Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Hiszekegy

2010. március 17. - Vörös Nefelejcs
Ha lenne Isten...

Ha lenne Isten...

Ha lenne Isten, akkor lenne valaki, egy valaki, aki mindent, de mindent tudna. Belelátna a fejekbe és szívekbe, nem csak a tettek alapján ítélne.

Ha lenne Isten és blogolna, mehetnénk hozzá, ha meg akarnánk érteni magunkon kivül másokat is. Ha olyanok akarnánk lenni, mint ő. Ha nem csak a saját igazságunkat akarnánk bebizonyítani állandóan, ha elbírnánk másét is.

Ha lenne Isten, lehet, hogy neki elhinnénk, amit mond és nem keresnénk a tévedést, a logikai hibát, a rosszat abban, amit mond.

Ha lenne Isten, akkor legalább őt elismernénk fölöttünk állónak, és egyetérthetnénk. Vita helyett több időnk maradna magunkra és más dolgokra.

Persze...akkor több isten is lehetne...és vitázhatnánk, verekedhetnénk az isteneink igazságáról.

Hát hiszek az emberben, hiszek abban, hogy az ember képes együttműködni, meghallgat a másokat, nem elítél, hanem segít. Hamis bálványt nem imád, a másét nem kívánja, tiszteli nem csak szüleit, tanítóit, hanem társait is. Ahogy az a "nagy" könyvben meg van írva.

Ha ezt nem hinném, egyedül lennék.

PS: több komment után megértettem, hogy a "ha lenne isten" mást is jelenthet, mint ahogyén képzeltem. Nálam nem azt jelenti, hogy ha lenne isten (mert szerintem nincs), hanem azt jelenti, hogy ha lehetne isten, hogy ha el tudnám hinni, hogy van, milyen jó is lehetne. Bocsánat a félreérthetőségért...

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr958289332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2010.03.17. 17:47:31

74-re .."nem szabad gondolkodni és kérdezni" irod Ossian azért gondolkodni szabad, de a hit nevü mankót akkor veszi elő az ember, amikor az érvek már nem segitenek...Vagy azért nem veszi elő az érveit, mert hinni könnyebb....Belemerülni egy puha és kellemes érzésbe...amely nem szurkál holmi kellemetlen kérdésekkel, amiknek kétely a nevük...Hát nem jobb az?

ossian 2010.03.17. 18:00:21

Valéria, az ember már csak ilyen: kapaszkodó kell neki, jóval fentebb már írtam. S ha van ilyen kapaszkodója - az isten, Jézus, a Szűzanya - az megnyugtató érzés neki. Az ember egy millió éve tele van félelemmel. Olyan ősi félelmek (pl. mi történik a halál után?) rejteznek bennünk, amit nehéz csak a gondolatainkkal helyére tenni. Kell még valami, akitől segítséget várunk: az a homlokpántos szívsebész mondta, hogy műtét előtt ő ateista embert nem látott. Teljesen érthető. Hinni könnyebb, persze. Ha van kétely, azt elhessegetni, biztos, ami biztos. Nekem az nem ment a fejembe, hogy a vallásos ember ugyanakkor mennyire öntelt. Hogy komolyan azt gondolja: számít az ő élete, a cselekedetei, a gondolatai valami felsőbb hatalom előtt. Vagyis: hogy ő mennyire fontos. Hogy van egy isten, aki azt figyeli, hogy egy pap betartja-e a cölibátust (ez csak a házasodás, nem a szex asszem). Vagy, hogy mit eszik pénteken. És hogy 30 miatyánkkal mindent rendberak: a jóisten elégedetten bólint.

13709 2010.03.17. 18:21:22

76-raOssian, akkor feljebb tekerek :))) azt irod, hogy nem érted, a vallásos ember mennyire öntelt,,, Éppen azért öntelt nem? Mert ha önmaga, vagy mások által bizonyosságot nyerve eléri, hogy nem is kell kételkedni és fölösleges a gondolkodás, ugyan miért ne lenne öntelt? A kételkedés eleve bizonytalanságot jelent..A hit biztonságot ad, a vallás pedig erősen sulykolja a hivőbe a megerősitő imákat. Nem is isten az, aki figyeli az embert..de ezt te ugyis tudod...hanem a pap... Itten hibádzik a dolog..de a bigottan hivőnek ez már nem számit.. Mint irtam...jóval kényelmesebb a hitben betakarózni, mint a kétely kényelmetlenségét sok-sok energiával kényelemmé változtatni..És mi van a kétely végén? Ujabb kétely...nem a tudás...ááááá. dehogy..Hát akkor meg minek kételkedeni? Nem igaz? :)))

39424 2010.03.17. 19:10:26

tulajdonképpen akatolikus vagyok, így mondta a pap, amikor egyházi esküvőt szerettünk volna (némi templomi hozzájárulás után összeadtak a katolikus férjemmel) nem tudom, hogy létezik-e Isten, de azt tudom, hogy amikor szükségem lett volna a segítségére és végső kétségbeesésemben már csak benne hittem...nos, akkor sosem segített...lehet, hogy ez banálisan hagzik, de úgy éreztem, hogy mindig mindent magamnak kell megoldanom...Isten segedelme nélkül..

26732 2010.03.17. 19:52:20

Nefelejcs, A lényegre lecsupaszítva a gondolatmenetedet, az alábbiakat írod: ha lenne isten, akkor ez meg ez lenne. De mivel ez meg ez nincs, ezért isten sincs. Ezért én nem istenben, hanem az emberben hiszek, humanista vagyok. Ez a váza a gondolatmenetednek. Erre mondtam, hogy az ember istennel való szembenállásából, engedetlenségéből stb. nem lehet isten nem létére, és főleg nem az emberben való hit megalapozottságára következtetni. Ha nem értetted meg, akkor sajnálom.

ossian 2010.03.17. 20:32:06

Rőzsike, istenkét nem úgy kell elképzelni, hogy ücsörög valahol, notesszal a kezében, ahová felírja a kívánságokat: istenke csak Emilkét takargatja be, amúgy teljesen közömbös a föld lakóival - hiszen őmaga a minden, és az egy is - ezt nyelvünk pontosan kifejezi.Ahogy már leírtam, maga az univerzum, önmagából teremtő erő, nem egy földöntúli Tibi bácsi, akinél kívánságműsorokat lehet kérni. Cselcsabi: isten van, mert benne van mindenben - ezt Jézus is kijelentette: ne keressétek isten országát, hogy itt van vagy amott van: bennetek van. Meg a fűben a fában és az egészben. Nem ver, nem büntet, nem jutalmaz. Istennek teljességgel közömbös mindenféle szembenállás, dac, de az imádat is. Nem egy személyiséggel van dolgunk, és az is mindegy: féljük-e, avagy legyintünk: a végeredmény ugyanaz. Van-e isten tehát? Ha hiszem, van, ha nem hiszem, nincs. Nem olyan logikátlan, ahogy Csabi gondolná.

15138 2010.03.17. 20:51:50

Bocsánat, gyerekek, egyetlen értesítést nem kaptam a kommentekről, azt hittem, már lement a poszt... 80-ra A lényegre lecsupaszítva a gondolatmenetedet, az alábbiakat írod: ha lenne isten, akkor ez meg ez lenne. ... ...én nem istenben, hanem az emberben hiszek, humanista vagyok. Ez a váza a gondolatmenetednek. Kivettem egy mondatot és egy szót - így akartam írni. Hogy te miért érzel oda valamit, amit én nem akartam, az az írásom hibája, vagy te érted félre - nyilvánvalóan, ha egy üzenet rosszul megy át, az vagy az adó, vagy a vevő hibája. De egyet higyj el - rossz üzenetet kaptál. Az enyém az akart lenni, ahogy most átjavítottam. Én érteni vélem, amit te mondasz nekem - csak az én olvasatomban vagy szándékomban nem állt azt mondani. Jaj.

15138 2010.03.17. 20:57:56

62.re Dehogy akarok Jehovista lenni, kösz a linket 63-ra Ghost, én tőlem mindenki abban hisz, amiben akar. Ez nem kritérium a hozzávaló viszonyomban. 64-re Misima, belőlem az ilyan kedves emberek csak szimpátiát tudnak kiváltani. Isten meg...hoszzú. Kellene - de nem megy akarattal. Hiányzik belőlem valami. 68-ra Pare, elöször azt akartam mondani, hogy én nem...aztán eszembe jutott pár szánalmas, vagy idegesítő vallásos ismerős, irodalmi alak. Úgyhogy egyetértünk. Megérteni...olyan 90 %-ban azt hiszem, meg tudom érteni őket. Apámhoz igen közel álltam és ő vallásos volt. Egyház nélkül.

39443 2010.03.17. 21:03:32

Én szeretném, ha lenne egy személyes Isten, különben, ha belegondolok, mi a francért erőlködjek itt a földön a sok szarsággal? minden kedvem elmegy az egésztől...

122065 2010.03.17. 21:17:24

Isten az embert saját képére teremtette. :)

13149 2010.03.17. 21:27:58

Nefi! Ki kéne találni! :)

14142 2010.03.17. 22:06:17

Kell, hogy legyen isten, különben hiába könyörögnénk a haldokló életéért, az emberek rendre meghalnának, hiába könyörögnénk, hogy áldja meg a kenyerünket, nem lenne kenyerünk sem, mert az ételt italt neki köszönhetjük, kihez fohászkodhatnánk segítségért, amikor süllyed a hajónk és nem tudunk úszni, még a végén isten nélkül akár vizbe is fulladhatnánk, csak egy nagy bajt látok, azt hogy isten a saját képére teremtette az embert. Uramisten, milyen lehetsz?

13149 2010.03.17. 22:19:55

Süllyedő hajón még nem, de zuhanó repülőgépen már ültem. 1975-ben, 24 évesen, Moszkva fölött. Az első osztályon magyar tábornokok utaztak, éppen rájuk láttam: rendkívül gyáva társaság volt. Beszari, gyáva banda. Én viszont ateista maradtam. Aztán megúsztuk, egy óra múlva 100 gramm vodkát rendeltem magamnak Leningrádban. :)

ossian 2010.03.17. 22:29:57

Erlauer, mert ott volt az őrangyalod és vigyázott rád. Na meg ott volt a dicső tábornokok őrangyala is egy egész légió. Mert a beijedt tábornokok mást se mormoltak, minthogy :Jóistenem most segíts meg. A vodka meg jólesik ilyen trauma után ateistának, hívőnek egyaránt. Sztalícsnaja vodka volt?

104422 2010.03.17. 23:08:50

Hát, Nefelejcs, drága, Bástya elvtárs Istenben hisz, nem egyházakban, és semmi baja ezzel az írással; ez is egy vélemény. Viszont - szomorú tapasztalat, én az emberben nem hiszek. Emberhívő, az nem vagyok. B.et.

14055 2010.03.18. 00:52:58

Tudod Nefi, ha lenne isten, minden sokkal egyszerűbb lenne: isten így akarta. Nehéz dolog vállalni saját felelősségünket saját tetteinkért, nehéz belátni saját tudatlanságunkat, hát időnként kitalálunk magunknak isteneket, és máris áthárítottuk a felelősséget, és magyarázatot találtunk a magyarázhatatlanra. Isten sima felelősségáthárítás. Isten by KZs egy gyönyörű eszme, az Ember eszméje, Isten az, ami az ember szeretne lenni, vagy talán az, amik vagyunk is a lelkünk mélyén. Isten az, amit az ember teremtett magának a saját eszményített képére, hogy minden botlása ellenére hinni tudjon magában. De könnyű azoknak, akik nem így gondolják.

122188 2010.03.18. 01:06:49

Ha az emberben hiszel, akkor van Istenhited is, mert hitem szerint minket Ő saját képmására teremtette, és mellé adta legnagyobb kincsünket és a vele járó csodálatos kegyelmet, hogy megengedi, az is hogy ne higgyünk benne. Ettől kezdve miénk az életünk a rengeteg tapasztalással. Ha nem is hiszel, is látnod kell, hogy van egy tökéletesre teremtett világ természeti és társadalmi törvényekkel és emberekkel akik a tapasztalás és tudás különböző fázisaiban vannak, ahhoz hogy felismerjék a jól megteremtett világot azaz Isten országát. Akik nem ismerik fel folyamatosan az ellenkezésük önfejűségük miatt ütköznek isten országa falaiba próbálják tágítani és lehet hogy csak életük végén szerzik meg a nagy felismerést. Hitetlen ember is lehet jó lakója Isten országának akiben ösztönösen ott van a szeretet és jóság.

néma 2010.03.18. 01:13:45

Ha megakarjuk fejteni az igazságot vissza kell mennünk az időben, kb akkorra amikor az emberszabású elkezdte használni a kezét, és beszédkezdeményében kialakult a teremtés fogalma... Amikor az emberszabású elfuserált valamit, természetesen a mai egyedekhez hasonlóan áthárította a felelősséget másra! Ki másra, mint a Teremtőre:DDD Elbírok képzelni egy másik végletet is! Amikor megszűnik a jólét kétdimenziós életterünkön, és kezd fogyni az oxigén, kis agyunkat nem tudjuk táplálni. Agyunk beszűkül, kialakul újra valami kopoltyúféle és uszonyok lésznek kezeink helyett! Kezünk megszünésével megszünik a teremtés mítosza! Eljön az igazság pillanata! Kaparj kurta! Magadnak kaparsz nincs már más aki kaparjon helyetted!....

14142 2010.03.18. 05:39:18

88-hoz Úgy gondolom, egy reménytelennek tűnő helyzetben, amikor az ember tehetetlenül várja a pillanatokon belül bekövetkező halált, rettegni emberi dolog, van aki ezt leplezni tudja, van akiből elemi erővel tör fel az életösztön akár tábornok, akár közkatona. Ha vallásos, természetes, hogy istenéhez fohászkodik, akivel furcsa módon nem siet találkozni, pedig egész addigi életében arra készült. Hányszor elgondolta, hogy majd ott ül isten jobbján, remek társaságban. Nem lenne vonzó az örök élet? Ha viszont atesista, kihez máshoz fohászkodna, mert hátha... Különben, ha lelke mélyén vallásos, de előnyösebb volt bizonyos élethelyzetekben ateistának mutatkoznia, akkor istenét árulta el, de nem az ateizmust.

113424 2010.03.18. 05:48:50

83. Nefelejcs (szerkesztő) 2010. 03. 17. 20:57 Kedves Nefi Ön ezt írja "Isten meg...hoszzú. Kellene - de nem megy akarattal." Itt azt hiszem ráérzett valamire Arra hogy a Hit milyen nehéz dolog Sokan mondják : könnyű egy hívőnek nem kell gondolkoznia a világ dolgairól elég neki a Hit De ez nem igaz Hinni ,a mai világban nagyon nehéz, amikor minden de minden erő a Hit ellen van Mert drága nagyszüleim gyerekkorában egyszerűbb volt a dolog Ők és kortársaik még egy alapvetően hívő világban születtek bele Gyerekkoruktól a Hitre nevelték Őket. Szemernyi kétség soha fel nem merült bennük Ma nem ez a helyzet. Ma egy Hívő embernek is sokat kell harcolni küzdeni a néha felmerülő kétségek ellen De aki valóban hisz nem csak formálisan azt végül a világon semmilyen erő el nem tudja tántorítani a Hitétől Nekem nagyon sok barátom van aki nem hívő Ennek ellenére a világ legjobb emberei Ha vitatkozom velük Istenről néha megkérdezik -miben több miben különb egy hívő mint egy nem hívő Én mindig azt mondom :Semmiben nem több semmiben nem különb A különbség egy valami :gazdagabb a reménnyel Hát csak ennyit szerettem volna írni Önnek így kora reggel Legyen egy szép napja Szeretettel : Misima

14142 2010.03.18. 06:02:59

92-höz, bormogónak: Istennek akkora a kegyelme, hogy „megengedi, azt is hogy ne higgyünk benne.” Ha valami nem passzol a hitünkhöz, akkor azt isten kegyelemből megengedte. Szép, igazán szép. Embereket menteni veszedelemből, istennek tetsző cselekedet, amiért a mennyekben jutalom jár. Ha nem lenne isten, nem lenne jutalom, nem lenne értelme kimenteni embereket az égő vagy összeomlott házakból. Milyen jó, hogy van! Isten megengedte hogy Miskolcon az égő házból a tűzoltók NE mentsék ki a bennrekedteket, pedig jó lett volna és feltehetően rimánkodtak életükért. Számukra nyilván úgy tűnt, hogy nincs is isten. Pedig van, csak nem engedte meg... Ha nem lenne isten, ki ment volna Haitire embereket menteni?

14927 2010.03.18. 07:13:50

Nefelejcs 83-ra Lehet, hogy félreérthető voltam, általános megjegyzésnek szántam, nem személyesnek

15138 2010.03.18. 07:38:16

97-re Ghost, gondolkoztam rajta, csak gondoltam, hátha mégis. :) És ki akartam mosakodni. (lett némi üldözési mániám) 95-re Köszönöm, Misima. Ezért örülnék én is neki... a reményért. Ill. remény az van - de a vallásosaknál ott a bizonyosság, nekem meg csak reményem van - vagy beletörődök erősebb napjaimon, hogy a halál után nincs semmi, apámat nem látom többet, és itt sem segít senki. Nem mondhatom, hogy itt sem segít senki...többször is éreztem jelenlétet - vagy baromi nagy szerencsém volt több alkalommal. :)

15138 2010.03.18. 07:45:21

94-re Köztudott, hogy zuhanó gépen nincsenek ateisták. Akkor Erlauer a kivétel. :) 93-ra Néma, ez a másik elmélet. A zevolóció. És igen, a felelősség körül is érzek valamit. De nem olyan egyértelmű: lehet, mondani, hogy a vallásosak hárítják át a felelősséget - a nagy dolgokért. De a kicsikért talán tisztességesebben elviszik a balhét, mint a nem vallásosak: lásd gyónás. A másik: van álszent vallásos. És van álszent ateista? És miért?

15138 2010.03.18. 07:55:04

92-re Bormogó, nekem olyan, mintha két családom lenne - egy vallásos és egy nem vallásos. Nem tudom, kinek van igaza, de nem tekintem a fejlődés "valamilyen fokának" a mindenkori helyzetemet, vagy más mindenkori helyzetét. Jaj, nem tudom jobban megfogalmazni. Mert abban mindig van valamilyen alá- vagy fölérendeltség - és abban viszont biztos vagyok, hogy ilyen alapon az egyik ember nem "jobb" a másiknál. 91-re Szia Zsuzsa, de rég láttalak. Az isten felelősséghárítás? Lehet, hogy ülök a saját egyéni hullámomon, de mostanában azt hiszem, hogy azért kellett isten, mert a szülől odalesznek, helyettük kell valaki, aki vigyáz rám, elismeri az eredményeimet, a próbálkozásaimat, etc. Mindent tud. 90-re Bástya elvtárs, most esik le - nem is erről akartam én beszélni. :) Nem a vallásról, hanem hogyan bánunk egymással, hogy ki mondhatná meg, melyikünk a jó, és melyikünk a rossz. Innen jött a "ha lenne isten". Az emberben nem hinni nem lehet. Mert akkor mi marad? :( 88-ra Erlauer, én is ültem ilyen gépen. :) Fel sem merült akkor, hogy ne ateista maradjak. És vodka sem kellett utána - viszont azóta sem ültem gépen. Remélem, nem is kell. :DD

15138 2010.03.18. 07:58:27

87-re Szódáslova, az a bajom ezzel, hgoy én hiába könyörögtem. Vagyis, nem tudom. De a haldoklóm nem maradt életben. Aki felnőtt korában vált világnézetet, annak biztosan van valami kulcsfontosságú mozzanat az életében - nekem ez lehetett volna. 86-ra Erlauer, találjuk ki, de gyorsan. :) 85-re Csóva, ez engem megijeszt. Az ember tökéletlen. Ez köztudott. (kivéve néhány tökéletes egyedet :DD) 84-re Nekem is van ilyen érzésem - :D - mi a francnak... figyu, most még egyértelmű, a családért. Csak legyen mindig családom!!

122065 2010.03.18. 08:12:34

re-101 Tanúság? Soha ne nézz arcpakolással tükörbe! :D

14927 2010.03.18. 08:59:55

98-ra Nefelejcs Ne fuss előle, nem érdemes, mert úgy is ott van mindíg amikor nem kéne :))))

néma 2010.03.18. 10:03:50

99-re Nefelejcs! A "zevolúció" már a kamrában van!:)) Házi főzésű pálinka képében támad a szürkeállomány ellen,( A nemzet orvosát nem hallottam tiltakozni!) Van aki szárnyakat növesztene, és van aki már ki sem tudja törölni a fenekét, és kezét csak arra használja hogy össze kulcsolja maga előtt! A mai ál vallásossággal is emberöltőket lépünk a zevolúcióban(nagyon tetszik:))) előre! Én már szite senkitől sem tudom elvárni, hogy az öszödi beszédben meglássa az ország érdekében tenni akaró politikust! Jó nékünk az ezeréves Bilia érjük be azzal, utódaink meg azzal sem! Mert már csak hallomásból fogják ismerni, jó ha lessz aki még utoljára el tudja olvasni a Halotti beszédet, és a hozzá hasonló írásokat, feltéve ha nem lesz túl sok a házipálesz! Lehet hogy alaptomosnak tartanak miatta, de nem tudom másnak értelmezni a népbutítást, min az országot rolásba dőnteni szándékozók összeesküvésének! Elnézést kérek azoktól akiket hitükben esetleg megsértettem, de azt hiszem az igazhívők ezt amúgy is elhárítanák, és megértik mikre gondoltam, nem a hívőket gúnyolom, hanem akik modern hittérítőként akarnak szentté avanzsálni!

15184 2010.03.18. 10:17:56

Amikor szovjet-orosz iskolába jártam, írtam ezt: - Legyen anyag, s utána, de csakis utána eszme! - mondta Isten, s így lett. Ezen mindenki nagyon röhögött, még a legvadabb ateisták is. Mivel viccnek fogták fel, nem lett belőle semmilyen szankció.

15184 2010.03.18. 10:22:01

Nekem egy magyar katolikus püspök mesélte a történetét sorkatonai idejéből. Mikor megtudták a többiek, hogy papnak készül, elkezdték cikizni. A püspök - persze előre elnézést kérve a szavakért - autentikusan elmesélte a kedvenc ateista érvet, amit akkor hallott: - Ide figyelj, baszdmeg, nálunk tavaly a faluban becsapott a villám a templomtoronyba, szóval nincs semmi Isten, tehát ne hazudozz itt tovább, mert pofánverlek, baszdmeg! Ez a repülőgépről jutott eszembe, bocs...

54807 2010.03.18. 10:34:09

Maxval: "Ha nem lenne Isten, ki kellene találni (Voltaire) Csóva:" Tanúság? Soha ne nézz arcpakolással tükörbe! :D" Talán tanulságot akartál írni, a tanúság egészen más. Hacsak nem Jehova tanúira gondoltál. néma: hogy jön ide az őszödi beszéd? Hogy jön ide a Halotti beszéd? A biblia nem 1000 éves, az Újszövetség is 2000, az Ót meg legkevesebb 3500 évvel ezelőtt kezdték írni. "...nem a hívőket gúnyolom, hanem akik modern hittérítőként akarnak szentté avanzsálni!" Ez a tagmondat értelmetlen, az első résszel összeolvasva is.Tárgyas raggal nyelvtanilag már értelmes, de tartamilag továbbra sem az. Lesz - és nem lessz. Végül: mit akartál mondani?

54807 2010.03.18. 10:36:09

Azt hiszem, a 3500 évben tévedtem: helyesen 2500 év.

15138 2010.03.18. 10:40:23

102 Nem jellemző. :)) 103 Te tudsz erről valamit... ? :) 104 Néma, bennem megtaláltad, és mondhatom, hogy tudok még egy valakit - Valériát. :) Már aki az öszödi beszédet pozitivan fogta fel. Az álszentek engem is irritálnak - de róluk máskor. Én az őszinte emberekkel szeretek beszélni, a kételkedőkkel - bár jó a magabiztosakkal is, akik nem akarnak megváltoztatni. :) 105 - Te Maxi, nekem ez nem is vicces - a lét határozza meg a tudatot - ergo, a lét előbb van, ergo, az anyag előbb van. 106 - ez jó. :DDD Nekem meg a Simpsonok ugrottak most be: volt egy rész, amiben jött a világvége. A templom és a kocsma a tér kétoldalán - aki addig a templomban volt, a kocsmába rohant, aki kocsmázott, rohant imádkozni. :) (Semmi bocs, nevetni mindig kell. Én köszönöm!!)

15138 2010.03.18. 10:43:36

Ossian, számokban rossz vagyok, de a többiben itt a válasz: mindig elfelejtjük, én is, hogy a poszt nem a vallásról akart szólni. Hanem a mai viselkedésünkről és egymához való viszonyunkról, arról, hgoy egyesek tévedhetetlennek hiszik magukat, mert csak a saját igazságukat látják. Ilyen értelemben Néma a témához mondja, amit mond. (vagy eltévedt, és másik poszthoz akart hozzászólni, de én meg voltam elégedve a kommenttel. :DDD)

15138 2010.03.18. 10:44:18

És még mindig nem kaptam egy darab értesítést sem a kommentekről!!! Annyavalya.

122065 2010.03.18. 10:51:45

re-107 :) nem elírás talán egyszer megérted...

54807 2010.03.18. 11:16:06

Nefelejcs: igen szépen eltértünk a tárgytól - de bizony ez gyakran előfordul más postok esetében is. Szó szót követ, egyik komment témája új témát nyit meg: baj ez? Végül is értelmes emberek (többnyire) vitatkozgattak itt, erre te helyet és időt adtál. csóva! Te küldheted nekem a mosoly-jeleket, azt a halálos ellenségem sem állította soha, hogy nem ismerem a nyelvet, amin írok, és amit beszélek. Ha tanúságot írsz, akkor jelezned kell, milyen jellegű tanúságról beszélsz: a tanúság szó személyhez, íráshoz kötve lesz érthető, többnyire főnév szükségeltetik mellé. Bizony, te a tanulság szóra gondoltál (mi ebből a tanulság: stb...) csak elírtad, és most vigyorjellel akarod itt nekem bemagyarázni, hogy mennyivel okosabb vagy. Nem vagy.

122065 2010.03.18. 11:27:56

re-113 Engedtessék meg nekem hogy tetszés szerint fogalmazzak. tanúság = bizonyság, bizonyíték. csóva írta: "85. Csóva 2010. 03. 17. 21:17 Isten az embert saját képére teremtette. :)" nefelejcs írta: "85-re Csóva, ez engem megijeszt. Az ember tökéletlen. Ez köztudott. (kivéve néhány tökéletes egyedet :DD)" csóva írta: "102. Csóva 2010. 03. 18. 8:12 re-101 Tanúság? Soha ne nézz arcpakolással tükörbe! :D" Kedves ossian! Ne haragudjon ha ezután is a saját gondolataimat, saját stílusomban fogalmazom meg. Engedtessék meg az is, hogy hadd tudjam már jobban, én mire is gondoltam, mint ön.

11639 2010.03.18. 12:06:49

2-re: hallgatnak, csöndben. A magam nevében beszélek.

15138 2010.03.18. 12:42:33

Csóva, Ossián, hogy belekeverjek egy harmadik elemet - nekem meg az a gondolatom támadt, hogy "népiesen" lett írva a tanulság, mint az aszonta, mennyé má, stb. Ez megint egy új eset arra, hogy milyen nehéz még az egy nyelvet beszélőknek is ugyanarra gondolni. (A klasszikus példa erre az asztal: van aki kerek háromlábút lát, van aki négyszögletes négylábút, van aki alacsonyat, van, aki normál magasságút. Ossián, nem baj, ha mindeféle idekerül, persze. Csak én meg megint nem tudtam magam úgy kifejezni, ahogy szerettem volna. Ez meg csak a kommenteknél derül ki.

15138 2010.03.18. 12:43:33

Szia Henci, jobban szeretem, ha írsz, mintha hallgatsz. :) A Zrmirzlina-affért nem győzöm újra és újraolvasni. Remekmű, na.

54807 2010.03.18. 13:25:55

csóva, higgyen magáról, amit akar, gondoljon amit akar: magyarul tudok, és azt is tudom, hogy a tanúság nem azt jelenti, hogy bizonyíték, bizonyosság. Valamit hallott harangozni, de az nem az. A tanúságtétel vallási értelemben bizonyságtétel, de csakis ilyen értelemben cserélhető fel a két fogalom. Ha azt írom, hogy tanúság, kettőspont, annak az ég világon semmi értelme: ebben a percben beszéltem a Luther kiadó főszerkesztőjével, aki teológus, exegéta, számos tudományos teológiai tárgyú elemzés szerzője, (nagyon közeli hozzátartozóm), és megnyugtatott: a mondata, amire olyan fennkölten büszke, és ami okán ostobának néz másokat és lekezelően olyat talál írni, hogy: talán egyszer megértem, a buta fejemmel - nos megnyugtatott, hogy a mondata a tükörrel szamárság és félreértésből fakad. Nefike, jók az ilyen oldalak. Nem is mindig lehet tudni, melyik postból lesz hosszú kommentek sora, mikor mások meg kimúlnak érdektelenségből kifolyólag: ez bizonyítja, hogy jó volt a postod, hozd a következőt. Bár a hétvégén kies fővárosunkban leszek, net nélkül. üdv: ossi

34417 2010.03.18. 13:30:03

nefi, a mély értelmű (és a kétértelmű). szuper voltál, mint mindig, ha nekidurálod magad!

122065 2010.03.18. 13:38:50

re-118 Maradt volna inkább egy nyelvésznél...

34417 2010.03.18. 13:40:15

hajaj, ossian, csóva nehéz eset! rosszul bírja a kritikát, hát még, ha szembesítik nem teljesen tökéletes tudásának hiányosságaival:-)

15138 2010.03.18. 13:40:28

Rasid, jéééé. :) Ha visszajönnél: írtam neked valahova, tán valami székbe, ellenzékbe, ez az. :) Ne is izélj, akárhogy erőlködök, nem tudok fogalmazni. Elismerem. Ossi - vidékiként érzek némi elégtételt, ha azt olvasom, hogy kies főváros és nincs internet. :)

122065 2010.03.18. 13:52:09

re-121 Nem győzők felnézni rád.....

54807 2010.03.18. 14:17:48

Sziasztok, hamarosan utazom - nefike, hát én is vidéken élek, nem is tudnék máshol: itt nagyobb a béke. Rasid: lart' pour lart' nem szembesítek én senkit semmivel. De, ha valaki a tudatlanság mellett még önelégült is, és mindenek ellenére meg van győződve az igazáról, hát nem állom meg, hogy szóvá tegyem. csóva, ne hülyéskedjen, nyelvi és nyelvészeti ügyekben engem szoktak kérdezni, nem és másokat,hát így elárulom, hogy ilyen aspektusban a két kifejezés (tanúság=bizonyosság) egyáltalán nem analóg, meg a legnagyobb nyelvi erőszaktétel mellett sem. Két különböző jelentésű magyar szó.

34417 2010.03.18. 14:24:43

ad 124: méghogy nagyobb vidéken a béke...cö-cö-cö. majd csak vigyázz, amikor egy gárdista polgárőr akkor is át akar kísérni a túloldalra, amikor te nem is akarsz arra menni:-) szabolcsban már működnek.

34417 2010.03.18. 15:16:48

nefi: nem kell, hogy fogalmazz. elég, ha gondolataidat szóba öntöd. magukért beszélnek.

122065 2010.03.18. 15:30:22

re-124 Szomorú szembesülni a hiányosságokkal. Valószínűleg nem fogod megverni sakkban Lékót, nem te fogod bemutatni lólengésben a magyar-vándort, rádió feltalálása sem fűződik a nevedhez. De! Azért mert te nem tudsz róla, vagy nem tudod, még van, él, használják, csinálják, művelik. Kellemes hétvégét!

11639 2010.03.18. 16:46:12

Nagyon sok érzelmes történetem van, belül és magamban ebben a témában, igazán nem szeretnék terhelni vele senkit. Talán annyit, hogy gyerekkoromban azt hittem, a kis Jézusnak, aki a jászolban fekszik, az apját feszítették keresztre. Emiatt mindig nagyon szomorú voltam. Egyszer, amikor jöttek vissza az asszonyok a szentkúti búcsúból, az a megtiszteltetés ért, hogy elöl mehettem, s vihettem az "apukát", elég nehéz volt, súlyos teher. Nem figyeltem kellőképpen, s a templomhajóba érve a fejét bekoccantottam a betonperem tetejének, a kerámia-Jézus arca elrepedt, én pedig rémülten hátrapillantottam. Ott állt mögöttem az egész falu, lehettem tíz-tizenegy éves talán. Már akkor is tudtam, hogy főbenjáró bűnt követtem el, noha akkor még nem tudtam pontosan megérteni, hogy Jézus miért lehet egy az Istennel, miközben azt mondják róla, hogy ő a fia. Ma már több mindent sejtek, de ezek azért nagyon erősen megmaradtak bennem. Jó a posztod, kben, elnézést, hogy csak vakkantottam egyet. De volt ott egy kérdés, amire kézenfekvő volt a válasz (részemről). :-))

13709 2010.03.18. 16:57:24

109-re Nefi, ismersz :))) bár többen "úgy tesznek" mintha nem értenék azt a sokat szidott őszödit, vagy nem akarnák elismerni :))) 124-re Ossian igazad van...itt vidéken nagyobb a béke, igy gondolom én is...:)))jó utazást :)

15138 2010.03.18. 17:01:11

128 Henci, általában mondtam, hogy nehogy hallgass. Láttam Paplanyos Népszabis posztjánál a kommentedet - és én szomorodtam el ott meg. Azért kösz a történetet. :) Már nem is emlékszem, hogy én miket gondoltam gyerekkoromban...igaz, ilyen életreszóló élményem sem volt. :) Csóva - Ossián: mindjárt sírva fakadok. Ne hozzatok kényelmetlen helyzetbe - vagy ilyenkor elég a posztgazdának fapofát vágni? Rasid. Rég láttalak. :) Élőben.

15138 2010.03.18. 17:01:57

129 Vali, jaj, remélem, nem csuklottál. :DD

15138 2010.03.18. 17:04:34

Csak úgy fennhangon a levegőbe: ezekről a kommentekről még mindig nem jött értesítés, tralala. Ill. merde.

13709 2010.03.18. 17:13:07

131--nem Nefi ....de képzeld...végigolvastam a kommentfolyót....Na? Mit szólsz ehhez? szép teljesitmény volt tőlem is és tőletek is...de komolyan: én élvezetesnek találtam a kialakult szópárbajt, itt-ott... Kerekes Zs-nek külön is örültem...meg Hencegnek :))meg mindenkinek :)))

ejmiakő 2010.03.18. 17:23:31

A hit veszélyes dolog. Ezért csak azt szabad elhinni, amit feltétlenül muszáj. Ez pedig pusztán annyi, hogy hinnünk kell a valóság létezésében, mivel nincs lehetöségünk eldönteni, hogy van-e. Az összes többi csak munkahipotézis. Még ha törvényt is hoznak róla.

11951 2010.03.18. 17:41:11

Szia Nefelejcs! Nem tudom mi az,vagy ki az,de én hiszek benne! Sok mindent csináltam már,10 évet kamionoztam,majdnem 20 évig voltam hivatásos tűzoltó,sokszor voltak meleg pillanatok,de utólag hiszem,hogy valaki vigyázott rám,és fogta a kezem,és még itt lehetek!! Másnak butaságnak tűnhet,de én őszintén hiszem....

15138 2010.03.18. 17:59:17

135. Szia, Zsati. Te. Kettőnk közt maradjon: az őrangyalban viszont fenntartás nélkül hiszek. :) (KOMOLY) Tűzoltó voltál, és még nem is mondtad?? Azok hősök. 134 Kedves Ejmiakő, ugye, nem t űnt fel neked, hogy égen-földön kerestelek, még arra is vetemedtem, hogy egy posztot írjak - ami abszolút indiszkréció... Poszthoz: sajna, nem tudom, melyik okos és híres ember mondta a hitről, hogy persze, hogy hiszi, mert nem tudja. Ha tudná, már nem hihetné. :) 133 Valika, Zsuzsát már ezer éve nem láttam, én is örültem, hogy benézett. Hencit is rég láttam, de ezen mindjárt változtatok. :) Mivel reggel óta ezen nyávogok, itt is idenyafogom, hogy jó olvasmány ennyi komment, nem is mindenki veszi a fáradságot, hogy átrágja magát rajta - de én még mindig nem kaptam meg az értesítéseket a lev. ládámba. Most mondtam utoljára...oké, oké.

12821 2010.03.18. 18:07:27

Drága! VAN Isten - és szeret Téged! Nézd meg, mennyire megmozgattad a NOLBLOG világát ezzel poszttal!!! Kell ennél több? ISTEN hozott - itthon... :))

13124 2010.03.18. 18:35:43

Szijjjja Nefelejcs! ... nem olvastam még végig a kommenteket - de gondolom miket "kaphattál" :-))) - Tőlem piros pöttyöst. Ölellek.

15138 2010.03.18. 18:47:44

137 Captain. :DD 138 Boni, hogy vagy? megy a levél.

15138 2010.03.18. 19:32:31

Babits Mihály Miatyánk 1914 Miatyánk ki vagy a mennyekben, harcokban, bűnökben, szennyekben, rád tekint árva világod: a te neved megszenteltessék, a te legszebb neved: Békesség! Jöjjön el a te országod. Véres a földünk, háború van, kezed sujtását sejtjük, uram, s mondjuk, de nyögve, szomorúan, add, hogy mondhassuk könnyebben --: Legyen meg a te akaratod! mint angyalok mondják mennyekben. Előtted uram, a hon java, s hulljon a lomb, csak éljen a fa: de vajon a legkisebb lombot nem őrzi-e atyai gondod? nem leng-e az utolsó fürtön is áldva miképpen mennyekben, azonképpen itt a földön is? Megráztál, nem lehet szörnyebben, már most ami fánkon megmaradt őrizd meg őszig a bús gallyat: mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma, és gyermekeinket növeld békére: ha bűn, hogy lábunk ma vérbe csúszik meg: értük az! Bocsásd meg a mi bűneinket, miképpen mi is megbocsátunk ellenünk vétetteknek: a gaz tied, büntetni: mienk csak az, hogy védelmezzük a mieinket! És ne vigy a kísértetbe minket, hogy ártatlanságunk tudatát, mint drága páncélos inget őrizzük meg bár véresen, hogy át ne hasadjon sohasem. Jaj, aki ellenünk mozdul: megvívunk, készen, bármi csatát, de szabadíts meg a gonosztul, mert tiéd az ország, kezedbe tette le sorsát, s te vagy a legnagyobb erősség: ki neveden buzdul, bármennyit küzd és vérez, előbb vagy utóbb övé lesz a hatalom és a dicsőség.

34417 2010.03.18. 20:44:59

ad 130: csóva miatt ne aggódj. hozza ő magát elégszer kellemetlen helyzetbe. nem jól viseli, ha valaki okosabb nála. nomeg, hogy ő akarna versengeni ossiánnal? ugyan, kérem. úgyhogy, még fapofát sem kell vágnod. ossián visszavonult. rájött, hogy kár minden szóért. amúgy én azért olvaslak ám, nefi, de vannak témáid, amihez lövésem sincs, akkor meg minek bazsajogjak?:-) élőben? hát, mostanában nem megyünk svéciába, úgyhogy, hacsak ti nem jöttök magyarhonba, hát, nehéz ügy lesz:(

122065 2010.03.18. 20:48:51

re-141 Rasid mondtam már! Minimális önkritika nem ártana részedről.

15138 2010.03.18. 20:58:30

141 Kapaszkodj, megyünk. :) Csóva miatt aggódom, mint minden közelim miatt. Barát. 142. Te Csóva! nem tudok oltani így...ha új nevet választok, én leszek a Falrahánytborsó.

122065 2010.03.18. 21:09:13

Nem csodálkozom. Ismerném személyesen rasidot, valószínűleg nekem is állandóan falra hányhatnékom lenne.

ejmiakő 2010.03.18. 22:11:29

135. zsati 2010. 03. 18. 17:41, aki nincs már itt, az nem is hiszi. Példabeszéd: Árfolyamprognózist csinálsz 1024 ember számára 10 napig, elöre megmondod, hogy emelkedik, vagy esik az árfolyam. Elöször 512-nek azt mondod esik, 512-nek, hogy nö. Másnap megfelezed az 512-ket, s ismét felének ezt mondod, felének azt. 10 nap után lesz egy ember, akinek mind a tízszer helyes prognózist adtál. Ez az ember istennek fog téged gondolni.

Nadeem 2010.03.18. 23:06:28

A monori cigány telepen él olyan kislány, aki matematikaversenyt nyert az iskolában. Van olyan jó eszû fiú is, aki fogorvos szeretne lenni — közli Kiss Dávid, aki szerint azonban a tabániak körülményei és az oktatás súlyos rendszerhibái miatt alig lehet az itt élõkbõl más, mint varrónõ vagy kõmûves Csepelen. A cigány gyerekeket ugyanis hagyományosan nem járatják óvodába, ami óriási hátrányt jelent a rendezett hátterû társaikkal szemben. Sokan közülük úgy kerülnek iskolába, hogy nem tudják elvégezni a dolgukat a vécében, nem képesek kanállal és villával enni vagy odafigyelni az órán, így óhatatlanul lemaradnak a tanulásban. Az új rendelkezések szerint azonban az alsó tagozatban nem lehet buktatni, csak szülõi belegyezéssel. Ezzel ellehetetlenítik az újrakezdés esélyét, hiszen a bukás a cigány szülõk körében is szégyen. Egy idõ után nem marad más, mint hogy a lemaradó cigány gyerekeket elküldik képességvizsgálatra, amely természetesen lesújtó eredményeket hoz, így második—harmadik osztályos korukban értelmi sérültnek nyilvánítják õket. A felsõ tagozatot ezért már speciális iskolában kell folytatniuk, ahonnan nem lehet továbbtanulni.

11677 2010.03.19. 03:58:46

Ha lenne Isten, lenne gerincünk is, és nem változtatnánk meg elveinket még akkor sem, ha körülöttünk mindenki más megváltoztatja is. Igaz, ha lenne Isten, körülöttünk sem változtatná meg mindenki az elvét, mert büszke lenne rá, hogy talált egyszer, hajdan, még fiatalon egy valamit, amiben hisz, hinni akar, örökkön, örökké. Úgy legyen! Ha lenne Isten…

15138 2010.03.19. 07:41:47

Lord, érzek némi szemrehányást, vagyis minimum találva érzem magam. :) Az "eszmét" ma is hiszem. Csak abban nem vagyok biztos, hogy az MSZP az és olyan, amilyennek én szeretném, hogy legyen. Ezért hezitálok. Jobbra nem fogok /fogunk szavazni. Ha nem erre gondoltál, hanem általában mondtad, akkor egyetértek. És köszönöm.

15138 2010.03.19. 07:46:03

146 Nadeem - nem törlöm, mert ilyen ritkán kerül be spamként - de nem a témához tartozik. Írhatnál egy posztot erről - biztos nagy port kavarna. Lenne, aki melléd áll. És lenne ezer ellenvélemény is...mindenesetre, az érmének két oldala van. Ez a tied ritkán látható. :) 144 Csóva. :) Ha ismernéd...nem tudom. A Falrahánytborsó én vagyok, és azt ismételgetem, hagyjátok abba a veszekedést...

15138 2010.03.19. 07:48:10

145 Ejmiakő, szerintem Zsati ilyet soha nem csinálna. Aki egyszer már tűzoltónak ment - másokért vitte a bőrét vásárra, az utána nem fog árfolyamra jóslatokat mondani másoknak, csak hogy istennek higyjék, vagy hogy a saját zsebére játsszon. :)

15184 2010.03.19. 07:59:42

147. "Ha lenne Isten, lenne gerincünk is, és nem változtatnánk meg elveinket még akkor sem, ha körülöttünk mindenki más megváltoztatja is." Ez egy hatalmas tévedés. Miért gondolod, hogy az elveinket nem jó megváltoztatni?

15138 2010.03.19. 10:45:12

Az alapelveinket.

15138 2010.03.19. 10:47:49

Régebben azt hittem, hogy aki fiatal, az balos, az tud osztozni. Ha idősebb leszel és vagyonod lesz, már inkább azt véded. Aztán réjöttem, hogy nem vagyonfüggő a szolidaritás, az együttérzés, hanem karakterfüggő. Senki nem lépheti át az árnyékát... Szerintem. Nálam. Az én tapasznyalatom szerint. :D

15184 2010.03.19. 10:51:06

152. alapelvek miért nem változhatnak? miféle butaság ez? sosem értettem ez, miért jó, az ha valaki 14 évestől 90 éves koráig ugyanazokat az alapelveket vallja? persze, ha valakinél ez van, az nem feltétlenül rossz, de miért kell ezt önmagában pozitívumnak beállítani? tele a világ egy rakás pozitív emberrel, akik váltottak alapvető dolgokban

15184 2010.03.19. 10:52:49

153. fiatalabban az ember könnyebben vállal fel szélsőségesebb eszméket, mert még nincs elegendő tapasztalata, ez igaz de bal és jobb, ez nem életkorfüggő

15138 2010.03.19. 11:02:00

De rendes vagy, te írod, hogy mire vonatkozik a válaszod. :) Most meg itt a kavarás, majd kkijavítom. 153 Előbb tudni kéne pontosan, mi a bal és a jobb. Az én értelmezésemben a balos szolidárisabb a többivel, inkább a többségi társadalom, mint az individum a preferenciája. A jobbos meg inkább individualista, jobban ragaszkodik a személyiségi jogaihoz, mint a közös jóhoz, mert sokakat érdemtelennek ítél. Farkas és kutya, ahogy mondtam már. (Petőfi) Na ez, hacsak nem ér valami trauma, szerintem egyrészt veled születik, másrészt kisgyerekkorban kialakul. (hány gyereked van? nekem kettő, és ég és föld a különbség köztük)

15138 2010.03.19. 11:02:44

I, el kell mennem...

Üdvözlet 2010.03.19. 11:02:59

Én hiszek Istenben, az Igaziban, a Teremtőben és Mindenhatóban. És ezért most ajánlok nektek egy kis olvasnivalót: http://mek.niif.hu/07800/07883/html/index.htm

15184 2010.03.19. 11:19:33

157. "Előbb tudni kéne pontosan, mi a bal és a jobb. Az én értelmezésemben a balos szolidárisabb a többivel, inkább a többségi társadalom, mint az individum a preferenciája. A jobbos meg inkább individualista, jobban ragaszkodik a személyiségi jogaihoz, mint a közös jóhoz, mert sokakat érdemtelennek ítél." Jó, de kicsit pontatlan. Mind a bal, mind ajobb ragaszkodik a közjóhoz. Csak a bal úgy gondolja, hogy az egyéniség visszaszorítása ennek feltétlen eleme, míg a jobb szerint éppen minden egyén egyéniségének a szabadsága vezet el a közjóhoz. Mind a jobb, mind a bal szolidáris, de másképp képzelik el. A jobb azt vallja, hogy csak akkor lehetséges a szolidaritás, ha van mivel szolidárisnak lenni, így támogatja a vállalkozást, a tőkét, hogy az nagyobb jólétet tudjon termelni, s az alacsony adózásból igyekszik szolidáris lennei. A baloldal viszont korlátozza a tőkét, így nincs elég megtermelt gazdagság, s a végén nincs mit elosztani. A munkásmozgalom szocialista, nem-kommunista része éppen ezt ismerte fel már a XX. sz. elején, ezért szakított az eredeti marxi elképzelésekkel, így jobbra tolódott. A marxi elképzelésekhez a kommunisták mardtak hűek, s ismert, hogy sikerült a gyakorlatban is bizonyítaniuk, hogy Marx tévedett. "hány gyereked van? nekem kettő, és ég és föld a különbség köztük" nekem is kettő, nálam is vannak különbségek, a kisebb még csak idén lesz 14, így nem lehet nagyon beszélni politikai prefernciáról nála

15184 2010.03.19. 11:21:01

159. ismerem a 3. kötetben azért van sok minden, amivel nem tudok egyetérteni

ejmiakő 2010.03.19. 12:33:32

150. Nefelejcs (szerkesztő) 2010. 03. 19. 7:48, nem a személyes vonatkozás a dolog lényege. A világban MINDEN konkrét történés rendkívül valószínütlen. Az is, hogy valaki véletlenül 10x eltalálja az árfolyamváltozásokat. Márpedig - mint a példa mutatja - egyszerüen megtörténhet. Se Isten, se csoda nem kell hozzá. Az életünk megvalósulása is ehhez hasonló. Akinek sikerül valami, aki meggyógyul stb., Isten kezét gyanítja a dolog mögött, pedig a magyarázathoz nincs szükség semmiféle Istenre. Az a nagy baj, hogy a valamiben hívök Hittel helyttesítik azt is, amit tudhatnának. S így nagyon sok butaságot - sokszor gonoszságot - cselekszenek. Ma pl. elég egyszerüen lehet látni /tudni/ a világ hatalmi szerkezetét. Kellemesebb azonban pl. a nemlétezö demokráciában hinni.

15138 2010.03.19. 12:46:16

159 Hinni jó. :) Köszi a linket. 160 Tegnap láttam nálad a politikai izét. Nem volt időm megcsinálni, szerintem ma sem lesz. Ahogy leírod, teszetős és nincs olyan nagy különbség a két oldal között - akkora nincs, amekkora indokolná, hogy egymás torkán tartsuk a kést. Akkor most már érted, hogy miért tartom kommunistának magam. :) Én nem vettem észre, hogy jobbra tolódtam volna (egy pici dolgot leszámítva, amit nem vallok be), és a marxi elméletet most is valósnak tartom. Lemaradtam, ezek szerint. A gyerekeket nem a pol. hozzáállás miatt kérdeztem - hanem mert már ott észrevehető, hogy kinek milyen a magatartása a többiekhez képest. Ne is legyen még neki pol. nézete, isten őrizz. Tegnap jött haza a lányom, és dicsekedett, hogy Hruscsovot egyedül ő ismerte fel. :) Most kezd odafigyelni a miértekre. ('5 éves)

15138 2010.03.19. 12:49:17

162 Ejmiakő, én ezzel teljesen egyet tudok érteni, ha azt is hozzáveszed, hogy a hit mennyiben tud segíteni. Persze, kivéve, ha eltúlozzák. Nyilván betegen nem a templomba kell menni gyógyulásért imádkozva és elfelejtve az orvosokat. De hinni a gyógyulásban fél gyógyulás. Így jó?

15138 2010.03.19. 12:51:37

159 Üdvözlet! Ezt nevezed kis olvasni valónak? Egy darabig kitart... :)

95527 2010.03.22. 06:28:39

Szia Nefelejcs! Csak tisztelgő látogatásra jöttem ide, új vagyok errefelé, de a jó helyekre szivesen bekukkantok. :))

14142 2010.03.31. 06:50:50

Kifulladt volna a téma? Ha eddig nem hittél abban, van isten, ime, megjelentette magát. Moszkvában, a metróban. Ha valakik, akkor azok a nők, akik felrobbantották magukat a tömegben, igazán mélyen hittek a létezésében. Isten önfeláldozást kért tőlük, ők megtették. Jutalmuk az örök élet a paradicsomban. Ne mondjátok, hogy ez nem ugyanaz az isten, mint más vallások istene. Nem, nem! Egy az isten, csak a különböző vallások különbözőképpen imádják őt. Ki így, ki úgy.

14142 2010.03.31. 07:03:38

165-höz: Pezenhoffer művéhez csak ennyit: Nem tart sokáig elovasni, elég, ha a harmadik mondatig eljutsz: „...hogy hitet tudjak adni az Olvasónak, illetve (mivel Isten ajándéka a hit) megkönnyítsem számára a hitet...” Mert bár isten ajándéka a hit, Pezenhoffertől is megkaphatod, ha nincs hited. Ha meg van hited, akkor az nehéz, Pezenhoffer majd megkönnyíti. Na meg aztán, ha a hit ajándék, akkor csak azok kapják meg, akik megérdemlik, a kiválaszottak, a nemes lelkűek, az arra érdemesek. Az érdemteleneknek nincs ajándék. Miért is lenne? Nekem van hitem, én kiválaszott vagyok, különb, mint mások, a hitetlenek. Ajándékot nem adunk annak, akit utálunk, ha neked nincs hited, isten utál téged, vagy legalábbis nem szeret annyira, mint engem. Na látod nefi, nem is kell tovább olvasnod.

15138 2010.03.31. 08:50:58

Most mit mondjak erre...moszkvai metró. Tudod, legalább 86 óta utálom a csecseneket - ui ismerem őket. Már akkor is megkülönböztetett kegyetlenséggel öltek, azóta sem változtak. Ha van isten, én ahhoz állok közelebb, aki az áldozatot attól várja, aki hisz benne - és nem ölet meg másokat. Mint Jehova, aki a saját fiát kérte Ábrahámtól, de látván a készséget, megállította a gyilkosságot. A csecsen nők bosszúért halnak (élnek-halnak) - ilyen a kultúrájuk, az életük. Hát ilyen a haláluk is. Ott dögöljenek meg, ahol vannak azok, akik civilek közt robbantják fel magukat, ne húzzanak magukra semmilyen isteni parancsot. Én nem vagyok hívő, de sajnálattal látom, hogy jobban betartom a 10 parancsolatot, mint sok templomba járó. Tehát nem félem az istent, ahogy látom, te sem. :) De a csecseneket kérlek, ne emlegesd istennel egy lapon - annál jobban tisztelem az istent, hitetlenként is.

14142 2010.03.31. 09:15:43

Bocsánat, itt nem igazán a csecsenekről van szó, hanem a vallásról. A Korán 4. szúrájában az olvasható, hogy akik Allah útján hadakoznak, azokat Allah egy fokkal magasabbra emeli, nagy fizetséget és rangokat kapnak a Paradicsomban, továbbá megbocsátást és irgalmat. Ki merné azt mondani, hogy ezért nem érdemes felrobbani? Ez is istenhit!

14142 2010.03.31. 09:20:09

Most esik le a tantusz: Isten nem ölet meg másokat??????????? Ábrahámnak nem azt a parancsot adta, hogy magát ölje meg, hanem valaki mást, jelesül a fiát. És hogy még kiket másokat öletett meg... olvasni kell az Ótestementumot.

15138 2010.03.31. 09:27:06

Nekem azt mondták, akik értenek hozzá, hogy az Újtestamentum mintegy felülírja az Ó-t. Tehát a szemet szemért, a hetegiziglen, már nem érvényes, hanem a tartsd oda a másik orcádat és az dobja rá az első követ, ami a nyerő. Teljesen elszakadva a való élettől. :) Viszont már azt is hallottam, hogy a Korán is nagyon békés iromány. Bevallom, még csak a kezemben sem volt. Az egyik portálon beleolvastam ugyan, de ott csak imák voltak, nagyobb mondanivaló nélkül. Tartom magam a NE ÖLJ-höz...Ugye, nem baj?

14142 2010.04.01. 23:28:39

Hát az szép dolog, hogy tartod magad az isteni ne ölj parancshoz, halkan kérdem, ha nem isteni parancs lenne, akkor nem tartanád magad hozzá? Egyébként, hogy milyen vallású lesz valaki, az sokszor a véletlenen múlik. Van egy idősebb házaspár ismerősöm, a férfi bunyevác, azaz szerb katolikus vallású. (Nem pravoszláv, ezt kéri kihangsúlyozni.) Felesége árja magyar, szintén katolikus. Lányukat katolikus szellemben nevelték, ő Belgrádban járt egyetemre a nyolcvanas években, ahol összejött egy jordániai egyetemista társával. A két fiatal nem gyakorolta a vallását, ez szóba sem jött közöttük az egyetemi évek alatt. Szerettek volna Magyarországon letelepedni, ez azonban nem sikerült, a srác nem kapott letelepedési engedélyt. Így miután összeházasodtak, Jordániában telepedtek le. Két fiúk van, ma már 20 és 24 évesek, mindetten iszlamisták lettek, elsősorban és főként az ottani nagyszülők és a környezet hatására. Magyarul nem tudnak. Mit gondolsz, ha anno sikerül a fiatal párnak Magyarországon letelepednie, a gyerekek akkor is iszlamisták lennének, avagy az itteni nagyszülők hatására inkább katolikusok, különösen, ha nem tudtak volna érintkezni arab őseikkel?

15138 2010.04.02. 13:43:06

Mivel én nem vagyok vallásos, nem hiszem, hogy azért tartom magam hozzá, mert istentől ered... Másrészt, azt sem mondhatom tiszta lelkiismerettel, hogy belőlem jön: lehet, hogy a büntetéstől félek, jöjjön az akárhonnan. :) A törvény is bünteti, és a lelkiismeret sem szereti, ha emlékszel Raszkolnyikovra. (Bűn és bűnhődés) Szerintem, ha itt telepednek le, katolikusok lesznek. Persze, igazad van, nem minden választásunk függ csak tőlünk, ott vannak a körülmények. Most erre azt mondod, hogy a körülményeket viszont isten hozza létre? (Elutazunk az ünnepekre, ha még írnál, lehet, hogy nem kapsz rögtön választ - kellemes ünnepeket!!)
süti beállítások módosítása