Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Úgy indulunk, mint zúgó vihar...

2009. október 04. - Vörös Nefelejcs
Új mozgalom, új remény.!

Az egyik társunk kicsit eltűnt. Talán nem mindenki tudja róla, hogy mivel van elfoglalva. Annyira elfoglalva, hogy helyette, aki a legkompetensebb lenne, most én írom a posztot. Nem lesz olyan, mintha ő írná, de a cél a figyelem felkeltése.

Talán már mindenki tudja, hogy szeptember 26 -án új baloldali szervezet alakult - és teljes erővel szerveződik azóta. A MEBAL. A mozgalom ideiglenes ügyvivőket választott: Krausz Tamás, Noé Krisztina, Szász Gábor, Kerekes Zsuzsa, Artner Annamária. A honlap itt, a részletes programmal, vitaanyagokkal. Ezekről csak pár szóban:

az alacsony foglalkoztatás okai, alternatív gazdaság, alternatív pénz, akcióterv, javaslat a magyar gazdaság új pályára állítására.

Ha mond nektek ez valamit:

Szőkén, szelíden, mint a szél;

nem lehetett sebezni engem:

ki bántott – azt vállon öleltem,

értve-szánva úgy megszerettem,

hogy állt ott megszégyenítettem

és szálltam én sebezhetetlen:

– fényt tükrözök csak, sár nem ér. (Váci Mihály)

Ha csalódtatok, mint én, ha újat akartok, de balról, ha úgy érzitek, van még értelme, ha keresitek, hogy miben higyjetek, ha meg akarjátok büntetni a jelenlegi balos pártot - menjetek, nézzetek szét itt.

És aki hallja, adja tovább!

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr198289276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12392 2009.10.04. 17:56:35

Tamás egy nagyon okos és értelmes ember (egy időben sokat dumáltunk a szaunában). nem értek hozzá, de többen állítják, hogy kiváló tanár és kutató. Minek kell neki politizálni?

12595 2009.10.04. 18:05:36

Hát nem tudom... hagyom, hogy még győzködjenek...

15138 2009.10.04. 18:09:16

A baloldal már régen szervezkedett alulról. Most lehet!! Hadd használjak nagy szavakat: IRJUNK TÖRTÉNELMET.

10306 2009.10.04. 18:29:23

ha nemes növényt akarunk termelni, akkor előbb a gazt ki kell irtani, és a tarlót felégetni, mert különben semmi más nem terem meg, mint a dudva

52511 2009.10.04. 18:31:28

Én egyszer már csúnyán megégettem a számat! Annak idején hittem és bíztam Gyurcsányban, abban hogy neki sikerül gatyába rázni a baloldalt, s megújítani, modernizáli az MSZP-t. - Tévedtem! "Pofára estem zsebretett kézzel!" Mégegyszer már nem kockáztatok! - nem hiszek senkinek! ..., most már majd ad hoc szavazok, ha találok kedvemrevalót, ha meg nem találok, akkor itthon maradok. AZ MSZP, és környéke egy életre leszerepelt énnálam, egy szavukat sem hiszem, satöbbi ..., satöbbi .... :)) - Nem ÉN Qrtam el, hanem az "Elvtársak Éltek Vissza a Bizalmammal"!

12910 2009.10.04. 18:33:29

Én meg tudom...nem hagyom magam győzködni. És hogy van a Thürmer ? Az ő Munkáspártjával? Minek ide hasonló?

15138 2009.10.04. 18:35:08

Izom, és mivel irtasz? És minek gyújtanád fel, ha nincs mit ültetned? Most hagyjuk parlagon? Funyi, nekem az egy másik szitu volt - megváltoztatni egy megmerevedett szerkezetet, nehezebb és kockázatosabb, mint újat, egészségeset építeni. Az én bizalmam is odavan. De van két név ott, akikben bízok. Az egyik közülünk. És több új balos szervezet is csatlakozott hozzájuk.

15138 2009.10.04. 18:37:15

Yankari, nem győzködlek. De. Kire akarsz szavazni? A férjem is Thürmert kérdezte. Azt mondtam neki, hogy azt már szinte mindenki elhitte, hogy úgy folytatni nem lehet. Thürmerhez mennék, ha lenne bázisa. Mint ahogy azért szavaztam eddig is az MSZP-re, mert nem akartam kispártokra elveszni hagyni a szavazatom. Egyébként, még nem tartunk a szavazásnál...ez nem egy párt.

52511 2009.10.04. 19:07:09

7. Nefelejcs Nem tudom! Majd talán, a végleges és megsemmisítő vereség után talán ...., 2012-13-ban, ha még marad ebben az országban egy-két tisztakezű becsületes baloldali ember, akiknek még néhágyan hisznek is ..... Talán ..... :))

15138 2009.10.04. 19:12:42

Funyi, ha van másik irány, ezeknek nem lesz kit "vezetni" vagy "megvezetni".

34417 2009.10.04. 19:23:07

nefelejcs, ő a "mi" kerekes zsuzsánk? mert, ha igen, lehet, hogy átvesznek valamit plutarkhosz, meg szokratesz és a többiek filozófiájából...

15138 2009.10.04. 19:28:08

IGEN, IGEN. Azért is mondom, hogy hiszek bennük.

15138 2009.10.04. 19:29:00

Írj te is egy posztot, Rasid - és mindenki, akinek van kedve, hogy terjedjen a híre. S'il vous plaît.

14055 2009.10.04. 19:51:29

Kössz Nefi, ez valóban nem párt, ez egy alulról építkező mozgalom, ha lehet nagy szavakat használni, kiegyenesedő derekak, felemelkedő fejek, egy kiáltás, hogy elég volt ! kivonulás Egyiptomból. Golábális gondolkodással lokális, békés szabadságharc, hit abban, hogy bár egyedül gyengék vagyunk, de ha képesek vagyunk összefogni, és ha összefogunk, együtt menni fog. Ahogy Jacque Fresco mondja, az erőforrások adottak, már csak rajtunk áll, melyik úton járunk...

34417 2009.10.04. 19:57:30

reménytelen. nem olvastam Fresco-t (se), így esélyem sincs. je suis désolé, pas mon style...

15138 2009.10.04. 20:01:48

Tképpen nem értem, miért mondod magadról, hogy nem tudsz franciául - nekem ez gyanús. Nem vagy te amerikai kém???

34417 2009.10.04. 20:10:23

nefikém, az emberre ragad ez-az. nomeg ott van a webfordítás - ami az idegen tollakkal való ékeskedést illeti:)

15138 2009.10.04. 20:14:00

Mint az én "németem". :))

60145 2009.10.04. 20:20:31

Motivál, hogy egyhónaposként is tudtam, ki hiányzik innen mostanában. A görög idézeteket persze magyarul sem mindig értem, de azt a kulturális színvonalat és erkölcsiséget érteni vélem, amely nagyon-nagyon hiányzik a politikából. Nem az álszentek, szemforgatók oldalán, mert az nem érdekel. Azonban a politika... írjam? Lehet eredményt elérni a mindkét oldali nagytőkével szemben, a profi manipulátorokkal szemben? S vajon mire jutottak az idealisták, a hívők - a pragmatikusokhoz képest? Ha már francia a téma: mire jutott a Megvesztegethetetlen, vagy a Nép Barátja? Eredmény volna, hogy nem érhették meg ők sem Danton igazát? Vagy az az eredmény, hogy ők is oda jutottak, ahová az általuk kivégzettek?

13003 2009.10.04. 20:24:14

Komolytalankodsz Nefi.

relatív 2009.10.04. 20:52:11

Tisztelt Kerekes Zsuzsa ! Jelenleg - a finesz szerint már 8 éve - az országos alkotmányos választások előtt vagyunk egy hajszálnyira. Ilyenkor mindenkinek el kell döntenie milyen eszmei irányultságú és annak megfelelő - vagy a lehető legközelebbi - pártot támogatja szavazatával. Aki baloldali eszmékkel fertőzött, a jelenlegi helyzetben IS a legkézenfekvőbb pártot megtalálhatja. Sajnos - önnön téves döntéseik, vagy a környezet, gazdasági helyzet következtében, csak később dönthető el reálisan - jelenleg elég hátrányos helyzetben van ez a párt. Eben a helyzetben kell eldönteni mindenkinek - lelkiismerete szerint -. hogy az eszméjéhez közelálló pártba egy utolsót rúgva a nyilvánvalóan tőle eszmeileg ( talán emberileg IS ) távol álló gyülekezett juttassa hatalomra. ( döntően ) Ez az emberi kvalitás mértékét adja meg, mert a helyzet nem egyszerűen egy másik, hanem egy teljesen más erkölcs megjelenését jelenti a hazánkban, mint azt hiszem mindenki számára világos. Ezért e törekvés - ami a MEBAL-t illeti - nem rossz, de az időzítése egyenesen katasztrofális. Az erősödő jobboldali beállítottságot ezzel, a baloldali erők szétforgácsolásával - akik a sok félrevezető hazugság és hisztéria-keltés mellett úgy IS elbizonytalanodtak - nagy mértékben éppen a baloldal teszi kormányképessé. Nem tudom kihagyni azt a történelmi mementót, hogy Hitler uralomra kerülését IS nagy részt egy erős baloldali közeg tette lehetségessé. Ha a magyar értelmiség ezt ismételni szándékozik, ea teljes felelősséget fel kell vállalnia! A baloldali kormányzás csetlése-botlása - főleg egyes személyiségeinek vétkes közreműködése - nem indokolhatja a baloldali eszmék vétkes eldobását, a büntetésnek nem ez az ideje. A támogatott választás után lesz lehetőség a kedvező - akár a MEBAL törekvései mentén - változások kivitelére. Ezen kellene erősen elgondolkoznod. Szívemből kívánom a helyes döntés meghozatalát.

12296 2009.10.04. 21:10:50

A padláson, a régi házunkban még meg kell, hogy legyen az a vörös nyelű és selymű lobogó, amit sráckoromban loptam le a tanácsháza délczeg oromzatáról. Ha kell, szívesen... : ))

52511 2009.10.04. 21:13:45

21. relatív Ezt a maszlagot mégegyszer nem veszem be! A szembenézésnek, a tisztesség és becsület számonkérésének, a bűnelkövetők megbüntetésének igenis mindig kell, hogy legyen idelye! Nem lehet elsumákolni semmilyen indokkal! - bár most már mindegy, ugyis jön a mérhetetlen nagy bukás! ..., Pécsen is harmadszorra is érdektelenségbe fulladt a Toller utódjának a megválasztása! ...., nesze neked "szoci fellegvár"!

relatív 2009.10.04. 21:54:12

23.-hoz Figyelhetnél, nem neked írtam a hozzászólásom. A bárki által, bármikor elkövetett bármilyen - magalapozott, és nem kirakat hisztéria - törvénybe ütköző tett felelősségre vonása elkerülhetetlen, de a tettes és nem egy csoport, nép. A Te általad írott bejegyzéseket olvasva meg sem kísérelném a "maszlag beadását", mert hiábavalóságnak tűnne az, hiszen látnivaló, hogy fogalmad nincs az valóság megértéséről. Tájékozatlanságod révén csak a szirén-beszéd befogadására vagy fogadóképes, sajnos. Majd ha több tapasztalatot szereztél az élet dolgairól megérted és talán elfogadod a lényeges indokokat IS.....talán.

52511 2009.10.04. 22:09:08

24. relatív - Ja! Ha így gondolod, akkor biztosan igazad van! -De ez csak a te igazad! ..., mások meg máshogy gondolják! A Buták meg bután gondolják! A lényeges, az meg "RELATÍV"!?

15138 2009.10.04. 22:17:01

Relatív, én is csak azért szólok bele, láttam, hogy Zsuzsának írod - mert neki nem sok ideje van mostanság. Talán nem is jön vissza. Kicsit lelomboztál - értem, hogy mit mondasz. Viszont nem nagyon hiszem, és talán Zsuzsa is így gondolja, hogy az MSZP még labdába rúghat - bár ismerem a véleményed. Ez az összefogás nem hinném, hogy gyengíti az MSZP-t, akit törzstag, mint mondjuk, te is, maradtok. Mi, akik teljesen kiábrándultunk, találtunk végre egy másikat. Lehet, hogy nincs igazunk - de ott nem tudjuk folytatni. Az én szavazatom elveszne - ha lesz Mebal a szavazáson, rájuk szavazok. Ha addig nem - talán az MSZP-re. De már nem a szívem csücskei - becsapottnak érzem magam. És nem tartom őket szocialista pártnak.

14055 2009.10.04. 22:18:51

Nem Relatív nem jól látod, nem azt kell eldöntsük, hogy melyik pártot támogatjuk, azt kell eldöntsük, hogy elég volt-e azokból a pártokból, azokból az önjelölt váteszekből, akik földönfutóvá tettek minket, azt kell eldöntenünk, hogy csak a szánkat jártatjuk, vagy van bátorságunk élni a szabadságunkkal, és saját magunk irányítani a saját életünket. Ebben a helyzetben valóban mindenkinek lelkiismerete szerint kell döntenie. Mi néhány százan már döntöttünk, és a pártok helyett a szabadságot választottuk. Dolgozni akarunk, és élvezni munkánk gyümölcsét, nem urak kegyelméből kegyelemkenyéren tengődni. A föld senkié, a gyümölcs meg mindenkié, figyelmeztetett minket Rousseau, Kant arra tanított, hogy ember nem lehet eszköz csak cél, Arisztotelész meg arra, hogy az akarat szabad! Mert ahol tőlünk függ a cselekvés, ott tőlünk függ az is, hogy ne cselekedjünk, és ha rajtunk áll a nem, akkor rajtunk áll az igen is; úgyhogy ha tőlünk függ, hogy cselekedjünk, amikor a cselekvés nemes dolog, akkor tőlünk függ az is, hogy tartózkodjunk a cselekvéstől, amikor a cselekvéstől való tartózkodás szégyenletes, és ha rajtunk áll, hogy ne cselekedjünk, amikor a cselekvéstől való tartózkodás nemes dolog, akkor az is rajtunk áll, hogy cselekszünk, amikor a cselekvés szégyenletes dolog. Nem bennünk kell hinnie senkinek, hanem önmagában, hogy képes rá.

15138 2009.10.04. 22:19:13

Gyurcsány feladta - én miért bírnám tovább? Nem ment velük semmire...Én eddig mindig rájuk szavaztam - és hol vagyunk?

15138 2009.10.04. 22:20:19

Ó, Zsuzsa. :)) Mikipapa, kell a lobogó!!! :)

relatív 2009.10.04. 23:22:09

Kedves Zsuzsa ! Talán nem eléggé voltam határozott, a döntés -szerintem, aki sosem voltam és biztos nem IS leszek egyik pártnak a tagja sem - nem a párt és a párttagok iránti, hanem a további életünk, sorsunk meghatározása miatti. Ha lenne más - akár a MEBAL - párt amelyik eszmeileg közelebb áll hozzám, és lenne remény a várható ilyen "jobboldali" nyomás meggátlására én IS arra szavaznék, akár legyen az "igazi" jobboldali párt. Mindez azért, mert jelenleg nem az számít, hogy mi "lenne" a legjobb, hanem a választható lehetőségek közül lehet csak választani. Büntetés egy párt ellen pedig nem abban merül ki, hogy a nem elfogadható pártnak adok lehetőséget, mert a politikája alapján csak rosszul járhatunk, az egész ország !!!!!! Erre gondolok a lelkiismeret terén az egyes választók tekintetében. A semmire szavazni - ha nem szavazol akkor IS !!!! - lelkiismeretlenség !!!! Nefelejcs ! Miből ábrándultál ki ? Mit kellet volna és ki tette volna másként, az ismert körülmények közt ami jobb lett volna ? Semmit nem lehetett alapvetően változtatni, mert a 66 %-os gát egykor erkölcsileg, majd a gyakorlat miatt mindig lehetetlenné tette ezt. Az 1990-es évek után ez a környezet kialakítása csak kicsi lehetőségeket biztosít a jobb körülmények elérésére ez köztudott ( persze vannak nagy okosak, akik jobban tudnák, de miért nem ők a vezetők ? És persze a vezetők sem mindig találták el a megfelelő módot, illetve embert ! ). Gyurcsány lépése pedig a széllel szembeni ádáz harc feladása és nem a párt elhagyása volt ! A finesz máig a magyar érdekek hátrább helyezésével a csak saját érdekét tarja szem előtt és a baloldal eróziójával - amit a magukat baloldalinak vallók segítségével érnek el - meg IS valósítják, ami már kétszer nem sikerült, most reménykednek benne.

14055 2009.10.04. 23:32:52

Relatív, nem szavazni kell, hanem cselekedni. Nem másoktól várni az életed jobbulását, hanem magadnak tenni érte. Nem vagy kiszolgáltatva egyik pártnak sem, csak önmagad foglya vagy. Nem a valóság ellen küzdesz, hanem egy önmagadnak elképzelt árnyvilág ellen. Nincsenek Pártok, csak mi vagyunk, akik képesek vagyunk akár isteneket, akár Pártokat is kitalálni magunknak.

relatív 2009.10.05. 00:05:38

Nefelejcs ! Gondold el, mit érsz el a más pártra szóló szavazatoddal, hiszen az embernek mindig valami cél eléréséért kell tennie, talán ezt mondod a gyerekeidnek IS. Elég következetes vagy ebben - ellenkező esetben mi az amit a gyerekednek, mint nekem IS az apám, anyám adhatsz - a bizonyosság ( mint több blogodban közölted ) az emberi erény egyik, ha nem a legnagyobb érdeme. Ha nem akadályozzuk meg - amire azért van egy halvány remény, amit nem szabad kihagyni - a végleges jobbra tolódást, az ország végleg a semmibe vész. Ezt nem látni - ami egy vészes gazdaságpolitika következménye lehet - súlyos hiba tanult emberek részéről, mert a tudatlanok sajnos becsaphatóak ! Az, hogy a jobboldali politika hova vezet - a hazai ismereteink szerint semmi előremutató elképzelést még nem IS körvonalaztak - látható a nyilatkozataik alapján, az nem a széles tömegek érdekének felel meg, de biztosan az ország támogatottságának teljes elvsztését hozza magával. Ezt a józanul gondolkodó - bármilyen pártállásúak szempontjából IS - emberek egyszerűen nem engedhetik meg, csak a saját tisztességük ellenére tehetik meg, amivel a gyermekeik előtt kell elszámolniuk.

relatív 2009.10.05. 00:30:45

Tisztelt Zsuzsa ! Szerintem mindenki "önmaga foglya", akár elismeri azt, akár nem. Én inkább - talán Veled ellentétben - realista vagyok és nem hiszek a gondolat megvalósításában, ha a körülmények ezt nem igazolják vissza. A jelenlegi pártok - vannak vagy százan - számát szaporítani lehet, de a győzelem elérése a realitások szintjén lehetséges, ezt látnod kell. És azok a tehetséges emberek, akik egy nem forradalmi időben reális változásokat vélnek remélni, talán nem erre a világra valók. Te, vagy a társaid, akik ezt az eszmei csoportot elképzelték a jelenlegi gazdasági trendek ismeretében - előképzettségetek erre igazán megfelelnek - milyen kilátással várjátok a remélt eredményt ? A környezeti tényezők szerintem nem segítik az eszmei alapon kidolgozásra készülő elképzeléseitek megvalósítását. Az elszigetelt elképzelések nagy tér, és létszám esetén nem valósítható meg. Erre a történelem már több példát adott. Igazi fordulat csak forradalmi körülmények kapcsán, vagy igen hosszú idő során valósítható meg. Szerintem az elsőre nincs itt a pillanat, a másodikra pedig kevés az idő. Azzal kell főzni ami van ! Csak a realiotás a megoldás....szerintem!

14055 2009.10.05. 01:19:18

A realitás az kedves Relatív, hogy fogom a szöget és a kalapácsot, és beverem a falba, ha csak álmodozom, hogy de jó lenne, ha valaki beverné, akkor meg két esélyes a dolog, vagy be lesz, vagy nem. Sajnos amilyen földhöz ragadt vagyok azt gondolom, ha megcsinálom, akkor lesz valamim, amit vagy meg lehet enni, vagy lehet vele védekezni a hideg ellen, ha meg csak ülök és reszelgetem a körmömet, akkor ugyan a körmeim szépek lesznek, csak közben fölkopik az állam. Persze megpróbálhatok meggyőzni egy csomó embert, hogy reszelgetem az ő körmüket is, ez is két esélyes, vagy sikerül vagy nem, de ha ez sikerül, és sokunknak sikerül, akkor remekül fog alakulni a GDP, csak ettől még nem lesz kenyér az asztalon, és fedél a fejünk fölött :)

relatív 2009.10.05. 02:18:04

Tisztelt Zsuzsa ! Mivel én műszaki végzettségű lévén, talán közelebb állok ehhez a bizonyos kalapácshoz, mint a közgazdász végzettségű emberek. Ennek ellenére, mert vezetőként gondoskodnom kell a vállalkozás minden egyes személyéről abban vagyok érdekelt, hogy ők IS jó körülmény közt tudják azt a kalapácsot kezelni. Ha olyan körülmények közé kerül az ország - ami azért rendesen fenyeget, elnézve a fineszesek törekvéseit és hozzáértésüket - , hogy a környezet bizalma elkerüli szegény hazánkat, akkor a magára maradt ország összes dolgozója - kezében kalapáccsal - sem tehet a jó körülmények biztosítása érdekében, mert egy alacsony technológiai szintű, kis tőkével rendelkező ország - a termelékenység alacsony volumene mellett - egyedül nem képes nagyon sokra. Hiába az áhítat a jobb életre. Ezért gondolom, hogy a legkisebb rossz választása a lehetőségünk ez időben, majd a konszolidált körülmények lehetővé teszik a MEBAL - ban megfogalmazott elgondolások kidolgozását és megvalósítását IS. Ezért gondolom, hogy ez lenne a reálisabb kivitelezése a kedvezőbb fordulat elérésére, és nem az erő szét aprózódásával egy hataloméhes, rossz irányú csoport vezetéshez juttatását, melynek beláthatóan siralmas következménye lesz.

15138 2009.10.05. 08:32:14

Reggel elolvastam a kommenteket, és egész mást akartam még írni...de egy blogtársunk, Szilárd, felhúzott. És most nem arról van szó, hogy ingerlékeny vagyok, hanem hogy nagyon tele van a hócipőm az MSZP-sek arroganciájával. Azt mondja Árpapának, ő, hogy populista. Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát... Idejönnek blogolni, anélkül, hogy valami is a fejükbe menne arról, hogy mi mit akarunk. Hihetetlen, ezt is arra használják, hogy ők mondják meg nekünk, mi a jó. Relatív, persze, hogy értem, mitől félsz. De mondom, hogy egyelőre szó sincs szavazásról. És egy félév nagy idő. Éppen, hogy jobb eséllyel indulhatnánk egy második fronton - mint ezekkel a lejáratott, nagyképű mszp-sekkel. Ezzel nem zárom ki azokat sem, akiknek ott lett tele a hócipőjük - biztos, hogy sokan vannak! Pár nevet én is tudok mondani, akiknek már nem arrafelé kéne a fejüket a falba verni, hanem másik hely után nézni.

11692 2009.10.05. 11:12:36

Elszomorító, hogy mint egy elromlott automata, csak az 'elkúrta' szlogent hajtogatják, elszomorító a bűnbakkeresés, az újjal mutogatás. Elképesztő az ítélkezés, a kihátrálás, a damaszkuszi út újra felfedezése. Nincsen jobb, nincsen más baloldal, mégis igyekszem innen drukkolni, mert rettenetes hallgatni az ordasnál is ordasabb hangokat, olvasni- látni, ahogy a baloldali eszmékből, balnak hitt újságok (is) helyt adnak pl. uszító szövegeknek. Kicsit kiábrándultan: itt vagyok....:(

15138 2009.10.05. 11:17:48

Engem megfogott az idézet az honlapjukon...Megkeresem ezt a Váci verset, nem is ismertem. És hát belevágott a mostani hangulatomba nagyon. Én is ki vagyok ábrándulva. Egyetlen mszp-st ismerek, aki csinál valamit, amit tisztelek. :(

52511 2009.10.05. 17:01:38

37. evalajos Csak azt ne mond, hogy az elmúlt hét évben mindent jócsinéltunk, minden rendben van, mindenki tisztességgel becsülettel, hittel és szeretetből, őnzetlenül tette a dolgát, a pártnak erős elnöke, hiteles és tisztelt vezetői élnöksége, választmánya, a Kongresszus egymás után hozza az előretatbbnál előremutatóbb határozatokat, a parlament ennyi reformot még soha nem szavazott meg, s az embereket már myomasztja az elégedettség, és satöbbi! Egy nagy Frászt! - az emberek - még a tisztességes baloldaliak is megelégelték eztaz elkanászkodott bandát, akiben pedig valamikor hittek ... ... és ne csak az legyen az indokod, hogy: ..., mert jönnek a fideszfasiszták! .., hát jöjjenek, mert már ezt a sok szoci cumizást már piszkosúl meguntuk! Nem hisszük el, hogy majd ez után fogják megtenni azt, amit az elmúlt két parlamentnek és kormánynak kellett volna megtenni! HÁT NEM HISZEM!

11692 2009.10.05. 18:07:52

Asszem, nem nefi oldalán kellene ideológiai csörtét vívnunk, nem lenne ildomos. Nem is akarlak meggyőzni, a véleményedet tiszteletben tartom.

relatív 2009.10.05. 19:29:53

Kedves Nefelejcs ! Úgy látom a falra hányt borsó több sikert várhat Tőled, mint én. Nagyon sajnálom ! Az utóbbi időben Te IS átáltál a nihilisták oldalára, ami persze szíved joga, de akkor a baloldaliságodat a továbbiakban nem kell hangoztatnod, nem hiteles. Ha ezért - szavad járásával - " felhúzod magad" és ingerlékeny leszel elmondom Neked, hogy ha valaki - akár egy ( most undoknak titulált ) MSZP-s IS - a lehetőségekre figyelmeztet valakit az nem valami féle erőszakoskodás, hanem az ismerettel szeretné a félreértéseket helyre tenni. Sajnos nem fordítottál nagyobb figyelmet a konkrétan Neked feltett kérdéseimre, de ha nem válaszolsz rá IS egyfajta válasz, nem tartasz érdemesnek rá ! Megértem ! A baloldal "szétzilálása" csak az ellenfélnek ( sajnos ezzé váltak a saját törekvésük okán ) ad előnyt, ha nem a fő sodorra szavazol akkor IS, ha nem szavazol akkor IS, más hatás nincs ! Azt senki sem pártolja, aki a baloldaliak közül valami hibát vét, de az egyedi emberek megtévedését általánosítani - kiábrándulást vizionálni - nagy fokú hibás döntés, a rasszizmus egy fajtája. A legjobb út nincs, utólag egy döntésről könnyű megállapítani, hogy az nem a legjobb volt, de a döntés pillanatában ismerete körülmények közt kell mindig dönteni ! Képzeld el, hogy egy háborúban a reálisnak látszó döntés feletti vita milyen hatású lenne, ami utólag esetleg több ember hiábavaló halálát IS okozhatta. A vezetőnek - parancsnoknak - ott, és abban a szituációban kell döntenie a további feladatok felől, amiben mindig benne van a tévedés lehetősége. A mindent konzekvensen rossz döntésnek állító ellenzéknek a helyzete könnyű, ha bejön a döntés, akkor nincs probléma, ha nem, akkor "ők megmondták " verzió jön be, ezért álságos a semmi vélemény. De ígérem, több egyértelműséget nem írok Neked, ezt IS sajnálom !

15138 2009.10.05. 20:46:43

Relatív, dehogy...egész nap rajtad járt az eszem, és már fogalmaztam is neked a levelet - privit akartam írni... De ha már itt: szóval, nem tartom nihilizmusnak azt, hogy elegem van az MSZP-ből, vagy a vezetéséből, ha pontos akarok lenni. Hűség a néphez, hűség a párthoz - én úgy érzem, hogy elárultak minket. Hogy szégyellnünk kell magunkat, mert tolvajokkal vagyunk egy táborban. Hogy az elmúlt években hülyének néztek. Hogy idejárnak blogolni, 2-ten, de nem azért, mint Mátyás király - olyan egy van közöttünk -, hanem hogy megmondják. Mit? Nem nihilizmus, hanem csalódás. És hidd el, nem akartam neked fájdalmat okozni, és nagyon megértem az aggodalmaidat is. De nem osztom, ill. másképp látom a megoldást. A baloldal nekem nem az MSZP - ők csak mondják magukról. Azt hiszem. Tudod, hogy nem vagyok biztos magamban, ezért nem is állítok semmit általában. Ez az új alakulat csak egy lehetőség... Ma le vagyok törve - mert minden új egy régi vége. Még nem tudom, holnap hogyan érzek - téged, neked, hogy mondjam, fontos a véleményed nekem. :) És nem lettem boldog, hogy más, mint az enyém. Adj időt.

15138 2009.10.05. 20:47:40

Funyi, hát nem így mondtam volna - de van ilyen benne. :) Éva, tündér vagy. :)

13020 2009.10.05. 21:36:57

Nefelejcs, csillagom, mindig olvaslak, de utálom a politikát, de igazad van.

39474 2009.10.08. 13:41:50

Nefelejcs! Nekem az a bajom ezzel az egésszel, hogy az átlag szavazópolgárhoz nem fog eljutni...ha nem olvasnék több hírportált, hozzám se jutott volna el. Számomra is szimpatikus a kezdeményezés, de mégis van bennem egyfajta félsz, hogy ez nem a legoptimálisabb megoldás. Kicsit olyan...operettpártos. Túl értelmiségi, ami nem is lenne baj, csak kérdés meg tudja-e szólitan azt, akit kéne :) Mindenesetre sok szerencsét

15138 2009.10.08. 14:18:08

Silenthill, küldtem neked egy privit. :))

Baki Feri 2009.10.19. 17:18:54

A Föld egy korlátos rendszer. A tőke logika egy korlátlan növekedésű, rákos sejthez hasonlatos halálgyár. Azt hiszem nem lesz mód 10-20 év múlva okoskodni, ha ez így megy tovább. Az emberiség felzabálja a Földet, majd önmagát. Én egy keresztény-kommunista pasi vagyok, miként jó barátom Bódi Laci Cipő is annak vallja magát. Nincs más út, ami most van előzene a temetéshez. Kár, hogy kevesen értik és kár mert mindenki féli, nem tudja miért rossz a van. A Föld majd mindent visszakér.... http://www.youtube.com/watch?v=RVbLs1AKOPE&feature=PlayList&p=A1C2FD72AB34B729&playnext=1&playnext_from=PL&index=57

15138 2009.10.19. 20:28:47

Az egyetlen számottevő intézkedés, ami még nekem is feltűnt, hogy bezárták a szemétlerakókat - fizetni kell már. Kibírnám, ha ennél többet is tennénk a Földért.

medve1942 2009.10.21. 00:18:07

Emlkékezetből idézem, de talán pontos - adalék a Föld és a környezet problémaköréhez. ...A vén paraszt már tudta, s várta alkonytájt kinn az udvaron. "Aszott testünknek nincsen ára, és elhullkunk, mint a barom. Kaszás Testvér! Sovány a földünk. Ha menni kell, hát úgy legyen. Arra kérlerk, szórd szét trágyául e testet kinn a földeken." Ő rábólintott, s vitte lassan, s úgy szórta, szórta, szórta szét, mint magvető keze a búzát, s a pipacsot az őszi szél. A földbe térünk mindahányan, S az évek szállnak, mint a percek. Kiontott véred hnrmatával Irgalmazz nékünk, Jézus Herceg. Faludy György: Haláltánc-ballada utolsó szakasza, az akkori utólagos ügyészi cenzúra kedvéért Villon-versként feltüntetve

medve1942 2009.10.21. 00:24:35

Nagy marha vagyok, mindig elfelejtem, hogy googli mindent tud, mint Bukfenc. Tehát ugyanez, pontos szöveggel, betűhibák nélkül: A vén Paraszt már tudta s várta alkonytájt kinn az udvaron: "Görnyedt testünknek nincsen ára, s úgy halunk meg, mint a barom. Kaszás testvér! Sovány a földünk! könyörgöm, egyet tégy nekem: ha elviszel, szórd szét trágyának testemet kinn a réteken!" Ő rábólintott s vitte lassan, s úgy szórta, szórta, szórta szét, mint magvető keze a búzát, vagy pipacsot az őszi szél. - A földbe térünk mindahányan, s az évek szállnak, mint a percek, véred kiontott harmatával irgalmazz nékünk, Jézus Herceg! És helyes kis vadászpuskát a nyulaknak is.

15138 2009.10.29. 10:50:20

Köszönet, Medve. :)

Baki Ferenc 2009.11.01. 19:12:15

A MBAL kísérleti rádió adása itt hallgatható, Winap mp kell hozzá. http://db.datalight.hu:8116/listen.pls

15138 2009.11.01. 19:18:38

Köszi, Feri.
süti beállítások módosítása