Nefelejcs blogja

Jó tett helyébe jót várj

Jó tett helyébe jót várj

Az erkölcsi győzelem

2009. december 22. - Vörös Nefelejcs
Gyuri viccéhez, Erlauer kommentjéhez.

Gyuri viccéhez, Erlauer 11-es kommentjéhez.

Szituáció: A börtönben megfogadta, hogy jó útra tér. Úgy képzelte, hogy kapott egy második lehetőséget, hát meg akarta ragadni. Első dolga volt, hogy munkát keresett, de nem talált jobbat, mint egy takarítói állást az egyik népszerű kocsmában – ott, ahol annak idején a cimbikkel kitervelte a bankrablást, amiért 12 évet hűsölt. Aznap éppen felmosás közben találta meg a fia. Nem rejtőzködött éppen, de nem is volt büszke a munkájára. A fiú döbbent meg jobban. Apját, ha nem is hősnek, de számottevő embernek tartotta, titokban büszke volt a machóságára. És ez a talpig machó most követ mos egy kocsmában.

Úgy látszik, nem volt elég egy kínos találkozás aznapra. Megérkezett az a rendőrtiszt is, aki annak idején elfogta. Meggyőződése volt, hogy kutyából nem lesz szalonna, egy bűnöző az marad, aki volt. Ezt mindjárt közölte is, sőt, meghallván, hogy a sápadt kamasz Bill fia, azonnal őt is sértegetni kezdte. A fiúnak hányingere támadt, nem is tudta, melyik férfi viselkedésétől: a rendőrétől, aki nyíltan szidta, provokálta az apját, megelőlegezve neki a következő börtönbüntetést, vagy az apjáétól, aki nem csinált semmit, csak szó nélkül feltörölte, amit a nagyszájú rendőr akarattal kiöntött a földre, és lenyelte az összes megaláztatást. Mikor már nem bírta tovább, sarkon fordult és elrohant, még visszaszólva apjának, hogy: Gyáva!

Pedig, Billé volt az erkölcsi győzelem…

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Gyáva az, aki tűri, hogy bántják és megalázzák? Ha leüti a rendőrt, bátor? Mihez kell nagyobb bátorság, felpiszkálni valakit vagy riposztolni? Bátorság-e olyanba belekötni, aki nem tudja megvédeni magát? Van-e ott mindig egy bátor, ahol egy gyáva?

Főleg, mit csináljon az ember, ha agresszió éri?

A dzsungelben egyszerű: üss vagy fuss. De már eljöttünk a dzsungelből és nincs hova futni. Meg kell felelni naponta a minket ért támadásokra.

Első válasz: üss. Ez a zsigeri, ha az ember elég erősnek érzi magát. Veszélye egy következő büntetés.

Második: árulkodj. Hívj valaki erősebbet, aki elintézi helyetted. Jó, ha mindig tudod, ki az illetékes.

Harmadik: vágj jó képet, de utána titokban árts, ahol tudsz. Lehet, hogy ez aljasság, de istenem, mindenre lehet magyarázatot találni.

Negyedik: tűrj és reménykedj a túlvilágban, az isteni igazságszolgáltatásban. Elég passzív dolog, de legalább nem kerül energiába.

Ötödik: annyival üss vissza, amennyit te kaptál – tudd, hogy nehéz vagy lehetetlen igazságosan mérlegelni, mert mindenki a saját sérelmét érzi a nagyobbnak. Ez lenne az ideális megoldás, azzal a feltétellel, hogy egyenrangúval hozott össze a rossz sors. Felettessel, erősebbel megcsinálni…cö…nem ajánlott.

Hatodik: légy Gandhi utódja és légy rá büszke. Bármi rosszra jóval válaszolj, és várd a nevelő hatást. Ez is jó alternatíva, ha az ember képes benne hinni.

Hetedik: hallgass el. Passzív rezisztencia. Az a rossz benne, hogy a végén még azt hiszik, lenézed őket, és újabb provokációban lesz részed.

Igen, ez a baj. Hogy igazából, ha el akarsz vágni minden folytatást és tutira akarsz menni, akkor az egyetlen megoldás a totális likvidálás. Hogy ezt mennyien így tudják!!... De nem is csoda. Mit csinál Tom és Jerry, Spiderman, Batman, Terminátor, Rocky, Rambo, a Pindur Pandúrok, Rózsa Sándor és az Egyesült Államok? (a felsorolás korántsem teljes)

Odaüt. És ő a hős. Még Nobel-békedíjat is kaphat, tiszteljük, szeretjük.

Akkor most mit csináljak a fiammal, akit már sorozatosan és csoportosan zrikálnak az iskolában? Mit mondjak a gyereknek?

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosnefelejcs.blog.hu/api/trackback/id/tr368289304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14479 2009.12.22. 16:07:31

Igazából nincsenek receptek -, illetve az adott társadalom normái írják őket. (A macsó jobb, a zríkál meg hosszú í- vel helyes.) Egyébként: nekem jobban tetszettél "ruhátlanul".

13149 2009.12.22. 16:21:41

Hát, Nefi, nagy kérdéseket tettél itt fel. A fiadat miért zrikálják a suliban? Ezeket a konfliktusokat még viszonylag könnyen meg lehet oldani egy jó pedagógus közreműködésével, de bizony az életben ennél súlyosabb igazságtalanságok is előfordulhatnak. És persze nincs recept: néha vissza- (vagy oda-) üt az ember fia - akár valóságosan, akár képletesen -, néha pedig lenyeli a sértést. Azért az fontos, hogy mindkét esetben békében legyen önmagával...

15104 2009.12.22. 16:23:40

Ne támadj !! Ha mégis bántanak üss olyan keményen ahogyan csak birsz és ez nem mindig az öklöt jelenti, de ez alkat és igenis tanulás kérdése is !!

KapitányG 2009.12.22. 16:30:05

Szerintem meg a zrikál rövid i-vel helyes...

11213 2009.12.22. 16:30:39

ahogy figyeltem, neked az első és a harmadik variáció a zsánered...

11213 2009.12.22. 16:31:17

kapitánygnek igaza van, a zrikál rövid i

14479 2009.12.22. 16:41:18

Bocsi, tényleg a zrikál a helyes.

KapitányG 2009.12.22. 16:44:55

Amúgy meg: nem tudom, nefelejcs. Erlauer jól mondja: nincs általános, minden helyzetre jó recept. És igen, az a lényeg, hogy az ember, bárhogy reagál, úgy tegye, hogy békében lehessen önmagával.

KapitányG 2009.12.22. 16:48:28

Még valamit muszáj mondanom. Nem, nefelejcsnek a "harmadik variáció" biztosan nem "a zsánere". Véleményem szerint nefelejcs az egyik legegyenesebb ember a nolbloggerek között.

14479 2009.12.22. 16:54:02

Amúgy: egy szubkultúrából kitörni - szinte képtelenség. Azaz: van megoldás, csak hibádzik az alap. Legalább olyan helyet kell választani, ahol nem ismernek...

13709 2009.12.22. 17:06:51

Szia Nefelejcs, Azt hiszem ezt a helyzete is válogatja. Van, amikor nem tehetsz mást, mint elhallgatsz, van amikor saját belátásodból nem ütsz, szóval a motiváció itt is nagyon erős szerintem. Meg a pillanatnyi hangulat.. mit tudom én... Éppen milyen napom volt... Mennyire fontos az adott téma? Sok minden befolyásolja... Általában konfliktuskerülő vagyok.. Az árulkodást soha nem szerettem... Hazudni meg lusta vagyok..Tudod, ki tartja eszébe, hogy kinek mit, mikor és miért? Szép Karácsonyt nektek, fiadnak üdv. Valéria :)))

11692 2009.12.22. 17:35:48

Csak érezze a gyerek, bármi történik, Te mellette vagy... A rendszerváltás után, amikor megszűntek a katonai objektumok, a mellettünk lévő erdőben állomásozó hely gazdasági udvarára három kiskamasz, köztük a fiam is, bementek - a disznóól felől. Az őr kihívta a rendőrséget, a gyerekeket bilincsben vitték el. Még aznap házkutatást tartottak, éjjel, felébresztették a szomszédot, hatósági tanúnak. Éjjel háromkor gyalogoltunk a rendőrségről haza, jegyzőkönyv, stb után. Fontos dolog volt ez. Ott nem magyaráztak semmit, csak büntettek. Ma sem értem, hogy miért torolták meg ilyen rettenetesen, nem hoztak el semmit, nem is volt mit -, idő sem lett volna rá, különben is csak a kalandvágy hajtotta őket... Másik iskolába kellett kerüljön, hogy bebizonyosodjon, nem "gazember"... azóta dolgozik, zenél, írogat, fanatikusan józan életet él... Bár ő üt, azt hiszem, az igazságért... Én birka vagyok, de amit visszanyel az ember, bizony dolgozik és eléggé aláássa a lelki állóképességet:(

44711 2009.12.22. 18:01:21

kedves Nefelejcs ! Én nem vagyok az erőszak híve. Így a mindenkori erőszakos reakciók híve sem.Néha van abban valami különösen megalázó, ha az ember nem válaszol a sértésekre, a bántásokra, mert így nem úgy reagál, ahogyan azt a másik elképzelte.De az is igaz, hogy ezt nem lehet örökké. Mindenesetre az időt fel kell használni arra, hogy az ember a figyelmeztetés és egy azt esetleg követő újabb akció esetén hatásosan tudjon reagálni. Én nem vagyok az önkéntes megadás híve.Ha a helyzet úgy hozza, készülni kell és jól odavágni. Ha pedig az ellenfél gonosz, ellenem tör és meg akar semmisíteni,akkor nem a lovagi harc híve vagyok,jöhet a kisbalta hátulról a sötétben :-)Ennyi röviden. Üdv:CL.......

15138 2009.12.22. 18:25:48

Pare, tényleg, különböző társadalmak kképpen oldják meg. (a zrikálról fogalmam sincs, tán még sosem láttam írásban - de kösz, hogy felhívtad rá a figyelmet: most legalább tudom) Erlauer, ez is fontos, hogy magaddal maradj békében. Ne már mindig csak megbánjam...:) Persze, lefelejtettem a erkölcsi győzelmet - hogy mire is jó? Enni lehet, eladni, aludni rajta? :)) Zokni, ezer éve...:) Ezt mondtam én is neki, hogy ne ő kezdje. A birkatürelem is támadásra ingerel egyeseket...azt meg le kell állítani. KapitányG, most megnyugodtam, hogy megint igazad van. :) Beszéltem ma a rendőrséggel és az igazgatóval, osztályfőnökkel. Lesz valami médiátor - az is egy tanár. Láttam az erőszakos gyereket is, rádudáltam, integettem neki, visszaintegetett - reflexek :D - , most már tudom, ki az. A szünet utánra békét ígértek. De most meg majd lehet, hogy árulkodós lesz a gyerek... Pare, előbb-utóbb mindenki átcsöppen egy másik helyre - akarattal vagy anélkül... kitörni lehet, hogy nem lehet, de kipottyanni: én vagyok rá a példa. Bár lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. A "globalizáció" ilyen fokán nagyon sokan cseppentünk külföldre - én ezt akartam mondani. Valika, köszi, nektek is kellemes ünnepeket. Jól megaszondtad. :) Évalajos, Jézus-Mária (nyugodtan megmondhatjátok, hogy kis vagy nagybetű), ilyenért rendőrségre menni? Az én fiam legalább disznóságot csinált a telefonján, de a tied? Mit hoztak fel, birtokháborítást? Kedves CL, úgy hangzik, mintha élettapasztalat beszélne belőled. :)

15138 2009.12.22. 18:26:19

Nata, úgy tudtam, hogy a békés egymás mellett élést választottuk...

15138 2009.12.22. 18:27:32

Jaaj, elfelejtettem dicsekedni: Missing segített, de ÉN CSINÁLTAM a rucimat. :)))) (És még nem hagytam abba. )

13190 2009.12.22. 18:29:53

Cuba első részével értek egyet, a nem reagálás a legdühítőbb. Magam soha nem alkalmaztam erőszakot, nem is tenném, de néha tehetetlen vagyok az oktalan gyűlölet ellen, de akkor sem szerzem meg az örömet, hogy kimutassam. Semmiképpen ne legyél reakcióilag kiszámítható, ne azt tedd, amit elvárnak, és főleg ne vedd fel a kesztyűt. Kellemes ünnepeket. Szép az új ruhád a baloldal egy kicsit csicsás de a kék tetszik.

15138 2009.12.22. 18:36:23

Árpi, most momentán egészen kiszámíthatóan berohantam az iskolába - miután a tüzér ugyanonnan hazajött, és dühösen megebédelt. Tudod, ez az "anya nem hagyja bántani babáját", ez valami egészen zsigeri dolog. Ha a gyereked bántják, akkor kevesebbet gondolkozol, mielőtt csinálsz valamit is, mintha téged ér a sérelem... (pedig Missing már leszedett a csicsáimról két angyalkát - és a színt is ő keverte. Ez már egy majdnem teljesen csicsátlanított alap. :))))

39443 2009.12.22. 18:59:16

Aranyos kis Nefikém, én határozottan állítom, hogy nem csicsás, ezek porcelán nefelejcsek a javából, és nem engedem hogy összetörjön!

13124 2009.12.22. 19:01:07

Granicsár - ha idetéved :-))) - majd elmondja a tuttit... tavaly én le is írtam, de most nem találom a cetlit............. a lényeg- ha már muszáj - üss akkorát vissza, hogy megértse nem érdemes újra próbálkozni. No jó ez az elmélet :-)))

15184 2009.12.22. 19:01:12

Hát, ez érdekes valóban. Tetszett a bejegyzés. Nekem kész megoldásom van, de persze ez csak az enyém. A legtöbb ember abszurdnak gondolja az én véleményemet... Az én véleményem az, hogy nincs általános szabály. Minden eset külön értékelendő. Alulreagálni ugyanolyan hiba, mint túlreagálni. Én a leírt megoldások mindegyikét szoktam alkalmazni. Kedvencem és leginkább alkalmazott megoldásom a hetes számú. Az eredmény egyébként vagy az amit írsz, hogy nagyképű alaknak mondanak (ami egyébként igaz, mert tényleg az vagyok, de én erre büszke vagyok) és esetleg még inkább inzultálnak, azonban sokszor a reakció a döbbenet és pozitív hatás a vége. Viszont mindig úgy kell reagálni, hogy helyrehozzuk a dolgokat. Ezért is nem szabad túl- vagy alulreagálni. Azonban - s itt hibáznak sokan - a túl- vagy alulreagálás nem mechanikus módon értendő, azaz nem arról van szó, hogy mi az inzultus és a válasz mértéke! Hanem a lényeg az, hogy az inzultus által okozott eredmény hogyan viszonyul a visszaállított igazsághoz. Nem szabad megengedni, hogy más mércével mérjük saját magunkat és a többieket. Ez Jézus valódi üzenete, de Jézust egyesek félreértelmezik és Gandhival meg Tolsztojjal vetik egybe, ami hamisítás! Jézus nem pacifista. A pacifizmus utálatos dolog, szerintem a pacifistákat a tömeggyilkosokkal egyszerre veti bele Isten majd az utolsó ítéletkor a legmélyebb pokolba. Gandhi is csak akkor volt pacifista, amikor ez használt legjobban jól felismert céljaihoz, mert erkölcsileg egy nagyon pozitív személy volt. Tolsztoj, az igazi pacifista, pedig egy beteg agyú majom volt, egy pokollakó zombi. Szívesen adok példákat is...

11213 2009.12.22. 19:03:36

nefelejcs, én is úgy tudtam, míg meg nem láttam egy-két elejtett megjegyzésed... :)

15138 2009.12.22. 19:12:08

Lí, emlékszem, mikor Grani belebeszélt az első ruhámba. :DDD Mi meg kétfelé dőltünk.... A csicsa az enyém, én találtam, nagyon nefelejcses. Ezt akartam. Boni, oké. Várom Granit. Miket mondasz!! Te Boni vagy! Maxi, nahát. Elöször értünk egyet. :) Igyekszem mindet használni én is, egyszer már írtam erről egy posztot, nem az én ötletem, egy tanáromé - ne gorombázz, ha haladni akarsz, hanem olyan megoldást válaszz - udvariasan, ami a célod felé vezet. Hacsak nem célod a nagy balhé. :) Jó lenne látni a példákat. Ha van időd. Egyszer.

15138 2009.12.22. 19:12:53

22-re. A blogod közelébe se megyek...

39443 2009.12.22. 19:17:30

Nefi, de szép idők voltak azok, amikor Granival ökörködtünk, nem tudom hol politizál a lelkem...

15138 2009.12.22. 19:23:57

Lí, még nincs egy éve sem.

39443 2009.12.22. 19:30:19

Nefi, pedig mintha ezer éve történt volna, az volt a lányságom itt a nolblogon :)) mennyi harc levonult azóta...

15138 2009.12.22. 19:34:53

Nekem valami 90 posztot ír ki a gépem. Meg még a piszkozatok, meg még amiket mostanában szereztem, de nem tettem ki...Kiderül, hogy majd kétnaponta írtam valamit. Így könnyen elmegy egy év. :)

39443 2009.12.22. 19:37:18

termékeny író vagy! :)

58395 2009.12.22. 21:56:03

Szeeerbusz Nefelejcs! Már megint tépelődsz? Ha zsigerből reagálod le a dolgokat, akkor nem marad vissza benned kétség... Ha megfontoltan mérlegelsz, lavírozhatsz, esetleg többfelé is megfelelhetsz, bár a lelki nyugalmad nem marad sértetlen. Szituációfüggő... Azt mondom neked, a saját egyensúlyod mindenekelőtt!!! A konfliktus az élet sója, nehogymá diétázz...:-))) A gyereket meg okosan, indulatmentesen lehet a legjobban képviselni, és kellő humorral, toleranciával...Bizony az én sarjaim hoztak néha kellemetlen helyzetbe, így aztán már óvatosan közelítek a konfliktusaik megoldásához...

12392 2009.12.22. 22:54:53

Kedves Nefelejcs! A vicc nem az enyém én csak közzé tettem. Alapvetően különbözik a te felvetésedtől! A viccben elve sem volt, az én erőszakos átirányításomban meg végkép nincs LÉPÉS KÉNYSZER! Csak arról van szó, hogy önként dalolva akarok-e, szabad-e beledumálni mások dolgába! A te példáid (gyermek szülő) felettébb érzékeny területet érintenek. Ott nem ilyen egyszerű a képlet, mert nincs lehetőség a hallgatásra. És ettől sokkal nehezebb a képlet!

40751 2009.12.23. 03:40:18

...hmm...!!! ...na, a lehető legfogósabb kérdést tetted fel, mert nincs két egyforma helyzet...! ...számomra, ha kialakulóban van a konfliktus lehetősége, a legelső "lépésem", - a FELISMERÉS PILLANATÁTÓL -, hogy "időt nyerjek", arra, hogy átláthassam, MI ADHAT "eredményt", egyáltalán...! ...aztán mindent, a pillanatnyi helyzet határoz meg...! ...gratulálok a "ruhácskádhoz"...! ...pláne meg hogy Te is csináltad...! ...elsőre pedig, túl jóra is sikeredett...! :-)))

14055 2009.12.23. 04:58:29

Mikor nagyokat ütnek rajtunk, Milyen jó lenne nem ütni vissza Se kézzel, se szóval, Világitni a napvilággal, Elaltatni az éjszakával, Szólni a gyávaság szavával, De sose ütni vissza. Lelkeimmel pörölnöm kéne S élvén is vagyok most a béke. Kristály patakvíz folydogál Gyémántos medrü ereimben. Szelid fényesség az ingem És béke, béke mindenütt, Pedig csak én élek vele!... Fölemelnek a napsugarak, Isten megcsókolja minden arcom És nagy, rakott szekerek indulnak belőlem A pusztaság fele.

13250 2009.12.23. 06:33:14

Miután csak az ökör következetes, én meg disznó vagyok, támogatom az erőszakmentességet, de ha kell azt javaslom, amit granicsarnak tulajdonítottan ajánlanak, hogy annyira üssön vissza, hogy letegyenek a piszkálásáról. Mivel erre úgysem képes, ezért próbálom tanítgatni, hogy tegye humorral, ti. az is hatásos ütésmód vagy lépjen el az ütés elől, de mindenképp értésre adva hogy nagyívben tesz rá. Egyébként az utóbbiban van a kulcs: sajnos, azt bántják folyamatosan, aki érzékeny, reagál a bántásra, de nem jelez vissza úgy, hogy a piszkálódó érezze, nem éri meg. A mediáció viszont jó válasz az iskola részéről, ha jól működik. Arra viszont neked is fel kell készülnöd és készíteni a gyereket is, hogy azzal kezdődik: miért irritálja egyik a másikát és lehet, hogy a másik félnek is lesz, hazug vagy őszinte válasza.

44711 2009.12.23. 06:48:02

Kedves Nefi ! Most vettem észre, hogy az én blogomat is felvetted a baloldali listára. Ezt a bizalmadat nagyon szépen köszönöm!!!! Üdv:CL.......

15138 2009.12.23. 09:42:09

30-ra: Kokó, a gyereke rosszabb, mint a saját. Nem elég, hogy ő mit szól, még az osztálytársai véleménye is baromira számít. Ma találkoztam a főkolompossal, azt mondta, béke. (egyébként a fiam válláig sem ér, nem tudom, miért kell neki félni - mindig a kicsik bántják, lehet, hogy ciki visszaütni férfiszemmel, ha kisebb az ellenfél?) 31-re: Gyuri, gondolod, hogy nekem most lépéskényszerem van? Eszembe se jutott, hogy ne csináljak valamit - ill. már húzódik vagy két hónapja, és most lett elég. Itt az a szokás, hogy a szülők nem avatkoznak bele a homokozóba, csúszdába, meg később sem védik olyan vehemensen a gyerekeiket, mint mi, külföldiek. :) Na, ez is megér egy misét, hogy a külföldiek meg a svájcisok. :)) 32-re: Köszi, Nantal. :) 33-ra: Zsuzsa, hogy te mennyi verset tudsz!! Köszönöm, nem ismertem. 34-re: Bo, őszintén, nem tenném tűzbe a kezem a gyerekért...ismerem. És még nagyon gyerek. Azt mondtam az igazgatónak, hogy ha sikerül megállapítani, hogy az enyém is benne van, mint vétkes, csak szóljon, a lényeg, hogy megoldódjon. Azért ne jöjjön már mindennap úgy haza, hogy vár, míg elmegy a többi gyerek, vagy utánunk telefonál, hogy épp hol van sakkban tartva... A médiációtól is sokat várok. 35-re: Kedves CL, nem bizalom kérdése, hanem tapasztalat. Neked már nem kell megelőlegeznem semmit. :))

KapitányG 2009.12.23. 10:27:32

József Attila. (Mármint a vers)

11639 2009.12.23. 10:48:42

Az a jó, amikor megáll a kéz ütés közben, és lehanyatlik. De azt mindig tudni kell, hogy ki az ellenségünk.

11213 2009.12.23. 10:59:50

re 24 oda nem de ne hidd, hogy máshol nem olvasom a "megjegyzéseidet" szóval, ha már vizet prédikálsz, igyál is vizet... és akkor én is ennél maradok, stimmt?

15138 2009.12.23. 11:42:25

37-re: Kösz. :) 38-ra: Gyakorlat kérdese, Henci. 39-re: Nata, hadd kísérjelek már az ajtóhoz ki. Isten áldjon.

39443 2009.12.23. 18:04:56

Kedves Nefelejcs, a nikkel bolhát ha kidobják az ajtón, bejön az ablakon :)

39443 2009.12.23. 18:06:23

nikkelbolha

15138 2009.12.23. 18:28:09

Lí, :D Én most azon akadtam fenn, hogy nickel - mostanában így látom, szóval a két k-t nézegettem. Hogy egybe vagy külön, fel sem tűnt. :) Mint állandósult szókapcsolat, egybe. Mint jelzős szerkezet, külön. De a magyarom nem valami erős....azért itt hagyom, az előbb is volt, aki jól tudta. Már mint a zrikálásra gondolok...

39443 2009.12.23. 18:55:33

Na kérlek szépen, itt a "tudományos" magyarázat, hogy mi a nikkelbolha :)) "A nikkelbolha az olyan szavak közé tartozik, amelyek egyébként nem élnek a nyelvben, csupán a szólás megalkotója találja ki őket, hogy hatásosabban fejezze ki magát. Ilyen szó még többek között a bikkmakk, a csillagszám, a juhászkapocs, a pofabocskor, a vámdisznó stb.: Azt sem mondta: bikkmakk = köszönés nélkül távozott; Azóta a csillagszám is megfogyott = változott a világ azóta; Alácsapja a juhászkapcsot = aláírja a nevét egy iraton; Felköti a pofabocskort = szemtelenné válik; Annyit eszik, mint a vámdisznó = sokat eszik." http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__nyelvek__267369-honnan-ered-a-nikkelbolha-kifejezesunk-es-mit-jelent-a-nikkel-szocska

16331 2009.12.24. 02:07:24

Nefi! Elolvastam az írásodat, és előjött pár régebbi írásod emléke is. A kommentezőktől elnézést kérek, éjjel kettőkor nem vagyok képes 45 hozzászólást akár csak végigfutni. Gondolom, hogy rengeteg okos ötletet, véleményt kaptál. Én mást javasolok. Fogalmam sincs, hogy van-e lehetőséged kivenni onnan a gyermeked, és örökre eltűnni a környékről is. Ez nem gyávaság. Felelősség. Én, úgymond, feladnám, képtelenség egy életet végigharcolni. A gyerek pedig aligha érti, hogy miért kapja napról napra a sértéseket. Végül: a mínuszt adóknak. Szégyelljék magukat.

45714 2009.12.24. 08:28:57

Volt egy film.. Virágot Algerrnonnak ahol a főhős egy bugyuta pék inas volt, a kollegái imádták ugratni, megalázni.. Történt hogy egy kisérletben vett részt a fiú, és csodák csodája elkezdett okosodni, visszaszólt a kollegáinak, akik megharagudtak az okos fiúra, ők a butát szerették.. A gyengéket, a butákat szeretjük a porba alázni, sajnos erre nincs gyógyszer, ha a közösség jó akkor esetleg kivetheti magából az okos de rossz indulatú egyedeket, de hát ilyen csak a mesében van...

15138 2009.12.24. 09:10:05

47-re: Tökös, emlékszem a filmre, Anthony Perkins arca ugrik be rá, de nem vagyok benne biztos...meg a könyvet is olvastam, arról csak annyi rémlik, mintha más lett volna a címe, mint a filmé. Épp erről beszéltünk most a férjemmel. Már egyáltalán semmi vicceset nem találok benne - ez olyan "helyzeti komikum", mint ha a jégen elesnek előtted, nevetsz, pedig... És nem megy ki a fejemből az arca sem.

15138 2009.12.24. 09:13:26

46-ra: Kedves Álomlátó, nem tudom kivenni a gyereket. Ellenben azóta beszéltem a főkolompossal. Állítólag béke lesz - majd meglátjuk jövőre. A gyereknek azt ismételgetem, hogy mindenütt lesznek ilyen emberek...próbáljon meg a jókra koncentrálni. Ha tehetném, elvinném más helyre. MÁs. Észre sem vettem a minuszokat...és el sem tudom képzelni, hogy ki tud erre minuszt nyomni - gyereke biztos nincs. És ne is legyen neki.
süti beállítások módosítása