Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Vörös Nefelejcs

2009. október 06. - Vörös Nefelejcs
Megpukkadok.

Előre bocsátom, hogy tudom, hogy nem ez a világ legnagyobb baja. Az enyém, ebben a pillanatban.

Olyan társasházban lakunk, ahol rajtunk kivül mindenki nyugdíjas, nekünk meg két gyerekünk van. Ha csak ennyit mondok, Magyarországon mindenki érti - de ez nem az az ország. Nem az a gond...

Vannak az ikrek mellettünk, aztán egy német nő, aki Magyarországra jár, és F, aki steward volt és most egyedül él. Egyedül, de nem magának. Ő a "Kertész".

Ott van mindenhol, a járdát sepri, a lapostetőt sepri, a garázs tetejét sepri, gereblyéz és főként füvet nyír. Kéthetente, hétfőn. Lassan, alaposan. Ha van fű, ha nincs. Az idén nincs - még az erdők is ki vannak száradva, a fű meg leginkább sárga, bár azt elismerem, hogy a ház körül legalább 4-5 helyen kilóg a fű szintjjéből valami nagyon ellenálló izé. De ezért még nem kéne két órán keresztül füvet nyírni...

De nem is a fű a baj... azt még gyorsan megemlítem, hogy F. összes ténykedése, ami a tetőn zajlik, az a mi ablakunk magasságában történik. Továbbá, hogy a pali nagyon csöndes, macskaként közlekedik, és hol az árnyéka, hogy a Bonjour-ja hozza rá az emberre a frászt. A lányom már azt is megkérdezte, nem voyeur-e, hogy az ablak előtt flangál...

A baj a vödör. A vödrök. Vagy két éve megkérdezték, hogy nem zavar-e minket, hogy átfúrják a tetőt az ajtónk előtt - pont ott gyűlik össze a víz a tetőn, és a lefolyó meg eltömődik a falevelektől. Mondtam, hogy hangos lesz a víz - de nem bántuk. Tényleg hangos lett, az ikreket zavarta, hát megkérdezték, nem zavarna-e minket, hogy lelógatnának egy láncot, ami a víz végigfuthat. Á, dehogy.

Csak aztán F. rájött, hogy ha esik, itt össze lehet gyűjteni az esővizet. Azt meg nem mondom, hogy minek kell neki annyi esővíz, hogy a szezonban állandóan áll egy vödör a lánc alatt - szerintem, áthordja a kertjébe. A lényeg, hogy olyan két év alatt úgy elfajult az esővízgyűjtés, hogy ha esik, ha nem, valamilyen edénykére nyitom rá reggel az ajtót.

A száraz évszak alatt párszor visszavittem a vödröt, hátha megérti, hogy nem akarom őket az ajtóm elé, meg hogy lehessen látni, hogy már a fű is kikopott a vödör alatt - bár szó nem esett. És mára meg is feledkeztem az eégszről.

Tegnap csepergett az eső - ma reggel, mikor kikísértem a férjem, a piros vödör ott árválkodott az ajtó előtt, kétőjjnyi vízzel az alján. Van sárga, zöld, és a bádogkanna. Csak amikkel ismeretségben vagyok...

Valami történt velem, mert elöször csak visszacsuktam az ajtót, de a következő eszmélésem már ott volt, hogy állok egy piros vödörrel a kezemben, a vödör alja az égnek. Gyorsan elvittem az ajtajához.

Rosszul vagyok, ha reggel vödröt találok az ajtóm előtt...még ha esne. De nem is fog. És mi van, ha jön az őszi monszun?

Beteg vagyok??? Ne is mondjátok, hogy szóljak neki...szólhatnék, persze. Nem akarom bántani, szegény ember, nincs mit csináljon egész nap, se kutyája, se macskája, ésé az ikrek megtiltották neki a fűnyírást. Pedig tegnap hétfő volt... képzelem, unatkozik egész nap. Sajnálom is.

Akkor miért nem tudom elviselni a színes bögréket az ajtóm előtt?

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr488289278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12392 2009.10.06. 08:48:43

Hogy mit kellene tenned nem tudom! De hogy mit nem, azt igen! Ne hergeld magadat! Ha van jó, vagy legkevésbé rossz megoldás, azt nyugiban fogod megtalálni és nem akkor, ha idegeskedsz miatta!

15138 2009.10.06. 08:51:51

Hehe. Erről már lekéstem. Van ez a versike: nem vagyok ideges, fő a nyugalom, száz évig élek én, ha így folytatom... Szólnom kéne neki...

13124 2009.10.06. 09:04:12

Szia Nefelejcs! megértettem amit írtál. DE gondolj bele - szegény - füvet se nyírhat, eső se esik......... kell valami elfoglaltság. Ez egy jó cselekedet - ha hagyod :-))) JA..... és nemsokára hullanak a falevelek - lesz ott munkája. Türelem - az idő Neked dolgozik :-)))

52511 2009.10.06. 09:08:55

- Kellene neki egy "Jó Feleség!" Valami rendes asszonykát kellene neki szerezni, aki lefoglalja az energiáit ...!! ............... Gyerek száj: - agglegény vagyok, s Anyám is már öt éve meghalt. Volt a szomszédban egy 4-5 év körüli kisfiú, s jön egyszer nagy komolyan és azt mondja: - Te Jani, tudod mi kellene neked?! .. Nem én Matyika, ... igaz tényleg kéne nekem sokminden ...! - Én tudom mondja Matyika! - Kéne neked egy jó feleség! :))

12392 2009.10.06. 09:09:26

2: Az nem versike, hanem egy Koós János dal volt! Persze ezt egy ifjú hölgynek nem kell tudnia!

12392 2009.10.06. 09:11:03

4: ez azért túlzás! =)) Akkor már inkább lincseljék meg!

13250 2009.10.06. 09:22:04

Rossz szomszédság - svájci átok ?

53922 2009.10.06. 09:51:08

Nefelejcs Ti ketten ezt egymással játszátok... :) amíg egyikötök nem talál 'kiutat' valami módon, ez fog menni... Szerintem. (a svájciakkal sosem lehet tudni... mielött idetévedtem, oda hívott valaki, örökbe... az volt az elsö ország, ahonnan menekültem - volna- már 2 nap elteltével..., annyira ijesztöek voltak számomra a körülmények... az emberek miatt)

13020 2009.10.06. 10:09:27

aZ A NÓTA ÚGY SZÓLT HOGY ""sZERETED E MÉG, A PIROS TULIPÁNT ??"" dE LEHET HOGY VAN EGY MÁSIK IS. fELESÉG AZ JÓ.

44800 2009.10.06. 10:18:11

Tele kell tölteni azt a vödröt. (pici meglepetés)

12296 2009.10.06. 10:53:16

A probléma láthatóan nemzetközivé nőtte ki magát. Nekem épp tegnap kellett hatékony intézkedéseket foganatosítanom a felnövekvő nemzedék területi igényeinek visszaszorítására. Vannak érveim, meg lapát tenyerem,igaz, utóbbit polgárjogi akciókra ritkán vetem be, de : " Hirtelen elpattant egy hú ú ú úr...." ugyanabból a stanecliből : ))

17910 2009.10.06. 10:55:50

Szia Nefi! Salfonz ötlete a nyerő! Megéri azt a pár napos fáradtságot! Vagy tegyél oda egy nagy lefedett ládát, vagy a kidobandó újságok, reklám anyagok összekötözött csomagját - az esővizes vödör helyére! Ha minden igaz, az ilyen emberek az állandóság rabjai, ha nem az, nem úgy - de ott van, akkor keres magának valami más állandó helyet, más tökölési célt. Ha nem, akkor jöhet az új taktika!

11812 2009.10.06. 11:01:21

tea, (ha már nem cigizel, jobb is) fotel és valami zene

12910 2009.10.06. 11:09:38

Nefi, esővíz nagyon jó hajmosásra, selymi lesz a hajad tóle. (a cserepes virágok is imádják), én mindig behordanám a vödörben összegyűlt vizet, nem hagyva egy cseppet sem a szomszédnak.

12318 2009.10.06. 11:12:49

meg könyv minden mennyiségben, de vegyél egy hasonló színű vödört és tedd az ajtaja elé... ő mit fog szólni, amikor kilép. Talán így megérti a célzást...

60277 2009.10.06. 11:34:06

éljen a békés ...... OR Arccal a vödör felé.... OR Ragaszd rá a szomszéd képét és írd alá... 'Akire büszkék vagyunk.' OR Itthon vagyok. S ha néha lábamhoz térdepel egy-egy vödör, nevét is, színét is tudom, tudom, hogy merre mennek, kik mennek az uton, s tudom, hogy mit jelenthet egy nyári alkonyon a házfalról lógó, vöröslő fájdalom.

60277 2009.10.06. 11:35:24

16+ Radnóti

11815 2009.10.06. 11:39:36

Anyám mondta: már elég öreg vagyok hozzá... miért engem üssön meg a guta? Szólj! Ne bosszankodj! Vagy támassz eső idején egy gereblyét az ajtajának. :)

15138 2009.10.06. 11:46:42

Boni, jó ötlet ez a "jócselekedet". Ezzel vigazstalódom. Amúgy, már elkezdte a gereblyézést is...zörög a gereblye. Minél csendesebb helyre költözöl, annál jobban zavar a zaj :)) - de ezt megoldom, bekapcsolom a rádiót. Funyi, ez jó!! Nem ismerek senkit, akit hozzá lehetne adni...sose volt nős... Gyuri, tényleg Kóos Jani?? Lincselés.:))) Bo, nem tudom... Delisa, valahol olvastam, hogy Svájc milyen jó kis ország, csak ne lenne tele svájciakkal - remélem, Georgia még nincs itt. És már a lányom is svájcis...:( Csók, Kalimpamama!! Salfonz, ez nagyon szellemes. Van erről egy írásom valahol - csak ott meg árkot kellett ásni. :))

15138 2009.10.06. 11:54:14

Mikipapa, részletezhetnéd, nagyon megnyugtató, ha másnál szakad el a cérna, és nem nálam. MaNetti, nem tehetek oda másik dolgot, ami az én szememet szúrja. Vagy mi. Ez taktika? A vízzel töltögetést most jól elképzelem...tudnám, mit csinál annyi vízzel... Kalimpa, cigizek. Még egy kicsit. Zene be van kapcsolva. Tudtam, hogy ez n eked meg sem rezdíti az ingerküszöbödet - de az enyém alacsonyabb, blíííín. :) Yankari, na ez még jobban tetszik az aljas énemnek...A káröröm önzetlen. De ez nem lopás, elvileg azé a víz, aki összegyűjti, vagy azé, aki feje felől és ajtaja előtt van összegyűjtve? :D Trixi, igen, ezért hordom az ajtaja elé az üres vödröt, teli vödröt...még meg sem köszönte!! Ilyen emberek vannak!! Astrum, tudtam, hogy Radnóti. :)) Jó kis lózungok - és igen, tudom, nem szép. Megnyugtatnak. Kösz. :)) Babett, ez is tetszik, de mivel indokljam? Ja, én meg gereblyézek... Tök igazatok van. Nem is tudom, mit idegesítem magam. Majd most már elő-előveszem ezt a posztot, és vidámkodok, mérgelődés helyett. Köszönöm Mindenkinek!!

53922 2009.10.06. 13:00:34

nefelejcs - te nem ott vagy? :))

52511 2009.10.06. 13:04:46

19. Nefelejcs .., azért kellene ráuszítani valami "kiéhezett naccságát"! - , hogy aztán ne legyen már ereje vödrözni az ajtód előtt ... :))

zili 2009.10.06. 13:23:10

Hát igen! A spórolós népek! Láttam ennél cifrábbat is: mosoatóviz és mosógépviz betárolása WC leöntésre! (No.)

wesz 2009.10.06. 13:34:06

Nefelejcs a kerdes egyszeru. Akarsz svajci allampolgar lenni? Ha igen akkor nagyon diplomatikus lennek. Ha nem, akkor felhivnam a figyelmet a birtokhabositasra.

wesz 2009.10.06. 13:49:35

En imadtam Svajcot, rend, fegyelem, tolerancia a lakotarsak fele, tisztasag, pontossag, becsulet. Van aki mindezt utalja, en nehezen viselem este 10 utan a szerb mulatost, a Svajciak is. Nefelejcs, meg mindig van kozponti mosogep a tarsashazban? Beosztva a honap rendesen? Megvannak meg az atom bunkerek is?

11692 2009.10.06. 14:36:31

Nyuszika besétál a vasboltba, és megkérdezi: répa van? - Nyuszika itt vas van, répa nincs! Másnap megint megkérdezi nyuszika: répa van? - Nincs nyuszika, és ha még egyszer idejössz ilyen hülye kérdéssel, kiverem a fogaidat!!! - Másnap nyuszika beóvatoskodik megint a boltba: répa van??? - A válasz egy jobbegyenes, nyuszika fog nélkül balra el. Másnap nyílik a vasbolt ajtaja, nyuszika becsúszik, mászik, s már kérdezi is: - Teffék mondani répapempő van?????? Mit lehet az ilyennel tenni?? Még én is ideges lettem!!(:

40751 2009.10.06. 14:48:26

Kedves Nefelejcs! ...hmmm...! A problémád - szerintem sem - elhanyagolható...! ...nagyon "hülye helyzetbe" kerültél... ...ugyanis, Te járultál hozzá (átgondolatlanul!)...! Azaz, OKKAL "neheztelhet", hogy miért nem gondoltad meg ezt AKKOR...! ...persze, Te meg OKKAL hivatkozhatsz arra, hogy Te sem hordod a "bölcsek kövét, a zsebeidben"...! :))) ...summa- summárum, megoldást KELL keresni....! A megoldás pedig csak az lehet, hogy a vízfolyás irányát, EL KELL TERELNI a jelenlegi irányból, amely a családodat zavarja...! ...meg az is, hogy beismerd, nem gondoltál korábban arra, hogy milyen zavaróvá is válhat ez az állapot későbben, amiért hát elnézését kéred, de mivel családodnál ez már igen jelentős gonddá vált, hát ezért megkéred keresünk közösen valami KONKRÉT megoldást a problémára! Lehet, hogy az úr, csak a Te "elismerésedre kácsing", amit CSAK a "kérelmed" közlésével gondol elérni...! (azaz, esetleg az alkotó képességét kívánhatja "fitogtatni", stb.) Gondolj arra, hogy agglegény...! Ha, nincs ötlete, az "alkotáshoz", akkor a fenti gondolatom "mellékvágány"...! Ekkor, ha priviben küldesz egy, vagy több fotót a problémáról, úgy horribilis tapasztalataim (képesítésem) OKÁN, teszek nektek javaslatot, a fizikai megoldásra...!

13190 2009.10.06. 15:14:08

Allergia! Ez a megoldás kedves Nefelejcs! Ma már mindenre allergiásak az emberek, nézz utána, hogy a piros vödrökre nem vagy - e allergiás? Kedves szomszédoddal közöljed, hogy sajnos ez van, esetleg mondhatod azt is, hogy ettől lett fekete a hajad, elötte vörös voltál. Hivatkozhatsz arra, hogy depressziós vagy, tőlük. Szóval csak okosan. Végső esetben a magyar megoldás, vezess a vödrökbe áramot, ne zavartassad magad, hogy a műanyag nem vezeti. Csak így tovább! Azé a víz aki csepegteti!

11677 2009.10.06. 15:51:05

Kedves Nefelejcs ! Nekünk is van egy ilyen kertészünk, mi főkertésznek hívjuk. De van még legalább két nyugdíjas nőnk is, akik szintén a főkertészhez hasonlóan kertészkednek egy egy másik területen a ház előtt. Engem azért esz a fene, mert a nyári nagy melegben -10-12 óra között - , slaggal locsolgatják a növényeiket a közösen fizetett pénzből ömlő vízzel. Szerintük ugyan a ház nem fizet ezért a vízért, de hát ez a mese...

15138 2009.10.06. 16:15:28

Bocs...azt hittem, lement a poszt. Elkezdtem a stresszoldàst és gyöngyöt válogattam idáig. Nem tudom, Hamupipőke mennyire nyugodott meg utána - nekem jót tett. :)) Viszont elkezdett cseperegni az eső, a lányom már ajánlotta, hogy kinéz a konyhaablakon, ott van-e a vödör, de megtiltottam. Kiröhögött. Delisa, ott vagyok. Hol? Mikor a férjemet hívják útközben, és megkérdezik, hol vagyunk, mindig mondja, hogy itt, egy busz mögött. Balról hegyek... Funyi, kiéhezett nagysága kerestetik!! Zili, eszembe se jutott. Pedig, lehet. Én, ha tehetném, megcsináltatnám, imádom az ilyen takarékos házakat. De nem a szomszéd orra elől... Wesz, te tényleg voltál Svájcban. :))) Igen, a legtöbb ház még ilyen, az újakat már külön mosóhelységgel készítik és a búvóhely sem kötelező már vagy 10 éve - de én is láttam eleget. Nekem külön izém van, most itt ilyen a ház, a régi helyen meg megengedték a privát mosógépet. :)) Marad a diplomatikusság - a háta mögött kell szidni, svájcisan. Az ikrekkel együtt kesergünk. Éva, na ez az!! Vagy két éve megkértem, hogy ne halmozza fel az összes zöldet, amit levagdos, az ablakom elé, mert nem látok ki. Tegye ki kedd este, vagy szerda reggel - akkor viszik el. Napokba került, mire rászántam magam, jól sikerült. Mégis itt tojok, hogy hogy mondjam meg neki - míg a vége az lesz, hogy jól elküldöm délre, mert nem voltam képes még akkor szólni, amikor udvarisan is megtehettem volna. Majd sírok az ikreknek, hátha ők lerendezik - azok nem szívbajosak. Más farkával... Nantal, hotte milyen ravasz vagy...jó ötletnek tűnik. Sőt. Az is. Ezzel is eltökölhet napokig. Majd azt mondom, hogy a gyerekek felrúgták, már többször is, és rám folyt. Oké, próba, cseresznye. :)) Árpapa, nem baj, a víz vezeti. :D Allergiám, az biztos, hogy van. (Te, nem akarlak átverni, nem fekete ám a hajam - amolyan barna. Barnás. Barnásos.) Lord, na ja. A fűnyírás azért van letiltva, mert az áram közösről megy. Jogos. Viszont, virágnak kell a víz. A virágnak megtiltani nem lehet. :)) Ki a virágot szereti. Stb. DÉlben nem is lehet locsolni, mindig azt hittem, hogy kiég...??

10260 2009.10.06. 16:20:17

Nefelejcs kedves, azt hiszem a megoldás egy nagy reklám ernyő (sör, jégkrém, stb.) a bejáratotok elé, ami takarja a vödröt is....

11677 2009.10.06. 16:22:23

Ők akkor érnek rá.

32442 2009.10.06. 16:31:29

...húzz a vödörre egy plüsshuzatot... hátha azt is megnyírja... De még mindig jobb, mintha a kertben a gerebléyre lépnél rá...

15138 2009.10.06. 16:45:05

Nonsense...úgy érted, takarjam el valamivel. Tudod, azt már kitaláltam, hogy építeni kéne egy oszlopot, szépet, mert végülis a naccerű esztétikai érzésemet zavarja, csak drágának találtam - de igazad van, mással is el lehet érni...majd töröm rajta a fejem. Lord, érjenek rá este. Akkor nem párolog el a víz fele. Vagy kéne nekik szárzaságtűrő virág. Kövirózsa. Kaktusz. Most jön át a szomszédból az orbáncfű - tarackol, szívós. És még gyógynövény is. :) Őrmester, tied a pont. Akkor biztos megérti, hogy rondállom - már meg is van, mit csicsázok fel. És tényleg, akkor nem fog zavarni. Jupi!! akarom mondani, urá!! :DD

proletár 2009.10.06. 16:57:54

Nefi én mindég azt hittem hogy egy kedves öreg nyugdíjas aki aktív és szereti a szépet, elismerést vált ki a közösségből azzal, ha rendben tartja a közös környezetet.Már fentem a fűnyírómat és a gereblyémet nyugdíjas koromra. Ezek szerint elkapkodtam a dolgot. A locsolómat is elteszem, mert a közös víznek, látom hogy ezer szeme van.Akkor ott rohadjon meg a közös gaz a közös udvaron! Az ajtó előtti vödör az gáz.

15138 2009.10.06. 17:07:55

Ugye, milyen undok vagyok? Ne dobd el a gereblyét, csak ne vidd túlzásba. Sokkal jobb, mint amit szegény apukám talált magának, az üveget... Kertészkedni nagyon jó!! És vesszen a közös gaz!!

40751 2009.10.06. 17:18:42

Nefi! Ha nem "kis hitűen" lépsz fel, hanem aranyos NŐ ként, a pasinak nincs módja undok lenni...! Úgyhogy, inkább ellőtte válogass, "egy kiló" gyöngyöt....! :) A legtöbb pasi megérzi, ha nem vagy "összeszedve"...! ...és a tüskékre aztán undokká válnak...! ...biztos vagyok benne, hogy NYERNI FOGSZ...! Azonban, biztosan kérdezni fogja, hogy így vagy úgy, Neked megfelelő-e a ki gondolt megoldása...! Most aztán NAGYON GONDOLD ÁT, hogy mihez adod a hozzájárulásodat...! Inkább kérjél időt az átgondolásra, ha ez segítség, úgy priviben, - fotók alapján -, akár véleményezéssel is segíthetek, ha bizonytalanná válsz, a MEGOLDÁS megítélésében...!

15138 2009.10.06. 17:22:59

Nantal, mintha ismernél...igazad van, hogy nem szabad azonnal igent mondanom. Majd figyelek, köszi!!

12595 2009.10.06. 17:37:13

Izé, én... én nem tudom, hogy mit csinálnék. Szívem szerint felrúgnám a vödröt, de alkatilag nem megy. Azt hiszem szenvednék. Sokáig. Azuitán mégis csak a fejére húznám...

34417 2009.10.06. 17:57:02

hüjje svájciak. retro-val értek egyet. mert ugye, az ember néha megbotlik. véletlenül. de az is lehet, hogy ha nem is kékítőt az ég vizében, de jófajta gyomirtót oldanék benne. hamar leszokna a vízgyüjtésről:)))

34417 2009.10.06. 17:58:45

ja, és most már le nem moshatod magadról: kriptokomcsi:))) méghogy vörös nefelejcs! sejj, a mi lobogónkat...

15138 2009.10.06. 18:20:43

Hát... mág megint megbotlottam.Megint visszavittem az üres vödröt. De már megvan a szövegem, találkozásra F, találjon már ki valami sokkal szebbet, mint ez a veder, ha már itt akar esővizet gyűjteni az én ajtóm előtt.. Dógom van veled.

40751 2009.10.06. 18:24:18

Nefi! Azért írtam le ennyire részletesen, mert sokszor jártam már meg akként, hogy a legjobb műszaki megoldást választva, az MÉGSEM VÁLT BE...! Hiába volt meg a legjobb szándék, hozzáértés, hozzávaló, stb. ÁT KELLETT ALAKÍTANI, a megoldást, az ÚJ TAPASZTALATOKNAK MEGFELELŐEN...! Persze, ehhez normális emberi viszonyok KELLENEK, mert anélkül, a KIJAVÍTÁS, el lehetetlenülhet...! Csak az egymás "szekálása", keletkezhet belőle...!!!

15138 2009.10.06. 18:33:15

Jóban vagyok az összes szomszéddal...már ha annak lehet nevezni, hogy F. a vödrét a saját ajtaja előtt találja, visszateszi, aztán megint ott találja. Mindez szó nélkül. :) És hangos köszönés, hogyvan -hogyvan, ha találkozunk. MIntha nem is mi hurcolgatnánk a vödröket fel-alá. :))

12296 2009.10.06. 18:40:49

20-ra: Részletezem. Itt is több család, de többnyire nyugalom. Pár éve ifjúsági versenyző alk.bef. hat.-ra kevéssé árnyáltan kommunikált Ildikóval, aki ugye, az én feleségem. A csávó akkor melegében két qrva nagy pofonban részesült, e beavatkozás hatása, úgy tűnik, mostanáig tartott. Újabban kiterjedt baráti körét gondolta ide szoktatni, ennek mellékhatásai miatt durrantam, de ez most csak kulturált ordításban realizálódott. Az ifjú szomszéd még emlékezhetett valamire, mert ma már, el ne kiabáljam, a falka távol maradt. ( Úgy tűnik, mintha kilógnék a sorból...hehe )

wesz 2009.10.06. 18:43:32

Ez jo, ez teccik. Tipikusan Svajci, raadasul te meg francia teruleten is vagy, ami azert fokozza a dolgot. Mi Zurichben huztunk le 5 evet. Imadtam. A Svajciakat is. Kedves nepek, csak ki nem allhatjak a kulfoldieket, bar ha a gyuttment betartja a szabalokat, elkezdik szeretni. "Barcsak egy Magyar, de rendes ember" Igazuk van, ok vannak otthon. Amugy Nefelejcs,most komolyan, miert nem mesz at hozza es mondod meg neki, hogy bocs, de a vodre esztetikailag nem passzol a te elkepzeleseidhez es nem-e lehetne-e esetleg valahol mashol gyujtogetni a vizet. Egyebkent szivbol kivanom, hogy ez legyen a maradek eleted legnagyobb baja es dillemaja.

12214 2009.10.06. 18:59:52

Látom, a többiek már ellőttek minden lehetséges és lehetetlen ötletet. :) Nekem amúgy se volna. Én szólnék neki. Nem hordozgatnám a vödröt.

40751 2009.10.06. 20:13:44

Nefi! Igen, igen! Csakhogy, Képzeld bele magad, a pasi "lelki világába"! Annak idején, - gondolom nem kis munkával -, megoldott egy addig nem kezelt problémát, Rád is figyelemmel....! Majd, most tapasztalja, hogy időnként a veder nem ott van, ahová azt letette...! Hidd el, egy pasi nem tudja elképzelni, hogy mi a baj...! Ráadásul, a nem kis munka, esetleg költség ráfordításának a hiábavalósága esetén, akár "be is merevedhet" (na nem ott!) hanem "agyilag"...! :))) Így is "cigi", - számodra -, hogy "akkor jó volt", most "akkor miért nem"...? De ezt a kérdést megoldja, a "bölcsek kövének a hiányára" való hivatkozás, no meg a KEDVES (NŐIES!), ám határozott igény jelzése, az átalakításon való gondolkodás, elindításának a FELVETÉSÉVEL...! Segítségképpen, próbáltam beleképzelni magamat, a pasi helyzetébe, hogy tudjak TIPPET ADNI ...! Hátha sikerül hasznosítanod...!

15138 2009.10.06. 21:11:38

ReTRo, valahogy elmellőztelek. Az ügy már egy éve húzódik, csak a száraz nyár elfelejtette velem. Szenvedek. És felrúgnám. :DDD Wesz, engem itt szeretnek. Már amennyire a svájciak erre képesek. Vártam, hogy ki süti el, hogy ez legyen a legnagyobb problémám. :DD Tudom, majd lesz nagyobb - van is, csak reggel ez tünt a legjobb ötletnek, szublimálok és nem durranok. Gigi, már úgyis megvan a "Terv" - igen, beszéd lesz, esztétikáról. Nantal, azért hallgatok, mert beleképzelem magam. Azért nem kell nagyon sajnálni - az a típus, akinek öt éve még egy-egy tokajit adtunk, ha lenyírta a füvet - ettől kaphatott vérszemet. Az ikrekhez be is jár, tudjátok, elöször szívességből csinálja, aztán úgy tűnik, övé lesz az egész terület, akárhol megjelenik. A német nő már akkoriban is kiosztogatatta, mikor mi jöttünk, nem is értettem. Mostra tudom, hogy miért nem tűri. Én meg nem vagyok német. :)) Mikipapa, ki sem néztem belőled ekkora elszántságot. Erről eszembe jutnak a palotapincsi bizonyos karakán tulajdonságai...:)) Remélem, dicséretnek veszed.

wesz 2009.10.06. 22:16:24

Nefelejcs, szerintem te felreertettel, en halal komolyan mondtam, hogy soha ne legyen nagyobb problemad ennel. Semmi rosszmajusag nem volt benne. Kivannam magamnak is ugyanezt.

12589 2009.10.06. 22:19:39

Muskátlit ültetnék a vödrébe, Egész jól mutatna az ajtó mellett!:))

40751 2009.10.07. 00:56:05

Nefi! ...és mi van akkor, ha a vedret, egy kampóval, a lánc egy magasabb láncszemébe akasztod, így fejmagasság fölött lógna, mint egy virág tartó...! A láncot nem kell elvágni, hanem bele tenni a vederbe...! Ha van benne összegyűlt víz, a pasi leakasztja és elviszi, tesz helyette másik vedert...! Aztán meg, - jobb híján -, a vedreket, akár virágmintákkal is, ki is "tapétázhatjátok"...!

40751 2009.10.07. 01:19:07

...de...! ...azt is meglehet csinálni, hogy a vedret, vagy más alkalmas (kisebb, csinosabb) műanyag, - olyan edényt -, amelynek az oldalán, esetleg a fenekén, csőcsonk van, egészen a tető alá függeszteni a láncra...! Majd, a csőcsonkra gumi, vagy műanyag (esztétikus) csövet húzva és a tető alatt csinosan alkalmas (nem útban lévő) helyre (akár a saját szobájába is...!) vezetve, gyűjthetné az úr, akár hordóban, stb. is...! (...ha egy fotót küldtél volna, hamarabb is eszembe juthatott volna, ez a megoldás, stb.)

40751 2009.10.07. 02:01:55

Nefi! Itthon, van egy ismerősöm (a pasi olyan ezermester!) négyemeletes társasházban (a negyedik emeleten)1,5 szobás lakásban él! Náluk láttam, hogy az ereszcsatornát a lefolyó előtt "megcsapolta" és egy gumicsővel bevezette a lakásba! A konyha, fürdőszoba, spájz, WC, előszobákban, áll mennyezetet csinált, afölött pedig, PET palackokból (összekötve), több, jókora tartályt...! Na, a legnagyobb 3.000 literes, a többi 1.000 meg 500 literesek! A legnagyobban gyűjti az esővizet, a többiben pedig a fürdő, mosogató, mosó, öblítő vizeket - több pici automatikus miniatűr szivattyúkkal, nyomja fel a meghatározott tartályokba! Például, a fürdővízzel mos, a mosó vízzel (szűrés után) mosogat, a mosogató vízzel, mosó vízzel, fürdővízzel öblíti a WC-t...! Jóformán csak a főzéshez és inni használja a csapvizet, meg akkor, ha "aszály" van...!!! Az "állam leeset" amikor mutatta a havi víz számláját 300 Ft volt...! Előtte meg havi 6-7.000 Ft körül mozgott...!!! Meg oszt, a párja mondta, hogy mióta esővízzel mos, 1/3-nyi mosószert használ, és tisztábbak (élénkebb színűek)a kimosott ruhái...!

12595 2009.10.07. 04:32:06

Azt hiszem, a muskátli az igazán jó megoldás. Grat Missicu! :))

15138 2009.10.07. 12:45:11

Wesz, nem éreztem rossz szàndékot!! Csak mondom, hogy tképpen, számítottam ilyen válaszra is. És igaz. És köszönöm. És viszont kívánom neked is Meg mindenkinek!! Icu, jó a virág - de akkor F. nak nem jut víz. Ma láttam, de a fiammal voltam, és nem volt még alkalom pedzegetni - a nap meg süt hétágra - gondolom, nem sokáig, kocsit mostam. :)) ReTRo, :) Nantal, az ő lakása jóval odébb van - egyébként, már utána néztem, mennyibe kerülne egy nagyobb gyüjtő, csappal, ami még pofás is. Majd mondom neki, de nem akarom egyedül fizetni. Vagy vegye meg a ház, vagy felezzük - én itt csak albérlő vagyok, a többiek mind tulajok. Nem egyformán állunk hozzá a "befektetésekhez". A lágy víz tényleg jobb mindenhez.

40751 2009.10.07. 13:26:46

Nefi! ...ha nem tetszik az ötlet a pasinak, vagy a többieknek, VEDD MEG TE magad a NEKED TETSZŐ, meg főleg HASZNOS GYŰJTŐT (csappal, vagy anélkül), ráadásul HA TE IS TUDNÁD az esővizet hasznosítani, pl. fürdéshez mosáshoz, stb. Mert egy pici szivatyuval (akvárium, szobai, vagy kerti tó, szökőkút, stb.) a hordóba téve (esetleg beleépítve) egy vékony gumicsövön simán benyomathatod a kádba, vagy alkalmas műanyag dézsába, (itthon most vettem 3 db 27 literes - aranyos -, műanyag hajlékony dézsát 600 Ft/db AKCIÓS áron, a TESCÓBAN!) Mert ha, Te veszed a gyűjtőt, hát az esővíz is a Tied...! Ha meg "arrébb álltok", viszed magaddal a gyűjtőt, károd nem keletkezik, csak hasznod, ha tudnád hasznosítani az esővizet...!

40751 2009.10.07. 13:35:00

...persze vedrezni is lehet, de attól kényelmesebb a szivatyus megoldás, ám ehhez persze nem minden pici szivatyu elfogadható, mert az emelőmagassági értékeknek, nagyobbnak kell lennie, mint a szintkülönbségnek! Az ismerősőm is ilyenekből csinálta meg szobai szivatyuit...!

15138 2009.10.07. 13:37:44

Megbeszélem a férjemmel. :)

40751 2009.10.07. 13:49:57

...mindenesetre nagyon óvnálak, a HIBÁS DÖNTÉSEKTŐL, mert egy kudarc élmény, nagyon megviselne...! ...ha megkérdezel, tudnék segíteni, pláne meg ha elfogadható fotó is lenne a "helyzetről"...! Na, sok sikert...!

11639 2009.10.07. 14:37:19

Őt magát nem lehet beleültetni a vödrébe? (ld. Agatha Christie, asszem Temetni veszélyes)

15138 2009.10.07. 17:22:02

Fenség, nevettetni nem ér... :DD ...nem tudom, hülyén venné ki magát és nem lenne sokkal szebb. Tulajdonképpen sokkal rondább lenne. :)) Nantal, képzeld, ma könyvtárban jártamban láttam egy francia szerzőt, akinek Nantal volt a neve. :)

40751 2009.10.07. 18:12:31

...Na csak...!!! :))) ...hát amennyit firkálok....!!!....??? :))) ...hát nem...??? :)))

40751 2009.10.07. 18:21:19

Nefi! ...különben amit a "lajos király"-ra írtál kommentet, azt (itt!) szinte mindenki úgy látja, tán még Ő is...! ...pszt...!!! ...hoppá...!!!

40751 2009.10.07. 21:06:20

Nefi! ...de "vödör" sorsa, érdekel... :)

15138 2009.10.08. 11:30:26

Nincs mivel dicsekednem. Ma reggel felrúgtam a vödröt.Rámfolyt a víz. Aztán egy második alkalommal visszavittem. Aztán találkoztam vele, megbeszéltük, azt mondta, kitalál valamit. Vettem neki csokit. Most ott áll egy új vödör...Zöld. Szép új, de hát ronda - fémfüllel. Ennyit az esztétikáról. Most egy hétre elutazunk - remélem, addig esik, utána nem. :)

39474 2009.10.08. 13:30:05

Na, lehet megint ki leszek tiltva :DDD Frigyes sikeresen kiborított azzal, hogy lenácizott, már nemtom hanyadszorra....aztán még ő mondja hogy fáj az igazság mi?

15138 2009.10.08. 14:19:31

Bohóckodtok...:) Nem tudom, ki az a Frigyes, de ha akarod, adok egy papírt, hogy nem vagy náci. Küldtem levelet neked.

40751 2009.10.08. 14:37:26

Nefi! Ettől "féltettelek"...! ...hmm...! ...ugyanis, - sejtem -, hogy Te ezt kifejezetten egy jókora kudarcként éled meg...! ...na nem vagy egyedül...!!! ...oszt még "bájolognod" is kéne hozzá...! ...:)))...! ...na...!!! ...éppen jól jön, ehhez a helyzethez, az egyhetes távollét...!!! Oszt, a problémád csak nem oldódott meg...! Ha vissza jöttetek és nincs elfogadható változás, kérdez rá, hogy ugyan mire jutott, a "kitalálásban"...??? Mert azt gondolom, igencsak "fantázia szegény" is lehet, pláne ha a TÖBBIEK sem "támogatják"...!!! Na akkor, lehet hogy "felmentő seregnek" értékelné azt a felvetésedet, hogy "na akkor, kézbe veszed, a dolgok elfogadható rendezését", ha nem is nagy örömmel, de számodra ez az állapot, fenntarthatatlanná vált...! Szerintem nem fog tiltakozni, sőt...! Na ekkor "szabad kezed" keletkezett...!!! Oszt úgy oldod meg a feladatot, ahogy Neked a legszebb és a leghasznosabb...! Jó utazást, de ha visszatérsz, "mesélj" a vederről...!

13020 2009.10.08. 21:10:47

Nefelejcs ! Jukazd ki a vödröt, nem lesz benne viz, csak megunja, addig jukazd, aztán elviszi máshová,

15138 2009.10.08. 23:09:29

:) A fele mérgem már elszállt, hogy látom a jóindulatot... Istenuccse, kilyukasztom, ha egy hét múlva itt találom. Hátha Magyarországon találok valami pofás dolgot helyette? :)

13190 2009.10.12. 20:12:56

Kedves Nefelejcs! Pazarul éreztük magunkat a társaságotokban, minden képzeletet felülmúlt egyéniséged, jellemed, megjenésed, kisugárzásod, nem véletlen, hogy egy ilyen ragyogó hölgyet csak egy izé, nos tüzér tud kezelni! Üdvözölünk bennetek, remélem lesz még alkalom a találkozásra. Kiváló Növendék elvtárs! :))

13020 2009.10.15. 12:38:00

Nefelejcs ! Cukorfalat vagy, öröm volt Rád nézni, melletted még Baloldali is maradok, Köszönöm a Gin--Tonikot, igy meg izlelhettem tutyika italát is. Kicsit szégyenlem magam, mert olyan boldog vagyok, nem ismerek határt, és túltengek, Tul. képpen most már meg értem az álláspontodat, néha dühödet, még a pol itikával kapcsolatban is. Tuddddd meghogy nagyon szeretlek mami.

11692 2009.10.15. 19:25:24

Csatlakozom a fölöttem szólókhoz:)!!

58395 2009.10.17. 03:29:50

Szia Nefelejcs! Ha tele van a vödör, öntsd ki valahova, hogy a delikvens mindig üresen találja! Egy idő után okafogyottá válna a vödrözés...:-))) Egyébként engem is fel tud húzni, mikor valaki szándékosan nem érti a metakommunikációt. Minden normális embernek a harmadik üres vödörnél vennie kéne a lapot... Az ilyet verbálisan is nehéz lesz meggyőznöd, mert egyszerűen nem érti meg, hogy eddig miért nem volt baj...

13190 2009.10.17. 19:44:04

Kiboritottam a vizet, de nem néztem körül, véleletlenül pofánloccsantottam ipsét. Kulcsot visszatettem a lábtörlő alá!

15138 2009.10.18. 20:19:51

Köszönöm, hogy benéztetek és agyondicsértetek. Majd lecsókolózzuk. :) Kokó, szokás szerint jobban mondod, mint én. Igen, már a harmadik vödörnél fognia kellett volna - de nem tette. mikor visszaértünk, egy félig tele/üres zöld vödör árvélkodott az ajtó előtt Otthon nem találtunk semmi okosat vagy szépet. Marad a patthelyzet.
süti beállítások módosítása