Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Szomszédaim

2009. május 02. - Vörös Nefelejcs
és amit tanultam tőlük.

Két éve keresünk valami házat. Nekem lakás is jó lenne, a férjem ragaszkodik a házhoz, falusi gyerekként. Nekem meg nagyon tetszene egy elvadult kert, ahova nem lehet belátni. Szóval, keresünk.

Ahol most lakunk, minden oké, leszámítva, hogy a szomszédaink túlzott gyakorisággal mászkálnak a "mi részünk"-on keresztül. Ez ellen nem sokat tehetek, lévén társasház és hogy rajtunk kivül mindenki tulaj, egyedül mi béreljük a mi részünket. Ez itt más jogokat jelent, bár papíron ugyanaz, az életben mégis másképp működik.

Eddigi életemből és a költözéseinkből azt már megértettem, hogy a lakhatás komfortja - nekünk - legjobban a szomszédoktól függ. Mi ugyanis nagyon csendesek vagyunk, nem ordítva beszélgetünk, nem szeretjük tudatni az egész környező világgal, hogy megjöttünk, elmentünk, éppen mit csinálunk. Persze, ez azzal jár, hogy mindenki hangosabb nálunk. Veszekedni sem szeretünk, ez meg azt jelenti, hogy nyelünk, amíg tudunk.

Visszasírom gyerekkoromat, ahol egy 16 lakásos téglaházban laktunk, a szomszédokkal napi szinten beszélgettünk, ismertünk mindenkit, sőt, mindenki rigolyáját. Egy gyerek amúgy sem foglalkozik a szomszédokkal, amíg azok békén hagyják. Sőt. Ha kaptunk valami megjegyzést, a szüleink minket vettek elő, ahogy az iskola is a második hatalom volt, appelláta nuku. Amit a tanár, amit a szomszéd mondott, az igaz, az jogos, tessék alkalmazkodni. Van ebben jó, mert nem emlékszem egyetlen komoly konfliktusra sem.

Az albérleteket is lakásban kezdtük, négy helyen is laktunk, mire egy Eger melletti faluban megvettük a saját első házunkat. Aztán jött a meglepetés. Míg az én fejemben a falu addig a csend, a saját családi ház a szabadság csalóka ábrándját jelentette, rá kellett jönnöm, hogy a falu nem csendes. Ráadásul olyan zajokkal van tele, amik egy városinak riasztóak. Ugat a kutya: városban, lakásban azt jelenti, hogy esemény van. Falun nem szabad riadozni és az ablakhoz ugrálni, mert a kutya azért ugat, mert elment egy macska az orra előtt, látott egy biciklist elkarikázni a kapu előtt, vagy mert másik kutyát látott, vagy unatkozik. Mindenesetre, nem azrét, mert esemény van, ergo, tennivaló semmi. Nyugi. Kár, hogy az ablakot nem lehet nyitvatartani éjszakára, mert az ritka, hogy egy kutya ugat, inkább sorban koncerteznek a többiek is az utcában.

Aztán kiderült az is, hogy a szomszédok, akik már nem a fal túloldalán vannak, csendesen, belépnek az életünkbe. Nem lehet az udvaron ellenni anélkül, hogy ne hallanám, hogy ők mit csinálnak. Mit fognak holnap csinálni. A kertbe már nem lehet csendben kimenni, mert köszönni, beszélgetni illik. Főleg az újonnan jöttmenteknek. Aztán az is kiderül, hogy a régieknek azért mindenben több a joguk. Mert ők ismerik a többi szomszédot, a tanácsot, a rendőrt, a postást, a péket. Ők állhatnak a te kapud elé. Szórhatják a gazt a te földedre. És főleg, a kutyájuk is járhat a te udvarodra, hiszen már megszokta. Ha neked valami nem tetszik, minek jöttél ide.

Most nem mesélem el az összes kibírnivalónkat, mert mindenkinek van szomszédja, ergo, hallott-látott már kutyamérgezést, döglött macskát, udvaron álló füstöt, ahol a ruhái száradnak. Én csak egy kis epizódot említenék, amitől viszont megváltozott a haditechnikám.

Az egyik szomszéd előszeretettel parkolta le a kocsiját úgy, hogy keresztben érkezett és ha a mi oldalunk felől, akkor a mi előkertünkön keresztül. Lett egy egyre szélesedő nyom, ahonnan először a fű tűnt el. Próbáltam visszaültetni, reménytelenül. Próbáltam virágot ültetni, kitaposták. Mikor észrevették, hogy miben sántikálok, már nagy élvezettel és egyre szélesebbre és mélyebbre vették a kanyart. Hordtam a földet fel-feltölteni, hogy ne legyen nagy tócsa benne. Hiába volt minden. Korláthoz a tanács engedélye kell, megkérdeztem. Meg betonozás, meg korlát. Sok pénz. Nem volt, hát tűrtük. Aztán, pár év múlva, leesett. És meghosszabbítottam a vízelvezető árkot, ami egyébként volt valaha, csak feltöltődott. És ami az első nagy esőkör nem tudta többet elvezetni a vizet, ezért a tanács felkérte a lakosságot, hogy ássa újra az árkokat.

Emberek!! Néha hiába erőltetjük a dolgot jobbról balra. Nem megy. Lehet, hogy balról jobbra kéne, de nem vesszük észre. Ennyi volt, töltögetés helyett ki kellett ásni! És vége volt - ennek - a problémának.

A tanulság megmaradt, és a szomszédnak köszönhetem. Ha nem így, akkor úgy. Ha nem megy, próbáld máshogy, lehet, hogy pont az ellenkezője a megoldás. Csak feladni nem kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr418289150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

10306 2009.05.02. 14:07:32

hát árokásni már megtanultunk országos méretekben lehet, hogy ez volt az alapja?:)))

12799 2009.05.02. 14:14:15

Én hülye voltam. Szomszédokkal barátkozni, pletykaalapot szolgáltatni, az hagyján. De amikor fényes délben betaszítja a konyhaajtót kopogás nélkül, mi meg éppen, na igen. Ezek után a pletyka hatalmasra dagad, mi meg csináltatunk kapukulcsot. Éjjel-nappal zárva, rövid köszönés, slussz.

15138 2009.05.02. 14:18:55

Akimoto, ezt mondja a férjem, a nagy és okos. Hogy nem szabad soha túl jóban lenni szomszéddal. (bocs, megnéztem volna az arcotokat, hihi) Izom, az árokásás eredeti funkciója a védekezés volt...:((

13005 2009.05.02. 14:32:10

Nefelejcs, szomszédtörténetek vég nélküliek, sok tanulsàggal. A Tied bizonyitja, milyen egyszerü néha a megoldàs. Nàlam a kerités felujitàst kellett igen végig gondolni, mert egy szeméttelep az nagyon hasonlo a jobbik szomszédasszonyom kertjéhez, ràadàsul mindent a régi lyukas keritéshez (ami az én részem) tàmasztott. Az a mester kapta a munkàt, akinek az apukàjànàl veszi a hölgy is a tejet, tehàt ràjuk hagytam, hogy oldjàk meg a dolgot (a szeméttel) alapbetonozàs, uj ràcs elkészitése idején. A dolog kényes volt, mert a kutyusai csak az én kertembe jàrtak megkönnyebbülés céljàbol...no és nagyon megugattak, ha a kertbe ki mertem menni.... De minden lezajlott és az öregsszony talàn még ujra megtanul visszaköszönni is, làtja tuljàrtam az eszén.

10306 2009.05.02. 14:32:30

bocsi, de nem hagyhattam ki, magas labda ez jelenleg sajnos:(

15138 2009.05.02. 14:35:53

Izom, amúgy meg teljesen igazad van, lehet, hogy a sok hülye paranoiás "szomszéd" ezért ássa az árkot. De én nem. Dehogynem. Mit tudom én. (Tudom, hogy nem nekem mondtad)

12799 2009.05.02. 14:37:38

Tudod, a nagy és okos nem volt annyira mérges, mint én. :))

15138 2009.05.02. 14:38:42

Georgia, hjaaa. Kerítések...Én itt kint húznék legszívesebben, ez ilyen magyar dolog lehet, mert itt alig van. Mindenki sérthetetlennek hiszi, vagy akarja hinni magát a kerítés mögött. Engem is szétugattak a kutyák, tetézve, hogy nekünk is volt, egy szuka...még ez is. Most azért ne legyen kutyám se, hogy kevesebb legyen az ütközési pont? Nekem is sokkal toleránsabbnak kellene lennem. Másrészt meg, olyan nagy kérés, hogy nem akarsz a saját kertedben kutyáktól félni, és kutya-macska nélkül élvezni a végterméket??

15138 2009.05.02. 14:41:06

Egy nagy és okos büszke arra, ha akció van, és amúgy is se lát, se hall közben. :DDD Jó ember lehet, szegény ChristinaBlake-nek is iyennel kellett volna csak találkoozni. Nem is értem, akkor te miért lettél mérges...:DD

11677 2009.05.02. 15:05:30

„Rossz szomszédság, török átok !” Az újnak alkalmazkodni kell – írod. Ismerős a téma. Amikor az ostrom elől vidékre mentünk, gyerekként ott tapasztaltam ezt meg, de nagyon !

15138 2009.05.02. 15:15:33

Itt kint is faluban lakunk, csak egybenőtt a várossal. Ismerik egymást, és nagyon nehezen megy a befogadás. Alighanem, mindenhol így van. De az ostrom alatt mindenki tudta, hogy csak átmenetileg vagytok, mégsem vendégként bántak veletek?

12388 2009.05.02. 15:29:21

2. Nekünk egy fárasztó szomszédunk volt, nem mert nem figyelt senkire, hanem mert olyan kis kommunikatív... amikor még volt cicánk, odavolt érte, egy nagydarab, szürkés színvilágú, ritkaszép fogazatú idős nő, már nem lakik mellettünk, de csúcs volt, néha átjött, hozott háziasszonykódexeket (Blikk Nők és társai), prüntyögött a macseknek egy sort, majd el. Néha panaszkodott is, akkor tovább volt velünk. Meg kijárt a gangra dohányozni Anyához. 9. Tényleg szomszédok+ChristinaBlake témája => volt a Szárnyasban nekünk is hangos szomszédunk, egy pasi, akkora az egész, mint egy bolha, de néha volt vele egy csaj, azzal verekdtek folyton. Illetve a csaj lagymatagon fenyegetőzött, hogy hazamegy a - nyilván ugyanilyen elmeroggyant alkesz - apjához, a pasas meg csépelte. Egyszer beleütötte a fejét a lépcsőház falába - egy nagy dörejt lehetett hallani, majd azt, hogy: 'Szétverted a fejemet, hogy megyek így haza...?', na akkor hívtam rájuk a zsarukat, de mire kijöttek, a manusz felszívódott, nem nyitott ajtót nekik. Gondolom, számított rá, nem először járhattak nála. Más: most kétgyerekes, kissé inkompetens házaspárunk van a cicásnéni helyett - a kisebbik állandóan nyíg, éjjel visítva felébred vagy el se bír aludni, reggel ugyanígy kezdi a napot, állandóan beteg... tisztelt szülei meg se kukk, se bakk, tehetetelnek, csak akkor rendesek vele, ha olyanjuk van. És rendetlenek, mint a fene. Nem fér be hozzájuk a sok cucc, úgy néz ki a gang közepe (közlekedés? mi az?), mint egy zsibvásárba oltott parkoló. Becsületükre legyen mondva, legalább pár virágot is kiraktak. Azt *is*...:-)

15138 2009.05.02. 15:46:57

Viorica, és a virág? Locsolva vagy dísznek?

12318 2009.05.02. 16:44:19

Akkor most mondhatom, a panelnek is van előnye? :))

13118 2009.05.02. 16:48:50

nincs közvetlen szomszédom:)))

11951 2009.05.02. 16:51:40

Nefelejcs! Én egész életembem falun éltem,több helyen több lakásba,jelenleg egy 4-es társasházba.A felettem lakó családnak (a feleség gyerekkori barátom,egy osztályba jártunk),3 kutyája van,szinte minden héten előfordul,hogy az én ajtóm elé vizrelnek,és el sem takarítják Utálok veszekedni,hát halgatok....

12388 2009.05.02. 17:01:25

13. Cserepes. 14. Van neki, főleg, hogy a mérőkéket is feltették már több helyen. Ami meg az akusztikát illeti, belüolről referálok, a bérház se csendesebb, főleg, hogy agyon van választgatva. De ami gyárilag kicsi lakásokból áll, az se egy csendkamra.

13190 2009.05.02. 17:02:32

Húsz éve lakom itt csendes házban, tizenketten, hat emberke lakásában még nem voltam, elvagyunk egymással, de itt is hasonló a helyzet, van jószomszéd, alattam egy tapló, felettem egy kondigépes. Házasság után egy évig laktunk mamáéknál ( nejem annya ), nem lehetett neki megmagyarázni, ( ma sem ), hogy a saját lakásában is kell néha kopogni, egyszer ránknyitott és akkor mondtam neki: - na látja ezért kellene kopogni mert éppen dugom a lányát! :)) Nem kopogott azóta sem, de nem szokott bejönni, aztán jöhetett volna, mert valamelyik lányom mindig az annyával akart aludni, talán az a rányitós volt az utolsó eset ott, mostanában nevetgélek nagyobbik lányon, mikor unoka befurakodik közéjük.

15138 2009.05.02. 17:11:42

Trixi, a panelben az emberek - legalábbis, mikor mi ott voltunk - úgy éltek, hogy tudták, áthallatszik. Ergo, csendesebben viselkedtek. Igen, van előnye. :) Hmmmm, cserélnék veled. Imádnám. Vagy félnék??? Neked ne is legyen, 8 macskával. Találtál már gazdát nekik?

15138 2009.05.02. 17:15:50

Zsati, lehet, hogy ha tudnák, tennének róla? Ezt utálom én is, hezitálni, hogy szóljak, és lehet, hgoy harag lesz, vagy nyeljek, ami meg nekem nem jó. Vannak istenadta jó lelkek, akiket tényleg nem zavarnak ilyen dolgok, legalábbis nem fújják fel. Irigylem őket. Árpapa, nálatok valami társasház ünnep is volt. Akkor inkább jobbak a szomszédok, mint rosszak. Egy bunkó 12 között nem olyan rossz..Na, erre is jó a társasház, néha lehet létszám fölény a nem-kő-bunkók javára. A generációváltás...ezen csak nevetni lehet. Nyissatok rájuk. (csak vicceltem)

11951 2009.05.02. 17:32:23

Nefelejcs! Mire leér az emeletről a kutya már elvégezte a dolgát,a fazon ott megy el mellette,hogy az előtérből kiengedje,utána nyugodtan felballag,őt ez nem zavarja... De ha egyszer elfogy a türelmem,attól én is félek....

15138 2009.05.02. 17:35:39

Hát, az elmélet az az, hogy nem kéne megvárni, míg robbansz, addig kellene szólni, amíg kulturáltan is képes vagy. Ezt én sem szoktam tudni összehozni...nem azért mondtam. Meg nyilván tudod te is. Nincs valami házmester, akit legalább annyira zavarna a dolog? Vagy hogy "most, hogy nagyon fáj a derekam, és rendszeres, már nehezemre esik feltörölni?" Nem irigyellek. Nagy kutyabarátból nagy kutya-tulaj utáló lettem, már évekkel ezelőtt.

11951 2009.05.02. 17:52:45

Megpróbálom diplomatikusan megoldani,ha esetleg aggódnál miattam,közlöm veled,ha bunyóra kerülne sor,nagyságrendekkel jobb vagyok a faszinál...(csak viccnek szántam..)

15138 2009.05.02. 17:55:12

Hát nem nyugtattál meg... mert ha nagyságrendekkel jobb vagy, akkor meg az a baj, hogy esetleg te vered meg. A következményeket tekintve, ki tudja, mi a jobb. :)) Vigyél egy üveg bort, a tárgyalásokhoz, de műanyag üvegben, az ember sohasem tudhassa. :DD

11951 2009.05.02. 18:11:09

Azt a finom kis bort? Úgy nem jó,hogy csak az üveget viszem (a müanyagot),legfeljebb jókedvembe megölelem őket,a kutyák meg had pisiljenek,nem számít.... Annyi bor után,meg is ugatom a bandát...

13922 2009.05.02. 18:33:47

Nekem eddig még nem volt gondom a szomszédokkal, sőt mindig akad akivel emlékezetes kapcsolatunk alakul ki. Én igyekszem alkalmazkodni, ma is éppen háborogtak az asszonyok, mert a lépcsőházban dohányoznak, ezért szerkesztettem egy kiírást, amiben nagyon udvariasan megkértem a dohányzókat, hogy legyenek tekintettel a kisgyerekekre, remélem megnyugszanak a kedélyek. Különösebben engem nem zavart a dohányzás, csak lakik egy asztmás kisgyerek is itt, és a szülei sorra nyitogatják a lépcsőház ablakait, amit bevág a huzat, ettől meg néhány asszony veri a hepajt.

15138 2009.05.02. 18:46:54

Jó neked... Missing, milyen jó az új avatarod, helyes az a kalap. ZSati, ha előtte beiszod a bort, nem lesz mivel koccintani. :) Na most a cél vagy az, hogy ne zavarjon a kutyapisi, vagy hogy ne legyen kutyapisi. Te tudod, melyiket egyszerűbb elérni. :DD

13922 2009.05.02. 18:58:45

Nefelejcs, tegnap erős volt a napsütés és kalap alá bújtam, hát örülök, hogy tetszik :)

15138 2009.05.02. 19:05:57

Most a nyári szezonra így is hagyhatnád. Tegnap valaki azt mondta, hogy jó meleg nyár lesz...Nekem elég lenne az állandó 25 fok, erős nap nélkül.

Ladyb 2009.05.02. 21:17:39

Ez az! Ügyes vagy! Nagyon egyetértek! Ha valami nem sikerül elölről, megpróbálod, jobbról, balról, hátulról, felülről, alulról, addig próbálod, amíg nem megy. Nagyon jó hozzáállás :)

15138 2009.05.02. 22:10:12

Nagyszerűségemet csak az árnyékolja, hogy nem nekem jutott eszembe. De a tanulságot levontam. És itt osztom meg. :)

11815 2009.05.03. 06:49:38

Nem panaszkodhatok. Igaz, a felső szomszéd néha az agyamra megy. Ők vannak itt legrégebben. A bácsi szereti a gépek hangját. Különösen sziesztaidőben. Állványon a fúró. Nem csinál semmit, csak a fúró "dolgozik". Szép szó nem használt. Egyszer nyomtam neki Prodigyt. Elszégyelltem magam. Egy darabig csönd volt. A másik a rendelt konténerünket tette tele. Mondtam, oké, felezzük meg az árát. Nem akarta, azt mondta, kihordja belőle. Vártunk egy hetet, semmi. Kihordtam talicskával, a kapuja elé borítottam. Kikészült a derekam. Nem esett jól az akció.

11677 2009.05.03. 07:24:40

Kedves Nefelejcs ! Ha késve is, de válaszoltam Neked. Ha beütöd a: http://xyz.nolblog.hu/ -t, megkapod a blogomat és rákattintasz a Roma emlékeim c.re ott a válasz ! Üdv:lord.

12711 2009.05.03. 08:25:09

Példáúúúl én kitűnő szomszéd vagyok. Csendes, udvarias, mindig előre visszaköszönök, nem égetek gazt, nem darálom le a nyesedéket, és vasárnap este lábújjhegyen nyírom a füvet. Másrészt a szomszéd is ember :)

15138 2009.05.03. 11:30:14

Babett, hogy lehet telehordani más konténerét?? Úgy látszik, te annak a módszernek a híve vagy, amelyik azt vallja, hogy "lásd mit érzek". :)) Kivéve, hogy te szégyelled magad utána, ők meg nem. És akkor te mit tanultál? Lord, megyek, megnézem, van-e valami, amit még nem olvastam, mert egyébként tegnap többször voltam nálad az adott címen. Én is jó szomszéd vagyok, és még így is engem abajgatnak...:(( Előre köszönök, pedig a férjem utálja, hogy férfiaknak is, hétvégén nem nyírok és korán reggel sem, nincs állatunk, ami a szomszédba jár...cserébe tiszta macskaszőr a párnánk a teraszon. De a meglátásod igaz, a szomszéd is ember. Kár, hogy mindig keményebb, mint én...

12890 2009.05.03. 15:21:51

hát, mi alig két hónapja költözködtünk. családi házból panelba. pedig csak négy emeletes de így is iszonyú nehéz megszokni. én is úgy vagyok vele, hogy a szomszédokkal jobb csak az udvarias köszönés fokán megmaradni.(de így is majdnem feljelentett bennünket egy idegbeteg nőszemély, mert a lányom 4 percig fényes nappal hangosan hallgatta a zenét. a kutyájára emlékezett az Enigma (visszafelé megy az idő) számával. csak 4 perc volt, de irtó botrányt csapott. jajj:((

15138 2009.05.03. 15:58:17

Van, akinek semmi nem jó...vagy lehet, hogy előttetek lakott valaki, akit alig bírtak elhallgattatni. Habár, nem jó. Én soha nem mennék egyből balhézni, azt a végére kell tartogatni, mikor már nincs más - és költözni sem lehet. :)) Általában van valami közös házszabály...?

12890 2009.05.03. 16:20:21

ja, közös házszabály, hogy az idegeneknek időben le kell törni a szarvát:)) meg az, ha elmebeteg nő a szomszédod, azt nem kell komolyan venni:))

15138 2009.05.03. 16:23:09

az már balesetvédelmi szabály. :DD a második...

13190 2009.05.03. 20:17:21

Szia Nefelejcs, gondoltam beköszönök, unokázok, megyek is leváltani Cicanagyit. Majd hajnalban visszanézek.

12318 2009.05.04. 10:06:07

Zsati, van egy ötletem. Ha nálad (az ajtód előtt) szarik a kutya, vegyél fel egy kesztyűt , fog egy papírt, szedd fel és tedd a lábtörlőjükre. Írd rá, vissza a feladónak, hozott anyagból nem dolgozol! Képzeld, ha belelépnek....:))

15138 2009.05.04. 11:05:19

Az a baj, hogy pisilnek... De hülye vagyok!! A kutyák nem szeretnek akárhova pisilni!! Elöször jó kis hypós víz, ha nem megy, azt hiszem, szalmiák-szesz jön...nem pisilnek "büdös" helyre. Na, Trixi, most már reménykedjünk, hogy visszanéz még Zsati.

FENTE LEVENTE 2009.05.05. 17:20:49

Mostanában lélegZETÜNK miért nemZETÜNK rovására történik?LÉLEGezzünk és EGYezzünk meg ABBAN,hogy halkABBAN nem lehetünk hangosABBAK,se nem hosszABBAK? Én tudom mindennek a politikai okÁT,mert a politika az országon mindent erőszakosan fog ÁT?Hisz ő már megmutatta régen igazi harAPÓS,kAPÓS fogÁT. Mi emberek csak magunkra gondoLUNK,és már az állatokról nem is szóLUNK?Ők sokat fognak szenvedni a válságnak köszönhetően. KataszTRÓFA dalomban az a sTRÓFA ami nem illik oda?Nini,csoda a csodáLATOS földi életben,hogy álLATOS mindennapjainkat állatok veszik körbe.Vagy tévedtem? Ha kevesebbet írNÉK a végén összeomolNÉK,s borulNÉK gyökérként a föld alá,hol ásÓVAL szedNÉTEK és enNÉTEK ki belőlem rímeim?Pár szÓVAL most csak ennyit.

FENTE LEVENTE 2009.05.07. 17:07:49

Tippek!Szépek a magyar videóklippek. Egy valamiben biztos verjük a cseheket,szlovákokat,mi csináluk zenei videóklippeket jobbakat. Jobb lakat sem balos zárú:Nem kell nekem selejt áru! Morogtam,morogtam,és mérgesen háborogtam tengerként fel...Milyen videóklippek vannak a jelőltek között?Puskás Péter protekciós semmi művészetet nem képviselő,nem előkelő ötletekkel megáldott egyszerű gyenge unalmas alkotása.Zsédának kettő(is)ősszevissza félhomályos "ugrabugrája",rája kik gondoltak;kik választották ki ezeket?Eseget az ember hasra a sok hülyeségeiktől.Esélyeiktől az igazi poénos,ötletes szépek meg mennek a süllyesztőbe,bele a végtelen vesztőbe?Szakemberek hol hagyták a szemeiket,a süket füleiket?Puskásnak a csúnya klippje a legamatőrebb amit eddig láttam."Álljon meg a világ"dalára készült.Bővebb komentet nem is érdemel.A csodálkozásom engemet rögvest szétemel. Kevesebbet fontoskodjak,és többet gondoskodjak magamról?Szálljak le a magas lovakról s ne várjak görbületet a tiszta,egyenes tavakról? Lendületben az ország! Ezért én is szeretnék lendülni,ha kell lent ülni,ahol és amit a helyzet tőlem megkövetel.Rövid szünetem most megnyugvást szüretel. Most oly rossz a hangulat:Emberek,oszoly!Fente te pedig ne válaszolj ha egy őrült rajtad mulat.-Aludj,aludj el indulat.-
süti beállítások módosítása