Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Rasszista a gyerekem - képpel frissítve

2009. június 04. - Vörös Nefelejcs

Ijedt arccal szóltak, hogy menjek be a tanáriba, a fiamról kell beszélniük velem.

Jaj, jézusmária, mi történt? Az osztályfőnök már várt, a gyerekkel együtt. Elöször a tanár arcát láttam meg, komolyan, mosoly nélkül állt és fogott kezet. Aztán közölte velem, hogy a fiam rasszista kijelentést tett. Én nagyon könnyen mosolygok, most is csak elnevettem magam, és nem találtam jobb mondatot, mint ezt: Még csak hat éves!! És rögtön rájöttem a nő arckifejezéséből, hogy nem ezt várta tőlem. Bocsika... Mit mondott? - kérdeztem meg végre. És akkor elmondhatta, mi nyomta a szívét.

Nyaranta ilyen szőke

Én most nem tudom elismételni az egész litániát, mert sose ment elmondanom valamit egy oldalon, amit el tudtam mondani két mondattal. Összefoglalva: a két hatéves, Laci és barátja, Jonathan, összevitatkoztak valamin. Sajnos, nem derült ki min, sajnálkozott a tanerő. Biztos nagy horderejű dolog lehetett, kár, hogy sosem tudjuk meg, viszont odáig fajultak a dolgok, hogy Jonatan az találta mondani Lacinak, hogy fehér a haja, Laci meg visszavágott, hogy neki meg csokiszínű a bőre. Puff. Mivelhogy csokiszínű a bőre, ugyanis. Amolyan négeres. Négereses.

Ezen a ponton várta a tanár, hogy majd én felháborodok. Igazából nem tudom, mit várt, mert én csak ismételni tudtam, hogy "még csak hat éves". Ennyiben maradtunk.

Később velem is előfordult, pedig nem hatéves vagyok, hogy az orrom előtt röhögte körbe egy kis néger lány a tizenkilenc varkoccsal a fején a tejfölszőke fiamat, és én meggondolatlanul azt találtam mondani neki, hogy ne nevess, inkább nézz a tükörbe. Sajnos meghallotta apuka, és a bevásárlókocsinál fogva rángatott a pénztárig, hogy rendőrt hívjon.

Hát ez van. Nem szabad a négernek azt mondani, hogy néger. Se azt nem szabad, hogy csokiszínű a bőre. Azt viszont lehet mondani, hogy "keletről jött". Azt is lehet, hogy hülye magyar. Csak hülye négert nem szabad mondani. Négert se, mert feketét kell.

Visszatérve kisfiamra, remélem, nem gondolta senki, hogy Jonathan anyukájának szóltak, hogy Lacikát lefehérezte, és hogy beszéljenek vele otthon. Das Leben ist hart genug.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr508288994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12318 2009.02.04. 16:53:18

Ez már tiszta őrület....

16340 2009.02.04. 17:30:27

Annyira nem. Nyilván változó, ki mennyire érzékeny, de a többség érzékeny. Jelen helyzetben biztosan, és még egy darabig. Mint ahogy hiába vannak e tekintetben ellőtünk USA vagy UK, még mindig, a színesbőrű srác köszönhet a másiknak, hogy "Wassup Niga!", de ha te megengeded magadnak, akkor vérző orral mész haza. És azt hiszem jogos. Majd ha annyira előre haladtunk, hogy nem lesz nagyobb, mint a haj színe, akkor majd lehet. (Mondjuk, hajszínnél, Angliában a vörösek pejoratív megnevezése (ginger, redhead) is problémás lehet.)

proletár 2009.02.04. 17:30:40

Nem tiszta , csak őrület!

15138 2009.02.04. 18:18:37

Ahogy elolvasom újra, és főleg atwin kommentjével, olyan benyomásom támad, hogy ez Amerika. Nem. Nyugat-Európa. Hozzá kell hogy fűzzem, vérző szívvel, hogy miközben tőlünk féltek ezerrel, volt szoc. országoktól, teleszaladtak négerekkel. Csak kicsit más kultúra. Ezen meg én vagyok elhűlve, én, akit a nemzetköziség jegyében neveltek. Én a rasszistákat is úgy képzeltem, mint a KKK-t, nem mint egy hatévest, aki megjegyzést tesz egy másik bőrszínére. És nem érti, hogy neki nem szabad, de a másiknak igen. Ez az egész a miskolci főrendőr körüli vita miatt jutott eszembe.

V10R1C4 2009.02.09. 20:10:39

Ez fura sztori... mármint azért, mert "nagyosan" ez úgy nézett volna ki, hogy mindkét gyerekkel leül a tantónéni, aki az egész szitut látta, és egy beszélgetést kezdeményez, aminek a központi témája az, hogy ha vitás ügyünk van valakivel, akkor nem a külsejébe kötünk bele. Mindkét kiskölökre vonatkozik, nem prédikáció, és felfogják, hogy tök ciki azzal lezárni egy vitát, hogy "bee nem is állok veled szóba mer eláll a füled". Mindkét fél felfogja, fekete is, fehér is. Mert elvben egyiknek sem szabad, mert egyszerűen bunkóság. De ezt valahol meg kell tanulnia egy gyereknek. És nem mellékesen, az általam vázolt történetben nem röpködnek olyan, az énképbe beépíthető veszélyes szavak, mint pl rasszista. Remélem, a kiskrapek nem hallotta, hogy ő egy "rasszista":-/

15138 2009.02.09. 20:16:46

Nem, nem hallotta. Akkor és ott. Otthon lett neki elmagyarázva, már úgyis mindenütt ezt hallja, hadd tudja meg. Egyébként, nagyon szépen leírtad, Viorica, ahogyan én is szerettem volna, ha történik.

Kokó 2009.06.04. 10:50:22

Szia Nefelejcs! Ez az egész rasszizmus probléma fel van fújva, van olyan érzésem, hogy valami helyett állítják a középpontba (azt nem tudom mi helyett). Terelés ezerrel, mert ha nem lehet beazonosítani valakit a bőrszín vagy egyéb fajtaspecifikus tulajdonságai alapján, az már nem arról szól, aminek be akarják sokan állítani. Ha meg ennek ellenére hivatkozási alapnak veszik, akkor legyen kétirányú! Tudom hogy a szituációt Te élted meg Nefelejcs, de én tele szájjal röhögtem volna. Ha a demokráciát ilyen erőfeszítéssel kell fenntartani, az már felér egy jó kis diktatúrával. Azon csodálkozom hogy a tanerő kibírta röhögés nélkül. Ha tényleg vérkomolyan gondolta, akkor viszont sajnálom a tanárnőt, de nem akarnék kint élni, legyen ott bármilyen vonzó más tekintetben az élet...

Kokó 2009.06.04. 10:51:13

Szia Nefelejcs! Ez az egész rasszizmus probléma fel van fújva, van olyan érzésem, hogy valami helyett állítják a középpontba (azt nem tudom mi helyett). Terelés ezerrel, mert ha nem lehet beazonosítani valakit a bőrszín vagy egyéb fajtaspecifikus tulajdonságai alapján, az már nem arról szól, aminek be akarják sokan állítani. Ha meg ennek ellenére hivatkozási alapnak veszik, akkor legyen kétirányú! Tudom hogy a szituációt Te élted meg Nefelejcs, de én tele szájjal röhögtem volna. Ha a demokráciát ilyen erőfeszítéssel kell fenntartani, az már felér egy jó kis diktatúrával. Azon csodálkozom hogy a tanerő kibírta röhögés nélkül. Ha tényleg vérkomolyan gondolta, akkor viszont sajnálom a tanárnőt, de nem akarnék kint élni, legyen ott bármilyen vonzó más tekintetben az élet...

13003 2009.06.04. 10:51:46

A kínaitól megkérdezhetem, hogy kíníi-e, vagy netán ugandai? Ez a hülye "fajvédők" szövege,hogy a néger ember, a cigány ember, csak e fehér nem ember. Persze világszerte ők vannak a legkevesebben. Így az lenne a logikus, hogy a legkevesebb tudás is az övék Itt viszont a fordított logika érvényesül. ( Idézet az afrikai Newtontól )

10260 2009.06.04. 10:52:57

úgy gondolom, hogy Európa nyugati fele az idióta bevándorlási politikájávak rendesen "helyre tette" magát. (de ez egy más ügy; a társadalmi önkasztráció sajátos formája) egy 6 éves gyerek bőrszínre tett megjegyzése számomra épp' olyan tényszerű megállapítás, mint a másik gyerek ő hajszínére tett megjegyzés. gondolom Svájcban is a "nemzet napszámosait" rosszul fizetik, s a pedagógus pontosan olyan , mint fogyó kivételtől eltekintve, idehaza. ott talál "ügyet", ahol nem kellene!

12696 2009.06.04. 11:02:43

Rossz nevelés ! :))))

13124 2009.06.04. 11:17:21

Azt ugyan eddig is tudtam, hogy ott sem minden(ki) tejfel(szőke), DE hogy ennyire!!!!! Na meg az "oktatás" se áll a tisztelet dobogóján (nálam).

12318 2009.06.04. 11:29:22

De aranyos ez a kép!

12318 2009.06.04. 11:30:09

De aranyos ez a kép!

11639 2009.06.04. 11:34:29

Hatéves voltam, amikor anyukám leültetett egy áruház elé a padra, várjam meg. A forgóajtón kilépett egy hatalmas néger. Földbe gyökerezett a lábam, még sose láttam előtte négert. Néztem a lábát, van-e rajta pata. Rá harminc évre Szöulban utazom a metrón. Páréves kislány ül az anyja ölében, leskelődik. megpillantja a nagy fehér szőrös ördögöt, s kiül az arcára ugyanaz a rémület, mint az enyémre ott az áruház előtt. Ennyit a rasszizmusról. A más az más. Meg kell tanulnunk, hogy ami más, az mi. Idő és türelem kell hozzá. Az iskolának ebből a kettőből hiányai vannak. (Mellesleg a gyerekek közti ügyeket a profi tantónéni csuklóból intézi. Ha profi.)

14055 2009.06.04. 11:36:52

Viorica jónak látszó, célravezető megoldást javasol, de általában valahogy nem jól kezeljük szerintem ezt a problémát. Az a gyakorlat, amit folytatunk, nem hogy eltüntetné, hanem fenntartja a problémát. Gonduljunk bele, mit gondol magában a két gyerek: a varkocsos kislány azt tapasztalja, hogy neki szabad valakit a külseje miatt kinevetni, nem csak a szülei, hanem a törvény is védi, a te angyalszép kisfiad meg azt tapasztalja, hogy amit a másiknak lehet, azt neki nem, sőt még meg sem védheti magát. Persze elmagyarázhatod neki az okokat, biztosan meg is érti, de ettől még nem az azonosságtudat hanem a másságtudat fog mind a két gyerekben erősödni. A hazai cigánykérdés elfajulásának az tényt gondolom, hogy itt is úgy alakult, hogy ha egy roma és egy nem roma ugyanazt csinálja, nem ugyanúgy ítéljük meg, eljutottunk oda, hogy a romaság egyeseknél "takaró" lett, mintegy más szabályok vonatkoznak rájuk, ha egy általa elkövetett cselekedetet helytelenítünk, kész a válasz: azért mert én roma vagyok... Hiába mondja az ember, hogy engem nem érdekel a bőröd színe, a hajad színe, és általában a külsőd, engem csak az érdekel, hogy amit teszel, az helyes, vagy helytelen. Elmesélek egy történetet: Úgy alakult, hogy arra gondoltam, hogy részt veszek az egyik leszakadt kistérségben egy felzárkoztató programban, melyet egy civil mozgalom indított, és elmentem egy megbeszélésre, ami három falu vezetőivel folyt a tervekről, melyen természetesen a helyi roma önkormányzati vezető is részt vett. A fővárosból érkező delegáció talán 8tagú volt, leginkább szociológusokból, állt. Arról próbálták meggyőzni a helyi vezetést, hogy a roma gyerekeket már 0 éves koruktól kell integrálni, és hogyan képzelik ezt el. A roma önkormányzat vezetője, aki egyébként egy kifejetetten szimpatikus ember volt, egy darabig hallgatta, majd azt mondta, ezt nem érdemes folytatni, ez szegregáció, ebbe ő nem egyezik bele. Ekkor szót kértem, és megpróbáltam elmagyarázni neki, hogy a ténykedésünk célja éppen az, hogy az ő gyereke és az én gyerekem ugyanazzal az eséllyel választhasson hivatást, életformát, csak a saját képességeiktől és szorgalmuktól függjön a jövőjük. Úgy tűnt ott, és akkor, hogy megértette, és elfogadta érvelésemet. A megbeszélés végeztével, hazaindulás előtt, leültünk egy presszó teraszára megbeszélni a történteket. A megbeszélés azzal kezdődött, hogy én jól kikaptam, hogy így nem lehet beszélni egy cigány emberrel. Miért? kérdeztem én. Ugyan úgy beszéltem vele, mint bárki mással, mint ahogy veletek beszélek. Hát ez volt a baj- mondták, velük nem lehet így. Ja, ha nem lehet, akkor én ezt nem szeretném, gondoltam én, és ki is maradtam a programból. Ettől persze még lehet, hogy én gondolom nem jól.

13005 2009.06.04. 11:42:15

Nefelejcs, szelid embernek tartanak és az is vagyok, de ennek a tanàrnönek a hajàt tudnàm most kitépni!!!! Ö a rasszista és sürgösen menjen tovàbbképzésre!!!

13005 2009.06.04. 11:52:16

Nagyon édes a fiacskàd, jobbat érdemelne, mint ilyen osztàlyfönököt!!!

10306 2009.06.04. 12:17:17

tehetségtelen lovasakrobata tanerő átesik a túlsó oldalára a lónak:) egy gyerek nem rasszista, csak szókimondó

11812 2009.06.04. 12:29:29

A nagy kétnyelvű volt az első perctől kezdve, és mivel nem mindig tudta, hogy hol milyen nyelven kell vagy lehet megszólalnia, ha értetlenséget tapasztalt, azonnal elismételte a mondatot más nyelven is. Hollandiában, amikor kiköltöztünk, Márió, a nagy és a középső apukája meghívta a barátait, hogy bemutasson minket nekik. Na, akkor jött egy fiú, igazi benszülött. Nagyon kedvesen bemutatkozott nekünk, aztán egyszer csak megszólalt a kicsi (tán kettő éves volt) majom! rámutatott és mosolygott hozzá. Látta a zavart a szemekben, ezért elismételete spanyolul is, hogy mindenki értse. Hűűűűűűű de ciki volt. A gyerekek dögök tudnak lenni, ha egymás bántásáról van szó, lásd szemüveges, duci, magas alacsony, vagy más. Vigyázni kell. Otthon ezerszer elismételjük, hogy nem bántunk senkit azért mert cingár, vagy kövér, vagy szemüveges. Balázs már nagy, és mert olyan időket élünk elmagyaráztuk neki mi a zsidózás, miért és hogy. Azt is, hogy mit jelent a cigány vagy roma, és nagyon óvatosan bánik ezekkel a kifejezésekkel. Igaz, ő már lassan 9 éves lesz. A gyerek meg gyönyörű!!!! már a tied!

15138 2009.06.04. 12:51:54

7-re Kokó, ez a hivatalos állásfoglalás. Szerintem beteges. Nem szeretném itthon is megélni, de szerintem minden arra mutat, hogy nem sokat kell már várni rá. Most már én is nevetek rajta, de közben meg "nevelni" is kellett a gyereket. Én ezt úgy oldattam meg, hogy mivel minden kicsúszik a számon, elneveztem rasszistának magam, családi szóhasználatra. Ha valamit mondok, akkor röhögnek, hogy rasszista, fúj, de már tudják mit szabad, mit nem szabad. Ami a megnyugtató, hogy azért barátkoznak négerrel, (itt ázsiai nem nagyon van), meg ez a Jonathan is barát maradt.

15138 2009.06.04. 12:53:23

Emilke, te átélted. Még azon szoktam felbosszantani magam, mikor olyanokat hallak fajvédőzni, akik még az életben nem láttak, vagy nem tapasztaltak igazi rasszizmust. Azt meg pláne, hogy őket alázzák le, ugyanazért, amiért nekik nyelni kell.

15138 2009.06.04. 12:56:10

10-re Nonsense, a tanár, akiről szó van, kanadai, erősen hülye beütéssel. Azóta elhoztam abból az iskolából őket, a nagy kinőtte, a kicsit meg kirántottuk év közben. A svájciak nem ennyire fajvédők. :) Ami meg a bevándorlási politikát illeti, ahogy írtam: a kelet-európaiakra gyanakszanak, pedig ugyanaz a kultúrkör, hagyományok. Akiket meg beengedtek, állandóan kreálják nekik a gondot, de nem baj, mert közben nagyszerűnek érezhetik magukat.

15138 2009.06.04. 12:57:13

Köszi, Trixi, neked is bajod van a kommentelőablakkal? Olyan lassú...

15138 2009.06.04. 12:58:28

11-12. Sziasztok, teljesen hülyék lettek a tanárok, főleg a fiatalabbak. Már minden fontosabb, mint a tudás, nem is tudom, minek járatom őket iskolába. Ja, a többi gyerek miatt. :)

15138 2009.06.04. 13:00:18

Nagyhenceg, nekem ismeretlen az érzés, gyerekként nem láttam más bőrszínt, a néger egyenlő volt Tamás bátyával. Akikkel meg elöször találkoztam, tök jó fejek voltak, egy szovjet kollégiumban. Talán a mai gyerekeknek - már csak a tévé miatt is - nem olyan nagy megrázkódtatás...Jé, beszél... (Hofi)

15138 2009.06.04. 13:26:06

Zsuzsa, teljesen így gondolom én is. Azt hiszem, azért a pozitiv diszkrimináció is diszkrimináció, és nem tudok bolsevista nézeteimtől eltekinteni, ami szerint azért a többség az több. A cigányok talán nem teljesen ugyanaz az eset, mint a négerek...A négereket nem kell felzárkóztatni, nincs akkora szakadék az életvitel és az erkölcsök terén, de ugyanolyan érzékenyek, és ugyanúgy ki is tudják használni a helyzeti hátrányukat.

15138 2009.06.04. 13:27:31

17-re Most a hozzászólásoddal akaratlan új dolgot tettél a fejembe...lehet, hogy egy angol család, vagy svájcis nem kapta volna ezt a hegyi beszédet??? Köszi, Georgia, az együttérzést. :)

15138 2009.06.04. 13:30:54

Izom, szerintem is. A következő lépés viszont, ha már nagyobb a gyerek, hogy otthonról hozza a rasszizmust. :) Kalimpa, nem is tudtam, hogy ti is tengettétek az életet külföldön. Sokat kellett magyarázni, de szerintem még mindig akadnak majd újabb dolgok...mióta van egy szellemi fogyatékos is az iskolában, ott is megégette magát a fiam, bár ott legalább nem volt egyedül. Majd csak felnő egyszer...nem tudom prevencionálni mindentől, sajnos, általában a bűntettek után tudok csak javítgatni. A fiúknak annyi minden az eszükbe jut, ami egy lánynak meg se fordul a fejében, nem?

14642 2009.06.04. 13:40:17

re-1 Trixi! Van egy lapátom. Kéred? :)

14642 2009.06.04. 13:47:49

re-29 Neked is eszedbe juthatna sok minden kedves Nefelejcs. Nem lennék a helyedben! A fiad a kép alapján nem rasszista. Sokkal veszélyesebb kategória! Szívtipró! :)

13005 2009.06.04. 13:59:11

28-ra Nefelejcs, egész biztos vagyok benne, hogy azt a taneröt én azonnal felelösségrevonnàm, ha kell, valami felügyeleti hatosàggal! Kelet Svàjcban pl. nem volt szabad mondani, hogy "jugo", mert az diszkriminàlo volt!!!! Franciasvàjcban nagyon sok a néger, amiböl viszont a "jugos" keleten alig alig! Azt hiszem sok pedagogus képtelen arra, hogy önàlloan gondolkodjon! Segiteni kell nekik!

11815 2009.06.04. 14:05:30

Tuti szívtipró lesz belőle! Az enyémnek annyi. :))) Tökfej meg mindenütt van, ettől nem lehet megóvni. Sokkal fontosabb, mit lát, mi a magyarázat a világról otthon.

15138 2009.06.04. 14:10:41

Astrum, :)). Ezt megmutatom a gyereknek, ha hazajön. Jelenleg hol önbizalomhiányos, hogy önbizalomtúltengető kiskamasz. És még itt-ott szerelmes is. Georgia, most már lehet, tudod, írta az Illustré, hogy a 27-k kanton jugo...:) Szerintem az UDC-re is azok szavaznak, akiknek ilyesmikkel van tele a hócipőjük. És az UDC azt is elérte, hogy pl. az utoljára csatlakozottakat (Magyarországot is) máshogy bírálják el, mint a többi uniós államot. :(

16055 2009.06.04. 14:11:14

Szia Nefi :) Akkor megnyugodtam, afelől, hogy hülyék nem csak itt vannak. :)) Klassz srácod van, gratula hozzá. :))

15138 2009.06.04. 14:12:05

Babett, szia!! Meg hogy mi hogy viselkedünk az orra előtt. Bár...mostanában inkább az megy, hogy mit csinál a többi gyerek, mit gondol a többi gyerek, és te meg olyan maradi vagy, anya. Én és maradi!!

15138 2009.06.04. 14:12:40

Igen, Fics, hülyék mindenütt vannak. De mi ebben a megnyugtató??? :))

16055 2009.06.04. 14:15:25

Azt, hittem, hogy ez Magyar speckó, és kezdtem azt hinni, hogy ez a normális. :))

15138 2009.06.04. 14:21:33

ÁÁÁÁ, dehogy. Csak tegnap este láttam egy amerikai filmet, ahol egy 12 éves fekete gyerek rálőtt egy fehér rendőrre, bevallotta, de mivel elővették a rasszizmust, a feketékből álló jury felmentette. Ránk is ez vár, ha nem teszünk rendet. Nekem meg az nem fér a fejembe, hogy ezenközben az indiánok továbbra is rezervátumokban laknak...?

16055 2009.06.04. 14:41:23

És még sorolhatnánk tovább... :( No, inkább váltsunk témát, a srácodra vigyázz majd akkortájt is, mert tényleg egy nagy csibész lehet belőle, és a csajoknak annyi. :)) Csak a sok apasági per... :)) Pusza: Fics. :)

34417 2009.06.04. 14:45:51

mi a fenének nézel ilyen hüjje filmeket? bár nálunk az tenné be a kaput, ha esküdtszék mondaná ki a bűnösséget! azért színtiszta roma esküdtszéket elképzelni, elég meredek! na tessék, rasszista vagyok. na és? nem vagy maradi, csak a falkaösztön erősebb. attól kell új mobil, meg nike cipő, meg gucci farmer, meg piercing. mert ugye, mit szólnak a többiek.

15138 2009.06.04. 14:55:10

Te meg honnan tudod, a te fiad már akkora!! Mint egy ház. :) Azért, hogy legyen min elálmosodni. A férjem azt mondja, nézzük a tüzet. (utalás az ősemberre, aki a vadászat után bámult tűzbe és relaxált)

13709 2009.06.04. 17:32:16

Szia Nefelejcs, helyes a kissrácod :))) A témához: pedagógiai problémák állandóan és minden szinten.... Túlbuzgott szegény tanerő....:(

34417 2009.06.04. 17:59:47

na, azért a triót (negyedik házasságomból) akkor kezdtem el nevelni, amikor a legkisebb még ovodás volt. oszt, amikor felhoztam őket pestre, naná, hogy előjött a közösségi befolyás! érdekes, ez kisujszálláson még nem működött.

15138 2009.06.04. 18:15:33

Mi nem működött, a közösségi befolyás, vagy a nevelés? :) Valika, túl. :)

FENTE LEVENTE 2009.06.04. 18:15:50

HA MINDEN TEHETSÉGES,EGYSÉGES ÉS NEM NEVETSÉGES CSAK ISTENNEL SZÖVETSÉGES FIDESZISTA KIMEGY BRÜSSZELBE,AKKOR KI MARAD ITTHON HOL SOK A MUNKA?

15138 2009.06.04. 18:16:49

Szia, Levente. Addif sem itthon eszi őket a fene.

FENTE LEVENTE 2009.06.04. 20:16:25

Vagy a Fente.

12318 2009.06.04. 21:15:56

Szia Astrum, látom a szívedben vagyok...

14642 2009.06.05. 07:28:04

re-49 Kedves Trixi! Ha adnak fogadd el ha ütnek szaladj el.... Az ásó egy fontos dolog. A sör adja az önbizalmat, ásó a laza tartást. :)

39474 2009.06.05. 13:43:53

nefelejcs! Láttam a kommented régi blogomba, tényleg nem törölték ki. De tuti hogy letiltottak, mert nem tudtam bejelentkezni. Azok a kommentek meg tiltás után úgy születtek, hogy lehet email cím megadásával bárkinek kommentálnia :( Most csináltam egy másik profil, mindössze a végén a szám tekinthető újdonságnak. Majd valamelyik nap átmentem a régi bejegyzéseket és folytatom.

15138 2009.06.05. 14:38:08

Figyu, nekem is volt már olyan, hogy nem tudtam bejelentkezni. Ha kitiltottak volna, rajta lennél a Bloghelp-en a listán. Mindig bejelentik, ha valakit kitiltanak, és ahhoz nem elég egy komment. Nekem azt mondták, hogy töröljem ki a kukikat. Próbáld meg te is, könnyebb, mint új blogot szerkeszteni. :)) Várlak!! :DD

12890 2009.06.05. 16:48:32

amit leírtál, az nem is tudom....vicc? nem az szörnyű, hogy ezt még komolyan is gondolják. a ló túlsó fele. itthon meg látod még a bőrfejű is befér az osztályba. dolgoztam =(két hónapig) egy olyan gimiben, ahol az egyik osztályban hárman is voltak. ugyan semmilyen szimbólumot nem hordhattak magukon, de nagyon magabiztosak voltak. az egyik szabad fogalmazását hát meg kellett mutatnom az igazgatónak...(hogy abban milyen irtózatos dolgok voltak) na isa ló túlsó fele. nagyon helyes a kölköd!:)

FENTE LEVENTE 2009.06.05. 17:37:05

Agyunkra mennek a választások?Mulasztások fognak bennünket gyötörni,törni,ha nem megyünk el szavazni?Gyerünk,tessenek engem olvasni. Felséges Istenem!Egyik oldal sem tisztességes.Mindegyik oldal védi a saját szemetét.Méreg permetét fröcsköli szerteszét jobboldal a baloldalra,baloldal a jobboldalra?Így hát van okunk az aggodalomra.Hatalomra pályázó politikusok túl sok káros portyázó,elsőnek pártoknak igázó,ingázó munkályukkal tesznek lehetetlenné választó embereknek környezetében jelentős biztonságot.Országot a fejlődésben visszafelé,rokonságot,barátságot az elé a balhé elé állítani,hogy lehet vitatkozva,hajat húzva dúrva stílusban a munka rovására is élni.Nem fejlődünk ha béke-gondolatot fejbelövünk.Napjainkban búzából lisztté őrlődünk,és örjöngünk apróságaink miatt mert a nagyságot nem tudjuk elérni?Felfogásainkat le kéne cserélni a teljes ország javára.Most nincs szükségünk gyávára,gyáva emberre. Mindenki a saját oldalának a hibáit nézi el.Ezért itt nem lesz gyökeres változás,csak gyűlöletben hangos kiáltás?Az egyszerű szavazó ő keres a legkevesebbet,mert beveszi és elhiszi azt is amit nem kéne.Talán lop itt mindenki aki tud,és nagyban lapít a zűrös bűnös? Apropó,ha lopó az legyen lopótök.

FENTE LEVENTE 2009.06.06. 08:15:12

Taposó-akna,közelébe lakna jó volna ha meg nem szólalna. Taposó-akna,Bianka mit rakna...? Éjjel nappal dugna lovak közé úgy rúgna.Na! ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Antenna-parabola,földjének laza pora... Barbarának Barbara:Lépés jobbra majd balra! Polgárdi,barátja az külföldi,budapesti. Két szeme nem kék,csak zöldre a lencsét odafesti. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Egy biztos:Labancz Lillácska az árvácska hozzáöregedett az öreges Pamela Andersonhoz.Harasó.Kedves olvasó!Önhöz,hogy jön a Labancz,hogy kuruc népet untatva strucc-ként homokba dugva a fejét,Pamelával(öreglánnyal) mosassa beszagosodott,évek óta porosodott lábait,az egész testét? Gyertek egy szebbre a"velvetre"pletykálni.Jó ott kicsit megállni,seggünket riszálni mivel ott van minden celeb aki él és mozog. "Hozok-viszek mérhetetlen fantáziát, mert elfogadnám celebesnek a gázsiát.((Pletyka-nana.hu,Puk.hu,Velvet.hu))

15138 2009.06.06. 10:43:59

Kevi, hogy lehetnek bőrfejűek iskolában? Nem ül le velük senki? Se a szülőkkel? Ha a fiam- lányom erre vetemedne, részemről örülnék, ha figyelmeztetnének, mert eleve veszélyesnek tartom, a gyerekre nézve is. Nem is értem, mit csinál az ilyen gyerek szüleje...Néz, de nem lát? Ja...maga is örül, esetleg maga neveli ilyennek. Levente, ez most nem volt valami tiszta...:( A celebek még nem országos gond, egyelőre elég rájuk legyinteni. És lehet röhögni is.

FENTE LEVENTE 2009.06.06. 15:15:18

Sajnos országos.Rossz példaképek és hazugságokkal keresnek milliókat.

40862 2009.06.07. 12:08:32

csak tudnám, hogy a tanár miért fújta fel ezt az ügyet?????:(

15138 2009.06.07. 12:14:02

Hát hog nehog "rossz" irányba nevelődjön az a szegény gyerek. :))

11540 2009.06.08. 09:27:30

A tanár is ember, mindig ezt mondom, ő sem tökéletes, sajnos. És szerintem őt is lehet bírálni na nem a gyerekek előtt, de igenis lehet a főnökéhez fordulni, hogy diszkriminativ a viselkedése, természetesen itt viszont jelen legyen a tanár, nem a háta mögött intézni el a dolgot. Persze ilyenkor az kerül előtérbe, hogy akkor, pikkelni fog arra a szépséges, okos fiatalemberre, aki nem ezt érdemli. Szóval, ez amit mondtál a tanerőnek, hogy hatéves, szerintem a legtökéletesebb volt, ebből a buzgómócsingnak (jaj diszkriminatív vagyok, megyek a főnökömhöz magammal, hogy megbeszéljem vele) :-)) értenie kell, hogy: próbáljon meg lazítani, kell egy kis áramszünet időnként mindenkinek. (Hofi után szabadon) Persze, azis meglehet, hogy a tannéninél mindig áramszünet van. :-)) Nem ezt hívják túlkapásnak, ahogy lereagálta a dolgot?

15138 2009.06.08. 11:10:38

Azt még nem is mondtam, hogy ő az igazgatóhelyettes is... :) A közfelfogás hasonló. Hivatalos személyként nem mondhat mást. Az túlzás, amit csinált, fel lett fújva. De panaszt tenni a hivatalos állásfoglalás ellen lehetetlen - olyan, mintha otthon megpróbálnád azt mondani, hogy nem rasszizmus lecigányozni a cigányt. Nem tudom, értitek-e...ha kiállok a gyerek mellett, csak rasszista kijelentésekkel tehetem. :)

12564 2009.06.08. 20:30:22

Hülye helyzet, az biztos. De legalább van valami előrelépés. Ott a kissebbség jogait védi a törvény, itt pedig a rasszista nézetek terjesztőit, és a bűnözőket. Hogy ez az állítás nem igaz? Dehogynem. Nézzetek körül, milyen perek, és milyen ítéletek születtek a nyíltan megfélemlítő demonstrációk szervezői, résztvevői ellen!

15138 2009.06.08. 20:36:32

Hááát. Az inga-efffektus. Avagy a ló (mindig) túloldala. :))

40862 2009.06.09. 09:02:44

Freeman! Lehet persze, csak utána a gyermek issza meg a levét:(

13077 2009.06.23. 15:25:35

Annó amikor még óvódás voltam, a szomszéd kislány megmutatta, hogy mi van a bugyija alatt. Ma, az USA-ban ma már simán elvennének a szüleimtől, és intézetbe csuknának érte. Vagy pld. Obama le lett állatkínzó szadistázva, mert lecsapott egy legyet. Azt tudjuk, hogy nagy az Isten állatkertje, és alacsony a kerítés, de sajnos az állatok már a törvényhozásba is bejutottak. A magánvéleményem meg az, hogy a PC eljutott abba a fázisba, amikor már jóval többet árt, mint használ. Új érzékenységeket ültetnek el mesterségesen az emberekbe, determinálják, hogy min háborodjál föl. A legprofánabb jellemvonása pedig az, hogy éppen a liberálisoktól ered, akik jó úton vannak ahhoz, hogy elvezessék az emberiséget a gondolatfasizmusba.

15138 2009.06.23. 15:47:03

:DD Annó, amikor még óvodás voltam, négy évvel előtted, én voltam a kislány, aki megmutatta. Ne tudd meg, mit kaptam. Pedig...ők mondták, hogy mutassam. Szexuális zaklatás. :D Szerintem igazad van.

- 2009.06.26. 01:22:23

lélegzetelállítóan gyönyörű gyerek gratula és jó, h ott él :-( www.sokkkoldal.sokoldal.hu

15138 2009.06.26. 10:59:34

Köszönöm. :)
süti beállítások módosítása