Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Fizetés

2011. október 16. - Vörös Nefelejcs

Kinek mennyi jár.

Kinek mennyi jár.

Nem hiszem, hogy populizmus volna, ha azt mondanám, hogy igazságtalanok a lenti képen látható számok. Az arányok az illető fizetése és a vállalatuknál dolgozó legkisebb fizetést jelzik. Az oldal a szakszervezeté.

Nem hiszem, hogy Daniel Vasella 720-szor annyit dolgozna vagy 720-szor annyit érne, mint egy másik dolgozója a Novartisnak.

Nem hiszem, hogy a Credit Suisse, ahol a 2008-as válságban millárdok tűntek el, ilyen jól fizethetné az alkalmazottait. Rajtam kivül Svájc nagy része sem hiszi ezt.

Nem hiszem, hogy forradalom kellene hozzá, hogy ezen változtassanak. Szinte mindegyik említett cég részvénytársaság (kivétel Hayek, akinek magáncége van és maga is a rendszer ellen harcolt, míg élt)

Nem hiszem, hogy ha a kapitalizmus megengedi, hogy egy-egy ember korlátlanul keressen (fizetésről van szó, nem profitról), akkor az sokáig mehet még büntetlenül.

Mert elfogyott a türelem. Ahogy hónap végén elfogy a pénz, elfogy a biztonság, hát elfogy a türelem.

 

A kép címe.

 

Update:

Október utolsó napjaiban a Novartis bejelentette 2000 munkahely megszüntetését, ebből 1100 Svájcban van. Ugyanakkor közölték a harmadik negyedéves eredményüket is, a drágák 2 milliárd frankos profitot értek el, ami hét százalékos emelkedést jelentett az előző negyedévhez képest.

A felháborodás óriási az országban, a megkérdezettek 80%-a nem ért egyet a Vaud-i üzemegység bezárásával és a bázeli elbocsátásokkal, ilyen eredmények láttán. Egészen hihetetlen és Svájcban soha nem látott módon, a posztban emlegetett D. Vasella háza előtt is manifesztációt tartottak - amit a rendőrség feloszlatott.

 

Hát ilyen alkalmazottnak lenni a kapitalizmus alkonyán.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr848289412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

58395 2011.10.16. 11:14:57

Az ilyen bérek mellett még mindig marad profit is... Bicskanyitogató... Tényleg megérett a változásra a világ... Ha ezt a bérpiramist lesimítanák, ha nem is nagyságrenddel de sokkal jobban élne az aki előállítja a javakat...

58395 2011.10.16. 11:16:57

Még annyit, ha ennek a tizedét keresné, még akkor is gondtalanul élne...

15184 2011.10.16. 11:21:49

Ne irígykedjetek! Mindenkinek annyi jár, amennyire beárazza a piac. S milyen jogon nézegetitek, hogy egy magáncég kinek milyen fizetést állapít meg?

15184 2011.10.16. 11:22:33

1. A profit a cégé. Az alkalmazott fizetése a cég számára költség.

60145 2011.10.16. 11:24:44

Bombajó! (suttogta maga elé a tétova terrorista...) Lehet vitázni, hogy a magánszektorban mekkora az illő arány? A közszférában mindenképp közügy! A létező szocializmusban a "felelősség" címén nőttek nagyra a salláriumok, holott a magas beosztásokban szinte sosem volt bukta, ha mégis, akkor felfelé: "az elvtárs nem vész el, csak átalakul" jegyében...

15138 2011.10.16. 11:28:20

Milyen jogon? Kac. Ő milyen jogon kap ennyit? Mondtam, nem mondtam?, hogy a szakszervezeté az oldal. Rengeteg oldal van Svájcban, ahol a fizetésekkel foglalkoznak, az átlagtól elkezdve a női fizetésekig, ágakra lebontva, kantonra, városra, szakmákra. Közkincs, ugyanis. D. Vasella mondta is, hogy ennél kevesebbért nem is vállalná. Jó fej. Azt is mondta, hogy ilyen fizetések mellett nem ildomos, hogy nyugdíjat kapjanak az államtól - de lehurrogták a kartársai. A milliomos fizetésekre is jár nyugdíj, úgy igazságos. Az RT-k tulajainak (kisrészvényesek) is tele van a hócipője, lassan-lassan elérik, hogy ne legyenek ilyen kiugró fizetések. Ehhez a szakszervezeteknek többször kellett az utcára menni, és sok-sok ilyen oldalt készíteni. (az utolsón én az UBS-es többségre emlékszem, 316:1-hez - ezek most eltűntek)

15138 2011.10.16. 11:30:24

5-re Magánszektor? A CS, amit állami segítséggel állítottak talpra, azaz közpnézből? Ettől vörös az emberek feje. (mi ez a tétova terrorista, olyan jó viccnek érződik, de nem ismerem)

15138 2011.10.16. 11:33:47

Kokó, pár éve DV fizuja havi 2.1 millió chf volt. Akkor mondta, hogy kevesebből nem vállalná. A svájcis "álomfizetés" évi kétszázezer felett kezdődik. Már ennyit is csak 4 % keres. Barátom, hol vagyunk mi ehhez?

15184 2011.10.16. 11:42:28

8. Na én mentem, a képernyőn keresztül is érzem a mérhetetlen irígységet. Ez engem taszít. Az a jó társadalom, ahol vannak nagyon gazdag emberek is. Egyenlőséget Kubában találsz - majdnem mindenkinek havi 20 euró a fizetése.

210560 2011.10.16. 11:48:38

9. Egyenlőség és viszonylagos jólét a többség részére, az sztem kettő dolog..

15138 2011.10.16. 11:50:53

9-re Szerintem csak ismert személyre lehetsz irigy...a legtöbbről azt sem tudom, kicsoda. Elvből mondom, hogy nem lehetnének ekkora különbségek keresetekben. (nem mondtam, hogy nálunk mekkora) Ezt akkor is úgy értem, ha nekem is ennyi lenne. Most nem érzem, hogy kínozna az irigység (szoktam, ismerem az érzést) Ez elvi dolog. Ezek az emberek fizetést kapnak, ahogy mondtam is. Nem profitot. Erre még rájön a prémium. :) Azt sem mondom, hogy mindenki ugyanannyit keressen. De pár százszor annyit keresni, fizetésből...azt nem.

16331 2011.10.16. 11:52:06

Maxval. Nem döglök meg az irigységtől, de engem érdekelnek az arányok. 2006-óta egy fillér emelést nem kapott 70.000 magyar közszolga, és a mintegy 600.000 közalkalmazott se nagyon, s még sötétebb időszak jön, leépítésekkel, átszervezésekkel. Nyugodtan elküldhetsz Kubába, Moszkvába, vagy akárhova, nem nagyon fog menni, mert 56 évesen diplomával, gyakorlattal sem kell a munkavállaló senkinek. Mennyi is volt az infláció? Mennyit emelkedett a hazai felső-tízezer törvényes (nem feltétlenül etikus) jövedelme, csak az idén? Morogni azért talán még lehet, nem vagyok egy forradalmár alkat, így ennyi marad nekem. Jó, hogy megírtad Nefi!

205707 2011.10.16. 12:06:53

Helyeslem, egyetértek kiakadásodon Nefi. Az egy nagy humbug, hogy annyi a fizetésük, amennyire a piac beárazza. S mi van a "piaci ellenőrökkel"? A szocializmusban is voltak aránytalanságok, de legfeljebb tízszeres szorzóval. Akkor az volt az indoknak tűnő duma, hogy "annyi a fizetése (vezető, művész, stb.), amennyi a tevékenységének a társadalmi értéke"...

16331 2011.10.16. 12:07:30

Ja, az 5 évvel ezelőtti ,létszámok: 120.000 köztisztviselő, és majd' 1 millió közalkalmazott volt, mielőtt valaki sokallná a számokat.

58395 2011.10.16. 12:20:29

Ezeket a fazonokat kitenném egy lakatlan szigetre, 50 kg kézipoggyásszal, meg húsz millió Euroval, aztán éljen gazdagon...

15138 2011.10.16. 13:04:18

Álom, hogy csökkent ekkorát a közalkalmazottak száma? Purim, mondom a férjemnek, hogy irigyek vagyunk. Azt mondja, nem, fel vagyunk háborodva. Tényleg. Egyébként a tegnapi felvonulóknak is"felháborodottak" volt a nevük - legalábbis franszia területeken. Kokó, ez jó. Zsuzsa szeretné az ötletet. :)

23353 2011.10.16. 16:14:17

Nos ebben a témában egyetértek a CEO (Chief Executive Officers) fizetése teljesen eltolodott a realitástól. Ne felejtsuk el hogy pl Obama fizetése csupan 400 ezer dolcsi évente, egy közepnagy nagyvállalatot vezetőé pedig kb. 4 millió évente. Ez (szerintem) azért van mert megtehetik, a 4 millio fizetés a vállalatnál nem igen számít,ellentétben az ha a munkások órabére órankét 15 dolcsi-rol neadjIsten 16-ra menne fel az nagyonis. De persze már láthatunk tüntetéseket....örökké ez nem mehet, momentán nem jól néz ki. Mondtam már a kapitalizmus nem tökéletes...ezek a fizetések arcátlanok, de magán ügy tehát nemigen lehet szabályozni...talán adóztatni kellene. Svédben próbálták, nem nagy sikerrel....

40751 2011.10.16. 16:20:44

...hmm...! ...Nefi...! ...jó és aktuális a posztod témája...! ..."maxval" (3, 4, és 9), piszkosul félre magyarázhat...! ...gondolom, tévedésben lehet...! ...ugyanis, a "FIZETÉSEK" ARÁNYAINAK, nagyon erős "koherenciában" kéne lenniük egymással...! ...azaz, nem "suskus" szerintieknek, mert az a "MAFFIA" eszköze, azaz a bűnözőké...! ...és még csak nem is a végzett munka arányában, hanem a piaci munkaerő kereslet-kínálat szerinti, korlátoknak megfelelőnek...! ...merthogy, a végzett munka ARÁNYÁT, a prémium bérek mértékével lenne szükséges honorálni, ha a teljesítménybér nem alkalmazható...! ...most csak ennyit, mert más dolgom is akad...! ...de vissza jövök...! ...annyit még a "suskushoz", hogy ez a "tendencia", a globális JOGI IPARBÓL "indult ki" (hosszú "fejlődés" alapján), ami mára, - kis híján -, 2008-ban, globális csődbe vitte a világot is...! ...jó lehet, ez a csődbe vitel, - csak -, a bank világra vetett "éles fényt", ám nagyon is felismerhető, a globális JOGI IPAR csődhelyzete is...! ...stb. stb. stb...!

205707 2011.10.16. 16:41:28

Nefi, én először járok nálad. Nem tudnék segíteni a honvágyadon, hiába élnék én is a közeledben. Fogalmam sincs, ki (volt) Zoscsenkó.

15138 2011.10.16. 17:13:02

17-re Kösz, Little. Azóta azon rágom magam,hogy irigység-e. De gondoltam, hogy az a néhány millió svájci, meg a szakszervezet nem lehet irigy, vagy ha igen, akkor én is. (viccelek) Te meg még jobb példát hoztál: az amerikai elnököt, akinek lehet, hogy nagyobb a befolyása, hatalma és felelőssége, mint a Novartis igazgatójának. Tegyük hozzá, hogy mindkettőnek csapata is van, amelyik dolgozik nekik, értük. Kösz, Nantal. (zárójelben, nekem tetszik, ha Max elégedett a kapitalizmussal, és nagyon is szeretném neki elhinni) Purim, akkor isten hozott. Nem baj, hogy nem tudod, ki Zoscsenkó, (de rég kérdezték utoljára), mert biztos tudod, ki Böbe baba. (orosz író, néhány novelláját ide ferdítettem, de megvan magyar fordításban a könyvtárakban)

ejmiakő 2011.10.16. 18:11:18

Érdekes a kondicionált gondolkodás. A lakájok fizetése túlzottan sok, a tulajdon profitja viszont tabu. A lakájok tképpen csupán a rabszolgahajcsárok. Nem mindenki alkalmas rá. A tulajdonhoz viszont leginkább csak jó helyre kell születni.

15138 2011.10.16. 18:21:54

21-re Ejmiakő, jogos, de azt mondom rá, hogy a tulajdonos vállalja a rizikót (a társasági törvények borzasztóan diszkriminálnak, azaz átírandók) amíg mindenét elvesztheti. És hát itteni fejjel gondolkozok, vagyonadóval és progresszív adóval együtt.

169889 2011.10.16. 18:54:56

Nehéz itt okosnak lenni, és jól hangzanak a populista, az emberek alapvető igazság érzésére apelláló gondolatok. Hol az igazság nem tudom, a világ azért mindig így működött, különbségek mindig is voltak és az egyenlősdi sem oldott meg semmit, csak fokozta a zűrzavart és növelte a protekcionizmust. Vannak égbe kiállót különbségek ezt elismerem, de ha az a magánszférában van akkor tényleg magánügy, a közszférában meg nem bérekkel van bajom, sőt inkább kapjon magasabb bért ellenőrzötten és nyilvánosan, mint más módon ellenőrizetlenül (KFT-ken keresztül) kapjon egyéb juttatásokat, éltetve és fen tartva a korrupciót és a protekcionizmust.

15138 2011.10.16. 18:59:58

Nem tudom, hogy attól, hogy valami populista, lehet-e még igaz is...? :) A nagy felhalmozott vagyonokkal ott a gond, ill. nekem ott van gond, hogy egy idő után, az anyagmegmaradás törvénye alapján, egyszerűen másoknak nem jut semmi. Lehet ezt játszani addig, amig az emberek nagy része megint nem lesz éhes, vagy nem tud aludni, mert nem tudja, miből vegyen ruhát a gyerekének, magának.

12392 2011.10.16. 19:06:11

csak a rend kedvéért: http://people.forbes.com/profile/daniel-vasella/58771

15138 2011.10.16. 19:21:04

Kösz Gyuri.

23353 2011.10.16. 19:33:21

re 25 A Novartis sajaát évi reportjábol ez a dani közel 8 millió CHF-ot csinált 2010-ben, lásd copy/pasted lenn: BOARD MEMBER COMPENSATION IN 2010 1 Corporate Governance Audit and Compen- and Delegated Annual cash Board Vice Chairman’s Compliance Risk sation Nomination board compensation Shares Other Total membership Chairman Committee Committee Committee Committee Committee membership (CHF) (number) (CHF)2 (CHF)3 Daniel Vasella Chair Chair •7 950 7915 Ulrich Lehner • • • • • • Chair 169 034 Hans-Joerg Rudloff • • • • • • 787 666

23353 2011.10.16. 19:37:25

Fogalmam sincs miért jött át fizetés mint egy telefonszám a copy után az a Dani fizetése... De menjetek az évi report 258-as oldalára http://www.novartis.com/downloads/investors/reports/novartis-annual-report-2010-en.pdf

15138 2011.10.16. 19:40:43

Köszi, Little. A svájci átlagfizu 5800, a legmagasabb fizetéseket a dohányipar, a gyógyszeripar és a bankszféra fizeti. 12-14 ezer frankos átlagfizetésekkel (ebben benne van a főnököké is) Ehhez képest - á, végre leesett, hogy nem hiszitek a havi két millát... - a havi két milliós fizetés kicsit sok. tessék... http://www.24heures.ch/actu/economie/docteur-vasella-fait-passer-pilule-salaire-40-millions-2009-02-24

15138 2011.10.16. 19:44:47

A cikk alján az van, hogy a 40 milla egy napra 160 000 frank. Egy szép éves fizetés. Naponta. Tőlem lehet akármilyen okos, azt az egyetemet végezte, mint annyi más orvos, aki 10 000 alatt keres, egyszerűen szerencséje volt a munkahelyével (mind sok másnak is, nekünk is, meg lassan mindenkinek, akinek van munkája) - nem olyan tehetséges ember, mint ahogy fizetik, különben már megkapta volna a Nobel-díjat - de egyébként nem az egyszem Vaselláról van szó, ő csak egy a több ezerből.

169889 2011.10.16. 19:44:51

Úgy gondolom, hogy mindenembernek járna az a tisztességes fizetés, amiből emelt fővel és nem megalázkodva fenntarthatja a családját, ebben szerintem nincs vita köztünk. Az hogy a gazdagok meg a bankok.. hát nem tudom…miért nem a politikusok, akik ezt megengedték (nem vettek ki büntető adót) és akik ehhez asszisztáltak, (és most gyorsan kinevezték a bűnbaknak a gazdagokat és bankokat) sőt ügyesen egymás ellen fordították, és fordítják most is az embereket, vagyoni helyzet vagy éppen etnikum alapján, nekik mindegy, csak egység ne legyen. Volt már ilyen a történelemben, és nem is a mostani korokra vagy a közelmúltra gondolok. Angliában a keresztes háborúk táján üldözték el az eladósodott királyok a gazdag zsidókat, a szintén hatalmas adóssággal rendelkező francia kollégáik a lombardokat, az olasz bankárokat terrorizálták, majd ketten együtt, pápai segédlettel és francia Szép Fülöp irányításával felszámolták a templomosokat is.

15138 2011.10.16. 19:48:49

32-re Ha minden embernek meglenne a tisztességes fizetése, a fene sem törődne Vasella fizetésével, mint ahogy évekig a svájcisokat sem érdekelte. Most érdekli. Munkanélküliség van, a fiatalkori tartós (egy éven felüli) munkanélküliség 25%-os. Ez rémes. Ilyenkor kezdi kutatni az ember az okokat. A szakszervezet meg csinálja, ami a dolga, Svájcban nincs törvénybe foglalt minimál bér.

12392 2011.10.16. 19:51:21

Ajánlom szíves figyelmetekbe: http://youtu.be/Rkm8nVmcmQE

ejmiakő 2011.10.16. 19:52:59

22. Nefelejcs (szerkesztő) 2011. 10. 16. 18:21, akiket én tulajdonosnak nevezek, azok pl. a bankok tulajdonosai. Láthatod, a rizikót közvetlenül és nyíltan áthárítják harácsként a tömegre. Rizikó, ugyan. Ök csinálják a rizikót a spekulációikkal a kicsiknek. Hiszen minden hatalom a kezükben van. A politikai hatalom is, örökletesen. De azért persze demokrácia, csakazértis. Tudom, hogy ezt a fajta irigységi szemléletet beetetik már gyerekkortól kezdve. A tulajdon, meg a profit, az szent. A manageri fizetéseket viszont irigyelni kell.

wesz 2011.10.16. 20:08:17

Nefi, Isten hozott megint, mar csak benyitok-----meg kinyitok ide. Azaz gyuvok-megyek, miutan semmi olvashato nincs mar itt. Viszont azt szogezzuk le, hogy egy magan vallalatnak,amelyik lehet magan, tozsdei, vagy akarmilyen tulajdonossal rendelkezo ceg, szive joga eldonteni, hogy kinek mennyi fizut ad. Semmi koze sem a szakszervezetnek, sem neked nincs. A reszvenyesek majd eldontik es ennyi. Azonban.... Abban a pillanatban, hogy ezt a ceget az adofizetok penzebol kisegitik, bizony kozom lesz hozza. Es pontosan errol szol az Occupy Wall Street, amelynek a helyi megmozdulasan tegnap en is tiszteletemet tettem. Kivancsi leszek, hogy hova fog noni a megmozdulas, a republikanusok kinyomtak magukbol a Tea Party-t par eve, ez ennek a demokrata megfelelojenek tunik. Ha azonban mindkettorol lecsupaszitjuk a part dumat meg az ideologiat, az alapkerdesek ugyanazok maradnak. 32-re, Nefi a 25%-os fiatalkori tartos munkanelkulisegnek nem a bank vezer fizuja az oka, hanem az amerikaiak visszafogott vasarlasai. Ez globalisan ranyomja mindenre a belyeget. Viszont felhivnam egy 2008-ban felfedezett valasztoi csoportra a figyelmet, oket Wal-Mart Mom-nak hivjak, anyak legalabb 2 gyerekkel, akik a Wal-Martban vasarolnak. Allitolag kivalo lenyomata az igazi amerikai atlagpolgarnak. Na ok ki vannak bukva, utaljak az osszes politikust, Wall Strretet, bankot, ugy altalaban az egesz politikai tarsulatot. http://www.clickorlando.com/politics/29443751/detail.html

hó-hó 2011.10.16. 20:30:05

Nefelejcs, mond miért van ez így? Emberek éheznek, kukából esznek, utcán alszanak. Miért nem arányos az elosztás? Mindenkinek jutna! 19-re Tipius cinikus!

14055 2011.10.16. 20:36:14

Van egy kedvenc filmem, ha jól emlékszem brilliáns csapda a címe, abban mondja a főhős a sok milliárd dollár fölött bánkódó főhősnőnek: mi az, amit nem lehet megcsinálni egymilliárd dollárból? Néha szoktam álmodozni, hogy mit csinálnék, ha számolatlan pénzem lenne, és mindig-mindig egy gyárat, ahol olyan dolgok készülnének, amire valóban szükség van, amik jók, amiket én tudok készíteni, talán jobban mint bárki más, hogy megmutathassam mindenkinek, hogy mit tudok én, mire vagyok képes én.. El sem tudnék annyi pénzt költeni, mint amennyit ezek kapnak, van otthonom, kényelmes, meleg, azt eszem, ami jólesik, vannak könyveim, melyek menedéket nyújtanak lelkemnek és unokámnak menekítik a tudást, melyből szabadsága nő majd, mi kell még? Ne foglalkozz velük Nefi, elmúlik, érdektelen.. Hagyj nyomot, hogy éltél, ha másként nem, add át gyerekeidnek ami vagy.

15138 2011.10.16. 20:47:09

34-re Nekem a banktulajdon annyiban szent, hogy a népek pénze bennük van. Mindannyiunk pénze - már akinek még van. És persze, hogy ők csinálják a rizikót, a kamatért. Nem kellene kamatot fizetni a pénzért...azt hiszem, talán éppen pénzt kéne kérni érte, mint szolgáltatásért. (meg is teszik) De a betéti kamat nagy luxus, azt ki is kell termelni. Talán egy bank lenne a megoldás. Állami. :) Erre mindig azt mondják, hogy egy bank/cég/biztosító nem jó, mert nem lesz konkurrencia, ami lenyomná az árakat. Erre azt mondom, rögzített ár. Erre kiakadnak, hogy az szocializmus. Itt holtpont van, mert a szoc-mus ugyebár "megbukott", azaz nem lehet jó. Hiszik ezt olyanok, akik még közelről nem is szagolták. Á...hosszú... 35-re Szia, Wesz:)) rég láttuk egymást. Én mégis maradok amellett, hogy tessék a csúcsmenedzserek pénzéből visszavenni, mert ekkora különbséget semmivel nem lehet indokolni. Mondok egy példát: mondjuk megspórolják Vasella 40 milliós fizetését az egyik évben. Az az összeg 700 másik ember évi fizetése, akik kutathatnak, vagy tablettát ragaszthatnak, tök mindegy, vagy kifizethető lenne a részvényeseknek. Akiknek azt mondják, hogy ja, az idén pénzügyi válság van, hajaj, 25%-ot estek a részvények, nincs most osztalék, majd jövőre. ??? Túrót. Lázonganak a kisrészvényesek is, nem hiába híresült el Vasella...de ha megnézem közelebbről, mi van nálunk, akkor az van, hogy év elején jönnek a főnökök, hogy spóroljunk már 30 milliót ezen a projekten ebben az évben. Hárman-négyen lemennek hídba, megvan a 30 millió, és ki kap prémiumot év végén? A főnök, aki közölte az elérendő számokat. Mennyit? 15 milliót. Kösz... Na, ez nem megy sokáig. Közben meg öngyilkosságok vannak a postán, a Renaultnál, az erdőgazdálkodásnál, most a napokban egy tanár öntötte le magát benzinnel tiltakozásul (meghalt, meg is gyújtotta magát) Nem csak az amcsik nem vásárolnak. Senki nem vásárol, nálunk is csökkent a belső kereslet. Bajban vannak a régi nagy cégek is. Jönnek az elbocsátások. Ettől még annyi pénz sem marad költeni, hát bedőlünk sorban. Lásd: a kap-mus ciklikus válságai téma. Kalappal, míg nem látlak megint. 36-ra Hó-hó, :), én nem tudom. Mert eltapsolták a pénzt a tőzsdén, spekulánsok. Mert az eszközeink felett költöttünk, jobban éltünk, mint amennyiért megdolgoztunk, eladósodtunk, személyesen is sokan, no meg drága kormányaink által is. És hát a kapitalizmus már kétszáz éve sem volt humánus, sem igazságos. Jutna mindenkinek, de azt sokan kevesellik. De: Még jőni kell, még jőni fog Egy jobb kor, mely után Buzgó imádság epedez Százezrek ajakán. :)

15138 2011.10.16. 20:50:38

37-re Zsuzsa :), általában nem képezi napom részét, hogy DV fizuján törném a fejem, csak olvasom a sajtót, nézem a híradót - és a tegnapi nap után, a te posztod után, és Maxi néhány kommentje után gondoltam, megosztom ezt a plakátot a népekkel. Amúgy éppen kertépítés közben vagyok, az első variációt leszavazták a szomszédok (nesze neked, demokrácia és kommuna), most csinálom a másodikat - a megjelölt határokon belül. :))) Önregularizáció. Közben élvezem az internet áldását: hihetetlen gyorsan ennyi információhoz soha nem tudtam volna jutni ezelőtt vagy húsz éve. Így tudok annyit, mint egy kertész (majdnem)

58395 2011.10.16. 20:50:43

Wesz, a világon minden mindennel összefügg...Ha a 25% munkanélküliség nem függ a bankvezér fizujától, attól még a bankvezér fizuja függ a 25% munkanélkülitől. A gazdaság egyensúlya megbomlott, és a káosz miatt bármi lehet... Más. Tételezzük fel hogy kitalál a gyógyszergyár egy rém egyszerű vegyületet, amit minimális költséggel le tud gyártani, viszont maradéktalanul gyógyítja a rákbetegségeket. Mivel az igény határozza meg az árat, adagonként akár milliókat is fizetnének érte. Ez a Te olvasatodban ezek szerint tisztességes üzlet. Akár elismerjük akár nem a gazdaság határozza meg a törvényeket,és az ábra szerint elég egyoldalúan...

hó-hó 2011.10.16. 21:03:10

Tudod Nefelejcs, a Szózatnak - amit idéztél -van egy nagyon szomorú része! " hol a temetkezés fölött egy ország vérben áll " Nagyon félek, hogy ez lesz!

16338 2011.10.16. 22:27:52

Azon gondolkodom, hogy mennyire változott minden...ha a tőke - dacára az egyre nagyobb tiltakozásnak - ennyire magabiztosan pökhendi és pofátlan, bátor és agresszív, akkor tudhat valami olyat, ami nekünk a legmerészebb rémálmunkban sem fordulna meg...régebben tartottak a "nép"től.

wesz 2011.10.16. 22:48:07

38 Nefi, Ne haragudj, ebben nem fogunk egyeterteni. A banknak (ismet, ha nem klapott mentoovet) vannak tulajdonosai, nagy es kis reszvenyesei. Nekik a profit maximalasa az erdekuk, ezert csak akkor kap budos nagy penzt a fonok, ha hozza a profitot. Ha nem hozza sggbe rugjak. Ennek semmi koze ahhoz, hogy a Novartis mit es hogyan fejleszt es foleg mennyiert. 40. Koko Ebben teljes egeszeben nem ertunk egyet a kovetkezok miatt es most csak az amcsi rendszerrol irok. Itt profit erdekelt maganbiztositok fizetik az EU ellatast. Ha egy ceg kifejleszti a rak ellneszeret es tul dragan akarja adni, a biztositok nem fogjak megvenni. Azaz csinalhat amit akar, nem lesz piaca. Talan nagyon gazdagoknak eladhatja, ez azonban nem fog tul nagy hasznot hozni. A biztositok melle fogjak tenni, hogy mennyi a gyogyulasi szazalek, milyen terapiakat finansziroznak es mennyiert, majd megmondjak, hogy ennyit vagyunk hajlandoak fizetni. Kell, nem kell. Ugyanez az orvosokkal is igy van. Van In-network es Out-of-network orvos, ami sokkal dragabb, mert nincs szerzodese a biztositoval. Kell az orvosnak paciens? El kell fogadnia a biztosito ratajat. Hat igy szabalyoz a piac. Amugy pedig, ha valaki kitalalna a rak ellenszeret olcson, rovidesen megolnek es letuntetnek, mert ez egy multimilliard dollaros uzletag.

14055 2011.10.16. 23:05:35

Kedves Wesz, meglehet, hogy a bankoknak a profit maximalizálása az érdekük, de ha valakinek valaminek a maximalizálása az érdeke, akkor az álmoskönyv szerint nem árt ha tudja, hogy mi az a valami :) Márpedig a profit a termelésben elsajátított és a piacon realizált értéktöbblet :))))))))))) És tetszik, vagy nem tetszik, értéktöbbletet csak az emberi munka képes előállítani, ha nem az ember végzi a munkát, akkor legyen bármennyi áru a piacon, nem keletkezik értéktöbblet, és sem a szegény tőkésnek, sem a szegény banknak nincs mit elsajátítani, csak néz bután, mint Mari a moziban :)

ejmiakő 2011.10.17. 01:05:14

miként lehet pénzt lenyúlni: http://www.youtube.com/watch?v=nXJytxGDIiw&feature=uploademail meg hogyan is van a hatalommal

ejmiakő 2011.10.17. 01:08:42

35. wesz (látogató) 2011. 10. 16. 20:08, ez nagyon gyenge szöveg. Rossz a kiindulás. Dehát ezt tanítják manapság.

23353 2011.10.17. 01:09:16

Re 44 Kedves KerekesZs Ahelyett hogy marxista definiciókat ismételgetnél itt van egy tényleges definició, ugyan angolul, reméllem érted: What Does Profit Mean? A financial benefit that is realized when the amount of revenue gained from a business activity exceeds the expenses, costs and taxes needed to sustain the activity. Any profit that is gained goes to the business's owners, who may or may not decide to spend it on the business. Szó sincs csupán emberi munkárol, az csak egy része a költségeknek ahová sok más minden tartozik. Ha mütárgyakat árulsz hát az emberi munka csak kis része a költségeknek, a egy tervező irodád van nagy része, ha robotosított autogyárad van hát valahol ezek kozött van....

ejmiakő 2011.10.17. 01:15:54

42. jus 2011. 10. 16. 22:27 minden eszköz a kezükben van.Ámítás az egész cirkusz. Ami nem jelenti azt, hogy nem csinálhatnák ámításként egy rohadt véres háborút. Kezdve pl. Iránnal. Eléggé úgy néz ki a dolog.

ejmiakő 2011.10.17. 01:18:35

43. wesz (látogató) 2011. 10. 16. 22:48 te érted, amit leírtál? Egyrészt hiszel a piaci vezérlés utópiájában, másrészt az utolsó mondatodban rámutatsz a maffiális vezérlésre. A kettö nem illik össze.

14055 2011.10.17. 07:00:49

Kedves Wesz, persze hogy ismerem a "polgári" definíciót, végül is közgazda volnék, vagy mifene :) Persze lehet hinni abban, hogy aki olcsón vesz és drágán ad az profithoz jut, mint ahogy a tündérekben meg a gonosz manókban is lehet hinni, csak ha érteni akarod, hogy mi miért történik, akkor nem nagyon érdemes.. Lehet lufikat is fújni, nyomva a bank pincéjében a pénzt, abból millió dolláros fizetéseket osztogatni, csak hát a lufi meg egy idő után kidurran. Most kidurrant, game over van, új játék kezdődik..

15138 2011.10.17. 07:36:21

Eszembe jutott egy réges-régi cikk, ahol egy "spekuláns" elfogásáról beszéltek. A jóember délen vett egy zsák szotyit, és egy mozi előtt pohárral árulta, amiért is megengedhetetlen profitra tett szert - és befáradt a börtönbe. SZU-1988. Tegnap este egy filmben idézték Marx egy mondását, amerikai film, nem kezeskedem semmiért. A szabad döntés (libre arbitre - nagyon fontos szó errefelé) kivédhetetlenül igazságtalansághoz vezet. Ezen lehet gondolkozni. Ha sosem láttam volna, hogy olcsó gyógyszert gyártanak (állami gyógyszergyárak), akkor még be is venném, hogy azért drága egy-egy gyógyszer, mert "kutatás" van benne. Ja. Meg a szuperprofit, meg Vasella (és mások) hihetetlen fizetése. És hány beteg van, aki nem tudja megfizetni a gyógyszereit, vagy hánynak utasítja vissza a pénztár a kezelését, mondván, hogy "túl" drága? Vagy: nem elég az európai gyártással megteremthető profit, a nagyobbért kitelepítem a gyártást Kínába (Indiába, a Holdra). Oupsz, öt év múlva jövök rá, hogy a sok munkanélküli már nem tudja megvenni a termékemet...nem baj, addig gennyesre kerestem magam, eldugtam a pénzt, jöhet a csődbiztos.

10260 2011.10.17. 08:04:27

Azt hiszem nem kellene Svájcig masírozni fizetések ügyében. Némi kacskaringókkal, de ez is megtalálható az OTP Nyrt. honlapján: 10/2011. sz. határozat: A Közgyűlés az Igazgatóság tagjainak havi tiszteletdíját 2011. május 1-jétől a következők szerint állapítja meg: az Igazgatóság elnöke 780.000,- forint és havi 1.000 db OTP Bank Nyrt. törzsrészvény, az Igazgatóság alelnöke 755.000,- forint és havi 900 db OTP Bank Nyrt. törzsrészvény, az Igazgatóság tagjai 670.000,- forint és havi 800 db OTP Bank Nyrt. törzsrészvény. A részvényjuttatás elszámolása évenként egyszer, az adott üzleti évet lezáró közgyűlést követő 30 napon belül történik, a részvények 50%-a tekintetében a mandátum időtartamának lejártáig kiterjesztett tartási kötelezettség (elidegenítési tilalom) terheli a jogosultakat. A Közgyűlés a Felügyelő Bizottság tagjainak havi tiszteletdíját 2011. május 1-jétől a következők szerint állapítja meg: a Felügyelő Bizottság elnöke 1.500.000,- forint, a Felügyelő Bizottság alelnöke 1.300.000,- forint, a Felügyelő Bizottság tagjai 1.000.000,- forint. Azután lehet osztani és szorozni; ki-kicsodázni. És még valami: ez az igazgatósági és felügyelő bizottsági fix tiszteletdíj. A vezérigazgatói és további fizetések még ehhez jönnek, nem nyilvánosságra hozottan és 20 % fix és 80 % prémium arányban.....

15138 2011.10.17. 10:24:46

Ó. Nem, nem kell elmenni Svájcig, ez csak egy példa volt, amit ismertem és amit példamutató módon a szakszervezet tart karban. A példádhoz, Nonsense, tudok olyan igazgatót, aki nem kereste gennyesre magát, aki nem a dolgozói fizetésének többszörösét kapta. :) Ha egyeseknek nem jár, akkor másoknak se járjon. (vagy már megint az irigység kategóriájában járok?)

15138 2011.10.17. 10:32:05

41-re Hóhó, olvastam a HVG-t, a Bajnai kormány pénzügyminisztere nem vár nagy gazdasági válságot, hanem inkább politikait. Vigaszként mondom. Meg hát, amivel még vigasztalni szoktam magam, hogy nem csak mi, magyarok, hanem mások még jobban aláestek. Hogy relatíve még megyeget.

11951 2011.10.17. 13:14:57

Üdv Nefelejcs! Rég jártam erre,de hozzád benézek..... Nem olvastam végig a kommenteket,a témához csak annyit....! Szerintem az is nagyon lényeges,hogy a sokszoros bérek mellett,a kicsihez képest mennyit adózik (tesz a közösbe).... Mert nálunk ez a legnagyobb pofátlanság,amit az emberekkel elkövetnek.....A képviselő úr két millát összekapar,ugyan azzal az adókulcs fizetéssel,mint aki 70 ezret keres,három műszakba.... Meg a költségtérítés,ami ugye adómentes,és nem is kevés...

15138 2011.10.17. 14:39:51

Szia Zsati, hát elég nagy disznóság az egykulcsos adó...arról nem is beszélve, hogy olvasom, hogy a jövedelemadó csak kis része az állami bevételeknek, a legnagyobb az áfa, az meg megint a szegényt húzza, ő fizeti a fizetése nagyobbik hányadát szanaszét. És az áfa is egykulcsos adó, azaz nem különböztetik meg a luxus-termékeket az elsődleges fontosságúakig. Ez nem közteherviselés - úgy látszik, a magyar rendek visszatérőben. Csók. :)

Jhett 2011.10.28. 10:39:29

Until I found this I tohghut I'd have to spend the day inside.

15138 2011.10.28. 10:42:59

I am happy to make you to go outside.
süti beállítások módosítása