Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Törvények és szabályok

2009. augusztus 24. - Vörös Nefelejcs
Magyar állampolgár vagyok és haragszom.

Hiszek az alkotmányban és alávetem magam a törvényeknek. Még akkor is, ha azt látom, hogy sokan büntetlenül megtehetik, hogy áthágják őket. Betartom a törvényeket, akkor is, ha nélkülük sem viselkednék másképp, akkor is, ha megszorításnak érzem.

Betartom a törvényeket, mert hiszem, hogy a többség javát szolgálják. Betartom őket, mert példát akarok mutatni ezzel a gyerekeimnek. De az én példámnak ellentmond minden egyes büntetlenül maradt törvényszegés.

A törvények tiszteletbentartása mellett ügyelek a szabályokra, írottakra és íratlanokra. Magamra és gyerekeimre nézve kötelezőnek tekintem a társadalmi és gazdasági élet szabályait. És mit látok?

A törvénykövető, szabálytisztelő magatartást nem díjazza senki, az elvárt kategóriába tartozik. A felállított szabályok korlátozzák azok cselekedeteit, akik betartják őket. És ezzel egyidőben, nagyszerű útmutatónak szolgálnak azoknak, akik nem veszik figyelembe, csak a saját előnyüket - tudják, merről hány lépéssel lehet megkerülni őket.

Hive vagyok Arisztotelész kijelentésének, miszerint az egyenlőség az egyenlőknek jár. Elvárom, ha én megteszem, amit kell, akkor ne favorizálják azokat, akik nem teszik meg. Nem dicséretet várok, hanem egyenlő elbánást a szabálytisztelőknek, és külön, de egyenlő elbánást a szabályokat, törvényeket megszegőknek.

Különben mi értelmük? És meddig maradhatnak meg?

Hacsak nem az a céljuk, hogy a többséget kiszolgáltassák...

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr578289256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

44711 2009.08.24. 13:23:08

Az utolsó mondat sajnos talán nagyon is igaz.Jó lenne, ha most nagyot tévednék. Üdv:CL

10260 2009.08.24. 13:26:06

gyorsan hozzászólok, mert hátha 30 perc múlva eltűnik. (már ahogyan itten a közönséges posztoknak az dukál) végül is kell a hely. hol a törölteknek, hol az odanőtteknek, hol a gyűjteményes kiadásoknak, hol az életműveknek, hol, akit szeretnek, hol akinél nem cenzúráztatnak. ismerős. korábban is így ment: 20 évvel ezelőtt.

15138 2009.08.24. 13:27:30

Ugye, Cuba Libre. Úgy berágtam...:( Nonsense, ne nevettess, most mérges akarok lenni. :)

11229 2009.08.24. 13:43:58

mindig vannak, akik egyenlőbbek

12595 2009.08.24. 13:44:40

Nem az a céljuk, hogy a többséget kiszolgáltassák. Még véletlenül sem, csak éppen a bennfenteseknek és pofátlanoknak dilettantizmusból hagyott kiskapuk valahogy mindig a többség lábára csapódnak. Mert valakinek fizetni is kell... És ugye a honatyák és honanyák példája minden csak nem jó példa...

15138 2009.08.24. 13:50:28

Obsidian, nekem is eszembe jutott Orwell. A francba. ReTro, akkor nem szándékos, csak dilettantizmus? Nem is tudom, akkor megnyugodjak? Menjenek ők, tudod, hova. Rájuk nincs törvény??

11812 2009.08.24. 14:07:00

nonszensz és mit szólsz hozzá? :D jóvanna, csak viccöltem de télleg mit szólsz? és én is mérges vagyok kettőspont kérdőjel

wesz 2009.08.24. 14:18:34

Nekem meg az jutott errol az irasodrol az eszembe, hogy te mar teljesen elsvajciasodtal. Ott meg megtalalod, azt amit itt keresel.

15138 2009.08.24. 14:22:58

Wesz ...:) Van benne valami. Bár itt ne lennének egyenlőbbek?? A törvény előtti egyenlőség nem kellene, hogy országfüggő legyen. És a poszt nem csak az országos helyzetről akar beszélni - ahogy Nonsense is mondja. A harmadik dolog, meg hogy a törvények lassan jobban védik a bűnöst, mint az áldozatot. Elegem lett a törvényhozásból mára.

15138 2009.08.24. 14:23:17

Kalimpa, gyújtsunk rá. :)

Astrum 2009.08.24. 14:24:07

Milyen törvényekről van szó? Nem kellene megtanulni a földön járni?

15138 2009.08.24. 14:29:54

Astrum!! :) Minden törvényekről van szó, és a kitiltásokról is. És minden szabályról. Hogy egyenlő elbánás legyen. Ha megnézem, eddig kiket zártak ki - hol vagy te ezekhez??

15138 2009.08.24. 14:30:39

Azóta is rajta vagyok a szolg. közleményen és várom, hogy válaszoljanak nekem.

13066 2009.08.24. 15:01:44

Igazad van Nafi, ha más lenne az értékrendünk, akkor az nem lenne jó :)

15138 2009.08.24. 15:05:18

De jó lenne, csak ilyen korban az ember már nem tud váltani, ha szeretne se. :( Most mért legyek én hülyébb, mint más? Inkább követelem az egyenlő elbánást. Na jó, kérhetem szépen is...

13066 2009.08.24. 15:48:11

Kérni kérheted, ez igaz, hogy megkapod e az már más kérdés. " Kifordítom, befordítom mégis bunda a bunda"- hogy ez most miért jutott eszembe?

12009 2009.08.24. 15:58:55

Nefi, Most nem értem, miről van szó? Lemaradtam valamiről?

13190 2009.08.24. 16:18:51

Ebben az országban, a szabályokat betartók, a csendesek a becsületesek szívják meg a legjobban. Tessék gondolni a közlekedési morál (?) - ra, az őstermelőkre, a kiskereskedőkre, a tanárokra, és mindenkire aki csendben lapítva akar maradni, nos őt nyúzzák. Aki ordibál, agresszív, ahhoz oda sem mennek az ellenőrök. Folytassam?

58395 2009.08.24. 16:21:48

Nefelejcs, ezen durrogok én is, ha az a törvény nem jó, vagy csak részben szolgálja a feladatát, módosítani, vagy korrigálni kell, és nem nyűglődni vele... De amíg életben van, kényszeríteni is kell a betartását... Retró, egy törvény sem a "dilettancia" eredménye, hanem kőkemény érdek hozta létre ! Viszont ez az érdek köszönőviszonyban sincs a közérdekkel, de még a demokráciával sem...

12009 2009.08.24. 16:32:23

A paragrafust bárhogy fordítod, paragrafus marad :)

13066 2009.08.24. 16:36:22

Emlékeztek arra a riportra amikor a TV2 az Országházban a dohányozni tilos tábla alatt cigiző képviselőket mutatta? Nem emlékszem már pontosan de szerintem az volt a mottó, hogy honatyáink hogy tartják be az általuk meghozott törvényt.No és a megoldás: kitiltották a kamerákat. Ennyit a törvényhozókról!

15138 2009.08.24. 17:00:24

Doremi, én emlékszem!! Amit szabad Jupiternek... Grani, teleszaladt a hócipőm. Nem történt semmi nagy was-ist-das. Csak volt egy pár szabály, ami eddig mindenkire érvényes volt - és láttam a kivételeket. Árpi, pont ebből van elegem. Elegünk.

15138 2009.08.24. 17:07:04

Granicsár, küldtem neked mélt.

Astrum 2009.08.25. 09:59:05

re-12 Hol vagy te ezekhez? Légyszíves fogalmazd át a kérdésed. Nem igazán érthetőek a kontúrjaid.

15138 2009.08.25. 10:02:38

Aszondtam, hogy mások egymás után kaptak a figyelmeztetéseket, mielőtt törölték. Aztán olyan szövegeket írtak, amitől felfordult az ember gyomra. Ezeket is törölték. Bevallom, én nem láttam semmi borzalmasat a posztodban...:( Bár, nem vettem észre, hogy Lehar nevében csináltad. Miért?? Szerettem, hogy itt vagy.

Astrum 2009.08.25. 10:28:25

re-25 Eszem ágába nem jutna lehar, nickjével fémjelezni a gondolataimat. Egyszerűen saját magam miatt, mivel idővel felejtek témákat, így jobban be tudom 'lőni', anno miért is írtam azt a blogot. Amúgy semmilyen jogszabályba ütközőt nem követtem el. Ez csak duma. A balliberális oldal on-line fórumaiban mindent lehet. Viszont ha rámutatsz arra a kettősségre ami jellemzi magatartásukat, és eléjük tárod tarthatatlan politikai, erkölcsi álláspontjukat, akkor egyszerűen 'hidegre' tesznek. Ezt nevezik ők demokráciának, liberális szemléletnek. Politikusaik nem értik és csodálkoznak a nemzeti, jobboldali erők villámgyors sikerein, tömegbázisuk ugrásszerű növekedésén. Fasiszta, rasszista, antiszemita jelzőket aggatnak, hazájukat, szerető, féltő emberekre. Míg mások nyíltan, hazaárulást, nemzeti tudatunk, oktatásunk, létünk megkérdőjelezésével, történelmünk hamisításával, tények egyoldalú tálalásával, /lásd lehar/, uszítással /ethnográfus, erlauer/. Sokszorosan BTK, PTK-ba ütköző bűncselekményt követnek el, ez manapság normálisnak számít ezen a helyen. Sarkaiból kifordult világban ahol bűn magyarnak lenni, magyar érdekeket képviselni, nem igazán jó élni. A blog törlését megértem, blogjaim, felhasználó nickem, törlését nem. Ráadásul minden figyelmeztetés nélkül. Mit is mondhatnék? Általában a tettei alapján érdemes megítélni valakit.

15138 2009.08.25. 10:41:29

Mindenki - majdnem mindenki - egyoldalúan tálalja a tényeket, a saját meggyőződése alapján - ebben az egy pontban enm értünk egyet. Én az általad említettek posztjait, munkáját értékesnek tartom - de annak tartom a tiedet is. Pontosan egyike voltál azoknak, akik kevés dologban értettél velünk egyet - nem mintha itt sokan egyetértenénk mindenben... -, de mutattál egy másik nézőpontot, és vetted a fáradságot elmagyarázni a sajátodat. A címkék aggatásával is egyetértek, magam is megkaptam. Ezért is, hogy én nem szeretek senkire semmit ráaggatni magam. Naponta megdöbbenek azon, hogy ugyanazok a céljaink - és mennyire másképp kívánjuk az elérésüket. Astrum, ha nem voltak elmentve a posztjaid, nem kéred el tőlük, csak odaadnák...

34417 2009.08.25. 10:57:25

na ja. attól tartok, egyik oldal se vethet túl sokat a másik szemére. astrum annyiban kivétel, hogy visszafogott a személyeskedésben, a fikázásban és a minősítésekben. na, azért nem teljesen. ami a törvény tiszteletét, és betartását illeti: kis hazánkban nem igazságszolgáltatás, hanem jogszolgáltatás működik. vannak szabályok, és vannak szabálymagyarázók. érdekes módon ezek leginkább a bíróságokon találhatók. nomeg, vannak egyenlők, és még egyenlőbbek. na, ők azok, akikre a szabályok nem vonatkoznak. leginkább azért, mert ők alkotják azokat:(

Astrum 2009.08.25. 11:16:15

re-27 Nem látom okát kérni. lehar blog, másolt cikk volt. /Állami szintű szervkereskedelem/ Ott lehar írt egy kommentet, amiben megcáfolja félig, majd hivatkozik a forrására ami izraeli sajtótermék./most nevessek?/ A svédek könyökből beintettek izraelnek, nem hajlandóak senkit szankcionálni. Majd pedig felraktam a megadott sajtóterméket, ahol érdekes álláspontok, írások, találhatóak, pl. a palesztínok halomra lövéséről.

15138 2009.08.25. 15:15:17

Kalifa, ezzel sosem tudtak megvigasztalni, hogy jogszolgáltatás, nem igazságszolgáltatás... Pláne, ha mindig akad kivétel. Ne legyen senki kivétel. Astrum, nem tudok ehhez hozzászólni, és főleg az utolsó poszttal voltam elfoglalva, fel-felnyitogattam, és délután vissza akartam jönni megnézni. Kommenteltem a második kettőhöz, azt üzentem neked, hogy minden örszágban van szervkereskedelem, valaki ugyanezt mondta - aztán az egész eltűnt, bánatomra. Kérdeztem a szerkit, mondta, hogy miért - vitatkozni nem tudtam, abszolút nem voltam a képben. A fenébe az egésszel!! Én biztos nem zártalak volna ki - de AZ-t is szeretem, valami oka volt rá, ha más nem, nem leírható. Gyere vissza időnként, hiányolni foglak.

Astrum 2009.08.25. 16:24:29

re-30 Mivel mindent olvasok, valószínűleg itt is fel fogok bukkanni. 'Sokak örömére'. Tapasztalhattad, az utóbbi időben nem igazán írtam, blogoltam. Ezen nem igazán akarok változtatni. Kis országunk amúgy is jelentős változás előtt áll. 1989-ben nem történt rendszerváltás, gondolom mindenki számára világos. Helyzetet nézve, elemezve, talán most el lehet söpörni azt a politikai érdekszférát ami 1920-as évektől, jelen van, és iszonyatos kárt okoz, okozott az országnak. Időnként nagyokat mosolygok, amikor a különböző nagy pénzeken megrendelt 'független' cégek statisztikáiban, 10-12 %-ra teszik a Jobbik szavazótáborát. majd amikor egy tévéműsorban /Mokka/ pl. ma reggel megkérdezik: 1. Engedélyezné telkén a gárdaavatást 2. Nem 3. Sehol Akkor 65 %-ot kap az 1-es válasz. Számtalan ilyen fiaskó után kezd el gondolkozni az ember, most akkor hogy is van ez? Érdekes ,izgalmas ősz lesz.

15138 2009.08.25. 18:55:35

Tudod, hogy be vagyok tojva a Gárdától. De nem az egész családom, bezzeg. Érdekes lesz, az nem jó szó. Stresszes lesz, minimum. Hát akkor, mindenképp szebb jövőt kívánok, nekünk. :)

Astrum 2009.08.25. 20:23:00

re-32 Nem, honnan tudnám. Azt sem értem miért lennél. Részükről semmilyen fizikai atrocitás nem történt.

12019 2009.08.25. 21:08:50

A jó Astrum mester "Lehar népe" címmel Izraelt és a zsidóságot fikázó postot rakott fel. Felrakott emellé további kettőt is gyorsan, hasonló céllal és tartalommal, hogy az első ne árválkodjon. Szterintem Astrum, te egy sunyi kis antiszemita vagy, aki ahhoz is túl kicsi, hogy ezt nyíltan elismerje. Jó, jó, tudjuk, Izraelt lehessen kritizálni, meg hasonlók... De azért te is tudod, én is tudom, hogy mi az ábra veled ott a nemzeti oldalon.

FENTE LEVENTE 2009.08.27. 11:36:34

Csaba-Trilógia Keveháza (Fentésen) Miért villog a saskeselyű? (Arany János) Vért elszívó nagy belsejű. (Fente Levente) Hadintéző baljós madár, (Arany János) Nem érdekli ország-határ?- (Fente Levente) Azér' víjjog a keselyű, (Arany János) Embernél fogytán a derű, (Fente Levente) Mert holnap ilyenkor halott, (Arany János) Harcmezőkön gyászt forral ott. (Fente Levente) Széles Dunán túl és innét, (Arany János) Gyűlik,gyűlik a nép ismét: (Fente Levente) Túl napnyugat,innen kelet (Arany János) Sem szánja az ellenfelet. (Fente Levente) Áradj folyam,ma vízözönt, (Arany János) Ember vére ha kiköszönt, (Fente Levente) Holnapután könny neveli: (Arany János) Anya érző szíve elnyeli. (Fente Levente) Nem áradott meg a folyó, (Arany János) Benne ússz fuldokló áruló, (Fente Levente) De túl Makrin és Detre Szász (Arany János) Víg-mulatsággal tettre ráz. (Fente Levente) "Itt a kehely,ígyál,kocints! (Arany János) Győzelemre velem bólínts." (Fente Levente) Cseng a pohár,és Százhalom (Arany János) Egy tévesztő nagy fájdalom. (Fente Levente)

FENTE LEVENTE 2009.08.29. 08:49:40

Kérek mindenkit holnap vasárnap 10-11 óra között legyen itt.Egy mélyen megrázó,világosan magyarázó szinte őszinte történetet mesélek Fogarasy Mariannról.Ma mi arról emberek nem tehetünk,hogy nem a rímeimmel,hanem"Bekemmel"hozzák összefüggésbe.Mariann beleült a jó meleg ülésbe?Az érzelmek nem mindig engedelmeskednek,ha kell,ha nem,sokat szerelmeskednek. Van egy látomásom,látomásom, holnap lesz majd vallomásom. Addig kertem ásom,kertem ásom: Megszokásból folyik már mártásom.

FENTE LEVENTE 2009.08.30. 10:29:56

Megleckéztettetek és arra késztettetek,hogy tartsam vissza titkaim.Ez fain.Kértem mindenki legyen itt ma vasárnap 10-11 óra között.Mivel mindenki nincs itt,most én leszek egy nagy senki,s nem mondok megrázó,őszinte történeteket a városi Fogarasy Mariannról.Riannáról is tudnék mesélni,de minek ha nem figyeltek rám.Igen,szikrám lobbantsa lángra hajamat,és testemnek égése adja le nyárnak a melegét?Zenegép sem tudna annyit kornyikálni,amennyit én ide írni,jól firkálni. Játszótéren homokozó, nyáron-télen szórakozó. Panelházak,magaslatok, ketté közül választhatok. Választanék én Edinát, rekesztenék szép kis Dunát. Rajta mennék tutajommal, társalognék a majommal. Majom vagyok,hozzád ugrok, csak ne fogjanak tüskés bokrok. Fogjál kedves szerelmeddel, vedd el ezt most két kezeddel. Válaszodat holnap várom, gyere hozzám kerékpáron. Hajtsál,hajtsál hegyen-völgyön, kíváncsiság meg ne öljön. Öljelek meg jóságommal, ismertetlek jószágommal. Kutya legyek macska hangon, hosszú kertes paraszt gangon.

15138 2009.08.30. 12:01:40

Basszus, Levente, ne haragudj, elkavartam, 11-12-igre emlékeztem. Amúgy itt ültem, de most már néhány pérce, hogy nem tudok bejelentkezni, végrre kitöröltem a sütiket, de nem igaz, hogy állandóan ez van!! Szóval, mi van a Zsuzsával? Engem érdekelt volna!!

13190 2009.08.30. 19:42:14

Helló Nefelejcs, erre jártam.

FENTE LEVENTE 2009.08.30. 19:50:44

Zsuzsi-húsi Zsuzsikának,megállnak és muzsikálnak.
süti beállítások módosítása