszem, ez az ő titka marad.Amúgy én rengeteg dologban egyetértek vele.csak a végkövetkeztetésben nem :-) Üdv:CL..................

14927 2010.06.01. 16:48:35

Ez az állampolgársági kérdés számomra nem egyértelmű. Kivételesen nagyon rosszul lett kommunikálva az egész, nem lehet tudni milyen következményekkel jár/hat, kinek mi jár majd ha felveszi az állampolgárságot, kezdik feszegetni a földvásárlási lehetőségeket is ezzel kapcsolatban stb, stb, stb.

11951 2010.06.01. 16:51:48

Szia Nefelejcs! Tökéletesen igazad van,én itt élek ebbe az országba,güriztem közel 40-évet,ezért több jár nekem,annál mindenképpen,mint aki idejön,kitölt egy papírt,és utána a szavazatával eldönti,hogy nekem mi a jó... Mellesleg megjegyzem,az egész cirkusszal nekik is sokat ártanak jelen pillanatban,de ez egy másik dolog...

15138 2010.06.01. 17:07:30

14-re Ugye?? Már olyan kiváncsi vagyok rá, de nagyon titkolózós. :)) Nekem is tetszik rengeteg kommentje - de én meg nem tartok ott, hogy érteném a következtetését. Azt látom, hogy valahova máshova lyukadt ki, mint mi, de hova?? 15-re Ghost, most jól elvörösödtem, mert én meg semmit nem tudok az egészről, tőlem akár jól is kommunikálhatták volna. Szemét módon magamból indulok ki, és azt látom, hogy megteszek mindent, amit kell és illik, és nekem nem jár, amit most másnak osztogatni készülnek. És senki nincs tisztában a következményeivel, ahogy mondod. 16-ra Szia Zsati, na ez az. Emlékszem, mikor tele voltak az újságok olyan képekkel, hogy (tán Szlovákiából érkezett) határontúli magyarok tüntettek Medgyessy miniszterré választása ellen a Kossuth téren. (javítsatok ki, ha nem ott - ennek már nyolc éve) Van ott is olyan, aki nem kér belőle, vagy legalábbis nem most, a saját választásaik előtt kérte volna...itt van jóember, fogja az állampolgárságot. Nem kell?Hámié?

34417 2010.06.01. 17:08:37

zsati: már máshol is jeleztem: majd, ha szavazati jogot is kapnak - ami amúgy MINDEN magyar állampolgárnak, kettős, vagy szimpla , secko jedno, alanyi jogon jár - akkor is csak pártprogramokra tudnak értelmesen szavazni, hiszen nyilvánvaló, hogy egyéni képviselőjére szavazni blődség, nem az ő érdeke, kompetenciája. könnyű kikövetkeztetni, hogy ez kinek az érdeke? hűségeskű, nem?

40751 2010.06.01. 17:40:48

13.-ra...! ...Nefi...! ...sajnos túl vagyok ÉN már azon...! ...és hogy mennyire, ahhoz ide teszek egy linket, érdemes a kommenteket végig olvasni...! http://nol.hu/belfold/20100531-biro_egyes_szam_elso_szemelyben

12513 2010.06.01. 18:09:32

Maga Martonyi miniszter mondta, hogy a szavazati jog megadása "nincs napirenden". Vagy talán "mont nincs napirenden". Biztos igazat mond. Miért is volna napirenden? Majd, mondjuk, 2013 végén. Esetleg akkor, választás előtt. Amúgy szentül hiszem, hogy a 2004-es választást Iliescu szervezte a nagy örmény-román világmagyar segítségével, hogy legyőzze az elnökválasztáson a magyarbarátabb(nak gondolt?) Basescut. Ezért akkor nem szavaztam igennel. Amúgy egyetértek a dologgal, eltekintve az időzítéstől - a szlovák választás után lett volna épelméjű a dolog. Most viszont más, belfideszes trükköt gyanítok a dologban - nagyon hagyják a Torgyán-utód szövetségest villogni. Ha végül is baj lenne a törvényből, bukjon ő bele.

12513 2010.06.01. 18:11:39

Egyébként a nagyobb (1938/40-es) Magyarország térképét a magam részéről hordom, de nem kívül, pólón, hanem belül.

15138 2010.06.01. 18:13:51

22-re Ergo, nem sérted senki érzéseit vele. Én inkább az irodalom olvasásánál vagyok úgy, hogy belebúsulok Trianonba...Jókai, Mikszáth - tele vannak régi magyar városokkal. Hja...értelek én. Megyek már, megnézem magamnak ezt a Martonyit. :)

15138 2010.06.01. 18:15:56

Hoppá, hamar küldtem el. 20-ra, Nantal, mi ez a cikk?? Ki ez a bíró? Esméred? 19-re Szép jó estét a dolgozóknak. :) 18-ra Rasid, általában tudsz mondani olyat, amitől még mérgesebb leszek. Elég, amit én tudok...ha már annyit tudnék, mint te, tiszta ideg lennék. Majdnem. :))

Vasgereben 2010.06.01. 18:59:04

ejsze, ejsze Nefi! megint elővesztek egy ezerszer lerágott csontot és azon csámcsogtok!-:) 1. mintha a nemrégi szavazáson is több ezren szavaztak akik nem Mo-on élnek, de egy sem olyan akinek ne lenne bejelentett lakhelye Mo-on; ez nem zavart senkit eddig? 2. önkormányzati választásokon eddig is szavazhattak az álampolgársággal nem, de tartózkodással/letelepedéssel rendelekzők, személyijük és lakcimkártyájuk alpján; 3. az álampolgársággal rendelkezők, de bejelentet lakhellyel nem rendelkezők eddig is szavazhattak pl. népszavazásokon; 4. az utóbbi kategória számára számarányuknak megfelelően lehet majd esetleg pár mandátumokat kiosztani; 5. nyugdijt eleve nem kaphat senki Mo-on ha nincs meg az itthon ledolgozott régisége. A Romániával anno létező szerződés 2005-ben megszünt! Másokkal meg nincs ilyen. 6. az eü biztositás létét és érvényességét már most is ellenőrzik a háziorvosok és a szakrendelők, kórházak! Mitől is félünk olvtársak? vagy csak riogatunk? fröcsögünk?

40751 2010.06.01. 19:15:20

24.-re...! ...nem különösebben esmérem...! ...de nem is Ő miatta linkeltem be, hanem a kommentek okán...! ...ritka kivétel a mai világban, hogy csupa hasznos kommentet találni, némelyik pedig még akár lementésre is érdemes...! ...és végig olvasva a cikket, nem is gondolható el, hogy micsoda szenzációs kommentek érkeznek hozzá...! ...sokkal többet érnek a kommentek, mint maga a cikk...!

111062 2010.06.01. 19:35:54

Nefi, 1. Ha te ballibsi vagy, akkor vajh hogyan erthetsz egyet sok kerdesben Blocherrekkel? (ezzen mindig jol szorakozom) 2. Ha az aranyokat nezuuk, ahogy te is, akkor vajon miert nem lehet valoban kikialtani a Kolni Kalifatust, ahogy sok nemetorszagi torok szeretne, vagy mondjuk miert nem lehet mondjuk Parizs (te vagy a francias) egyes keruleteit Marokko tengerentuli teruleteive nyilvanitani, bevezetve a torok, vagy marokkoi kozigazgatast? Ugyanez vonatkozik mondjuk Manchesterre, ahol lehetne kis Bombay, vagy mondjuk Peshavar on the Themes. 3. Nem emlekszem, hogy ugydonto nepszavazas volt-e, sde azt hiszem annak is van lejarati ideje. 4. Bizony ketharmaddal barmit lehet tenni, igy szol a torveny. Teccettek volna mast csinalni. 5. Mi azert konnyen pofazunk.

15138 2010.06.01. 19:50:35

Szia Vasgereben, leràgott csont, leràgott csont... másról sem olvasni. Egyébként, nem én vettem elő, hanem OV melegítette fel. Most mitől lett a legfontosabb dolga állampolgárságon gondolkozni? Látni akarta, hogy Ficonak mitől lesz vörös a feje? Jók az érveid. Akkor nem értem, hogy a világ összes állama miért nem osztja az állampolgárságot a folyamodóknak. Vagy miért kötik ilyen-olyan feltételhez (ottlakás, nyelv vagy kultúra, történelem ismerete, etc) De jók az érveid. Mindig örülök, ha olyat hallok, hogy miért NEM kell félnem valamitől. Nantal, jól feldicsértél. :DD Én is a kommentelést élvezem a legjobban, abból tanulok a legtöbbet. Naná. Wesz, ezt én sem értem, már többször megcsináltam Erlauer kedvenc politikai tesztjét - de még mindig balos vagyok.Asszem. Valahol elmentettem, ha akarod, elküldöm. Nekem is röhögnöm kell ezen, és már gondolkoztam, hogy mire odaérek az állampolgársághoz, még a végén UDC-s leszek. :DD A többivel is egyetértek, épp ezt forszírozom. Igen, lassan kikiáltható lesz a Kölni Kalifátus és lesz rá történelmi precedens. A népszavazásról nem sokat tudok, amint az látható, csak csodálkoztam, hogy még ezt nem vetette fel senki - és reméltem, hogy megtudom az okát. Yes, sir, mi könnyen pofázunk. Magyarországról. Te már megkaptad az USA passportot? Az USA-ban van kettős állampolgárság? Nemrég apámnak még le kellett mondania a magyarról, hogy megkaphassa az osztrákot - kérem szépen, a nyugdíj miatt, és amiatt is, mert más elbírálás alá esik az állampolgár és a nem állampolgár. Egyébként itt is, C-permisvel (letelepedési engedéllyel) azonos jogaid vannak majdnem, mint egy állampolgárnak. De csak majdnem. Nagyon nem mindegy!! Utolsóként hozzáfűzöm, hogy tervezem a Mo-ra való visszatérést. :)

ossian 2010.06.01. 19:52:07

25. Vasgereben (látogató) 2010. 06. 01. 18:59" Nem félünk semmitől, te hülye! a kinti, határontúli magyarokért aggódunk, nehogy a magadfajta idióták miatt még nehezebb helyzetbe kerüljenek. Orbán még csak nem is titkolta, hogy belpolitikai haszonért hozta ennyire előre a témát: Nem az érdekli, hogy mi van velük, (határon túliakkal),hanem az,ogy itt mennyit zsebel be belőle. Közlöm, egyszer a tartalom nélküli sódert is megunják az emberek. Nefike: üzenet Wolfnál, a ki a gyűlölködőnél. Üdv:ossi

162767 2010.06.01. 20:01:27

A nemzeti hovatartozás mindenkinek a magánügye - akár a felekezeti vagy nemi hovatartozás. Nem külsöségeken múlik. Soha nem tudnék magamra húzni nemzeti jelképeket - esetleg, ha élsportóló volnék, Olimpián - s nem értek egyet semmilyen kakaskodással, a magyar zászló alatt. Az nem arra való. Továbbá az állam vonuljon ki a magánéletböl - ne tiltson, ne kötelezzen, csak tegye lehetövé.

Vasgereben 2010.06.01. 20:03:21

Nefi, örvendek, hogy legalább az érvek jogosságát elismered!-:) Nos, az európai államok többsége elfogadja a kettős állapolgárságot, ergo oszt is sajátot olyanoknak, akiknek már van ilyen. A pár kivételnél sajátos történelmi okok vannak, s nem magától a KÁP-tól való ózkodás (kivétel Ukrajna, amely orosz lakossait akarja ezzel büntetni). Ergo ez az érved eléggé mellétalált. OV meg csak teljesitette választási igéretét. Azért lett fontos, hogy hamar meglegyen, mert szimbólikus jelentősége volt, a kormány meg amugy sem állt fel még akkor.

Vasgereben 2010.06.01. 20:09:45

ossian, örvendek hogy dicsérsz! Ugyanis esetedben is mindig az ellenkezőjét kell érteni annak amit mondsz/irsz! a külmagyarokért meg ne aggódj, szegények amugy is megvannak verve a saját hülyéikkel (Bugár, Markó et comp.), minek nekik még anyaországi is? Egyébként meg edzettek, 90 év alatt sokmindenen átmentek, amit a hozzád hasonló bősz belmagyarok sohasem tapasztaltak meg. A többi meg a szokásos blabla részedről, okostojás!

Vasgereben 2010.06.01. 20:11:50

jól van tükör, akkor akár szembe is köpheted magad! Mintapéldánya vagy az elnemzetleniedett álliberális tarka marháknak! Gratula!

15138 2010.06.01. 20:35:54

Gereben, ne durvulj, légyszíke, mert elhervadok. Bugár mióta hülye? Azt hittem, ő jó fej. A saját példámkor az észteket tartottam a fejemben - de ha azt mondod, hogy az oroszokat "büntetik" az ukránok, akkor azt úgy képzelem, ahogy én mondtam, hogy nekik kell beolvadniuk, beszélniük az ukránt, ilyesmi. Nem tudtam, hogy választási ígéreteket be szoktak tartani. :)) 30-ra Nekem egyszer kiszedették a hajamból a nemzetiszín szalagot - jelkép-gyalázást emlegettek. Valami ki piros-fehér-zöldet helyenként és alkalmanként még szeretnék is magamon látni, mióta ennyire elterjedtek az ilyen polók, és hát tekintve, hogy külföldi vagyok mindenhol. Ott vagy a legjobban magyar, külföldön. (Nemdebár, Gereben?) Meg még azt is gondolom erről, hogy amíg nemzetállamok vannak, addig ez nem fog simábban menni - ezért nem verem nagyon a mellem, hogy magyar vagyok. Talán még ötven, száz év, és magától megoldódik ez a "nacionalizmus" is. 29-re Ossi, te is így beszélsz Gerebennel? Látom, már ismeritek egymást. Szóval, elhervadok, ha gorombáznak nálam. Olvastam, köszi. :)) Sok fényt kívánok, neked is, magamnak is, meg mindenkinek. :D

wesz 2010.06.01. 20:39:13

Kerdesedre valaszolva, igen allampolgar vagyok, raadasul kettos. Nem, nem kell lemondani, szerintem az orszag fele allampolgar valahol mashol is. A szomszedokkal hogy jossz ki? Tudomasom szerint nekik donto szavuk van az allampolgarsag elbiralasaban. Amugy 3 hete voltam Genfben az EBACE-en, rettenetes ido volt, viszont hatalamas buli volt. Svajc gyonyoru mint mindig es mereg draga. Egy kola a Movenpickben az autopalya mellett 4,50CHF, no refill? Az majd 4,50USD. Amugy a franciakrol meg van a velemenyem de inkabb nem irom le. Csak informacio keppen, kommenteltem az izraeli esemenyek kapcsan es most 20 perccel kesobb nem tudok bejelentkezni. Azert a Moszad marha gyorsan dolgozik ezt el kell ismerni. Azt hiszem kitiltottak, ami letaglozo de azert megprobalom tulelni valahogy.

40751 2010.06.01. 20:40:36

31.-re Vasgereben (látogató)...! "Azért lett fontos, hogy hamar meglegyen, mert szimbolikus jelentősége volt, a kormány meg amúgy sem állt fel még akkor." ...hmm...! ...csakhogy EZ ÍGY, JOGELLENES, a 8.-ban leírtak OKÁN...! ...az meg már csak "NEM JÁRJA"...! ...még OV-nak sem...! ...nem de...?

13250 2010.06.01. 20:42:50

33. Bejelentkeznék én is egy ilyen címre gereb. Azért érdemes lenne arra is figyelni, hogy nem osztatlan a siker a határon túlon, akiket meg te saját hülyéiknek nevezel sikeresen képviselték a helyiek érdekeit, nem úgy mint bármiféle hózentróger csettegető mellényben és szájban nagy magyar.

52511 2010.06.01. 20:55:17

Nefikém! .., most olvastam egy blogbejegyzésben: "Legyél te a JÓZANSÁD HANGJA .... !" - az a népszavazás ÉRVÉNYTELEN volt, ... - ezel a kettősállampolgárosdival ÉN sem értek egyet elvből ... Viszont van egy másik szempont is: - Egész Európában csökken a honos lakosság, s a növekedés csak más kúltúrkörből történő bevándorlással tarható fenn ...., ami azt eredményezi, hogy Némerország lakosságának majd húsz százaléka nem Német származású, de majd tíz százaléka Török, vagy a Francia lakosság majd harmic százaléka fekete és Arab. - ebből máris származnak komoly problémák .... Magyarországnak még megvannak a saját Nemzetbeli tartalékai ... - ezeken is kell a jövőnk szempontjából elgondolkodolózni! ... , meg másokon is ... :))

13250 2010.06.01. 21:03:58

25. Csak hogy a közkeletű hülyeségeket kiszűrjük és csak annak, akinek nem jön még ki a könyökén: nem a kettős állampolgárságról van szó. Abban a dologban Magyarország csak egy dolgot tehet: saját állampolgárságát adhatja úgy, hogy elvárja a másik állampolgárságról való lemondást, vagy adhatja ilyen feltétel nélkül. Nálunk rég megengedő volt a törvény a második, harmadik, stb. állampolgárság tekintetében, sőt rég megvolt a lehetőség a határon túliak számára is a magyar állampolgárság felvételére. A mostani könnyítés, hogy életvitelszerű helyben lakás, bármi érdemi állampolgársági, nyelvi, kulturális feltételek nélkül is lehet olyannak, akinek a felmenői nem önszántukból váltak külföldi állampolgárrá egyértelmű okokból született és nem könnyfakasztó nemzeti együttérzés miatt, és ezt volt is egy ökör, aki egyszer hangosan kimondta. Rászóltak, hogy csitt, mintha nem lett volna addig is nyilvánvaló: a saját határon túli klientúráját akarta Orbán szavazati joghoz hozzájuttatni, ami meg is történt. Ehhez ui. nem kell a törvénybe beleírni, hogy van neki, elég ha befárad az csornai, berettyóújfalusi, eleki polgármesteri hivatalba és bejelenti magát egy nemzettárs vagy pártiroda címére. A kutya nem nézi ezután, hogy lakik-e ott, amikor össze kell állítani a választói névjegyzéket. Szavazáshoz meg már be se kell az országba fáradni. Hogy közben rásegítettek Slotáék bennmaradsára a szlovák parlamentben, hogy újra lesz jó hivatkozási alap a szlovák és román magyar ellenes politikára és lassan sikerül pestisessé nyilváníttatnunk magunkat, colateral damages. Miközben nem segít a helyben megmaradáson és a helyi érdekképviseleten semmit. Mellesleg, kis szerencsével még rá is cseszhetnének, ha be akarnák tartani a törvényt, mert ezzel éppen a magyarellenes román és szlovák is könnyen veheti az akadályt és beszólhat, beleszólhat a magyar politikába. Ettől ez a törvény csak akkor véd, ha a saját maguk állította szabályokat megszegve orra lesz a hivatalnak arra, ki a jó állampolgárságért folyamodó, és ki nem? Igaz, a szabályokat másban is csak másokkal fogják betartatni, úgy hogy ez nem ügy.

Vasgereben 2010.06.01. 21:11:28

Bo, semmibe sem kerül! Te már jópár hozzászólásoddal, blogoddal sokszorosan kiérdemelted! Még nem kaptad meg? Trehányak azok ott a HÜH hivatalban!-:)) Mivel nem ismerrsz,jó lene, ha nem okvetelnekednél! nem véletlenül tartom Bugár olvtársat nemzetárulónak (mai szöpése: nem venném fel a magyar állampolgárságot, mert nem akarok rossz példával előljárni..."), Markó olvtárs meg az anyját is eladná társaival együtt, hogy hatalomban maradhasson! Persze, mert a havereknek, rokonoknak bőven jut zsiros funkció, mig a mezei romániai magyar meg szívhatja a fogát....

Vasgereben 2010.06.01. 21:15:38

Bo. ezt a nemzet/hazáruló dumát már sokszor elpróbáltátok sózni! mond a drágalátos Fletódnak, ő úgyis nemmel szavazott, ahogy te is azt tetted volna a helyében....úgyhogy maradok a véleményemnél: bolond lyukból bolond szél fúj.....

13250 2010.06.01. 21:22:37

Mindig érdemes veled vitába szállni, gereb. Megalapozott, sokoldalú, magvas hozzászólásaid vannak. (röhögök)

Vasgereben 2010.06.01. 21:24:29

Bo, miért is nem csodálkozom? Én ugyanis nevetni, kacagni szoktam. A bunkók röhögnek! capisci?

10417 2010.06.01. 22:23:35

A 4-re és a 6.-ra (mert nem tudom megállni...) Nem érvénytelen volt, hanem eredménytelen. Az Alkotmány ezt mondja: 28/C. § (6) Az ügydöntő országos népszavazás eredményes, ha az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele, de legalább az összes választópolgár több mint egynegyede a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott. (Meg ezt is mondja: 28/C. § (3) ...az eredményes népszavazás alapján hozott döntés az Országgyűlésre kötelező.) Itt pedig a népszavazás végeredménye: http://www.eu-parlament.hu/nepszav04/main_hu.html (Azokat a sorokat tessék keresni, ahol azt látni, hogy "igen/nem választ adott az összes választójogosult ... százaléka")

52511 2010.06.02. 00:38:20

44. KapitányG Igen .., így pontos a kifelyezés .... Eredménytelen ... :))

15138 2010.06.02. 08:38:01

44-re Akkor ha eredménytelen volt, nem kötelez senkit semmire. Kiváncsi lennék, hogy aki nem ment el, az tanácstalanságból vagy a felelősség-vállalás el nem vállalása (jaj, bocs) miatt maradt otthon... Mindenesetre, OV az eredménytelenség és a két-harmad miatt megteheti, amit tesz. 40-hez Gereben, akkor nekem Bugár marad szimpatikus, mert osztom a véleményét. 39-re Jól értem, hogy OV szavazatgyűjtés érdekében osztja a nevünkben az állampolgárságot? Na, ez egy logikus dolog, Bo. CSak felháborító. 38-ra A Ny-Európai bevándorlási nyavalyákat a saját bőrömön érzékelem. Azt mondják, tény, hogy a demogr. csökkenés miatt jó, ha bevándorolnak. De közben a fiatalok között 20 % feletti a tartós munkanélküliség, ha 45 felett veszted el az állásodat, de sok reményed legyen, a munkanélküliségi ellátásokat szigorítják és csökkentik, a nyugdíj-korhatárt emelik. Ez csak a gazdaság - a további kulturális és politikai gondokkal ugyanígy nem tudnak mit kezdeni. És épp Fro máris szigorította a bevándorlást, a menekült-státusz megadásának feltételeit, toloncolja kifelé a papírnélkülieket - persze nem azokat, akiket ki kellene, hanem akiket meg tud fogni, a rendesebbjét, amelyik feketén dolgozik, és nem drogot árul, maffiát játszik, vagy csak éldegél a fű alatt. Családokat szakítanak szét, amivel megint okot adnak a jogos elégedetlenségre - de hát senki sem tökéletes...

15138 2010.06.02. 08:40:14

35-re Wesz, néha segít, ha a cookies-kat (jaj) kitörlöd - én sem mindig tudok feljönni, csak ha feláldozom a gépem betanult jelszavait. Bár...legyen MOSZAD. :DD (nem vagyunk mi olyan fontosak)

40751 2010.06.02. 12:33:44

Nefi...! ...hmm...! ...ez a kérdéskör, oly széles spektrumú, hogy még több kommentbe sem fér bele...! ...azonban - gyakorlati - JOGI ESETEKKEL az alábbi link bőven szolgál...! ...meggyőződésem, hogy ezek az országgyűlési képviselőknek - a törvény módosítás megszavazásakor - ezekről a linkben ISMERTETETT esetekről, halvány lila "ándunguk" sem lehetett...! ...de még az INDÍTVÁNYOZÓKNAK sem...! ...nagyon érdemes VÉGIG OLVASNI...!!! http://pocakosgondok.blogspot.com/2010/05/allampolgarsag-vs-kettos-allampolgarsag.html

15138 2010.06.02. 12:44:39

Nantal, köszi a linket, kicsit ott is ragadtam, van egy pár poszt még ott, amikben a Népszabi is érintett.

40751 2010.06.03. 01:18:29

...Nefi...! ...bocsi...! ...elveszem az idődet, a "gazdálkodástól", de jó szívvel tettem, merthogy a JOGI "keretek" akár személyesen is érinthetnek, stb...! ...igen, van ott más, érdekes eset is...! ...:)))...! ...látom, nincs bajod az éles látással...!!! ...:)))...! ...meg aztán, "jó helyen van" ez a link, NÁLAD IS...!

40751 2010.06.04. 03:46:57

...Nefi...! ...teszek ide egy másik, igen alapos és éppen aktuális linket...! http://pocakosgondok.blogspot.com/2010/06/versailles-es-trianon-madartavlatbol.html
süti beállítások módosítása