Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Félelem a sírig?

2011. augusztus 05. - Vörös Nefelejcs

Volt, mikor még nem féltem semmitől.

Volt, mikor még nem féltem semmitől.

O. azzal jött haza, hogy beszélt egy régi barátjával, névnapilag. Eddig nem tudta, de az illető másfél éve munkanélküli - családos, egy gyerekkel. És még egy közös barát is elvesztette a helyét, egy éve ő sem talál semmi munkát. Nála is két gyerek. 46 évesek.

Az én barátaim közül is két munkanélküliről tudunk, de ha szétnézünk a családban vagy az ismerősök közt, akkor hihetetlen, de minden második vagy munkát keres, vagy már volt munka nélkül. És csak utána meséli...

Mi, akiknek van munkánk, féltjük. Mi, akiknek van gyerekünk, szorongunk, hogy lesz-e nekik is. Ha az ember elnézi a munkanélküliség számait, itthon, külföldön, összeszorul a torka. És még csak nem is hálás beszédtéma: lehet róla beszélni, oldani a görcsöt, de igazán segíteni nagyon ritkán tudunk egymáson. A félelem is visszatart: ki mer erről nyíltan beszélni a munkahelyén? Csak azok, akiknek az állása már nem biztos. Akiknek már nincs vesztenivalójuk. Ők, csak ők mernek szólni, hogy NEM. Ez nem így megy, nem elbocsátásokkal.

Az egyetemen úgy tanítják, hogy kellő számú elbocsátással meg lehet menteni a céget, amely ha túlélte a krízist, akár több embert is foglalkoztathat utána. Rendben, logikás. Aztán hallom, hogy Németországban a legtöbb helyen nem küldtek el dolgozókat, hanem ugyan csökkentették a munkaidőt és a fizetést, de együtt vergődtek zöldágra, míg a német gazdaság oda nem jutott, ahol most van - az egyik legerősebb Európában. Hah, szóval így is lehet.

Azt is tanítják, hogy a munkanélküliség szükséges valami, mivel ha nem lenne, az emberek ellustulnának. Az a bizonyos "verseny", ami a gazdaság egyik mozgatórugója, eltűnne a félelem nélkül.

Ezek manipulálnak! Állandóan, minden területen, mindannyiunkat. Félelemben tartani azért jó az embereket, mert akkor könnyebben lehet terelgetni őket. M. Crichton írja az egyik könyvében (State of Fear), hogy mikor eltűnt a szovjet veszély, gyorsan kreáltak másikat.

Rövidre zárva: félnünk kell, hogy elveszíthetjük a munkánkat, a házunkat, a pénzünket, a nyugdíjunkat,  a párunkat, az egészségünket, az életünket, a békét, a vizet, a bolygónkat, a Napot.

Pukkadjanak meg a média-diktátorok, a politikai diktátorok, vagy diktáljanak mást. Mert én abbahagyom. Én már nem tudok tovább félni. Vége, fini, konyec. END. Juszt se, dafke, punktum.

Holnaptól csak jó dolgokkal törődök.

Csak munka legyen. És egészség.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr938289400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

193225 2011.08.05. 12:04:12

Apámnak egyszer mondtam, még az átkosban, hogy szükség lenne munkanélküliségre, mert mégiscsak,.... Felháborodva adtam elő, hogy mennyire helytele. Az apám csak nézett rám, szótlanul Aztán csak annyit mondott, hát bizony régen én is voltam munkanélküli. És ma már tudom, hogy fiatalság, bolondság. Hogy én milyen fiatal volta és nem is csak bolond, egyenesen HÜLYE. :))

15138 2011.08.05. 12:10:03

Az ember sok mindent mond... fiatalon és öregen is. Aztán megváltozik a véleménye. :) Fiatalon meg bátrabb vagy, "okosabb", és főleg, még nem éreztél sokat a bőrödön. :)

23353 2011.08.05. 13:09:39

Kedves Nefelejcs, tudom sokan felnek. En is feltem annakidejen de ma mar nem. 68 evesen meg mindig dolgozom, sajat elhatarozasom szerint a 70.-be megyek nyugdijba. Es mehetnek most is csak szeretem a munkamat. De eletemben 1 szer kaptam felmondast es megegyszer maskor ereztem hogy jonni fog, szoval elotte leleptem. Szerintem kis felelem talan nem art. Kis munkanelkuliseg, 5%?, hozzatartozik a kapitalizmushoz. Mert ha nem felsz hat elofordulhat (nem torvenyszeru) hogy kevesbe torodsz a munkaddal. Es az nem jo.

193225 2011.08.05. 13:13:28

Little, én is azt hitte valamikor.Aztán ha a gyereked kér valamit és neked nemet kell mondanod,..... aztán már soha nem tudod pótolni a hiányt, mert.... Kétszer nem léphetsz ugyanabba a folyóba.

78126 2011.08.05. 13:37:04

Nemrég mondta egy hajléktalanokkal foglalkozó intézet vezetője, hogy nálunk demonstációs céllal nem oldják meg (merthogy lehetne!) a hajléktalankérdést: hogy lásd, csak egy hajszálon függ, hogy te is oda juss. Tehát FÉLJ és ENGEDJ - mindennek! Igazad van, már csak azért se!!!

15138 2011.08.05. 14:02:41

3-ra Little, eszembe jutott a régi vicc: "én is féltem, míg éltem". :) Kedves vagy, de én már beteg vagyok a féléstől. Felmondok. 4-re Emilke, na, az még külön téma, hogy a gyereknek nemet mondani... 5-re Anemone, :) vissza szeretném kapni a fiatalkori bikkfa-fejemet.

23353 2011.08.05. 14:33:11

re 4. Shakespeare 2011. 08. 05. 13:13 Emilke bocs de nem ertelek. bennem van a hiba. Kisse vilagossabban... mi a valaszod? Melleseleg ha jol tudom orvos vagy. Ez az egyetlen foglalkozas ahol nincsen munkanelkuliseg!!!! Elgondolkoztato nemde?

15138 2011.08.05. 15:05:39

Little, én is kiváncsi vagyok, mit mond erre Emilke (a lányom orvosnak készül) Még eszembe jutott, hogy bár a legközelebbi és legnagyobb félelem a munkanélküliségtől van, mi legyen a többivel, amivel ijesztgetnek?

193225 2011.08.05. 15:11:12

Így gondolod? Lehet. Persze semmi sem biztos.

192385 2011.08.05. 15:20:17

Nefi hianyoztal, mar nincs semmi olvasnivalo itt. Egyetertek veled, ugyanakkor Amerikaba be se tedd a labad. Itt nincs ssemmifele socialis halo, felmondasi ido, vegkielegites. Ha felmondanak, akkor kozlik veled, mire visszamesz a helyedre a biztonsagi ember mar var, osszpakolod a cokmokod, oszt jonapot. A munkanelkuli segely az ehenhalashoz se eleg, Floridaban 99 hetig kaphatsz mondjuk 5,000USD elozo havi jovedelem utan heti 275USD-t, amibol meg adoznod is kell az ev vegen, bar 2500USD-ig adomentes. A gyerekeidet pedig erossen orientald, megfontolva,hogy mik azok az allasok, ahol mindig lesz munkahely. Szerintem ilyen a konyveles, orvos, altalaban az egeszsegugy, specialis mernokok mint alagutfurok, vagy specialis gep tervezok (ha mar Svajcban vagytok), esetleg a mubutor asztalossag, ha specializalodik valaki antik restauralasra. Irjal tobbet, jo hetveget.

60145 2011.08.05. 15:22:18

A biztonság attól függ, mennyi marad a kötelező kiadásokon (önfenntartás, családfenntartás, képzés) felül minden másra, például munkanélküliség esetére takarékoskodásra, biztosításra. A hazai bérekbe ez utóbbi hagyományosan nincs bekalkulálva.

58395 2011.08.05. 15:38:02

Nefelejcs, ne félj, ha egyszer elkezdesz félni, már az övék vagy... Kétszer voltam munkanélküli, mindannyiszor próbáltak megtörni, csak már "kinőttem" abból a korból hogy tudjanak... Egy biztos, ha egyszer az ember volt munka nélkül, és családja van, olyan aki nem tud még önállóan gondoskodni magáról, az akár meg is alázkodik, akár a becsületét is veszni hagyja, hogy a felszínen maradjon... De nyugi, eddig mindig eljött a pillanat, mikor a tömeg azt mondta elég...elég...! Azt hiszem sokan vannak akik ezt a pillanatot elodáznák, de nem tudják. Akkor azok lesznek előnyben, akiknek nincs vesztenivalójuk...

14742 2011.08.05. 15:44:10

Volt idő, amikor én is féltem a munkanélküliségtől. Viszont nálunk van végkielégítés, úgyhogy a munkaadó is meggondolja, felmond-e a régi dolgozónak. Nefi, viszont az sem volt normális állapot, hogy a beosztottamtól jószerével nem kérhettem számon a munka minőségét, mert 2 kapuval arrébb még magasabb bért is kapott.

15138 2011.08.05. 15:55:51

9-re ami azt illeti, eszembe jutott pár orvosi krimi és a dr House és rájöttem, hogy van munkanélküli orvos, ha a világnak nem is eben a zugában 10-re Szia, Wesz :), speciel, könyvelő is vagyok. :)) Gyakorlott könyvelőt keres mindenki, nahát. A többi stimmel, azért vagyok én itt és nem ott. A te idegeid biztos nem ilyen gyengék, mint az enyéim (irigyellek érte) De mindenképp köszönöm a tippjeidet, nem árt az én fejemben levőkhöz hozzáadni még ilyen jókat. 11-re Atlasz, mióta látom, hogy mennyi egy svájcis meg egy francia meg egy magyar órabér ugyanazért a munkáért, még annyira sem értem ezt a "nincsen belekalkulálva" - mondást. 12-re Kokó, ez sem megnyugtató... mikor azt sem tudod, hogy melyik oldalon állsz, mikor egy országban sporttá vált egymás lekomcsizása, lefasisztázása, ráadásul kb. hasraütős alapon, egy mondatért, egy szemszínért - és még azt sem mondhatom, hogy azon az oldalon szeretnék állni, aki üt és nem amelyiket ütik. És akkor még mindig marad a világvége :) 13-ra Nem, az sem lehetett normális állapot. Ha lelkiismeretlen munkáért is megkapták a fizetést. Nekünk is kéne olyan végkielégítés. De csak olyanoknak adják, akik amúgy sem szorulnak rá. (illetve, mit is mondok: Egerben, mikor a Dohánygyár bezárt, a népek, szolgálati időtől függően, megkapták a végkielégítésüket, talán, ha jól tévedek, az általános az egy éves bruttó fizu volt - volt egy évük munkát találni, csak hát Egerben az nem olyan könnyű, sokan el is mentek)

15138 2011.08.05. 15:56:52

13-re Lehár, most esik le: neked nincs mástól félned? Úgy képzelem, hogy nálatok nem a munkanélküliség a legnagyobb mumus...ha nem indiszkréció.

14742 2011.08.05. 16:04:29

Nefi, a végkielégítést nálunk a ledolgozott évek számából+fizetésből számítják ki és létezik a "védett kor". Nevetni fogsz, nem olyan tragikus a helyzet, mint ahogy azt a sajtómunkások láttatják.:))

58395 2011.08.05. 16:15:28

Nefelejcs, nem azért írtam, mert én áhítom, azt a megoldást. Na, az lenne csak igazán rossz mindenkinek... Azt szeretném, hogy idejében ismerjék fel a helyzet tarthatatlanságát, mert akkor még lenne, lehetne békés átmenet... Tudod, a porig alázottak nem válogatnak az eszközökben, személyekben...

78126 2011.08.05. 16:25:19

Volt egy sváb zöldséges néni(m), akivel időről-időre meghánytuk-vetettük az élet dolgait. A végtelen bölcs és jó asszony nem ismerte az elégedetlenséget, az indulatot, az elkeseredést, csak a munkát. Az ő szemében ennek volt értelme. Egyszer kissé kifakadva "világosított" föl, hogy a nyugdíj még csak nemrég óta létezik, az ő nagyszülei dolgoztak, míg mozdult a kezük! Mit elégedetlenkedünk?!... Igazsága volt! Előbb nem akartam írni, de jót tesz az embernek az is, ha vállalkozó, mert az semmire nem számíthat. Ez szabaddá tesz, határtalan bátorságra és kitartásra serkent. A munkanélküliséget meg sem érzi! :D Egyedüli fix pont az életében : a korrupció és a véletlenszerűen betoppanó megrendelés. (Márminálunk, babám!) Na, ettől erősödik a bikkfa-fej! :)) Nem féltelek, Nefi!!!

58395 2011.08.05. 16:25:36

Weszára hivatkozva, Amerikában sem olyan jó a helyzet, ők is most fizetik ki azt a nagy különbséget, amit prezentáltak, mikor még fennállt a másik világrend is. Most derült ki hogy a nagy katonai és ipari, gazdasági fölény csak lufi volt, és örülhetnek hogy csak leeresztett, és nem kidurrant... Eladósodtak, a nagy versenyben, és már csak a nagyság látszata maradt ott is...

15138 2011.08.05. 17:58:16

16-ra Lehár, ilyet ismerek, a SZU-ról is mindenki azt hitte itthon, hogy pokoli, közelről meg nem volt rossz. Mikor meg a puccs volt, én rémüldöztem, az ottaniak meg írták, hogy ugyanaz van, mint eddig. :) 17-re Kokó, tudom, hogy békés vagy... de itt vannak az arabok, azoknak tele lett a hócipőjük, gondolom, azt élik meg, vagy olyasmit, mint mi Európában a 48-as forradalmakkor. Egyelőre nem lett jobb nekik, igaz, még csak egy félév telt el. De nagyon véres jelenetek voltak, vannak. És igen, akinek nincs mit veszíteni, az az igazán veszélyes. Ezt remélem, tudják "nagyjaink". 18-ra Érdekes dolog "maszeknak" lenni. Eleinte azt mondtuk, nincs bátorságunk az önállósághoz. Manapság meg már a fene tudja, hogy ki a bátrabb, aki más kezébe teszi a sorsát, vagy aki maga dönt. Már mindkettőnek megvan a rizikója. Nem vagyunk az a nemzedék, aki jó vállalkozó lenne - és amíg ezt hisszük magunkról (a férjemről és magamról beszélek), addig ez biztos így is marad. :) Titeket csodállak. 19-re Ma kommenteltem Zsuzsánál, hogy a tegnap esténket az jelezte ki, hogy láttunk egy párperces hírt egy Las Vegas-i iskoláról, ahol a tanárok azt vették észre, hogy az ebédről viszik haza a gyerekek a ketchupos zacskókat. Levest főzni. Az összes gyerek 85%-a hajléktalan családból érkezik, az iskola eteti és ruházza őket... siralmas, és hát persze, ijesztő. Wesz, ha még visszajönne: nagyon általánosító nézet az, hogy most kell megfizetni az eddigi hitelek árát? És hogy nem csak a szocialista vezetés volt hajlamos nem kellően előretekinteni?

14055 2011.08.05. 19:37:12

Igazad van, helyes, pukkadjanak meg :) Néztem ma vacsora közben a híradót, persze a válságról beszéltek, még pedig úgy, mintha ez egy természeti csapás lenne, tőlünk független erők kénye kedve.. Pedig hát ezt mi csináljuk, csak tőlünk függ, csak rajtunk áll. Nagyon csúnyákat mondtam miközben megnyomtam a piros gombot, hogy na ebből elég! De az emberek nem értik, és valóban félnek, és az az állat, amelyik fél, az bizony támad.. Ember embernek farkasa.. emlékszel erre?

15138 2011.08.05. 19:49:12

Emlékszem hát. Nem is lehet elfelejteni... Egész jó dolog lenne a világ, ha nem kellene félni. Eddig csak a szoc-ban nem féltek a népek. (legalábbis én nem féltem)

23353 2011.08.05. 20:07:09

22. Nefelejcs (szerkesztő) 2011. 08. 05. 19:49 Hat masok feltek: ha Szabad Europat halgattad, ha egy politikai viccet mondtal, ha azt mondtad valakinak hogy utalsz oroszul tanulni, meghallotta-e mas? ha a partitkarnak nem voltal szimpatikus, ha szuleid "osztaly idegenek"-nek volt minositve...hogyan kerulsz be az egyetemre? ha utlevelet kerelmeztel Jugoba...megkapod-e? A hataron lengyelbe szalamit vittel ki, lepedot hoztal be lekapnak-e? Pofan vag-e a rendor mert nem szereti az arcodat es farmernadragban vagy, es rock and roll-t hallgatsz?

wesz 2011.08.05. 20:18:11

Szia Nefi, latod megint irtal valamit es mar 200 felett van az olvasottsag, ertelmes emberek ertelmes kommenteket fuznek hozza, meg csak vita se igen van. Azaz lehetne mas is ez a blog, csak a jo emberek nagy resze elment. Gyozott a kozepszer. Na mindegy. Nem egyaltalan nem altalanosito, ugy nagy altalanossagban igaz is, csakhogy. Penz van dogivel, most is a piacon van, csak mozog. Lehet, hogy a tozsdek zuhannak, nehez hitelhez jutni, a kamatok a beka popoja alatt, ugyanakkor tekints ra sajat valutatokra, ami menekulo valutanak szamit, vagy az aranyra, mindketto erteke, azaz a keresleti ara a csillagokban. Az amerikai, ugynevezett 401K-kban, ez a sajat nyugdij elotakarekossagod, mert a Social Security-tol turot se kapsz, ezer milliardok mozognak. Ugyhogy a penz se tobb, se kevesebb nem lett, csak mozog. Szerintem az egesz bizonytalansag es piac instabilitas nem mas mint lelektan. Sok ember ijedezik, donteseket hoz, elad es ha sokan teszik, akkot dol a tozsde, mint tegnap a DOW. Amerikat sokan "feltik", meg irjak, hogy tokig el van adosodva, igazabol olyanokon vitatkoznak, hogy emeljek-e, jobban mondva eltoroljek-e az ado kedvezmenyeket 250,000USD eves jovedelm felett. Ez per szemely ertendo, mivel a csaladi adozast is valaszthatod, akkor 500,000USD eves jovedelemrol beszelunk. Azert amig ilyeneken vitatkoznak, akkora nagy baj nincs. Szinten nem az allamadossag nagysaga az erdekes, hanem, hogy a Social Security (nyugdij), valamint a Medicare (allami egeszsegbiztositas 63 ev felett) tesz nagy terheket a koltsegvetesre. Es akkor az europaiaknak, 15% Soc. Sec / Medicare befizetesrol beszelunk, amibol 7.5% a munkavallaloe, 7.5% a munkaltatoe. Egyszoval amerika eseteben van meg tartalek dogivel. Most nem mennek bele az amerikai hulyesegbe az allamadossag plafon ket haz altali limitalasaba, de ez olyan, hogy a kongresszus meg a szenatus elfogad egy koltsegvetest 100 forintrol, amihez kell 75 forint kolcson, aztan hoz egy masik torvenyt, hogy csak 50-et lehet felvenni. Eleg nagy allatsag, de senki se tokeletes. Jo hetveget.

11951 2011.08.05. 20:34:18

Szia Nefelejcs! Bocs,hogy a saját nyomoromat mesélem,de nálam ez most nagyon talált..... Tudod,hogy tűzoltó voltam,majdnem 25-évet szolgáltam és most el akarják venni a nyugdíjamat...Mikor eljöttem,én volta a legvénebb az egész laktanyába....Aki az idén betölti az 57-et azt békén hagyják.....Én majd csak márciusba leszek,szaros három hónap... Csak azt nem tudom mihez kezdek,ha megteszik,mielőtt tűzoltó lettem (a 80-as években),kamionoztam itt belföldön,de nem hiszem,hogy képes lennék megint azt csinálni.... Most várok,mint a jó gyerek,és félek....

15138 2011.08.05. 20:49:28

23-ra Little, te idősebb vagy nálam, tudod. Az én életemben, az én környezetemben soha ilyen nem volt...én elhiszem, hogy ti (most Weszre gondolok) mást éltetek át, de nekem soha semmi negatív tapasztalatom nem volt. Ebből indulj ki, ha velem beszélsz. :) 24-re Na Wesz, ezt még emésztenem kell. :D A felét sem értettem. Úgy érted, hogy a szenátus ellenére is fel tud kelni a gazdaság? (már nálunk is elkezdték szidni a politikusokat - még csak ott tartanak, hogy nem törődnek csak a választásokkal, de eddig ez sem volt) 25-re Jaj, Zsati, dehogy baj, ha még itt sem beszélhetnénk a saját nyomorunkról, akkor tényleg nem tudom, mit csinálhatnánk. Nagyon ki vagyok bukva azon, amit a tűzoltókkal csináltak (hozzáteszem, hogy nem csak velük, aki ezt nem látja, hogy velük kezdték, de ki tudja, hol állnak meg, az vak vagy fideszes) - egyszerűen már ott megáll az ész, hogy valamit húsz évre visszamenőleg meg lehessen változtatni, mert ez egyszerűen jogtalan. Nagyon remélem, hogy valami érdekvédelmi szervezet el fog menni, ameddig kell (Strasbourg vagy Bruxelles) és nem hagy titeket... Ne félj...bakker, kihűlt a szívem ijedtemben, hogyne félnél.

11951 2011.08.05. 21:12:52

26. Nefelejcs (szerkesztő) Jól gondoltad,ugyan is most léptem be a BRDSZ-be,mert ők képviselik az ügyünket,és azt ígérték.hogy Strasbourgig is elmennek,bár tudom,hogy isten malmai lassan őrölnek.... A remény hal meg utoljára (szokták mondani)....

78126 2011.08.05. 21:21:27

Nefi, a félelem hasznos is tud lenni - most tanultam! :)) Szóval van az a fajta félelem, ami nélkül életveszélyben lennénk állandóan, ha nem működne (pl. vonatsínek közt sétálni anélkül a gondolat nélkül, hogy mi van, ha nem hallom meg a kattogást?...) És van a romboló, a szorongást okozó, ami "csak"(?) önismeret/bizalom hiányból fakad. Ehhez jól társul a manipuláció, tudják is a nagyok, ezért igyekszenek jó sötétben tartani bennünket. A kettőt egyértelműen szétválasztani tudni, az már valami! A rizikó mindenben ott van, mégsem az a lényeg, hogy melyik "rossz közül" válasszak, hanem, hogy azt válasszam, amiben a kockázat is, a bukás is inspiráló és előbbre visz. Magyarán, amiben él és szárnyalni tud a személyiség, a nehézségek ellenére is!!

23353 2011.08.05. 21:29:37

Kedves Nefelejcs. Az en "szoci" elmenyeim 1969-ben fejezodott be amikor is Jugon keresztul mint friss naszutasok leleptunk Olaszba. Sokaig, kb 10 evig nem tudtunk hazalatogatni mert feltunk hogy bezarnak "illegalis eltavozas" cimen. Tisztaban vagyok azzal hogy 69 es 89 kozott a helyzet javult, legnagyobb meglepetesemre, az akkor mar egyedul elo apam is megszerette Kadar-t. Na ez talan tulzas...de azt mondta hogy "egesz jol csinalja a dogokat." Talan errol az idorol emlekszel te en meg 69 elottirol. Arra emlekszem hogy egyetem utan munkat talani nem volt problema. Itt meg ahol en elek ez neha problematikus a fiataloknak. Meg munkanelkuliek se voltak. De persze ez a "fool's paradise" volt.

163684 2011.08.05. 21:38:18

sokan félnek, hogy van ugyan munkájuk, de nem bírják a törlesztő részleteket fizetni, nincs munkájuk és nem bírják a részleteket fizetni...ááááááááá....minden a pénz körül forog, szinte már az sem igaz, hogy csak egészség legyen, sokan inkább azt mondják, hogy pénz legyen... van egy olyan mondás is: jobb félni,mint megijedni

wesz 2011.08.05. 22:46:26

Nefi, irtam, hogy a dolog kicsit bonyolult,nekem is bele tellett egy kis idobe, amig teljesen kiismertem magam. Kar roviden magyarazni, mert az amcsik agya teljesen maskeppen mukodik mint az europaiake. Egy pelda Hosszasan kellet elmagyaraznom, hogy az egeszsegbiztositas es gyogyitas europaban nem privilegium, hanem alapjog. Itt ha volt valami betegseged es nincs munkahelyed, ahol adnak biztositast, a maszek biztositok siman visszautasitanak, ami neked dupla veszteseg. Egyszer te teljes arat fizetsz az orvosnal, mig a biztosito a ""negotiated price""-ot, ami sok esetben a te teljes arad egy tizede. De ok ezt termeszetesnek veszik, ezert volt valosagos forradalom az Obama care torveny kiharcolasa. Megegyszer gratulalok, hosszu hetek ota a legjobb tarsalgast tudtad osszehozni ezen a feluelten, ami azert manapsag nem semmi.

14055 2011.08.06. 06:37:05

Nefi, elgondolkodtam ezen a félelem dolgon, nem a sírig, azon túl is, a félelmünk túlél minket, gyerekeinkre és unkáinkra hagyjuk félelmeinket, alig kitörölhetően.

professzor 2011.08.06. 06:42:32

Nos ezért jobb az orosz és keleti fejlődési modell. Nem engedi a polgárt, még a középosztálybelit sem ,akár ideiglenes tulfogyasztásra. Igy aztán egy megszokott vagyonnövekedési ütem mellett alig veszi észre,ha időlegesen elveszti jövedelmének egy részét. Ti arrafelé sokkal jobban éltek,mint azt a teljesitményetek indokolná. Tudjátok ezt jól és rettegtek. Féltek attól a közegtől ,amelyre saját akaratotokból voksoltok. Na látod ez a nem normális Nefi. Ami pedig a szakmákat illeti. Az élet folyamatos kihivás. Én negyven éve tanulok és még ma sem álltam le. Hatvan évesen februártól egy teljesen uj közegbe szervezem át az életem és szakmai köreimet. És? Nincs ebben semmi uj a mai világban. Aki élni akar az folyamatosan teremtse meg az ahhoz sziükséges teljesitmény alapjait. Rinyálni a temetőben szoktam.Ott szabadjára engedhetem könnyeimet....DDDDDD

professzor 2011.08.06. 06:54:24

Lányom és vejem végleg kitelepültek otthonról Ciprusra . Ők még féltek. Ma már nem félnek...DDDDHavi közel ötezer euróból meg is tehetik.Ehhez persze kellett az a háttér is ,amelyet segitségemmel közel egy évtized alatt épittettek ki maguknak. Ma már nincs okuk aggodalomra. Egy olyan világban élnek, ahol a napi rutinkiadásokon tul semmi extrém nincs. A klima és helyszin csodálatos. Mit tesz ilyenkor a gondos nagypapa? Keres magának is egy helyet arrafelé. Nos februártól orosz-ciprusi és egyéb érdekeltségü ,nyugodtan mondhatom,hogy a felső kategóriába tartozó ipari konszern irodájának vezetését vállaltam el a szigeten. Régi off-shore kapcsolat. Husz éve már dolgoztunk együtt a cég akkori munkatársaival. Három évre vállaltam a dolgot. Aztán jöhet a megérdemelt pihenés a hozzá szükséges attributumokkal. Mitől féltek ? Magatoktól? Egymástól? Minek?Nincs meg a szükséges végtagszámotok, agyatok perforálódott? Vagy mi a gond???????DDDDD

204326 2011.08.06. 08:17:53

A félelem Így irányítják a világot Mézesmadzag és korbács

104422 2011.08.06. 09:09:26

Szia Nefi! Kommentet írtam, de túl hosszú lett, feltettem posztnak... Örülök Neked... B.et

169437 2011.08.06. 10:20:40

Gratulálok az íráshoz. Igazi nefis alkotás :) Itthon is így gondolkodik az emberek többsége. Nem akarnak rettegni, félni, éhen halni. Ezért ha lassan is, de leszámolnak a démonaikkal és azok hazugságaival.

15138 2011.08.06. 11:22:20

27-re Szurkolok, Zsati, és ha alá kell írni valamit... (itteni szokás) 28-ra Anemone, csak az a baj, hogy ha már egyszer rátanultál a szorongásra, akkor minden hülyeségtől is félni kezdesz, amitől még fiatalon, "normálisan" nem féltél. A fiatalok lehet, hogy azért annyira közömbösek manapság, mert ezzel védekeznek? 29-re Little, mindez nem változtat azon a tényen, hogy nekem meg az az összehasonlítási alap. Ebből a szempontból jobb a mai gyerekeknek, vagy mindenkinek, aki egy rendszerben élt csak, mert nem hasonlítgat (bár igaz, hogy ha a "rossz" után a "jó" jön, akkor legalább tudod becsülni. :)) 30-ra Emmi, szia. :) Jobb félni, mint megijedni...csak kimerítő. :) 31-re Wesz, van egy kolléga, aki oda ment vissza, és még mindig tartjuk a kapcsolatot (és még ráadásul tornádós környéken is lakik, úgyhogy ha jön egy tornádó, megy egy mél) - ő szokott magyarázni, ha valamit nagyon nem értünk. Igaz, ég és föld a két kontinens. :) Kösz. 32-re Zsuzsa, ez még nem jutott eszembe. Kösz, megnyugtattál. :D 33-ra Prof, én már nagyon keveset tudok a oroszországi dolgokról, pedig a legjobb barátnőm orosz, de egy évben csak egyszer megy haza. Ő mesélget, de az nem ugyanaz, mint ott élni. Azt nem gondolnám, hogy a magyarok jobban élnek, mint érdemlik, de azt igen, hogy hagyományosan panaszkodóbbak, mint a környéken bárki, az oroszok meg ebben mindig is nagyok voltak, a legnagyobb baj esetén is "normálna" és "nye iméj szta rubléj" elvannak a barátaikkal. Ezért mindig is irigyelni fogom az orosz mentalitást. Az állandó tanulás oké, ha a saját szakmádat érinti. De nem vagyok híve annak, hogy egyfolytában át kellene képezni magunkat. Pláne, ha utána sincs munka - van négy különböző diplomám (oké, két nyelvtanári, de ott a külker és a könyvelés is). Ezzel, mivel fizettem értük, szépen mozgattam a rendszert, de saját magamnak hasznom nem sok lett (meg tudok írni hivatalos leveleket négy nyelven, meg lett fogalmam gazdasági-jogi dolgokról) De keresni nem tudok vele. 34-re Én nem szeretnék számokat mondani, de amink a havi fix, már az is ijesztő. Lehet szépen keresni, de amíg munkanélküliség van, addig ahogy elveszted az állásodat, nagyot nézel. Azt mondják, hogy legalább félévi bruttónak kellene meglenni, hogy azalatt találj állást. De közben sokan évek alatt nem találnak másikat. És hát lássuk be, mindenki nem mehet Ciprusra. :) 35-re Kimitake, igen. Csak mintha nem látnék mézesmadzagot mostanában. Tisztára negatív leszek a végén. Ebből van elegem, mert ebbe bele lehet betegedni. 36-ra Bástya et, megyek hozzád kommentelni. :) 37-re Köszönöm :) Nem is tudom, ez meg olyan jobbikosan hangzott. Én már - ha nem lehet a régit visszahozni - , szívesen látnék valami mást.

professzor 2011.08.06. 11:31:50

Pedig Nefi el kell ,hogy keseritselek. Nem elegendő esetünkben a nyelvek tökéletes ismerete, sem a külker technikai alapismeretek sem. Az üzlet mindig konkrét ,tárgyiasult dolgokhoz csapódik, minden egyes témában szinte a teljességre kell törekedni ahhoz,hogy pénzt is tudj keresni egyébként nehéz és töredelmes tanulással szerzett filológiai, közgazdasági ismereteiddel. Ma egyre több az ilyen univerzálisnak mondható szaki a világban ugy a harmincasok,mint a hatvanasok degradációjában..DDDD A helyzet tehát sokkal nyitottabb pusztán Te a saját poziciódból nézed és magyarázod a dolgot, ami egy családanya esetében helyes. A lányom is igy gondolkodott és mégis meg tudták tenni időben a szükséges lépéseket. És ma már látom,hogy bármikor ujra tudnának lépni ,ha az élet megköveteli tőlük. Az személyes mázlim persze,hogy hatvan évesen,nem kis áldozathozatal után még mindig szükség van az ismereteimre..Nem akarok szerénytelennek mutatkozni. Meg is fizetik rendesen. Itt is és jövő februártól is. Rettegni persze lehet, de van -e értelme? Nem kivánatosabb-e olyanná formálni a gyerekeidet és magadat is,hogy erre ne kerülhessen semmiképpen sor?: Én a magam példájával utat mutattam a sajátjaimnak és ma már ott tartunk,hogy a srácok életpályamodellje a követendő számomra is...DDDDDD. Hatvan évesen. Csak igy lehet félelem nélkül élni a világot.

wesz 2011.08.06. 12:24:00

Nefi, hogy kerultel a fooldalra? Felvettek valami internt? Ide nem szoktak minoseget tenni :-)))). Persze eg es fold a ket kontinens, ezeknek a hozzaallasa is teljesen mas a dolgokhoz. Ha van jo munkad, nem esel hasra, hogy 8 ora kicsit keves naponta nekik a munkahelyen es elvarjak hogy hajts amig elsz, akkor nagyon szepen megelhetsz. Ha nem, akkor inkabb koltozz valami szocialisan erzekenyebb helyre, mondjuk Norvegiaba, vagy Daniaba.

78126 2011.08.06. 12:26:46

38-ra Nefi, ez hosszú lenne, majd elkedzek újra írni :D A fiatalokat hamarosan kifaggatom, félnek-e vagy közömbösek. (Is-is a mostani tippem, hisz tőlünk tanulják!:) Van jó hírem a migenerácijónknak, a betanult szorongásból ki is lehet tanulni. A jobb félni, mint megijednihez meg hadd tegyem hozzá a Bátraké a szerencse, az Aki mer, az nyer meg a Duppla vagy semmi szólásokat is, mert így kerek. Máris jobb az arány 1:3 !!!:)) Egyszer azon gondolkodtunk, összeírunk több nyelven egy-egy témakörben közmondásokat és/vagy szólásokat - emlékszel? Mit mond a francia, svájci, meg az orosz a félelemmel kapcsolatban?

professzor 2011.08.06. 12:42:17

3o-ra Emmike de van a dolognak egy másik vetülete is. Jobb nagyjából azon a szinten fogyasztani ,amelyet produkálni is tudsz magadnak. Ellenkező esetben jön a csőtörés, amely nem csak a lé javát viszi el ,hanem kevésbé szerencsés esetben mindenedet.

professzor 2011.08.06. 12:46:33

41-re...te tényleg nem tudod,hogy milyen állapotban vannak ifjaink? A félelem nem a megfelelő kifejezés esetükben. Inkább a beteges rettegés a jelen kapcsán és jövőjüket illetően. Csak elenyésző részük van abban a helyzetben,hogy meginterjuvolják őket a szüleik vagy a nagybetüs élet. Amugy a tartós pofára esés vár rájuk. Feltéve,ha nem tudnak a környezetetükből meriteni és lelépni egy olyan világba, ahol nincsenek körülvéve önző szülőkkel, nagyikkal, kortársakkal,hogy szépen irjam körül a hazai elegyet.

15138 2011.08.06. 12:50:54

39-re Prof, olvastam egy orosz tanulmányt a közepes tanulókról, ahol is azt magyarázták, hogy miért sikeresebbek az életben, mint a jó tanulók. Kreatívabbak, bátrabbak, nem várják az útmutatást. Most ássam el magam, hogy én alkalmazottnak vagyok jó? Mert azt csinálom, amit kell, ahogy kell, és jól? Persze, a gyerekekre gondolok, nekem már megvan a megélhetésem (szerencsére egy nőnek elég jól férjhez menni), az ambicióimról meg...hagyjuk. De ha egy család meg egy lábon áll, az sem biztosítás. (neked az asszony dolgozik?) 40-re Wesz, ne röhögtess. :D Néha ki szoktak pakolni a szerki ajánlóba...sőt, kétszer vezér is voltam, úgyhogy nincs panasz. Gondolom, kevés az írás. Jó nekem itt... oké, félnék elmenni innen. :D 40-re Anemone, van egy ilyen mondásom, házi használatra, az Eric a vikingből, vagyis: Fogalmam sincs, de nem félek belevágni. Most semmi nem jut eszembe, de a legfrappánsabban az oroszok tudnak közmondást alkotni. (Szároszty - nye rádoszty, hehe Prof, de rád nem is igaz)

professzor 2011.08.06. 13:13:27

De mennyire ,hogy igaz..DDDDD A késői öregedés titka,hogy az ember korán felkészül rá és szeretteit is időben ráhangolja a dologra. Igy aztán az asszony például képes megfelelő toleranciával a prosztatazavarunkat kamaszkori magömléssel magyarázni...DDDDD Egyébként ,ha megfelelően le van terhelve az ember agya, akkor a fizikum nem tehet mást,mint követi és megteremti a szükséges hormonmennyiséget a további kalandokhoz. Nálam nincs gond a tesztoszteronnal . Teszek -veszek- toszok..már elnézést .....a félelemre és nem hiszek az elmulásban. Van egy nagyon rossz hirem. Moszkvai kutatók felfedezték a hosszu biológiai lét mechanizmusát mozgató szervezeti elemeinket. Husz éven belül tutira igérik,hogy a várható élettartam átlagban százötven esztendő lesz. Mégpedig egyik pillanatról a másikra , semmi genetikai fokozat. Na akkor retteghetünk majd rendesen. ugyhogy Nefikém...ráncmentes jólétet a következő száz évre..DDDDD

15138 2011.08.06. 14:10:26

45-re A ... izé, milyen, luganoi jelentés, tudod. Ha igaz, ha nem, én valahogy beveszem. Vagy inkább simán kinézem a t. vezetőinkből, hogy ha eddig nem si tervezték, most ötletelnek a könyvből. A 100 évet már itt ígérik egy ideje, ismerek pár embert kilencven felett - és hát a nyugdíjakkal is épp az élethossz megnyúlása miatt van gond. Gondolj bele: 150-ből 65-öt dolgozol, a többiben meg mi van? És a kutatók azt mondják, hogy fejben is frissek maradunk? És fizikailag? Fogjuk bírni magunkat? Ma már nem kéne félnem...tegnap elhatároztam. :)

36670 2011.08.06. 14:53:59

Két dolog, amit azért illik mérlegelni!: 1/ Németországban "könnyű" munkaidőt csökkenteni, ha a megmaradt bérből még így is meg lehet élni!!!! (Ez Nálunk nem megy! Én is kénytelen voltam mérlegelni és minden esetben csak újabb problémával kerültem szembe! A döntésem halogatása végül oda vezetett, hogy a krízist, legalábbis egy ideig, minden fájdalomtól mentesítve a dolgozókat, sikerült legyűrni") 2/ Ne igaz, hogy a munkanélküliség "szükséges rossz"! Mindenki, aki ezt hangoztatja, a másikra mutogatva "hirdeti az igét"! Ha Ő kerül az adott helyzetbe, akkor már foggal-körömmel védekezne és tiltakozna ellene. Magyarán: Ez "csak" egy erkölcstelen prédikáció!

112828 2011.08.06. 14:59:50

44. Nefelejcs (szerkesztő) 2011. 08. 06. 12:50 " 39-re Prof, olvastam egy orosz tanulmányt a közepes tanulókról, ahol is azt magyarázták, hogy miért sikeresebbek az életben, mint a jó tanulók. Kreatívabbak, bátrabbak, nem várják az útmutatást. " Lehet benne igazság, de szerintem sok jó tanuló a "sikeres" közepesek által űzött foglalkozásoknak már a gondolatától is rosszul lenne. Pl. nemrég voltam egy munkanélküli diplomásoknak tartott előadáson, ügynököket toboroztak. Tízperces felvezető után az érdeklődők maradhattak. A több tucat jelenlévő közül nem volt kíváncsi a további tájékoztatóra SENKI. Mégcsak megpróbálni se. Valszleg nem csak a bátorság hiánya miatt :) Ha megkérdezte volna annak a tanulmánynak a szerzője a diákokat még diákként, valszleg már akkor kiderült volna, h a jobb tanulók jó része valami szellemi, értelmiségi foglalkozásra pályázik, nem pedig a vállalkozói létre vagy akár csúcsvezetői pozícióra. Arról nem is beszélve, h a jó tanulók nagy része lány, akiket a társadalmi elvárások eleve az alacsonyabb presztízsű és rosszul fizetett munkakörök(pl. tanári pálya, szociális szféra stb.) felé terelnek. Az önállóságról pedig: nem tudom milyen egyetemre járhatott a tanulmány szerzője, ahol mindenhez "útmutatást adnak" és kézenfogva vezetik a hallgatót... Régebben amikor még magasabb voltak a követelmények, még a felvételit sem lehetett megcsinálni önálló tanulás nélkül. (Leszámítva azt a kisszámú szerencsést, aki jó tanárhoz járhatott,ill. értelmiségi szüleitől támogatást kapott.)

15138 2011.08.06. 16:17:31

47-re KJ, van benne valami, de mikor a munkabéreket hasonlítjuk, azt azért el szoktuk felejteni, hogy kint a megélhetési költségek is magasabbak, nem csak a bérek. Én nem vállalkoznék egyébként az összehasonlításra, annyira másképp tevődik össze egy "fogyasztói kosár" ill. a megélhetésre fordított költségek aránya (magasabb a lakhatás, az eü, az élelmiszer) A többi oké részemről...valóban, senki nem tartja magát munkanélkülinek, sem arra valónak. 48-ra Murzilka, :) jó tanulóként magamra veszem az egészet, jót, rosszat, és mondom, hogy mit gondolok. Mikor rendszerváltáskor frissen végzett orosztanárként nem találtam állást, akkor az első munkáim éppen ügynöki állások voltak. Gyüjtöttem hirdetést, árultam kozmetikumokat. Nem szerettem. A másodikat Avon VT-ként nem szerettem, nem voltam rá alkalmas, személy szerint nagyon nehezen viseltem a nem-et, meg a toborzást. Azért csináltam két és fél évig. Ma már nem is vállalkoznék ilyesmire, mert tudom, hogy nem voltam benne jó. És most, az eltelt húsz év után már jobban ismerve az ügynöki munkákat, nem csodálkozom rajta, hogy kevesen mennek, és nekik is a nagy része muszájból. Nagyon kevés olyan embert ismerek (még az Avontól), akik élvezték volna ezt a fajta munkát, vagy egyáltalán, szépen kerestek volna vele. Ügynöknek születni kell, vagy nagyon keménynek kell lenni. Egyébként, még egy adalék, mikor kerestünk valakit, hogy felássa a kertet a szüleinknek, falun, nem találtunk senkit, nagy csodálkozásunkra. Így jött össze, nem is magyarázom sehogy. Ha én lennék a szerző (az említett tanulmányt többen írták), az útmutatás elfogadásán azt értettem, hogy ha megmondják, mi van, nem önállóskodom, hanem jókislányként csinálom. Ez olyan jótanulós dolog, a tanulmány írói szerint - én ezt elfogadom, van benne valami. :) 85-ben felvételiztem, akkoriban még nem mindenki mehetett egyetemre, úgyhogy még ahhoz a korosztályhoz sorolom magam, akik még "tudtak" valamit. Ma már azt mesélik hozzáértők, hogy pölö a matek érettségit annyira le kellett vinni, hogy már rá sem ismernénk. Az általunk átevickéltet már a mai gyerekek több mint fele elbukná. Nem tudom, hogy most sikerült-e jobban kifejeznem magam.

199664 2011.08.06. 17:30:07

0 eu-ból megfizethető!!

199664 2011.08.06. 17:31:46

Elnézést!Gépelés közben elszállt a komment,hibámon kívül,csak az utolsó mondat maradt,ami így értelmetlen!Nem írom újra,elnézést!

112828 2011.08.06. 18:48:07

Célszerű szövegszerkesztőben megírni és onnan bemásolni.

12009 2011.08.06. 23:57:21

Én már régen nem félek :) Miért is félnék? Mitől? A végén így is, úgy is meghalunk. És mi az a pár év, amive túlélem a kortársaimat a halál végtelenségéhez képest? És ha meg van túlvilág vagy előről kezdés, akkor azok a barátaim, akik fiatalon haltak, már régen új életet kezdtek. A többiben a proffal értek egyet. Hasonlóan látjuk a dolgokat. Nem is tudom, miért? :DDD

professzor 2011.08.07. 04:47:33

53-ra ..szevasz Öreg Harcos ....Ki korán kell ...az későn fekszik...?Ugy érzékelem,hogy Nefi posztjai vonzzák a tisztes emigrációt. És ez igy van jól. Nem kedvtelésből....csak....hanem kalandvágyból és a józan ész diktálta szándékból lépünk mi mindig tovább az életben. Nem mindig földrajzilag, de megtesszük. Nálam az egy helyben töltött évek száma átlagosan öt-hat év. És még azt is sokallom.Ellenkező esetben a vállalkozás ujdonságát, a feladat szépségét fokozatosan elnyomja a rutin és a felettesek iránti közönyös rettegés..DDDDD Én utálok tartósan félelemben élni. Nálam ez az érzés csak annyi ideig tart,hogy a megfelelő adrenalin felbassza a pumpámat, elküldjek mindenkit a pecsába, oszt a többi már jön magától. Persze ez a goodby sokszor a legudvariasabb formában történik.Eddig valamennyi esetben az én kezdeményezésemre. Engem is az izgat inkább,hogy a régi haverok akik már ittfelejtettek minket, vajon készitik -e már nekünk is az uj jövőt ott lenn a mélyben a mennyek országában...DDDDDD

15138 2011.08.07. 09:57:28

Hàt ti mikor alszotok? Grani, szoktak ilyen gondolataim lenni, de hamar elmúlnak. Prof, mijaza "felettesek iránti közönyös rettegés"? Burnout?

169437 2011.08.07. 10:56:14

re-38 Jobbikos vélemény lenne? Magam nevében a magam gondolatait fogalmaztam meg. Skatulyázni lehet ugyan de ez meg eléggé 'ballibes' fegyver. Már bocsi. :) Csupán azt írtam le ami alapja a gondolkodásomnak ebben a témakörben. Történelmi tényeket sem a jobbik, sem a szocik, sem a fidesz, szdsz, nem tud sokáig elhazudni. Igaz viszont, a mai napig tabu téma az mszmp, mszp, múltjáról beszélni. Kik ők, hogyan kerültek hatalomra, kikből álltak, azt hogy mit csináltak, annak jelentős része ismert. Orwelli az hogy a történészek szerint is jogfolytonosság utol érhető az mszmp-ből lett, mszp-nél. Na itt nem vagyunk hajlandók szembenézni azzal, jog szerint és minden más vonatkozásban egy nyíltan idegen hatalmat kiszolgáló párt ott ülhet a parlamentben. Itt kezdődnek azok a problémák amelyek feloldhatatlanok. Tudom hogy Te baloldali embernek vallod magad nefi. Én viszont egy hazáját szerető embernek.

15138 2011.08.07. 14:33:56

56-ra Hát bevallom, hogy gondoltam valakire, mikor olvastalak. A nevét nem akartam leírni, (csillagos), de valahogy rá akartam kérdezni. Igyekszek nem borítékolni, úgyhogy most bele is pirultam, és tagadom, jó? Egy hazáját szerető ember lehet balos, jobbos, szélsőséges, akármi, csak közömbös nem... szerintem.

220099 2011.08.07. 15:08:36

a fellettesek iránti közöny az alapállapot egy sokat próbált és tapasztalt külkeres méregkeverő esetében...Felfogásunkban minden felettes eleve hülye vagy kedvezményezett. A közönyös rettegés pedig az alapfázis. Rettegünk attól,hogy a barma tényleg ugy gondolja,hogy irányitania kell .Ezért a látszólagos közöny halmazállapotába bujunk,hogy ne vegye észre a kliens, mire goré lenne belőle , a csapat már izekre szedi szét. A mi szakmánkban a csapatteljesitmény a fontos. ....érted már Nefike.?

15138 2011.08.07. 16:46:35

Hogyne.... A főnök is retteg, hogy kiderül, semmihez nem ért olyan jól, mint a beosztottai. Ha hülye is, ami gyakori, akkor mégis állandóan beleszól, ordít, feltűnősködik. Igazolnia kell, hogy ott van, ahol... Erre a beosztott csak a látszólagos közönnyel válaszolhat, ha nem akarja a drága főnök figyelmét tartósan magára vonni. Tak?

12009 2011.08.07. 17:11:52

54 Szia Prof :))) Ha hiszed, ha nem, BP-en töltöm éppen a szabadságomat. Áztatom magam a jó kis termálvizekben, eszem a finomabbnál finomabb ételeket, iszom a jó kis borocskákat és legeltetem szemem a szép magyar nőkön :) Nálam még az öt-hat év se jön ki, átlagban kettő-három. A főnökök nem érdekelnek, messze vannak és nem szólnak bele semmibe. A többieknek meg én vagyok a főnök. Ők nem rettegnek, csak félnek, mert tudok ám harapni és ami a legrosszabb, be tudom bizonyítani, ha valaki hűlyeséget csinált. Na, ettől félnek a legjobban :))) Most Kazahsztánra kacsingatok. A szabi után eldőlnek a dolgok és már alig várom, hogy kiszálljon a kezdő csapat....

169437 2011.08.07. 18:07:50

re-57 No ugye hogy van értelme a provokációmnak? :) Bizony! Nem akarok bemenni abba az utcába amit sokan tettek, tesznek, de még többen döbbennek rá, ez nem visz közelebb a megoldáshoz. A pártalapon való gondolkodás nem a műfajom. Ami jó az országnak az részemről rendben ,ami meg nem, az helytelen. Pontosítom! Ami az országban élők nagy többségének jó, az rendben van. Szóval örülök hogy Te is kimondtad. Nincs baloldali vagy jobboldali politika. Vagy építő, vagy romboló ideológia létezik egy ország szemszögéből.

csaszi 2011.08.08. 00:05:14

#56 Kik ok, nyiltan idegen hatalmat kiszolgalo part, hogyan kerultek hatalomra, kikbol alltak, mit csinaltak etc. mindez leontve a mai napig tabutema nevu martassal - mindezzel hazajat szereto ember mivoltat indokolja a Prof. Ur - ez igy egy rakas baromsaggal fuszerezett nagy magyar maszlag egy diplomas embertol. Szerintem. (Ha unnepronto lennek, vagy az eppen en lennek az, ugy Nefelejcs szives elnezeset kerem.)

professzor 2011.08.08. 03:47:05

6o-ra üdv Öregcsont..DDDDD...finom dolog a termálfürdő..A kazah dolog nagyon perspektivikus. Három éve a GM ottani klienshálózatának előkészitésében volt alkalmam megtapasztalni a dolgot.Félelmetes tempóban gazdagodnak és nagyon bőkezüek. Jó döntés szerintem.Egy dolgot irigylek tőled Grani. Hogy a f..ba tudod még mindig kedvelni eredeti hazám perkeltszaftzabálóinak megnyilvánulásait????Ugy látszik ehhez a Kárpátalján kell születni, vagy valami egyéb russzisztikus oka van a dolognak????DDDDD

professzor 2011.08.08. 03:52:47

59-re Nefi tak bizony......ilyen felkészültséggel és rutinnal a beosztotti intrikák vonatkozásában nincs mitől félned. Simán főnök lehet belőled....ha nem vigyázol..DDDDD

15138 2011.08.08. 07:38:04

Nem vagyok jó főnöknek...de szuper alkalmazott lennék. És én is szeretem a magyarokat. Naná. Te meg mutass egy orosz oldalt, ahol annyit lennél, mint itt. :) Gyerekek, vagy féléve rinyáltam itthon, hogy menjünk már Kazahsztánba. A gyerekek megnézték, (nagyon jó képek jöttek), - és nem akartak. Most mit csináljak? Nem tudtam rábeszélni őket, hogy milyen jó oroszul megtanulni, aztán Alma-Ata (most más neve van) valamelyik egyetemére menni...világot látni. Igaz, nálunk már mindenki utál utazni. Grani, ha mész Kazahsztánba, valami képeket küldj már...

15138 2011.08.08. 07:40:26

61-re Jó, hogy provokáltál. :) 62-re Nyugodtan lehet vitázni. Ilyen hangnemben. Minden véleménynek örülök.

169437 2011.08.08. 07:50:02

re-62 Professzor nem én vagyok. Csaszi úr! Ismeri ön hazánk történelmét? Ismerné nem írna butaságokat. Ön szerint nem voltak itt a szovjet csapatok? Vezető tisztséget betöltő pártfunkcionáriusok, politikusok, nem a szovjet hatalom emberei voltak? Kérem fejezze be iskolai tanulmányait , komment előtt.

220102 2011.08.08. 08:40:02

Nefi....rengeteget vagyok a Medvegyev blog környékén. Sőt ott egy a Kapcsolat.hu-n megjelent irások gyönyörü szedetét hoztam egy viszonylag hosszan tartó posztban. Akkortájt a kapcsolat büzlött ugy a vesztesek szagától, mint most a nol...... Ez van......lehet,hogy ez részemről perverzió ,de szeretem a tálib vesztesek ille...tát...DDDDOlvasd el gyurcsótány uj posztját a blogján. Forradalmian, undoritóan büzlik .... Tudod,ha valakiknek van félnivalója az pont ez a kör. Még nem kaptak eleget. Tul sok volt az amit ellenünk , ellenem tettek. De még ők sem érték el azt,hogy félelmeim legyenek velük kapcsolatban. Ja és mostanában már attól sem rettegek,hogy megusszák büntetlenül. Ládot nekem ez fontos. Fontos a gyermekeim jelene és jövője szempontjából egyaránt. Szeretném,ha egyszer módos polgárként a saját hazájukban is otthon érezhetnék magukat. Oly sok ez????

220102 2011.08.08. 08:48:06

Az uj kazah főváros Astana, egyébként kazah nyelven annyit jelent főváros. Almati pedig a második legnagyobb város maradt. A közigazgatás és üzlet itt-ott folyik egyaránt. Astana nekem nagyon tetszik. Szerencsésen alakitottak ki a hazai lakóparkokhoz hasonló suburb-öket. Érződik a jómod , a klima kicsit szokatlan. Erősen kontinentális, de száraz és elviselhetőbb mint otthon mondjuk a plusz harmincöt , magas páratartalom mellett. Rengeteg a fiatal amerikai diplomás, oroszoknál végzett mérnök, közgazdász, jogász. De nagyon jó a felsőoktatás és a business training is. Ilyen nagy tömegen kiváló emberanyaggal még soha nem dolgoztam,mint náluk 2oo8 -ban. Pillanatok alatt kialakitották a GM hálózatot, jobb szinvonalon ,mint az oroszok, vagy a hazai központ.

220102 2011.08.08. 08:56:56

Mielőtt a tálib vesztesek letámadnál a posztodat....tudod én elég jól ismertem és ismerem azt a mechanizmust,amellyel a haza szocialista királyai gátlástalan arcátlansággal menekitették ki a mozgatható mobil tőkét az országból. Valutamilliárdok tucatjáról beszélek Nefi. Akkora összegről és olyan mocsokprimitiv technológiáról,hogy fel sem foghatjátok. És megtehették ezzel a szaragyu ,szafttörölgető nemzettel. Olyan technikákkal éltek, amelyeket ráadásul nem is maguk találtak ki, hanem kölcsönvettek a világ szervezett bünözőitől, hasonlóan bárgyu nemzetek aljas politikusi elitjétől. Soroljam fel ezeket az országokat.??Nem hiszem ,hogy magadtól nem jöttél még rá. A svájci, lichtensteini,luxemburgi,,ciprusi, később a szigetvilági....merkurhaus-ok jogászpandatjai megtettek mindent annak érdekében,hogy szabad pénz ne maradjon a keleti blokkban. És a kormányok ezt támogatták ezekben az off-shore-okban. Most is teszik. Egy ilyennek leszek februártól...hmmmmmm. DDDDD Nincs uj a nap alatt sajnos Nefi. Meg kell tudni azonban különböztetni a versenyszférában müködő ilyen cégek tulajdonosait és a kormányfőket,minisztereiket akik pusztán lopták azt ami nem is volt soha a miénk . Arcátlanul hiteleket martak fel a meghatalmazásunk nélkül és azonnal jelentős részüket el is varázsolták. Könyvelő vagy, tudnod kell ,hogy megy ez államháztartásilag...is.

220102 2011.08.08. 09:31:27

bucsuzom ezen a nicknéven. Feltettem egy posztot pár perce, igy aztán a vesztesek demokráciája hamarosan megkezdi a köpködést. Üdvözletem egy másik változatban...DDDD

professzor 2011.08.08. 09:50:09

Látod Nefi ezért kell félni tőlük. Borzalmas büzt árasztanak. Főleg a helyi szerkesztőik....Na szevasz, megyek az elnöki portálra mesélni a rohadék magyar valóságról. Ha igy megy hamarabb megkedvelik Orbánt mint remélem..DDDDD

15138 2011.08.08. 09:52:29

Én nem mondom, hogy nincsenek szar alakok a magyar közéletben - de túlzás a népet utálni ezért. A legtöbb disznóságról vagy nem is tudunk, vagy csak későn. Neked a GM a General Motors? Volt közünk a váltóikhoz...az istennek nem jut eszembe a neve. Rég volt...

15138 2011.08.08. 09:53:34

Szóval már ne keressem a posztod... Meg kéne próbálnod kedvesebben fogalmazni - de már volt róla szó, hogy nem vagyok az anyád. :)

professzor 2011.08.08. 17:58:46

A GM az bizony.....DDDD. A kelet-európai divizió székhelye Budaőrsön volt. akkortájt. Egy gruz -orosz srác vezette nagyon profi csapattal. Főleg oroszokból állt a pesti bagázs is. Náluk kezdtük a kazah hálózat kiépitésével kapcsolatos tárgyalássorozatot.Ma csaknem annyi autót adnak el a Cis piacokon,mint nálunk Európában. Sőt már gyártanak is .A reggeli posztom arról szólt,hogy már gyurcsótány is terhesnek tartja a nol tipusu balosokat. Olvasd el a blogját a Kapcsolaton. Az egész ország ma ezen röhög harsányan. Gyorsan hozzáteszem...jogosan.

15138 2011.08.08. 18:13:13

Allison... eszembe jutott. Már más is mondta ma, hogy olvassam el Gyurcsány posztját...most rontsam el a kedvem? És mi az a nol típusú balosok... dohogja Nefelejcs, itten mindenki (szinte) barát nekem. Jóvanna, megnézem, aztán mondom, amit muszáj lesz.

15138 2011.08.08. 18:20:43

http://kapcsolat.hu/blog/a_megvertseg_szaga Erről van szó? Sztem igaza van majd mindenben, a Fideszt úgy látom, ahogy ő is...tudod, hogy nem vagyok az a "dugjuk a börtönbe" vagy "büntessük meg" fajta, meg szidni sem szeretek másokat. Viszont elég érdekes módon, épp Svájc történelmét bújom, és pont az "országalapítás" környékén járok megint, másik feldolgozás és értelmezés szerint. Azt mondja Gyurcsány, hogy aki nem támad, csak védekezik, az alulmarad. Itt meg olvasom, hogy a helvétek nem nagyon támadtak, de baromira védekeztek, és kivédekezték magukat 1200 és 1500 között a Habsburgok alól. Nem lehet olyan rossz taktika. :)

professzor 2011.08.08. 19:19:50

A védekezéshez lényegesen több erő, tisztesség és becsület kell ,mint a mostani ellenzék által produkált langyos ellenforradalomhoz. Gyurcsány ezzel nem lehet tisztában,hiszen világ életében a magyar baloldal szemete vette körül. A nemzet törmeléke. A börtön pedig nem közjogi intézmény. A sitt következmény. A büntető törvénykönyvben meghatározott cselekmények, vétségek jutalma. Mi ebben a felfoghatatlan? Julia Timosenko két napja a kievi börtönben pihen. Lényegesen kevesebb hibát követett el mint Fletó és bandája.

wesz 2011.08.08. 22:16:10

Nefi, azert 3000-4000 meteres hegyekben csoppet konnyebb vedekezni, mint a budos nagy magyar alfoldon. Lattad a mai napig meglevo alpesi vedelmet? Jott valaki, fogtak a teheneket, felballagtak a hegyi legelokre, ha valaki utannuk akart maszni, rajuk boritottak a hegyet, oszt jonapot. A Gyurcsanyi fele bortonrol meg csak annyit, hogy ugye nem gondoltak komolyan, hogy a Keller fele allamtitkarsagot nem fogjak rajtuk vagy haromszor visszaverni? Azert az nem ugy van. Azert az nem ugy van, hogy a felvilagosodott ballib testureg kutat, meg szemet lovet ki, aztan mint aki jol vegezte dolgat kivarja, amig a hulyek visszaszavazzak. Bar szerintem nagy hulyeseg lenne a GYF-hez hozzanyulni, nelkule esetleg meg az ellenzeket is eljatszhatnak a szocik, vele csak egymast nyirjak. Sok egeszseget es kitartast kivanok hozza.

professzor 2011.08.09. 03:46:12

Ami a posztokat illeti. A nol szerkesztője a piciberijják jelzésére tacsra tette az Ip-met, amely ráadásul közületi kormányszerverről kap hálózati jogosultságot. Igy aztán bármit, bármiről és bármilyen stilusban irok a reggeli müszak érkeztekor azonnal indexre vágja irásaimat. ..DDDDD Már nem sokáig. Én fogok irni, ők viszont nem......ujságostól mennek a törmeléktelepre tulajdonos döntése alapján. Nem kell ehhez médiahatóság. Elég a józan tulajdonosi értékitélet.

professzor 2011.08.09. 03:51:17

indexre tették ezek a barmok a mákosguba receptjét is.....igazi szocialista demokraták,de ennyit róluk. Ami nekem szórakozás, az nekik lavretyev berijjai hivatástudat. Én kaviárt zabálok, ők a pacsni leégett alját. Szerinted ki jár jobban???Én a reggeli szórakoztatóipari kaland után kivonulok az asszonnyal és kutyámmal a yachtkikötőbe Volgaparti nappalokra, ők horpadt homlokukat a képernyőre szegezve ontják a nyálukat a klaviaturára...DDDDD Ezek lennének a nép ellenségei? Akkor ..kik azok a népbarátok?????ha még emlékszel Lenin szedeteire...LOL.

professzor 2011.08.09. 04:00:59

Wesz.......a gyurcsótány ügy ennél összetettebb. Még nem elég...ahogy klasszikusunk vesrelné...DDDD Az érvényben lévő és még az átkosban hozott büntetőjogi alkalmazások alapján simán eljárás indulhat a volt miniszterelnök. elnökök, miniszterek esetében,amennyiben tényállásszerüen bizonyitást nyer,hogy a Btk-ba ütköző vétséget, büncselekményt elkövették. A vizsgálati eljárás folyik. Egy sor politikust már beidéztek, többen tartós előzetesben vannak. Orbánnak igen jól jön a friss információ,miszerint a volt ukrán miniszterelnököt Julia Timosenkót két napja előzetesbe tették. Az orosz kormánnyal kötött előnytelen államközi megállapdásokkal kapcsolatos bünvádi eljárás folyik ellene és a vége , nagy valószinüséggel több éves börtön lesz. Timosenko és Gyurcsány kapcsolatai igen intenzivek voltak. Én még emlékszem a szombat reggeli hatórás budapesti látogatásaira a hölgynek,amelyek alkalmával Fletó valamiért nem hagyta ki ,hogy ne találkozzon vele. Az Emfesz volt ukrán tulajdonosának viszonya mindkettőjükhöz pedig közismert. Dmitrij Firtasról beszélek a donyecki klán tagjáról....de ne offoljuk tul a posztot...

15138 2011.08.09. 10:56:07

Offolhattok, minden összekapcsolódik valahol... Csak én nem vitázok politikáról, ha lehet, mert árt az egészségemnek. Így döntöttem, vagy féléve. Amit mondasz, Prof, olyan, mint egy újságcikk. Én nem voltam, ott, nem tudom, igaz-e, politikusokról mindent elhiszek, de már nem akarom magam velük keseríteni. Valakit utálni is nagyon fárasztó. Wesz, igaz, hogy könnyebben védekeztek, viszont máshol is megállták a helyüket, zsoldosként. XVI Lajos mellett csak ők maradtak végig, meg is ölték mind a hatszázat. Hogy 1500-tól ők a pápa gárdistái, nem véletlen, akkoriban olyan hírük volt. Ez nekem új - ma már mindenki csak azt hiszi, hogy ez egy kis nép, aki kihúzza magát a harcokból neutralitás ürügye alatt, és a bankjaiból él, a hadserege meg egy operett-hadsereg. Nem verik a mellüket. Mondjuk, itt már kétszer annyit éltem, mint az oroszoknál, teszem azt, és fele annyi idő alatt sokkal többet lehetett tudni az orosz történelemről - filmek, könyvek, köztudat. :) Gyaníthatóan minden nép egyforma -már régen sejtettem, hogy nem csak magyar hősök vannak. És nem csak magyar szemétládák, naná.

220110 2011.08.09. 16:07:29

Egyetértek Nefi...DDDD valóban ujság-ujdonságereje lesz ,amikor ferit becipelik oda ahová való.A reformok mindig az ujdonság erejével nyügöznek le..DDD A népek egyformaságáról alkotott véleményed azért nem tünik nagyon megalapozottnak. A svájci szövetségi kormány tized annyit nem engedhetne meg magának,mint a posztbolsevik balkáni hordák.

220110 2011.08.09. 16:15:55

Elmesélem egy viszonylag friss élményemet. Zubkov miniszterelnökhelyettest a volgográdi Jegyinyaja Rosszija a megyei körzetben első helyén inditja a Dumába. Ehhez kapcsolodó nemrégi látogatásakor volt alkalmunk egy rövid beszélgetésre.Ő, a magyar -orosz kétoldalu kormányközi bizottság orosz tagozati elnöke. Vagyis minden döntés velünk kapcsolatban az kezében összpontosul. Nem árulok el nagy titkot,hogy a jelenlegi kormány törekvéseiben meglehetősen sok fantáziát lát az Öreg . Sőt egy részüket át is akarják venni. Ilyen például a banki szféra különadóztatása, a szociális rendszer potyautasainak megritkitása, a nyugdijjogosultságok áttekintése. Érdeklődött a közmunkák tényleges hatékonyságát illetően. A jövő évtől a magyar üzleti lehetőségek megsokadszorozódhatnak Zubkov révén Volgográdban és a déli határterületen. Kellemetlen kérdése volt,hogy idén hány magyar üzletember látogatott ide. Pofátlanul azt válaszoltam neki,hogy ehhez változtatni kéne az orosz migrációs törvényeken. Nem hitte el,hogy nekem ,ahhoz,hogy elhagyjam Oroszország területét be kell jelentenem az utazást az OVIR utódjánál...DDDD

15138 2011.08.09. 16:49:16

Ovir...paszportnij sztol. Ezer éve nem hallottam ilyet. Nekem is kellett engedély, még régen, anélkül haza sem mehettem. Nem gondoltam, hogy még mindig ez van. Jól tetted, hogy mondtad neki. :) Még vannak magyar üzleti lehetőségek?

szórakozz csak rohadék botaxcenzor..DDD 2011.08.09. 17:59:53

A paraszt állatja ismét uj nickre kényszerit..Üzleti lehetőségek vannak, de én nem dolgozok magyarokkal . Tökéletlen szaralakok, nem alkalmasak üzletkötésre. Már nem....

220111 2011.08.09. 18:10:08

Na ez ,az, már elnézést Nefi.....berijja iránti tiszteletem késztet ,hogy innen is üzenjek a nollerek kiflivégzabálóinak.

15138 2011.08.09. 18:58:22

87-re Mikor anno fordítottam magyar delegációknak, megdöbbentett, hogy mennyire lekezelték az oroszokat. Az volt a vidám, mikor az új-generációs "oroszokkal" (konkrétan örmények voltak) is megpróbálták...hát le lettek mosva. Más szavakkal. :) Te ugye tudod, hogy a kiflivég-zabálásban elöször egy fideszes kisasszony volt nevesítve?

220111 2011.08.10. 04:15:21

Ez igaz, de egyrészt ki akarta fizetni,másrészt már rég behajtotta az árát a nemzet potyautasain és biztositóin. A magyar nyugdijbiztositók közel ezer milliárddal nyulták le a klienseket. Ez azért nem egy kiflivég. Ami a lekezelő szemléletet illeti,hát Te tényleg nem ismered már sem a magyar ,sem az orosz valóságot. Ma az orosz üzleti életben tizből három a Harvard környékén végzett középkoru. Ezek még a tányérjuk közelébe sem engedik a perkeltszaft magyar zabálóit,nemhogy lealáznák, megzabálnák őket tudásban, piac és áruismeretben. Nem árulok el Neked nagy titkot ugye, hogy én bármely svájci világcégtől tiz perc alatt olyan kereskedelmi ajánlatot kérek be orosz viszonylatra ,amilyet akarok. És legalább negyven százalékkal olcsóbb lesz,mintha azt mondjuk magyar cégek kérnék tőlük .De ugyanez a helyzet bármelyik eu nagyhatalom üzletembereivel is. A német ,olasz, finn, szlovén, lengyel cuccokat ide az oroszoknak lényegesen olcsóbban ajánlják ki a nagy üzlet reményében. Sokszor szinte minimálhaszonnal. A magyar cégek pedig ugy gondolják ,hogy ők szarták a piskotát. Csökken is a munkahelyek száma otthon rendesen.

15138 2011.08.10. 07:08:47

90-re Sztem én is ezt mondtam. :) (kivéve a részleteket, amiket említettél) A hozzáálláson sürgősen érdemes lenne változtatni. De ha jól tudom, most Kínával szeretnénk baráti kapcsolatokat.

220111 2011.08.10. 07:25:49

Kinába minden ut Oroszországon át vezet. A szó valódi és egyéb értelmében. Aki nem állja ki a próbát az orosz piacon annak semmi keresnivalója sincs Kinában.Barátkozni lehet,de nem célszerü. A kinaiaknak van egy rossz szokása, ők nem csak barátkoznak,hanem közben vizsgálgatják a feléjük kinyujtott kacsót is. Ma a magyar gazdaságban nem sok a kinaiknak érdekes motivum. De van és ami van azt ki kell használni.

220111 2011.08.10. 08:17:52

Semmi szükség arra,hogy magyarok Kinába utazzanak üzlet reményében. A kinai kormány és üzleti szféra kifinomult módszerekkel gyarmatosit Európában . Ők nagyon jól tudják,hogy milyen klaszterekbe érdemes befektetni és pontosan mennyit,milyen feltételekkel. Ez fog történni és Orbán ezzel tisztában van. A szerénységében van zsenialitása. ..DDD l

15138 2011.08.10. 16:22:34

Orbán és szerény? Nem gondolod komolyan...

220186 2011.08.11. 07:42:43

Arról nem is beszélve,hogy ruszofilebb a ruszofób táliboknál..DDD

15138 2011.08.11. 08:44:51

Ez jó tulajdonság? (komolyan: gondolhatod, hogy nem könnyen éltem át a 90-es évekbeli magyar orosz utálatot, és még most is fel-felbukkan, bár már teszek rá, látva a realitásokat - jaj, egy csecsen vette meg a focicsapatunkat!!! - de valójában nem feltétel, hogy egy magyar ME-nek most jusson eszébe, hogy az oroszokból hasznot húzzon, azután húsz évvel, hogy eljátszottuk a jó viszonyt velük és felnőtt egy generáció, aki nem ismeri a Globust, Tokajit, Bikavért, és sosem hallott a népek nemzetközi barátságáról)

csaszi 2011.08.12. 02:33:27

Jaj Istenem! Olvasom itt a szamos kommentet, melyeknek szezoi - nekem legalabb is ugy tunik - nem jottek velunk a Honfoglalas idejen mai szep magyar Hazankba, hanem szepen ott maradtak az Ural-Altaj videken es kivartak a konjukturat, s most madarat lehet veluk fogatni mivel irasukbol az derul ki, hogy az igeret foldje most mar Kazahasztan es kornyeke. Ami plusz visszatetszo szamomra az anzagolas, az ondicsekves, s nem utolsosorban a soraikbol kicsengo lekicsinylese az itt elo kuzdelmes magyar eletnek. Egy uj elmeny Keletrol olvasni a megszokott es szabvanyszeu nyugati poffeszkedest. Ami ujra megmosolyogtatna ha mar nem rohogtem volna ki magam itt nemelyiken......

15138 2011.08.12. 10:00:24

Hát Csaszi, valamit félreérthettél. Vagy nagyon nem ismered az előzményeket. De lehet, hogy én értettem félre valamit...

csaszi 2011.08.12. 18:34:38

Kedves Nefeljcs. Lehet, hogy valamit felrerthettem, itt most egy olyan vilagbol irt kommentek sorat volt alkalmam olvasni, mely ismeretlen elottem. Tehat elozmenyekrol sem tudhatok de azt leszogezni szeretnem, hogy nekem Teged megbantani nem szandekom, erre nekem nincsen okom, hosszu evek ota ovasom irasid, azokkal altalaban egyetertek. Megis megall a lelegzetem pl. a diadalmas Kazakhasztanbol irt nyugat europai kornyezetben elo nyugatiak csodalatos eleterol valo tudositast olvasva, ahol Nazarbajev a kedves vezer mar vagy 20 eve, s maradni akar a kovetkezo 20-ra a nyugati demoktracia jegyeben.. Rola ugrik be a kirgiz balhe 1-2 eve mikor gyilolkoltak egymast az eszakiak es a deliek es az o kedves vezeruk borondjeivel loholt a repterre hogy mentse az irhajat es a borondokben a vagyonat. Nem emlekszem sikerult-e neki. Vagy az "Oreg" neven bemutatott gazdasagi szakerto, aki tamogatja a mi kedves vezerunket habar csak a Harward "kornyeken vegzett valahol". Ugyanakkor azt lattuk ez ev elso 6 honapjaban, hogy a mi kedves vezerunket senki nem tamogatta aki nem a konyeken, hanem a Harwardon vagy hasonlo nivon vegzett valaha. Ez a 'huheverdki' nick is bizarr, megmaradt sekely orosz tudasom alapjan valami versenyistaloban mukodhet az ur. . Tiszteloje vagyok az orosz nepnek, kulturajanak, irodalmanak es zenejenek. Szemely szerint halas vagyok voros hadseregnek, hogy megnyerte a haborut es kiuzte hazambol a jelenleg eppen a verocei taborban szorakozo gyalazatos honfitarsaim gyalazatos nagyszuleit. De ezek a kommentelok nem oroszok, nem Oroszorszagbol irtak igy ezeket a gondolatokat valtottak ki belolem, hat gondoltam egy nagyot - leirtam. Tisztelod, olvasod Csaszi

15138 2011.08.12. 18:49:44

De jó, hogy visszajöttél, és leírtad. :) Rágódtam ezen ma egy cseppet. Főleg azon, hogy ha leírva látunk valamit, azt a saját életünk szerint megélt dolgokkal egészítjük ki és sokszor beleolvasunk olyat, ami ott sincs. És ha nem vesszük a fáradságot, hogy utánajárjunk (mint te most hálistennek visszajöttél), akkor maradhat egy hamis kép, egy kellemetlen benyomás. Én most azt nem tudom, például, hogy kik azok a verőcei táborban szórakozó gyerekek és nagyszüleik. Amit én értettem előzmények alatt, az az lett volna (azért nem kezdtem magyarázni, mert én azt hittem, hogy ideírod és nem érdekel tovább), hogy akivel beszéltem, azt állandóan körbecikizik amiatt, hogy Oroszo-ból ír. Egy átlagmagyar még mindig lenézi az oroszokat, a déli köztársaságokat meg még jobban, gondolom, ezért volt nekünk élmény, hogy találtunk olyat, aki tisztában van azzal, hogy még ott is milyen változások vannak. Én nem tudok az ottani politikáról, még a mienket is nehezen nyelem, napi két tévéhíradóval, de kollégák jönnek vissza Alma-Atából és nagyon dicsérik. És gondoltam, hogy el kéne oda menni, de a család nincs oda az ötlettől. Az Öreg nem tudom ki, egy ottani politikus, orosz, és valóban, azok az orosz üzletemberek, akik mostanában vannak a topon, gazdagok, ízlésük mindig volt, az oroszok még a szoc-ban is a legdrágább dolgokra áldoztak, innen nézve, én nem tudtam a Harwardról, de nekem abszolút hihető. Vedd úgy, mint egy kis dicsekvés, kompenzálása annak a többévi nyelésnek, amiben részünk volt - az én első diplomám is orosz, sőt, szovjet. A "huheverdki" jellemző rám, most,hogy mondtad, neked nyilván a verd ki jött á, nekem meg a heverés. Az a bizonyos szó egyébként három betű, hu val kezdődik és j-vel végződik, úgyhogy nekem fel sem tűnt. Az isten tudja néha, hogy Prof honnan szedi az ihletéseit. Remélem, akkor képben vagyunk most már, és kösz, hogy leírtad. :)

csaszi 2011.08.12. 21:57:06

Kedves Nefelejcs, koszonom kedves soraid. A "verocei gyerekek" tortenetevel ma elegge telve vot a media, a NOL-on 2 cikk is jelent meg roluk. Veroce kozsegben a Magyar Sziget nevu nyaranta visszatero rendezvenyen szelsoseges radikalis csoportok egyenruhaban jelennek meg es a napokban egy eloadason tett kijelenteseik tobb helyen elszakitottak a cernat. Az orosz hadero eme gyerekek nagyszuleitol szabaditottak meg bennunket akiknek eszmei most ismet feltamadtak eszmei unokaik koreben kishazankban.

15138 2011.08.15. 07:53:17

Csaszi, megnéztem, jaj. Köszönöm az infót.
süti beállítások módosítása