Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Fajvédők és fajgyűlölők azaz mikor téged néznek le

2009. február 21. - Vörös Nefelejcs
A fehér is lehet veszélyben és kisebbségben

Sajnos, olyan a természetem, hogy bármit sokáig hallok, előbb utóbb kérdéseim és kétségeim támadnak. Mániám a kisebbség mellé állni, holott minden erőmmel és ép eszemmel a többségért vagyok, úgy is mint elkésett bolsevik. Kérdés, hogy ki van többségben manapság...

Slomó holokausztos posztja indított el egy gondolatot bennem. És most csak mesélek, de igazat.

Férjem sokat repül. Magyar útlevéllel, egy multinak dolgozik. Németországban egy vámos 1-2 éve szó szerint ezt kérdezte tőle: mit keres Európában? A férjem azt mondta, azt hitte, Németországban van...

A kilencvenes évek elején a húgom Drezdában rámszólt, hogy most fogjam be, meg ne hallják a szembejövő náci gyerekek, hogy nem németül beszélünk. Féltünk.

A nyolcvanas évek végén Csop (Záhony szovjet oldala) vasútállomás, vonatjegyért állunk sorban hajnalban, élénk magyar társalgás zajlik. Mikor az útlevelek előkerülnek, csak nekem van magyar útlevelem. Innentől már csak orosz szót hallani a fagyos csöndben. Kínos.

Megint Csop, végeláthatatlan várakozás egy pirosan világító vasúti átjáró előtt. Én vagyok az első, és a vonat percek múlva indul a sínek másik oldaláról. Némi kínlódás után rászánom magam, hogy áthajtsak a síneken, mivel vonatnak színe-nyoma sincs. Többen kiszállnak a kocsikból, és azt ordítják utánam: Azt hiszitek, a magyaroknak mindent lehet? Égek, mint a rongy.

Megint a kilencvenes évek eleje, férjem multinál, kötelező feleséges vacsora. Muszáj elmennem, bár angolul nem beszélek. Csak töröm, és pechemre, értem. A vacsora végefelé a "főnök" az asztalfőről érdeklődik, hogyhogy nekem, aki egy amerikai multinál dolgozom, nem kötelező angolul beszélnem? Nem szégyellem-e magam? Zavartan ülök, pár perc múlva hazaindulnék. Férjem jönne velem, de visszaülteti ugyanez a főnök. Neki még tíz percet maradnia kell.

A fiamat lerasszistázzák, hatévesen. Lásd, egy előző posztomat.

Ma délután a síliftnél egy azonosíthatatlan nyelvet beszélő nő nyolc gyerekkel. Mikor rájövök, hogy feleslegesen pörlök a gyerekeivel, hogy ne álljanak a fiam elé, megkérem a nőt, magyarázza el nekik, mi az a sor. A válasz, ezek csak gyerekek. Csókolom, az enyémke is csak gyerek, mégis áll a sorban. Az összes fehér áll a sorban.

A mi környékünkön a népek megállnak a zebránál. Ez a szokás, és kötelező is. Ennek az az előnye, hogy az ember ki meri engedni bambácska gyerekét is az utcára, iskolába. Másik előny, hogy édike gyerekek aranyosan integetnek, mosolyognak, különböző stílusban. Milyen színűek a gyerekek, akik nekifutásból érkeznek a zebrára, és soha meg nem köszönik, felemelt kézzel, a sofőrnek? Pedig ahogy azt megtanulják, hogy életveszély nélkül leléphetnek, azt is megtanulhatnák, hogy megköszönjék, mint más.

Svájc. Letelepedési engedélyt az uniós államok polgárai öt év után kaphatnak. Kivéve, ha az utolsó tíz csatlakozó országból jönnek. Mert akkor tíz év. És csak zárójelben mondom, hogy a csatlakozásig a magyarok is öt évet kellett, hogy várjanak. Velünk meg lehet csinálni.

Megint Svájc. A papír-nélküliek (azaz az engedély nélkül tartózkodók) tüntetnek a parlament előtt. No komment.

Svájc. Szinte az összes európai országgal van kiutasítási vagy milyen szerződés. Őket ki is utasítják. Aztán vannak a színes bőrű kábítószer- árusok, akiket nem lehet kiutasítani, mert nincs ilyen szerződés az államok között. (!)

Svájc. Egy nagyszerű humanista felmérést végez a svájci börtönökben, és megállapítja, hogy a volt-jugoszláv polgárok vagy eredetű polgárok száma a börtönökben nem áll arányban az összlétszámmal. (ergo, többségben vannak.) Amiből is arra következtet, hogy negatív diszkriminációtól szenvednek szegények, és meg kell változtatni a svájci bírói gyakorlatot ez ügyben. Okos.

Összefoglalva, annak, hogy minket magyarokat negatív megkülönböztetés ér imitt-amott, jó nagy esélye van. Tenni ellene semmit nem tudunk.

Továbbá annak, hogy minket fehéreket a legkisebb kritikánkra lerasszistáznak, megint csak jó nagy esélye van. Manőverezési terünk nulla. Egyszerűen csak hallgatni lehet. Bármilyen negatív megjegyzésre a válasz: rasszista.

Még zárójelben szeretném hozzátenni, hogy nem az agresszív fajtából való vagyok, gyáva nyúlként. Szerintem üldözési mániám sincs. A pszichiáterem csak pánikot állapított meg, abból kikezelt. De ez a nyulak sorsa.

És még szeretném mindenki figyelmébe ajánlani Thought posztját, "Rasszista írás" címmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr308289030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2009.02.21. 18:29:58

Kedves Nefelejcs! Ebből is látszik, mennyire labilis nézet a rasszizmus. Hogy éppen ki a kisebbség? Kit ér negatív megkülönböztetés? Attól függ, hol vagy, mit csinálsz, sőt bármilyen abszurd, milyen a hangulatod? Úgyhogy az agresszíveknek /még egy/ előnyük van a nyulakkal szemben, statisztikai számok alapján is kevesebb megy pszichiáterhez.....és ez nemcsak a pszichiáternek pech....

15138 2009.02.21. 18:50:49

Szerintem is labilis nézet... csak az stabil, hogy kire mondják.

12009 2009.02.21. 19:34:23

Ismerős dolgok :( Én agresszív vagyok. Vagyis inkább asszertív mostanában. Azt hiszem, öregszem vagy mi....

15138 2009.02.21. 19:44:44

Csak az embernek elmegy a kedve az eredménytelen konfliktusoktól. Agresszívként (és nagy mellénnyel és önbizalommal) kezdtem én is. Aztán asszertívként szerettem volna folytatni. Mára már konfliktus kerülő vagyok. Granicsár, te hanyas vagy? Szül. évre gondolok.

15138 2009.02.21. 19:45:47

Jaj te érted. Az lett a mottóm, hogy себе дороже.

13149 2009.02.21. 19:48:16

Hol kisebbség vagyunk, hol többség. Hol van presztízse a magyarságunknak, hol nincs. Hol irigyelnek minket, hol mi irigylünk másokat. Hol sokan vagyunk, hol kevesen. Néha egyedül. Ez végképp nem a multikulti hibája, hanem a hiányáé vagy a gyengeségéé.

13709 2009.02.21. 20:10:16

Néha egyedül? Nem rossz az...... én pl szívesen vagyok egyedül...

13709 2009.02.21. 20:12:10

Granicsar! Na, ja.... az arany középút-szemlélet ritkán jár együtt a fiatalos hevülettel....

12009 2009.02.21. 20:35:15

4. Nemsokára ötven leszek. A konfliktusaim meg nem eredménytelenek, csak már lusta vagyok belemenni. Minden hülyét én tanítsak móresre? Ну их черту!

12009 2009.02.21. 20:38:01

8 Na ja :) Csak kinek mi az arany középút.

12009 2009.02.21. 20:43:13

6 A multikulti a legnagyobb maszalag, amit a PC "értelmiség" (neomcarthystak, gondolatdiktártorok) akarnak megetettni a közvéleménnyel.

13190 2009.02.21. 20:59:14

Angliában tapasztaltam, hogy az emberek nem néznek vissza a szemembe, átnéznek rajtam, ez zavart! Gyönyörű egyenruhákban a diákok, fiúk és lányok a buszmegállóban és buszon, aztán mint a vadak, ha megbámulom őket, kikérik maguknak! Vonatokon keresztülnéznek szintén. Jó volt aztán hazafelé pár magyarral utazni, végigdumáltuk, kináltuk egymást, a kaja a többiek nyelvét is megoldotta, egyből tudtak mosolyogni. Hülye sznob világ, amerre felé haladunk, amit a munkahelyemen művelek a hölgyekkel, amerikában zaklatás miatt lecsuknának, hogy rámrohadna a lakat. Szóval nézőpont kérdése, de ha lenyugszik a sok magyar, tök jó lesz, én csípem magunkat!

13709 2009.02.21. 21:30:21

13.. Azért szöget ütött a fejemben Árpapa, amit itt a végefelé írtál....Mit művelsz te a hölgyekkel a munkahelyeden? Publikus?

17565 2009.02.22. 14:06:58

teljes az egyetértésem árpapával! ami meg az xx-sekkel "müvel" az gondolom a régimódi magyar udvariasság. Ámerikában már az is veszélyes, ha magad elé engeded az ajtón, vagy nem MS-nek, hanem Miss-nek, netán Mrs-nek nevezed....és észreveszed , hogy nő! hülye világ... hülye emberekkel...

15138 2009.02.22. 14:19:18

Michael Crichton írt egy könyvet a szex. zaklatásokról. Kb. az volt a mondanivalója, hogy az esetek nagy részében a dolog bármely fél részéről bizonyíthatatlan, viszont remekül alkalmas emberek lejáratására. Ezt a gazdasági szereplők nagy része fel is ismerte, és a perek x %-a nem is a becsület helyreállításáért, hanem a másik tönkretételéért indul. No comment. Ja, nekem már két kalandom volt, mindkettő arabokkal. Az egyik a fiam testnevelő tanárja, aki meghívott kávézni és mást is akart volna, értetlenkedésemre azt válaszolta, hogy dehát én mennyit mosolyogtam rá!! A másik arab ismerősöm bizalmasan elmondta, hogy ne csodálkozzanak a nők, ha úgy állnak hozzájuk, mikor a spagetti-pántos pólókkal mi őket szexuálisan állandóan izgatjuk. (40 fokok voltak, mondjuk, nálunk nem kell kánikula, hogy így öltözve még ne essenek nyakunkba a teljes erőből felizgatott - bocs a kifejezésért, de -- hímek.

17565 2009.02.22. 14:37:12

na, ja ez a "kulturális sajátosságuk" , csak az az érthetelen, hogy miért várják el, hogy mások igazódjanak mindig hozzájuk. Otthon náluk OK, mi igazodunk, de már Európában, s egyebütt, ahol az európai kultur-modell az uralkodó , már itt is elvárnák...pont ez a cigány/többségi (bárhol a világon) együttélés gordiusi csomója is. Elvárják a többségtől, hogy alkalmazkodjanak hozzájuk. S ha nem, mi vagyunk a rasszisták, kirekesztők, gyülölködők... Vajon megkérdezte e már valaki egy multi "fönökétől", hogy miért is nem tanulja meg annak az országnak a nyelvét, ahol évekig dolgozik és miért várja el, hogy mindenki az ő nyelvét birja?

15138 2009.02.22. 14:44:27

Jogos. Nagyon ritka, hogy megtanulják, vagy akár csak elkezdik. Értem itt a magyart, csak egy olyan igazgatót ismerek, aki legalább elkezdte. És nekem is ez nem tetszik, hogy mi alkalmazkodjunk, nekik meg nem kell. Azt írja Erlauer valahol, hogy a jövő embere tejeskávé színű lesz. Én is ettől tartok, de akkor hagyjuk már a dumát, hogy ki van kisebbségben!!

17565 2009.02.22. 15:04:22

na ja, ez a "tejeskávé" liberalizmus jól jellemzi a szemléletmódot: egyenlőség, de én egyenlőbb vagyok nálad....

15138 2009.02.22. 15:36:07

Nekem az az egyenlőség, ha az egyenlők kapnak egyenlő bánásmódot. A többi nekem igazságtalan.

12009 2009.02.22. 19:25:28

Árpapa. ne is mond! Egyszer feljelentett egy nő szexuális zaklatásért. Még csak rá sem néztem! Aztán kiderült, hogy a barátnőmmel reggel az irodában 'mocskos' dolgokat mondtunk egymásnak és ő is hallotta. Csak kérdem, akkor miért nem a barátnőmet (is) jelentette fel? Beteg egy világ. Ide vezet a túlzásba vitt politikai korrektség. Más. Ha én minden országnak megtanulnám a nyelvét, ahol dolgoztam az elmúlt tíz évben... Hát nem. Már így is tele van a fejem a sok nyelvvel. Majd kantoniul is megtanulok, meg flamandul és vallonul, meg hát francia, esetleg egy kis arab, mert arra is jártam, meg bolgár. Ugye ezt senki nem gondolja komolyan?

15138 2009.02.22. 19:33:54

A férjem is töri a franciát... A multinál az angol a hivatalos, van olyan angol, aki már letelepedett, még sem beszéli a franciát. Ez azért ciki. Te mászkálsz össze-vissza, de biztos, hogy a jó napot, köszönöm, hogy vagy már rádragadt az összes nyelveken. Nem erről beszélünk. Hanem hogy nem a többségnek kell alkalmazkodni. Legalábbis azt hiszem, hogy erről beszélünk. Legyen közös nyelv. Anno a SZU-ban lehetett utálni az oroszt, (bár én nem hallottam ilyet csak pribaltikaiaktól), de ha társaság volt, milyen jól jött a közös nyelv. Meg barázdálta az agyat a két nyelvűség. Beszéljen mindenki angolul, vagy franciául, mit bánom én, bárha rajtam múlna, az oroszt vagy az angolt forszíroznám, nem szeretem a franciát. Szóval, legyen mindenütt a második nyelv egy közös nyelv.

12656 2009.02.22. 19:52:22

mi nagyon sokat járunk Németországba, két évig éltem, dolgoztam ott, jó a környék is, szívesen megyünk vissza.Most volt az első eset, hogy a Svájci határon nem állítottak meg, azelőtt minden alkalommal félre állítottak, még akkor is, amikor német rendszámú volt az autóm. Elég volt megpillantaniuk az útlevelemet, a németnek meg csak intettek, hogy mehet.

15138 2009.02.22. 20:12:04

Van olyan ismerősöm, akiknek kettős állampolgárságuk van. Az egyik határon az egyiket, a másikon a másikat lengetik. Elöször szégyellték maguk is, de aztán látva, hogy milyen jó bevált... csak azt kapják, amit megérdemelnek.

12009 2009.02.22. 21:20:02

A shengeni csatlakotás előtt két nappal. Akkoriban hollandiában dolgoztam, de Brüsszelen keresztül utaztam, mert onnan csak egy óra volt vonattal. A határon volt, de Brüsszelhet közelebb. Nagydarabb szőke, nőnemű. - Milyen céllal? - Dolgozni. (hiba) - Munkavállalási? Mutatom a hollandot? - Ez nem jó. Belgiumba belga kell. - De én hollandiában dolgozom - Akkor miért nem Amszerdamon keresztül? -Erre közelebb. - Hotelfoglalás? Minek? Ülök fel a vonatra és utazom tovább. -Pénze van? - Van. De miért kérdi? -Mennyi? - Vagy hatvan euró. -Az kevés. Így nem engedhetem be. - De van hitelkártyám. - Milyen? - Citibank Arany. - Magyar? -Igen Az nem jó. - De Citibank. -Akkor sem jó. -Van Barclays is - Magyar? - Nem angol - Mutassa Mutatom. Beenged. Hogy kapjon viszketős kiütést. Másik Belgium. A helyi önkormányzati hivatal. Már bent vagyunk schengenben. Munkavállalási nem kell, de be kell jelentkezni. - Beutazó vizum? - Nem kell - De kell. Menjen vissza Magyarországre és kérjen a belga követségen A cégnél a HR-es nő hisztérikus rohamot kap, a követség szerint sem kell. Vissza,a hivatalba, szerintük kell. Cégköltségen Budapestre, Kapás utca, konzulnál. - Nem kell vizum. - mondja a konzul - De kell. XY város, nem adnak tartózkodásit. - Nem kell ha mondom, nincs is ilyen vizumunk. - Hivja fel Atmegy a másik szobába. Tiz perc múlva kijön, elkéri az utlevelemet, beleragasztja és lepecsételi. - Akkor mégiscsak kell? - Hülyékkel nem vitatkozom. Megint belga hivatal. -Jó. Egy hónap múlva kész lesz. Addig nem hagyhatja el az országot - Ezt nem mondja komolyan, Én a schengenen belül odamegyek a személyimmel ahova akarok. - De maga nem schengeni. - De az vagyok. Magyarország 2004-től - Akkor itt a baj. Nekünk a legutólsó listánk 1998-ból van. Méghogy nyugat :D

12388 2009.02.22. 22:21:37

"- De az vagyok. Magyarország 2004-től - Akkor itt a baj. Nekünk a legutólsó listánk 1998-ból van." =:-D juúúújj. A bürokrácia az bürokrácia kérem.

15138 2009.02.23. 15:34:08

Én nem is tudom, mi ez a shcengeni izé. Az oroszok vergődnek vele itt, én úgy tudtam, hogy nekünk már száz éve nem kell semmi az útlevél mellé... De igaz, a bürokrácia...bár én azt gondolom, hogy egy másik belga lehet, hogy mosolyog egyet és semmi szőrözés. Granicsár, hogy hogy szőke!! Nem volt kékszemű, vagy nem mosolyogtál?

12009 2009.02.23. 17:11:59

Mosolyogtam, de lehet, hogy a periódus pont nem volt jó :)
süti beállítások módosítása