Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Elköteleződés

2009. október 01. - Vörös Nefelejcs

Válasz sokaknak.

 

Messziről kezdem - az első apósom nagy ember volt. Bocsánat, fontos szerepe volt - köztársasági főügyész. Mégis szerényen éltek, az egyetlen góbéságot az jelentette, hogy amikor áthelyezték, a két és félszobás lakását ráíratta a férjemre, azaz hogy akkori szokással élve, bejelentett minket magához. Így elutazásakor mi a lakásban maradhattunk. Az idősebbek értik: a lakás megmaradt. Ennél nagyobb bűne sosem volt...

 

Azért én lenéztem, 20 évem minden keménységével. Apósom ugyanis elégedett volt a rendszerrel. Sőt, szerette. Annyira szerette, hogy visszauasított egy párizsi megbízatást is. !! Én már akkor elég jól ismertem Ausztriát, mint "tőkés" országot, és annyit azért tudtam, hogy a népet annyira azért nem nyúzzák. Viszont láttam a szocializmus számos hibáját is, és alkalomadtán - naná - szóvá is tettem mindet. Amivel is kivívtam a karomon a burzsujka nevet - ezen már nem sokat rontott a matrózblúzom, amit előszeretettel vettem fel vizsgázni.

 

Eltelt vagy tíz év, míg felderengett a fejemben, hogy apósom addig fafeje talán a hűség az elvekhez. Az elvekhez, amiket bár nyomtak belénk, néha nem voltak többek szavaknál, amiket a táblánál előadunk - de neki, nagyanyámnak, anyósomnak egészen mást jelentettek.

 

Úgy, mint a nemzetközi estéken, ahogy a nicaraguaiak énekelték a mozgalmi dalaikat, a chileiek - kérem szépen, ez nem ugyanaz volt, ahogy mi fújtuk a mieinket. Ott volt élmény mögötte. Sokszor könnyes.

 

Visszakanyarodva az elvekhez, még megemlíteném Camust, akinek a neve eléggé összeforrott az elkötelezettség fogalmával. Őt bár olvastam, csak negyven évesen ismertem meg. Az ő hatására esett le ez az elköteleződés (itt majd rászorulok NH-re, már most is két szó van, melyik a jó?) meg a jelentősége.

 

Az ember egyszer csak válaszút elé kerül, ki előbb, ki utóbb. Hogy miben higgyen, mi legyen saját világnézetének az alapja. Nyilván választani csak az ismert dolgokból lehet. A példa kedvéért, az én gyerekkoromban buddhista nagyon nehezen lehettem volna...nem az a hely, nem az az idő.

 

Nekem mi volt? Nagyszüleim vallásossága és szüleim, iskolám materializmusa. Egy olyan mély és nagy tudásanyaggal, amit csak az írásbeliség az utóbbi 5 ezer év alatt nyújtani tudott. A második, szerintem alapvető kérdés, amellyel a vallás - nemvallás után az ember találkozhat, az a politikai rendszer. És ez sem volt igazi választás: az utolsó kulák nagyapám volt a családban, nem vagyok hercegi sarjadék, amit a család tovább hagyományozhatott volna, amolyan hülye szocialista ideákkal nőttem fel, mint a közösségi munka, brigádmozgalom, kórusmozgalom, egyenlőség, testvériség, nemzetköziség - és sehol egy panaszkodó ember a környezetemben.

 

Míg apám el nem ment Nyugatra, meghívásra, engedéllyel, tanítani, csak Csehszlovákiát láttam. Ausztriából meg annyit fogtam, hogy baromira tele van hegyekkel, az emberek meg buták - bocs, ezt nyolcadikosan gondoltam, amikor is egy asztaltársaságnyi embert elkápráztattam azzal a semmi aktussal, hogy leskicceltem nekik egy pár európai várost, és rátettem a fővárosokat - mindez onnan jött, hogy a sonkának Ausztria alakja volt...:) Ezenkivül azt hitték, hogy a szocialistáknál nincs neylon harisnya, és hogy Magyarország fővárosa Bukarest. (és akkor még tudtak egy várost mondani...) Ennyiből megállapítottam a szocialista rendszer fölényét. Egyszerű, nem?

 

Úgyhogy most, hogy néha leballibáznak, lekomisszároznak, lekomcsiznak és a többi ismert kifejezést is képzeljük ide, felvonom a vállam, széttárom a kezem és azt mondom: hát mi más lehetnék még? Ebben nőttem fel, ezt láttam a szüleimtől, ezt tanították az iskolában. Ez nekem nem csípte a szemem, ez engem nem bántott - bár ahogy mondtam, nem voltam vak a rendszer hibáira.

 

És akkor elkezdtem tisztelni az apósomat. Hitt egy dologban - lehet, hogy tévedett. Abba a rendszerbe ő beilleszkedett, én is és a többség is. Szégyen ez? Miért lenne? Az a rendszer neki jó volt. Nekem is, a többségnek is. Akkor most miért kéne letagadni?

 

Aki engem kommunistának tart, szocialistának, az nem téved. Szerintem nem téved. De mi a bűnöm? És a többieké?

 

Van itt még egy nüansz. Tévedni emberi dolog. Ha itt és ma minden jó lenne, lehet, hogy azt mondanám, hogy de nagy marha voltam, hát ezt kellett volna már húsz éve is csinálni. De az elmúlt húsz év engem nem győzött meg a kapitalizmus nagyszerűségéről. És ne tessék nekem most azt mondani, hogy mert a szocialista párt bla-bla-bla. A régi normák szerint a mai MSZP nem szocialista párt...polgári, demokrata, de mindenképpen egy burzsuá párt. És nem vagyok róluk nagy véleménnyel.

 

Szavaztam rájuk? Igen. Ugyan hova másra lehetett volna szavaznom...amúgy meg nem vagyok egyedül - akik nem csalódtak még, tudjuk, melyik zászló alatt állnak. Bravo. Oda én nem megyek, és nem is mehetek. Ugyan, hagyná valaki?? Hiszen én másféle vagyok...

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr878289272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

15138 2009.10.01. 14:12:44

Ezt küldték ma nekem... http://www.tabornok.eoldal.hu/cikkek/gondolkodj_/kerdes-jobbra_-nefelecstol_-

10309 2009.10.01. 14:26:23

Kedves Nefelejts, Kádár politikai jelszava, "Aki nincs ellenünk, velünk van. " az Új Testamentumból ered...

15138 2009.10.01. 14:33:26

Hát - nem az első szimpatikus mondás a Bibliából...

12392 2009.10.01. 14:36:11

Egy bölcs szerint ebben az országban kötelesség tudata csak a hóhérnak van, de a halálbüntetést betiltották!

11812 2009.10.01. 14:44:56

leszarompor, hiába magyarázod

13066 2009.10.01. 14:49:03

Nefi értelek, és egyet is értek az írásoddal, Nekünk ez volt a gyermekkorunk, és a fiatalságunk, hittük, illetve hiszem ma is, hogy ha én tisztességes vagyok, akkor másik is az, na erre cáfol rá az elmúlt 20 év, ledegradálva a valódi emberi értékeket. A linket olvastam, remélem az illető van annyira idős, igaz nem elemezte végig a történelmünket , de gondolom már a tatárjárás idején ellenállóként tengette életét, így "hitles" a mondandója.

15138 2009.10.01. 14:50:22

Kalimpa, hol adnak olyat? Gyuri, baj lesz. Jóemberek, elmegyek, leszedem a vonatról Georgiát egy órára, aztán visszajövök. Addig se firkáljatok a falra. Akarom mondani, firkáljatok nyugodtan. :))

44800 2009.10.01. 15:00:18

Becsületesség, igazságtudat, ész. No, ez az erősen hátrányos helyzet. Ezt csak örökölni lehet. És ebből kifolyólag: csak ezt. (egy sorstárs)

11692 2009.10.01. 15:15:02

szívemből szóltál!

12296 2009.10.01. 15:19:14

1-re: Jó, de mi van ezzel a csuklyás kölökkel, nem értem.... Georgiának puszi, stop.

34417 2009.10.01. 15:57:46

az azért vidám, hogy ezek a nagyonmagyarok, meg jobboldaliak ugyanazt, ugyanott élték, tanulták, örökölték. oszt most egyszerre megvilágosodtak. hát, ha a megvilágosodásnak ez a eredménye, én már csak maradok a balra tarts elvénél...

16055 2009.10.01. 15:57:51

Húúúú, ez nagyon ott van a toppon Nefi!!! Na, erre nem lehet mást mondani, csak azt, hogy be......ják! Klassz vagy Nefi, nyugi, pusza, öleléssel. :)))

wesz 2009.10.01. 16:06:28

Nefelejcs, ahogy el nezem, olyan egykoruak lehetunk. En hasonlo dolgokon mentem keresztul oszt valahogy megis a jobboldalon kotottem ki, ami baromi erdekes,mert nincs az az isten, hogy a republikanusokra szavazzak. Obama rules. Ugyanakkor bloggodbol es kommentjeidbol nekem inkabb ugy tunik, hogy lehetnek nezeteltereseink, nagy dolgokat maskepp lathatunk, de ha ezeket leszukitjuk a kozvetlen eletterunkre, szoros kornyezetunkre, akkor rendkivul meglepo modon hasonlo kovetkeztetesekre jutunk. Emlekszel meg a kocogasrol irt posztodra? Vagy a bevandorlokrol egyeztetett velemenyunkrol? Engem mindaddig rendkivul hidegen hagy erzelmileg, hogy ki mit gondol, bar neha bepipulok, amig meg nem probal hatni az eletemre es befolyasolni azt. De ez egy hosszabb tortenet lenne.

10260 2009.10.01. 16:07:09

Nefelejcs; elég neoprimitív az írás, amit kaptál. tele gyűlölettel és okoskodó csúsztatásokkal. nem kellett volna foglalkozni vele...

11639 2009.10.01. 16:27:50

elkötelezted magad - azaz híve lettél, sztem. de ez csak így megy. Ha valaminek nem híve (hm, itta hűség, ni) a zember, nem tud hinni benne. amiben pedig nem hiszünk, az, ugye, átalában nincs. Vagy ha van, nem látjuk (öncenz). Néztem, amit kaptál, milyen magányos szöveg, észrevetted? Pedig úgy tűnik, csupa mások által is szajkózott ismert motívumot tartalmaz. Előre!

13124 2009.10.01. 16:40:31

Szia Nefelejcs! - ölellek - amit elvettek tőlünk, pontosan a HIT. hogy már nem hihetünk semmiben, mert annyiszor átvertek (hagytuk magunkat becsapni). Írod: "hova szavazhatnék máshova"..... hát ez az. Ezzel (is) éltek vissza. Ezért maradunk - sokan - magunkba. Vagy itt, kis társaságban időnként egy oldalon. Hát tanítom a fiamnak a "retro" nótákat....." nagyapáktól e dal unokákra marad..." Az egészből ennyi maradt - és velünk együtt ez is elvész nemsokára.

13190 2009.10.01. 16:40:47

Üdvözlöm Georgiát, és szeretettel köszöntelek bennetek. Nefelejcs! Ha te úgy érzed, hogy megbántasz valakit, bánt a lelkiismeret és elnézést kérsz. Akit belinkeltél, ahonnét belinkelted, annak, azoknak nem véletlenül nincs nevük és arcuk, nem tűrnek ellenvéleményt, magukat tévedhetetlennek tartják, kioktatnak. A helyedben kivenném azt a linket, nem szabad rájuk egy szót sem vesztegetni, nem hat rájuk a szó!

34417 2009.10.01. 16:49:44

igaza van árpapának. ki vele! (pont én pofázok, aki az árpapánál elkövetett hasonló ocsmánykodás miatt kihívtam ezt a faszt párbajra?) vissza a kreszhez: lesz még úgy, hogy jobbra tarts, balról előzz?

44711 2009.10.01. 16:55:38

Kedves Nefelejcs ! A jó oldalon állsz. Mindegy, mások mit mondanak rá. Szinte mindenki Úgyis azt szajkózza csak, amit az egyik oldal a fejébe tömött.Igaz, vannak tiszta pillanataik, amikor nem hat a drog, de csak ritkán. Üdv:CL......

44711 2009.10.01. 17:04:37

..másrészt tiszta szívből és minden fenntartás nélkül az tud igazán a baloldalra állni és a nevetőket elküldeni a fenébe, aki jól ismeri a másik oldalt is és van belső ereje megérteni, túljutni rajta és nem kérni belőle. Üdv:CL.....

44711 2009.10.01. 17:05:19

..bár nem vagyunk egy generáció, a szívemből szóltál, mert nekem matematikailag teljesen máshol lenne a helyem..... Üdv:CL......

15138 2009.10.01. 17:05:51

Hát Georgiát láttam. :) Pár szót felteszek a Kutricába. Kedves CL, most nem hegyezném ki arra, hogy jó vagy rossz oldalon állok - csak hogy nem állhatok másikon. Az én életemmel. És Camus szerint ugye, meg valahol állni kell. :) Hát itt állok, a balon. De szíven ütött, amit Wesz mondott, mert valóban, a mikrokozmoszban :) egyetértünk, nagyon is gyakran. Akkor a makroban miért nem? Rasid, ja, bagoly a verébnek. :) Árpapa, jó vicc, hogy hagyjam már a linket. Mintha nem te is ue-t csináltad volna. Hehe. Ugyanezzel a Tábornokkal. Hehe. Bonikám, lehet, hogy már mondtam valahol, idén nyáron három generáció ordította az Egy a jelszónk a békét a kocsiban. Jó volt!! De persze, mást jelent mind a háromnak. A gyerekeink szerintem azt gondolják, valami agylövésünk van, hogy ahogy meghallják, mindenki rákezd énekelni...itt ez hiányzik. Ill. mindenütt hiányzik a közös éneklés. Erre, az idén mindkettő beíratkozott az énekkarra. A csíra !! Henci, nekem is feltűnt. El is szorult a szívem... Azt hittem, majd kisegítesz, hogy melyik szó a jó, az elköteleződés, vagy az elkotelezettség...Minél többet mondogatom, annál hülyébben hangzik mindketttő. Bár látom, azt értitek, hogy mit akartam mondani. Szerencsére. :)

15138 2009.10.01. 17:07:51

Kedves CL, néha egy fészekalja is máshogy képzeli - a családban akadnak jobboldaliak. Igen, érdekes. Mint ahogy az is, hogy melyik elkötelezettség az erősebb: a családi vagy a politikai.

13190 2009.10.01. 17:11:08

Ok! Nefelejcs, a link marad, de többet oda nem írunk! Így már stimmt?

15138 2009.10.01. 17:14:19

Nonsense, nem a levélre szólt az írás - azt csak később dugtam bele, épp kapóra jött. Volt egy Kérdés jobbra, http://nefelejcs.nolblog.hu/archives/2009/09/16/Kerdes_jobbra/ kaptam a levelet, és ez lenne a Válasz jobbra. :) Csak kerülöm a feltűnést. :)) Wesz. 1966. És igaz. Fics, tőled nem is vártam helyeslést...aranyos vagy. Pusza. Rasid, igazad van, ez nem magyarázat, csak az én pártállásomra...az övéket én nem tudom. Mikipapa, Georgia említett. :) Mi az a csuklyás kölyök? Már megint elfelejtettem valamit? Evalajos, hát szívünk az van...kinek legyen, ha nem nekünk? :) 8-ra Kedves sorstárs. Azért csak néha kihúzhatjuk magunkat. "Senki"k vagyunk s minden leszünk. :DD

15138 2009.10.01. 17:15:02

Árpi bajtárs, hát nem is!!

34417 2009.10.01. 17:16:57

georgiának megvolt a pusz, meg az ölelés?

12214 2009.10.01. 17:22:25

Van egy oldal, Nefelejcs, ahova tiszta szívvel állhat a magamfajta. Az örök függetlenség oldala. Nem véletlenül hangsúlyoztam ezt oly sokszor magamról. Noha "et in Arcadia ego". :)) Ezzel nem azt akarom mondani, hogy te is áll ide hozzám, csak a teljesség kedvéért. Ezzel együtt nagyon jó ez, amit írtál. Jól van ez így. :)))

12214 2009.10.01. 17:23:51

Ja, és ha én írom neked, nekem elhiszed, hogy jó ez a szó itt, hogy elköteleződés? Még akkor is, ha bizonyos undok nyelvművelők elkötelezettségnek neveznék inkább. :))

12214 2009.10.01. 17:24:35

OFF: nem látom a kutricában a Georgiával való találkozást. Írd meg, jó? :)))

60145 2009.10.01. 17:44:19

2-re, megkésve: Rákosi Mátyás: Aki nincs velünk, az ellenünk van. Kádár János: Aki nincs ellenünk, az velünk van. Grósz Károly: Aki ellenünk van, az is velünk van. Gyurcsány Ferenc: Aki még mindig velünk van, az nincs magánál.

60145 2009.10.01. 17:50:42

Továbbá: a hülyeség sem, a rossz erkölcs sem párt- vagy rendszerfüggő. A tisztességes számvetés úgy tisztességes, ahogy van. Nefelejcsnél.

Vasgereben 2009.10.01. 17:56:36

Nefi, gratula! Viszont, ugyebár azt tartja a közhit, hogy az okos ember más hibájából IS tanul, mig a buta a magáéból SEM! Nos, az én generációmnak sajna alkalma volt bőven tapasztalnia a Kárpát-medencében és szinte mindenkivel előfordult, hogy az elvek és a tapasztalatok ellenmondásba keveredtek a fejében. A háború befejeztével majd mindenki megkönnyebült (kivéve azokat akiknek nem sok jót igért az új rezsim, vagy nem bolgogan emlékeztek a "felszabaditókra" (elhurcalás, rablás, gyilkolás, erőszak következtében). Aki mindent megkapott amire vágyott (új lakást- berendezetten, állást - főleg ha hatalom is járult hozzá, diplomát - gyakran érdem nélkül, de az is aki végre kiélhette vágyait karriere, kedvelt szakmája tekintetében, stb) az már miért is ne váélt volna a rendszer hivévé? Hiszen ő jót tapasztalt! Aki meg az ellenkezőjét kapta, az meg miért is imádta volna? Az óvatosabbja, gyávábbja/felelőségérzetibbje meg meghúzta magát, reménykedve a jobbrafordulásban. Aki beleszületett a rendszerbe - mint te is - már egészen más tapasztalatokkal rendelkezett, persze függőn családi környezetétől és főleg az időponttól. Ugyanis, a mai szemmel nyomornak tartható körülmények közt (szabás-konyhás, külső vécés, vagy közös mellékhelyiséges , fa/szénfűtéses, gyakran viz és villany nélküli lakásokban) is lehetett boldog gyermek/fiatalkora valakinek és ugyanakkor lehetett megkeseritő az akkori luxus körülmények közt élőknél is. A 70-es-nyolcvanas évekre az előbb emlitett nyomor jórészt eltünt és a gulyáskommunizmusban nagyon sokan megkaptak mindent amire vágytak. Miért lettek volna másféle, rossz tapasztalataik? A probléma a genszetrváltáskor került ismét felszinre. A nyomor persze nem jött viszzsa, viszont mivel jócskán megnőtt az étvágy is, kitgört a társadalmi elégedetlenség. Sokaknak felnyilt a szeme (a jobb vagy a bal, esetleg mindkettő), van aki azt látta meg, hogy meddig jutottak el a Lajtán túl - 1945-höz képest ugyanarról a kiinduló pontról - s mit vesztettünk ezáltal, más meg azt, hogy lehúzták róla a védőpaplant, ami alatt addig jól el vegetált a langymelegben! Egyesekből kitört a ragadozó, mások meg megcsömörlöttek a törtetéstől/kapzsiságtól/zsiványságoktól. S akkor miért kellene csodálkoznunk rajta, hogy ezeknek a tapasztalatoknak a nyomán sokan 90/180 fokos fordulatot vettek világnézetük tekintetében? Én balról indulva lettem liberális, majd konzervativ és megértek mindenkit aki szintén változott az idők során. Azokat is, akiknek nem volt okuk megváltozni, csak azokat nem, akik nem akarnak tanulni sem saját, sem mások hibájából és veszettül támadnak mindent és mindekint akik nem az Ő tapasztalataik alapján gondolkodik és cselekszik!

60277 2009.10.01. 17:59:48

Nefi írta; ""És akkor elkezdtem tisztelni az apósomat. Hitt egy dologban - lehet, hogy tévedett"" Nem hiszek eszmékben, ideológiában, történelemben, rendszerben, vallásban, stb... melyet dogmává merevítenek bizonyos érdekek mentén. Élet szentségében hiszek. Mely szerintem mindenen felül áll.

15138 2009.10.01. 18:10:11

Kedves Astrum, akkor kidobhatjuk minden rendszerünket...egy nem tisztelte az életet mindenek felett. És hol van az önfeláldozás? Ahogy a Shrekben mondják: "Páran tán meghaltok, de erre az áldozatra hajlandó vagyok..." Tisztelem a hitedet. De talán még utópisztikusabb, mint az enyém. :)

Vasgereben 2009.10.01. 18:12:36

Astrodus: feltehetően nem e azért maradt hű elveihez, mert nem volt oka csalódni bennük a saját tapasztalatai alapján? Akinek nincs/ nem volt még fájós foga, nehezen tudja átérezni azok fájdalmát akiknek van ilyenjük!

15138 2009.10.01. 18:16:48

Vasgereben, te említetted elöször azt a fonalat, hogy azokat is lehet tisztelni, akik megváltoztatták az álláspontjukat. Nyilván. Talán ez a természetesebb, ebbe ezért nem is mentem bele. Nyilván, a fejlődés változásal jár. De mivel én most az én bizonyítványomat magyarázom, és azt akarom elhitetni, hogy nincs miért félni tőlem, vagy gyűlölni engem éa a hozzám hasonlókat, hát a kitartókra helyeztem a hangsúlyt. Az általad leírtakkal sem lehet vitatkozni - mindenki másképp élte meg, és természetes, hogy akitől elvettek, az mást érzett, mint akinek adtak. Rendben van így... 31-re Atlasz, nagyon szép aforizma-gyújtemény. :D Nem vagyok magamnál. :)

15138 2009.10.01. 18:19:28

Gigi, hehe, a függetlenségről, és neutralitásról hallottam már valamit - tudod, apu osztrák, én meg... :D Tisztelem. Bár valamelyik görög bölcs mintha mondott volna olyasmit, hogy a közönyösök, vagy a középen állók a legveszélyesebbek...de hát ez az ő véleménye. Nyilván, kevesebb sz-rt kevertek középről, mint a két szélről. És talán rájuk vár a feladat, hogy a két oldalt összekössék. :) Feltettem!! És kösz a nyelvtant is. Rasid, megvolt minden.

16055 2009.10.01. 18:19:29

Nefi, tök jó ember vagy, abszolúte rendben is vagy, ezért írtam, hogy akik téged bántanak, azok BEKAPHATJÁK.

16055 2009.10.01. 18:21:33

Na, még annyit, hogy: keblemre! :DDD

15138 2009.10.01. 18:22:58

Fics, ne dicsérj, ne dicsérj, mert minél jobban, annál inkább. Lehet csalódni. Előbb lássuk egymást. Jössz a partira?

16055 2009.10.01. 18:27:00

Naná, és tudom, hogy Te is. Ha rám hallgatsz inkább laza öltözetben gyere, mert ez egy sátor féle dolog lesz. Nem kell estélyi ruci. :DDD

15138 2009.10.01. 19:22:37

Most zavarban vagyok. Hehe. Ruhám titok.

Évi 2009.10.01. 19:54:24

Nefelejcs! Kérlek! Hol van az Ősök elötti tisztelet, a neveltetés, a származás, a gének. A kulák Nagypapa hitének megtagadása. Nem lehet, nem hiszem el.

17910 2009.10.01. 20:06:25

Nefi! Gratula! Nálad olyan jó nyugalom van, mindenki megszelidül...... Különben mintha helyettem is irtad volna - a különbség csak annyi, hogy bennem egyre jobban forr a düh, ahelyett, hogy megpróbálnám helyükre tenni a szineváltókat, a hazugokat, a sunyikat.... Kéne nekem is egy kis belső béke, amit neked sikerült magadban megteremtened, és sugárzik minden posztodból! Kicsit irigyellek is! Hali!

60277 2009.10.01. 20:15:34

""Ahogy a Shrekben mondják: "Páran tán meghaltok, de erre az áldozatra hajlandó vagyok..." Nos ezt akár Bajnai és társai is mondhatták volna. Nem mondták, de egy páran már bele haltak..... Mit is válaszoljak neked kedves Nefelejcs? Talán ezt: "Kék virág, piros tüske, kék virág, piros tüske, de jó lenne, ha nem lennék színvak." Bajnait nem hagyhatom ki. "Minél magasabbra mászik egy majom, annál többet látni a seggét...." A fülke

12910 2009.10.01. 20:41:50

46-ra ezt megjegyeztem, ez nagyon jó!!! :DDD

15138 2009.10.01. 20:46:37

Évi, érdekes ez... a kulák nagyapa zárkózott volt. Alig tudok valamit az életéről. Valahol már írtam, hogy így kezdte, mikor hazavittem az orosz férjemet - "mikor ezek a barom népek megszállták az országot ". Nagyanyámat megerőszakolták a szovjetek, nagyapám egy testvérét falhoz állították, mert papírok nélkül találták. Egy év múlva nagyapa büszkén mesélte a szomszédoknak, hogy Oleg már beszél magyarul. Akkor a család erősebb...vagy nagyapa nem általánosított. Nem tudom. Azt tudom, hogy ha nekem van egy cigány barátom, egy néger barátnőm, egy jobbos jóismerősöm, akkor másképp nézek a többire is. Nekem ez maradt a népek barátságából - hogy nem haragszok egyikre sem, mert szinte mndenhonnan ismerek egy-egy nagyon jó embert. Nem hagyomány a gyűlölet, csak keserű emberi sors. Rómeó és Júliát is idekeverem, jó? MaNetti. :). Negyven elmúltam. Sokszor bántam meg a dühömet. Írásban nagyon jól kezelem, az életben nem mindig sikerül. Könnyebb így. Csak ennyi - próbáld ki. Elöször furcsa, az emberek is érdekesen reagálnak. :D Aztán meg lehet szokni. Ha írsz egy privit, mondanék valamit még.

15138 2009.10.01. 20:49:59

Astrum, :) Nevetni már fél siker. Ha már itt tartunk - talán régen többet nevettünk magunkon. De még elkezdhetjük. Bajnai egy a sokból. De ő már úgy ment magasra, hogy előre tudta, meddig fog esni utána. A mások által épített trágyadombon álldogál. Bátor ember. Nem bántanám.

13020 2009.10.01. 20:53:17

NEFELEJCS, DRÁGÁM. A GYEREKEK TALÁN HIHETŐ, HOGY IGAZAT MONDANAK. AZ ENYÉMEK AZT MONDJÁK, ANYUKÁM, NEKÜNK NAGYON SZÉP GYEREK KORUNK VOLT, SZERETTÉK A TÁBOROKAT, MINDEN ÉVBEN KÉTSZER NYARALTAK A BALATONNÁL, EGYÜTT A CSALÁDDAL IS. VOLT ELFOGLALTSÁGUK, SZERETTÉK A TÁRSAIKAT. NEM IGAZ HOGY POLITIKA VOLT BENNE, MA HOL LÁTSZ ÉNEKLŐ GYEREKEKET? ÉS IGAZA VOLT KÁDÁRNAK. HA CSAK AZÉRT VOLT JÓ A RENDSZER, HOGY MINDEN GYEREKEN CIPŐ LEGYEN, MÁR MEG ÉRTE. ÖLELLEK.

Évi 2009.10.01. 20:57:40

Nefelejcs! Értem én, de hát akkor is...............!

12296 2009.10.01. 21:00:35

25-re: Az 1. komment linkjének fejlécén lévő egyedet voltam bátor azonosítani a belinkelt oldal tulajdonosával...

17910 2009.10.01. 21:25:57

Remélem átment! Ha nem, még egyszer küldöm! Hali!

12214 2009.10.01. 21:29:48

Te Nefelejcs, a függetlenség nem jelent közönyt. Sem pedig középen állást. A függetlenség az függetlenség. :)

13003 2009.10.01. 22:15:49

El vagyok köteleződve. üdv. Wolf Larsen

13020 2009.10.01. 22:17:11

gigikém, veled együtt ma már én is független vagyok, ha bár apám forog a sirjában szegény.

15138 2009.10.01. 22:21:06

Gigi, Kalimpamama - van függetlenség? Családosoknak? Akik gyereket nevelnek, és valamit tovább kell adniuk? Hogy csináljátok? Belőlem valahol lóg a "kóc". :) Emilke...Ki az, megyek, magnézem a wikin. Egyelőre meg sem merem mondani, ki jutott eszembe, az nem lehet. MaNetti, nem találom!!

40751 2009.10.01. 22:25:36

Kedves Nefelejcs! Fiatal 60-asként, állítom, hogy kalimpamama "jól beszél"...! Nekem rengeteg munkát adott a Kádár éra, nehezen, de biztonságosan lehetett némileg "előbbre jutni"...! Aztán jött a rendszer váltás, számomra rengeteg kudarccal...! Mígnem 15 év után "beérett" a gyümölcs...! A 15 évből 3 év "kukázással" telt, hogy érzékelhesd, a kudarcok "mélységeit" is...! Számomra a jobb és baloldalak közül a bal a szimpatikus...! De a választóvíz számomra, nem az oldalak "mezsgyéin" található, hanem az idiotizmus, illetőleg a "ráció" között, messze a "rációs" területen belül...! Mivel a jobboldalon nagyságrendekkel több az idiotizmus (erről ismerem fel!) engem nagyon taszít ez az oldal...! Csak hát, a másik oldalon is jelentkezik ez a "tünet", jobbára a "pöffeszkedés" formájában, amelynek ismertető jegyei, pl. a Hunvald, vagy a BKV, stb. ügyek...! Ráadásul eddig csak a baloldalon tapasztaltam szembenézést, illetőleg ÁTALAKULÁSOKAT a "rációk" erősítése céljára...! Remélhetőleg tovább folytatódik a "tisztulási" folyamat, most már az "új tapasztalatok" alapján is...! Ha így lesz, MEG IS LESZ AZ EREDMÉNYE...!

12392 2009.10.01. 22:27:40

Ahogy ígértem mail megy!

11815 2009.10.01. 22:32:30

hm... írhattam volna én is. Gyereknek jobb volt lenni az biztos. Lehet, hogy nagy marhaság volt a kisdobos-úttörőség, a mozgalmaktól néha hányni tudtam volna, de jó volt táborozni, összetartozni... Igaz, most eszembe jutott a "Hullám" című könyv(Tod Strasser) ... Azért mégis.

13003 2009.10.01. 22:44:41

Jack London: A Tengerifarkas.

11381 2009.10.01. 23:04:29

Nefi, minden tiszteletem a Tiéd. A Te szemszögödből nézve a Te hozzáállásod teljesen elfogadható és érthető. És én csak tisztelni tudom az olyan egyéneket, (mégha nem is mindenben értek velük egyet), akik nem minden széllel fordulnak egyet.

12702 2009.10.02. 01:52:14

Csak pontosság kedvéért az apósod a Magyar Népköztársaság főügyésze lehetett. Nagy különbség! Egyébként tisztelem az elveidet, de félek, hogy sokáig nem tartható a Te fogalmaid szerinti kommunistaság, szocialistaság. Kívánom, hogy ne csalódj!

15138 2009.10.02. 07:29:49

Kedves Botzheim. :)) Az apósom az egyik volt szovjet köztársaság főügyésze volt. Most már nyugdíjas. És már csalódtam. Bár az én fogalmaim szerinti kommunistaság talán csak az irodalomban létezett. De persze, köszönöm.

15138 2009.10.02. 09:47:59

Judit, kölcsönös!! Emilke, van ám egy ilyen költő, író, stb. :) A wikin. Babett, ha morogtam is néha, hogy már megint örsi gyűlés, és kötelező a felvonulás - azért élveztünk. A mosti gyerekek, az enyémek, nélkülözik ezt a fajta összetartözást. Azt a könyvet nem ismerem, sajnos. Nantal, de rég láttalak. Értem, amit mondasz, átérzem, mint a legtöbben itt. Gyuri, megyek!!

40751 2009.10.02. 12:04:47

Kedves Nefelejcs! Köszi, a "replit"...! Nem "tüntem el"...! Csak túl sok "feladatom akad", az ESS, stb. körül...!!! Klikelj rá, hogy "sejtsél valamit"...! Ha érdekel...! Most különösen...!!! Éppen a mai, NOL lézerkutató cikkére írt kommentjeimmel is "erre figyelek"...!

58395 2009.10.02. 12:11:11

Szia Nefelejcs! Érdekes módon én az utóbbi 20 évben lettem baloldali. Most ne a mostani "baloldalra" gondolj, hanem az eredetire. Miután összehasonlításom lett, és ezt a bőröm jelezte, elég markánsan, hát szép lassan pálfordultam egyet. Semmi szégyenérzetem nincs ezzel kapcsolatban, legyen annak aki elpanamázta az egészet! Kalimpamama fogta meg a lényeget: ez a rendszer rengeteg gyerek cipőt lelopott, nem törődve azzal, hogy amelyikre ráadta, az akkor sem tud egyszerre négy cipőben járni...

15138 2009.10.02. 12:50:11

Kokó...most sunnyogok, tele vagyunk gyerekcipővel. De jó a hasonlat, igaz. Remélem, nem késtelek nagyon le...Mennyi időre szoktál feljönni? Nantal, ráklikkelnék szívesen, csak nem tudok. Küldök privit.

40751 2009.10.02. 17:00:55

Kedves Nefelejcs! Köszi a privit! Ment, az "eligazítás"...! ...végül is, a "körülményekre", nem tudom, vajon "rá" éreztél...? ...ugye milyen érdekes...!!!

évi 2009.10.02. 19:35:21

Nefelejcs! A tegnapi megjegyzésemhez légyszives hallgasd meg, kérlek! Kormorán: Isten ujja megérintett c. dalt.

15138 2009.10.02. 19:55:31

Évi, megnéztem. Leesett az állam, nem mondom. Meg kellett néznem, hogy ez ugyanaz a Kormorán-e, mint aki 84-ben a Ne sírj kedvest, és az Egy ágyon, egy kenyérent. Ugyanaz, úgy tűnik. A Jobbikkal egy-két dologban egyetértek. Nem több. És látom bennük a tennivágyást az országért. Hogy ez jó-e, ez az út a 21. században? Majdnem biztos vagyok benne, hogy nem. Nem lehet a boldogulásból embereket, magyar embereket kizárni. Még ha engem személyesen el is ragad néha az indulat, nem tudnék odaállni olyan emberek mellé, akik hideg fejjel, számításból uszítanak. Legalábbis, momentán ez a véleményem a Jobbik vezetéséről. Hát, nem tudom, ilyesmire voltál-e kiváncsi... Nem bánnám, ha leírnád, te mit gondolsz, mert így csak elmélkedek magamnak a levegőbe. :)

Évi 2009.10.02. 22:11:17

Igen, ugyanaz a Kormorán. Én is az vagyok aki akkor voltam, igaz most már jól túl az 50-en. Mindig szerettem a Kormoránt, de most különösen. Te is látod mi folyik ebben az országban. Pusztul minden emberi érték, nincs itt már semmi. csak a gyülölködés. Teljes kiltástalanság. Nézd, csak mi folyik itt a blogon is, hát ez már csúcs. Mindenki mocskol mindenkit, ez ellen jók az ilyen szép zenék. Na de nem untatlak, hallgasd a Kormorént, sok szép daluk van fenn. Remélem jó tesz szívednek, lelkednek ott a távolban. Az írásaidat szeretem, korrekt vagy. Üdv.

40751 2009.10.02. 22:46:02

Kedves Nefelejcs! Köszi az újabb privit...! Nagyon örülök, hogy ÉRDEKEL a "téma"...! Küldtem egy újabbat is...! Delisa "posztját" ismertem...! Sőt, figyelembe is vettem, az érveléseimben....! Köszönöm a figyelmességedet...! Ilyesmikre, NAGY SZÜKSÉGEM lenne...! Ugyanis, továbbra is segíteni K E L L az "ügyet"...!!! Sejtheted, hogy CSAK "innovatív" ötletekkel, van erre módunk...!!!

Tábornok 2009.10.03. 07:46:40

Postokból is látszik nagyon, csak árkot ásni tudtok, mást nem. Nézzük a linkemet. Gúnyolódtok rajta, fröcsögitek a mocskosságot, de megcáfolni nem tudjátok! Mert az értelmesedje, ha van ilyen, tudja, igazam van, a butábbja meg nem ért hozzá. Nefelejcstől kiragadtam még egy érdekes bejegyzési részt. S lőn világosság! http://www.tabornok.eoldal.hu/cikkek/gondolkodj_/kit-szolgalnak-a-partok_-

15138 2009.10.03. 07:57:00

Kedves Évi, dehogy untatsz, szeretek beszélgetni és köszönöm a Kormoránt. Nagyon szép. :) Nantal, megnézem. :) Tábornok, csak nyugodtan terjeszd itt is a posztjaidat. :) És nevezz minket árokásóknak. És mire fog ez vezetni? Párbeszéd? Együttműködés?

Tábornok 2009.10.03. 08:07:34

Na pont erről beszélek: "Párbeszéd? Együttműködés?"

15138 2009.10.03. 08:19:21

Tábornok, a párbeszéd és együttműködés nem úgy kezdődik, hogy találsz egy bloggert, aki nem tetszik, és megtámadod. Mert onnantól elvágtad a párbeszéd leheetőségét. És nem csak vele, hanem a barátaival is. Szóval? Beszélünk?

Tábornok 2009.10.03. 09:45:22

Nefelejcs! Már írtam! Csak személyeskedésektől mentes postot írtam Árpapa naplójába, meg is kaptam a szokásos baloldali stílust, ráadásul kitiltott. Ezek után milyen párbeszédet és együttműködést akarsz? Én meg olyan vagyok mint egy pitbull. Amit megfogtam, nem eresztem. Ilyen a természetem.

15138 2009.10.03. 12:50:55

Most csodálkozol, hogy felhúzta magát? Én nem voltam ott, nem tudok semmit. Pitbull lehetsz, nekünk is van egy Jámbor Pitbullunk a NOL-on. :) És nekem is elég kemény fejem van - ugyanazt hajtogatom egy féléve. Keresem a baloldalt, szidom a kormányzást és szeretnék már pozitív változásokat látni. Vagyunk itt ilyenek egy páran. Ha te is, akkor nem biztos, hogy olyan nagy a távolság közted, köztem és Árpapa között.

Tábornok 2009.10.04. 09:06:30

Na azért van nem is kevés távolság!

15138 2009.10.04. 14:29:11

Akkora, amekkorát tartunk. :)

47579 2009.10.11. 20:52:16

Szia, Nefelejcs! A Te tolarenciád pontosan olyan, mint az avatarod. Évitől kérdezném: a Te nagypapád hol gazdálkodott, akit később kuláknak minősítettek? Csak a megyét mondd meg. A többit bízd rám!

47579 2009.10.11. 21:05:37

Ja, igen: Tábornok, aki természetesen nem vagy az. Csak az szeretnél lenni. A barátodnál, csapajevnél láttalak, előtte Árpapánál. Tudod, én egy egyszerű ötös vagyok. Emiatt nincs kissebbségi érzésem. Kis hangya vagyok és voltam. Aki szorgoskodott és most ugyanazt teszi. Ne akarjunk már csupán a nevünk választásával sugallni: én több vagyok nálad! Tudom, hogy nem vagy tábornok! Stimm?

15138 2009.10.18. 20:16:30

Ötös, nem vagyunk egyformák. Valahol meg nagyon. :) Én is csak szeretnék kék virág lenni.
süti beállítások módosítása